• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
kritischemassa

KritischeMassa kweekt 2 mohammeds - Sanlight q3w op 60x60

Recommended Posts

het ergste is, waar ik werkzaam ben heb ik een jaar geleden drie van deze kasten af laten voeren omdat ze in onbruik waren. Ze moesten terug naar het hoofdkantoor en waren sowieso onhandelbaar (+400 kg)... maar ik kijk vaak naar die kasten, en dan fantaseer ik.

CO2 is de laatste stap in je tuning, het idee is eigenlijk dat je planten meer licht kunnen verdragen en daardoor beter groeien + meer top maken. Dat meer licht doe je door simpelweg meer en sterkere lampen te gebruiken en je lampen dichter op je planten te laten zakken. Alles moet goed zijn wil je deze stap maken.

ja dat dacht ik al :D en sowieso, ik heb zitten kijken, maar een beetje mooi spul, dat kost klauwen met geld. Andere kant is, hobby is hobby, je geeft het ook zo uit aan treintjes.

Eerst de temperatuur goed krijgen. Ik wil die echt kunnen sturen, zeker 's winters. 's Zomers speel ik denk ik buiten.

Dag 7

Inmiddels is week 0 bijna voorbij, vorige week zaterdag heb ik de zaden in een nat koffiefilter gedaan. Na een dag of 2 was er een klein wit puntje zichtbaar en heb ik de zaadjes geplant in kleine potjes uitgeputte All-Mix van Plagron. Deze All-Mix heb ik een dag eerder gesteriliseerd door het 5 minuten in de magnetron te zetten (de magnetron aan he). Ik heb dat gedaan om te voorkomen dat ik plaagdieren meesleep de kast in. Het is namelijk aarde die deze zomer gebruikt is tijdens mijn buitenkweekjes. Ik neem het nadeel van een volledig verwoest bodemleven in deze fase even voor lief.

Wanneer de plantjes sterk genoeg zijn gaan ze in grotere potten verse All-mix van Plagron. Deze zak is nog dicht dus ik neem aan dat deze vrij is van plaagdieren en hier zit als het goed is een mix van goede schimmels en microben in.

IMG_20201017_081235405_HDR.thumb.jpg.23866e97c89d5f394650ac3788bfd3bc.jpg

Instellingen:

• Tijd aan lamp 02:00 (140 W)
  • Tijd uit lamp 22:00
  • Temp verwarming aan 22 gr C (90 W)
  • Lamphoogte vanaf potrand 40 cm

Stats:

• Temp in de kast min 18,8 gr C 
  • Temp in de kast max 24,0 gr C (klopt niet, te laat gereset)
  • Rv in kast min 39%
  • Rv in kast max 50% (klopt niet, te laat gereset)

De thermostaat is iets omhoog gezet zodat hij eerder aanspringt terwijl de kast langzaam afkoelt als de lamp uit is. Ik ontdekte pas gisteren hoe ik het geheugen van het weerstationnetje wis. En nu was ik in alle hectiek vergeten de omgevings min en max te noteren, dus vanaf morgen ook min/max omgeving T en Rv, dus dat wordt een dolle boel, dat snappen jullie ook wel.

Verbruik:

Totaal verbruik tot nu ca. 20 kWh

• Verbruik lamp uit tubes uit ca. 30W
  • Verbruik lamp uit tubes aan ca. 120W
  • Verbruik lamp aan tubes uit ca. 170W
  • Verbruik lamp aan tubes aan ca. 260W

Schatting

Verbruik.PNG.0174163da1db58ff379f6584a5690f17.PNG

Voedingsplan:

791000996_natural-grow-schedule-us_page-0001(1).jpg.46febfb2235fc655bf33b94850ca01fb.jpg

1 hour ago, kritischemassa said:

dat wordt een dolle boel

Kan je daar geen appje voor maken ? :D

Met google formulieren zou je elke dag de variabelen kunnen invullen en krijg je wat grafiek bijvoorbeeld, anonimiteit is dan wel compromised.
Goed boek hiervoor.

