• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Bioman

Kast met beperkt budget

Recommended Posts

Uw dagelijkse update.

Bodem voorlopig geïnstalleerd en nieuwe deuren gemaakt. Met twee schuifgrendeltjes zal dat wel lichtdicht geraken.

kastdeurbodem.thumb.jpg.0441a0ec982d4bffced5a2e1f19f275c.jpgkastdeuren.thumb.jpg.6e1ddab9d5661722f989f2261c5e3ab5.jpg

• Like 1

Op mijn wenken bediend :D

die deurtjes zijn echt mooi... Die kast kan, ik zei het al eerder, echt zo in de kamer staan man, hij is echt mooi. Ik zou hem aan de buitenkant ook echt hout houden, mooie beits erover of weet ik het, een bio-olie :D

En dan binnen high tech lab

edit numero driemiljard:

Je zou kunnen overwegen om in het midden een stijl te zetten, daar ga je op zeker last van hebben, maar is wel lichtdichter misschien?

hak al gezegd dat ik hem mooi vind?

21 minutes ago, kritischemassa said:

een stijl

Nee, ik denk deurtjes te sluiten met schuifgrendeltje, ik maak nog een overlapje aan buitenkant + 1-tje aan binnenkant, even lichtdicht en geen hinder, zo comfortabel is dat niet om daar met je hoofd in te hangen. :D

Om echt mooi en binnenkamerwaardig te zijn, zou ik toch geen schroeven gebruiken, nu is die kast aan de binnenkant "clean", daar is geen schroef te bekennen,  ook is er nog geen lijm gebruikt, beetje puur natuur mechanisch. Ik wil maar zeggen, die is gemaakt om goed te zijn vanbinnen, buitenkant speelt echt geen rol.Ik was in de verste vertes ook niet aan het denken om dat af te werken langs buiten, binnenkant met kalkverf wit en klaar.

• Like 1

7 minutes ago, Bioman said:

Nee, ik denk deurtjes te sluiten met schuifgrendeltje, ik maak nog een overlapje aan buitenkant + 1-tje aan binnenkant, even lichtdicht en geen hinder, zo comfortabel is dat niet om daar met je hoofd in te hangen. :D

Om echt mooi en binnenkamerwaardig te zijn, zou ik toch geen schroeven gebruiken, nu is die kast aan de binnenkant "clean", daar is geen schroef te bekennen,  ook is er nog geen lijm gebruikt, beetje puur natuur mechanisch. Ik wil maar zeggen, die is gemaakt om goed te zijn vanbinnen, buitenkant speelt echt geen rol.Ik was in de verste vertes ook niet aan het denken om dat af te werken langs buiten, binnenkant met kalkverf wit en klaar.

hak al gezegd dat ik hem mooi vind?

Just now, kritischemassa said:

ik ben klant, krijg ik er wel door hier...

Vind je hem mooi dan ? :D

Eerst maar eens een of meerdere kweekjes in draaien, wie weet welke zaken kom ik nog tegen...

• Haha 1

10 hours ago, Tat2peet said:

Had ik ook al gezegd dat ik 'm mooi vind?

Geen idee, ik rook vaak van een plantje die ik in de tuin had dit jaar, ben alleen de naam vergeten

Ja Bioman hoedje af.

Mss kunnen we volgend jaar bij jou een workshop kasten bouwen volgen?

We brengen ons eigen hout mee en gaan aan de slag onder jouw supervisie.

Nadien mss een BBQ en nog wat gezellig nakeuvelen met een jointje?

24 minutes ago, Tune said:

Ja Bioman hoedje af.

is er dan ook BHV?

52 minutes ago, kritischemassa said:

Bedrijfshulpverlening... EHBO is ook goed

Gewoon in het zuur er mee :D

3 hours ago, Tune said:

Goei plan als je daar zin in hebt. 

Ik heb nu gewerkt met het goedkoopste (maar ook onbehandeld) ruw hout, als je dus wil gaan workshoppen, zou je dat eigenlijk allemaal mooi haaks moeten schaven. Dat wreekt zich nu bij de deurtjes :D en los ik op met wat beitelen en schuren maar das niet ideaal. Ook heb ik niks gelijmd, daardoor wordt de kast een beetje organisch, ik moet ze dus zelf pas en haaks zetten want die zet zich gewoon naar de ondergrond, dat bevalt mij allemaal prima maar weeral zie je dat bij de deurtjes.

Anyway, de vorderingen...
Toch maar die freestafel opgezet. Deurtjes ingefreesd en panelen vastgeschroefd (toch te koud om te lijmen en te lui). Boven en onderpaneel voorkant voorlopig vastgezet met stokjes zonder schroeven, ik wil voor aanpassingen onder en boven (lamp, filter, verluchting, pot) zonder schroefmachine die platen er in en er uit kunnen halen. 