Screenshot 2020-10-17 at 08.24.20.png

20 minutes ago, Bioman said:

Kan je daar geen appje voor maken ? :D

Met google formulieren zou je elke dag de variabelen kunnen invullen en krijg je wat grafiek bijvoorbeeld, anonimiteit is dan wel compromised.

Ik ben een excelnerd, ik heb nu ongeveer 3 sheets die met mijn wiet te maken hebben :D 

Bij de buitenkweeksheet hou ik zelfs de meteogegevens bij door periodiek de file van KNMI Verleden Weer te downloaden, daar zit echt zo veel info in, van zonintensiteit tot verdampingsindex.

The beauty of data :D

Ik ben eerder een macmens en excell vind ik nogal vermoeiend, ik krijg daar een punthoofd van. Vorig jaar mijn moestuin in formuliervorm gegoten en met 100 soortjes is dat achteraf toch handig gebleken, ik ben dan uiteindelijk wel te lui om alles nog deftig te noteren...

Screenshot 2020-10-17 at 08.33.56.png

• Like 1

19 minutes ago, Bioman said:

The beauty of data :D

Ik ben eerder een macmens en excell vind ik nogal vermoeiend, ik krijg daar een punthoofd van. Vorig jaar mijn moestuin in formuliervorm gegoten en met 100 soortjes is dat achteraf toch handig gebleken, ik ben dan uiteindelijk wel te lui om alles nog deftig te noteren...

Zou jij eens niet beginnen filmen ? (off-topic sorry)

898014533_Screenshot2020-10-17at08_33_56.png.13db174bf63608df193b9f056bc201f4.png

:D  dat is bij G-Tools, heb niet het idee dat die mij een warm hart toedragen :D ik begreep dat mijn review is doorgestuurd...

7 minutes ago, kritischemassa said:

dat is bij G-Tools, heb niet het idee dat die mij een warm hart toedragen

Ow, wist ik niet maar dat is bijzaak he. Een filmpje met wat degelijke pix, en veel data is nu niet bepaald vindbaar, een gat in de mediamarkt :D

Momenteel is het een beetje thrillerachtig opgebouwd, gaat het lukken of niet ? De antagonist is sowieso de T° (misschien later geholpen door rV ?), de protagonist de aansteker die op het laatste verschijnt :D, een paar cliffhangers (dakdekker, kat, ???)  daarin en je bent vertrokken voor die waardebon.

1 minute ago, Bioman said:

Ow, wist ik niet maar dat is bijzaak he. Een filmpje met wat degelijke pix, en veel data is nu niet bepaald vindbaar, een gat in de mediamarkt :D

Momenteel is het een beetje thrillerachtig opgebouwd, gaat het lukken of niet ? De antagonist is sowieso de T° (misschien later geholpen door rV ?), de protagonist de aansteker die op het laatste verschijnt :D, een paar cliffhangers (dakdekker, kat, ???)  daarin en je bent vertrokken voor die waardebon.

Ik denk er over na :D

:D :D :D 

RTFM sukkel

Hang die lamp op 20 cm van de potrand, maar ik geloof dat ik dat maar snel ongedaan ga maken

ooh.thumb.PNG.705f35bfbff20d686943617f93f61245.PNG

Lamp hangt weer op de oude hoogte (alsnog 10 cm te laag als ik de handleiding zou volgen, maar ja...)

Ik vond nog een leuk schema met de optimale temperatuur en Rv.

vpd.thumb.PNG.d8af4d9f966349c36735d57a312213f5.PNG

Bij mijn buitenkweekjes kijk ik altijd onder het potje om een beetje een idee te hebben van de beworteling. Niet alleen bij wiet, gewoon, bij alles wat ik zaai... Voor mij is dit heel vlot, een week na het zaad bevochtigen groeit er al een worteltje onder het potje uit. Er gebeurt van alles daar in dat potje deze dagen.

IMG_20201017_155213923.thumb.jpg.33522ee312552a7b20bc3512adc5f90a.jpg

lamphoogte aangepast naar 50 cm

Dag 8

Gisteren dus de lamp iets omhoog gezet en de thermostaat ook, zij het dat die nog wel op dezelfde plek hangt, hoe het mogelijk is ontgaat zelfs mij, ik denk pure magie. Maar ok, de thermostaat op 22 helpt kennelijk goed, want ondanks een aardig lage temperatuur in de omgeving vannacht ben ik niet onder de 20 graden gekomen. Het is even afwachten of ik iets moet doen om die temperaturen beter te krijgen.

Op aanraden van @Bioman ben ik vanmorgen begonnen met een soort van filmpje, G-Tools biedt een waardebon van 150 euro als ie heel mooi is, en dat is toch ruim 10% korting als je een beetje krom rekent, eigenlijk meer, ruim 10% extra spulletjes om de kast mee te versieren. Ik vrees alleen dat mijn review me al fors op achterstand heeft gezet, dus ik twijfel nog over de casting... die moet ijzersterk zijn, hoe is het met dat schaap, Bio? zou ze eventueel interesse hebben?

IMG_20201018_053009924.thumb.jpg.35b04c6a85b7d3c24e6720072fcadacc.jpg

321153693_IMG_20201018_053009924closeup.thumb.jpg.160285958657e44d8ad000ae62ff52b7.jpg

Instellingen:

• Lamphoogte vanaf potrand 50 cm

Stats:

• Temp in de kast min 20.3 gr C 
  • Temp in de kast max 27.3 gr C
  • Rv in kast min 43%
  • Rv in kast max 55%

• Temp omgeving min 15,8 gr C
  • Temp omgeving max 21,9 gr C
  • Rv omgeving min 57%
  • Rv omgeving max 66%

• Temp buiten min 5,2 gr C
  • Temp buiten max 12,4 gr C
  • Rv buiten gem 92%

De Tmin van gisteren klopt wel bedacht ik me, alleen de Tmax van de schuur klopt voor die datum niet

Knipsel.PNG.6ba5f84dbf5ac83f576eb45ef048770a.PNG

4 minutes ago, kritischemassa said:

dus ik twijfel nog over de casting... die moet ijzersterk zijn, hoe is het met dat schaap, Bio? zou ze eventueel interesse hebben?

Ik kan je wel wat wol bezorgen (is makkelijker op te sturen), met wat lijm en die kat geraak je dan ook wel bij iets dat goed pakt op video. :D 

• Like 1

4 minutes ago, Bioman said:

Ik mis eigenlijk de buitenT° in die tabellen, die is toch veelbepalend ?

Ja en die komt ook, maar ik dacht ik gebruik verleden weer van KNMI, want die gebruik ik altijd, maar die updaten niet op zaterdag en zondag, want dan hebben ze weekeind en is er dus geen weer. En dan nog loopt die sowieso altijd een dag achter, dus dat is wel lastig, maar ja, je hebt wel meteen alles. Rv, Temp, p-atm en noem maar op.

Edit:

Oh... nu wel geupdated :D 

4 minutes ago, Bioman said:

Ik kan je wel wat wol bezorgen (is makkelijker op te sturen), met wat lijm en die kat geraak je dan ook wel bij iets dat goed pakt op video. :D 

Ik heb het voorgesteld en het beest kijkt me schaapachtig aan, dus ik verwacht dat dat helemaal goed komt.

• Haha 1

Ik zit wel een beetje met het volgende. In tegenstelling tot mijn initieële vrees dat ik problemen zou hebben met een te hoge vochtigheid, is deze eigenlijk veel te laag.

Als de lamp aan is is de rv niet hoger dan 45% de temperatuur is dan 24 graden bij de ventilator in de buurt. Ik heb nu nog een doorzichtige zak over de zaailingen, maar die wil ik er toch wel af, over een paar maanden mag ze weer in het zakkie. Als ik een beetje kijk naar die VPD:

vpd.PNG

Dan zit ik zoals de kast nu is echt te ver naar het rood. Nu stel ik mezelf gerust met het idee dat er straks een aardige berg aarde in komt die vochtig is, dus dat ik problemen zie die er niet zijn, maar toch. Straks wordt het kouder en dan is de lucht vanzelf droger. Ik heb ook zitten kijken naar luchtbevochtigers, maar, of ze hebben guitige konijnenoortjes, of ze zijn 300 euro of meer.

Ik zit een beetje te prakkiseren hierover en ik zou best willen weten wat jullie denken. Gooi ik er een natte theedoek in, of ga ik full high-tech voor een hygrostaat en bevochtiger combinatie. En welke dan?

Of wacht ik het allemaal rustig af, ze zien er gezond uit, geen enkel probleem... relax?

Edit:

52,5 - 47,5 % zou in mijn gehele temperatuurtraject ideaal zijn, ik wil daar eigenlijk op gaan sturen :D

Edit2:

Stel dat ik mijn afzuiging op een hygrostaat zet en die instel op 50%, dan zou dat toch al een eind moeten helpen? Of stook ik dan door tot 27 graden... en zo ja, dan is het een kwestie van de thermostaat goed afstellen....

Edit3:

Ik praat tegen mezelf he?

:D 

Edit4:

Deze bijvoorbeeld? Die kan zowel op een bevochtiger als een droger aangesloten worden. Voor de winter verwacht ik vooral als bevochtiger, dus op de exhaust...

Is het niet zo dat er nog geen blad is om water te verdampen ? Die rV zal wel de hoogte in gaan eens die planten dat ook doen (denk ik).

10 minutes ago, Bioman said:

Is het niet zo dat er nog geen blad is om water te verdampen ? Die rV zal wel de hoogte in gaan eens die planten dat ook doen (denk ik).

Ja dat is ook zeker zo, maar als ik die kaart zo bekijk kan het blad dat er nu is nooit wat verdampen als de zak er af gaat... 

:D en anders kan ik altijd mescal cactussen gaan kweken natuurlijk

5 hours ago, kritischemassa said:

Ik zit wel een beetje met het volgende. In tegenstelling tot mijn initieële vrees dat ik problemen zou hebben met een te hoge vochtigheid, is deze eigenlijk veel te laag.

Als de lamp aan is is de rv niet hoger dan 45% de temperatuur is dan 24 graden bij de ventilator in de buurt. Ik heb nu nog een doorzichtige zak over de zaailingen, maar die wil ik er toch wel af, over een paar maanden mag ze weer in het zakkie. Als ik een beetje kijk naar die VPD:

vpd.PNG

Dan zit ik zoals de kast nu is echt te ver naar het rood. Nu stel ik mezelf gerust met het idee dat er straks een aardige berg aarde in komt die vochtig is, dus dat ik problemen zie die er niet zijn, maar toch. Straks wordt het kouder en dan is de lucht vanzelf droger. Ik heb ook zitten kijken naar luchtbevochtigers, maar, of ze hebben guitige konijnenoortjes, of ze zijn 300 euro of meer.

de was ophangen in de bijkeuken help ook zeker.........en die baby kamer vernevellaars ( ultrasoon) zijn erg goed...zoiets...

https://www.bol.com/nl/p/medisana-uhw-luchtbevochtiger/9000000012018833/?promo=pdp_818_recentbekeken-MCM-slot_D99__1_&bltgh=n-ZxpBtei2fYPKSVw21Jiw.1_29.0.ProductTitle

of

https://www.bol.com/nl/p/babymoov-luchtbevochtiger-luchtbevochtiger/9200000071050715/?Referrer=ADVNLPPcef2c700816148ff0065bba51d000055867&utm_source=55867&utm_medium=Affiliates&utm_campaign=CPS&utm_content=txl#product_specifications

je hebt ze ook die in een bepaalde range instelbaalzijn....

----------------------

idd in huis en slaapkamer heb ik venta luchtbevochtigers met een water bad....die halen teven stof en dus bacteriën uit de lucht....een mens vind het lekker tussen de 40 en 60 %....in de winter is het hier vaak kurk droog..

• Like 1

Dag 9

Het gaat zijn gangetje. Ben onderweg naar kantoor, dus ik hou het kort.

81789081_maandagweek2.thumb.jpg.9c06ab1a2e61890f88051c0583e9e2cf.jpg

Instellingen:

• Lamphoogte vanaf potrand 50 cm

Stats:

• Temp in de kast min 20,5 gr C 
  • Temp in de kast max 27,2 gr C
  • Rv in kast min 40%
  • Rv in kast max 54%

• Temp omgeving min 17,3 gr C