Deurtjes er terug in gezet, gemerkt dat de kast helemaal niet pas staat. Voorlopige sluiting gemaakt.

Todo's later :overlappende profielen op de deuren (links op achterkant, rechts voorkant) en deurtjes klein beetje inkorten in de hoogte.

Binnenkort : de lamp eens aansteken en testen op lekken

Foto's zeggen meer:D

24mm is weinig dikte, de stukken vlogen er af, gelukkig is dat binnenkant.

kastteweinig.thumb.jpg.9200091c035ee9209d84acae8f0ee05f.jpg

Kastzonderlatjes

kastvirgin.thumb.jpg.42567a93675d28d4e57eaa0b2c36c995.jpg

Kast met latjes , nerf triplex komt mooi uit, als ik dan toch zou gaan decoreren zou het iets fel beitsachtig zijn om die nerven uit te laten komen.

kastaf.thumb.jpg.595ad18a3462a7d0be8bda8d2e155da5.jpg

Toch even detail van ruwheid (en niet pas) maar tis om een propere binnenkant te doen natuurlijk 

ruwnietpas.thumb.jpg.3bd2d14c723f806a3c3aa2c77cd3001b.jpg

7 hours ago, kritischemassa said:

ik rook vaak van een plantje die ik in de tuin had dit jaar, ben alleen de naam vergeten

Mocht je jezelf ooit afvragen waarom je die G-toolskit hebt besteld, kan je altijd dit topic herlezen :D.
Na 4 dagen knutselen staat er eindelijk een kast waar een lamp in kan, jij was anderhalf uur na uitpak al aan het testen. 

26 minutes ago, Tune said:

Hehehe....ben je van plan iemand zijn hoofd eraf te zagen mss?

Het zou een verbijsterend wonder zijn wanneer ik geen spoedeisende hulp behoef na een dappere poging tot houtbewerking.

Ik heb een halfjaar op een MTS gezeten, ik liet per ongeluk de sleutel in de kop van de draaibank zitten. 

Schakelde de draaibank in en lanceerde de sleutel door het lokaal, langs het hoofd van een medeleerling door de ruit van het lokaal heen.

Dat was mijn laatste dag op die MTS en ook meteen een wijze les...

Ik ben te lomp om brand te roepen...

6 minutes ago, Bioman said:

Mocht je jezelf ooit afvragen waarom je die G-toolskit hebt besteld, kan je altijd dit topic herlezen :D.
Na 4 dagen knutselen staat er eindelijk een kast waar een lamp in kan, jij was anderhalf uur na uitpak al aan het testen. 

Wat Tune zegt, meer fun, voor ons ook, een mooiere kast, beter deurtje (!!!!) dus nee... als ik dit topic doorlees denk ik steeds, ik had beter Bio die euro's gegeven voor een beetje fatsoenlijke kast...

:D

Al denk ik wel dat als je uurloon en materiaalkosten, afschrijving apparatuur en verbruiksmiddelen meeneemt je met die 385 niet ver komt...

2 minutes ago, kritischemassa said:

Al denk ik wel dat als je uurloon en materiaalkosten, afschrijving apparatuur en verbruiksmiddelen meeneemt je met die 385 niet ver komt

Ik heb al een LETS-formule bedacht, ik bouw de kast en krijg 10% van de gedroogde èn gecurede opbrengst... kmoet eens uitrekenen of dat mij goed uitkomt :D

13 minutes ago, Bioman said:

Ik heb al een LETS-formule bedacht, ik bouw de kast en krijg 10% van de gedroogde èn gecurede opbrengst... kmoet eens uitrekenen of dat mij goed uitkomt :D

Soort franchise :D kast van Bioman.inc

Nadenkfase over verwarming. Uiteindelijke doel zal wel alternerend draaien worden maar daar hangt een investering aan vast die ik liever even uitstel en dat beperkt budget in de topictitel staat er niet voor niets. :D

Met deze calculator berekend hoeveel Watt ik zou nodig hebben om mijn volume te verwarmen naar 20-22° (slecht geïsoleerde ruimte gekozen als optie). Hij geeft me 150W terug.

Via een kuikenstopic uitgekomen bij donkerlampen en ook warmteplaten. Stel dat die planten niet lukken, kan ik nog altijd een kippenkwekerij beginnen :D

Budgetgewijs is dit een haalbare en goedkopere oplossing dan alternerend draaien, alleen de vraag of dat gaat werken natuurlijk.

Geven die lampen effectief enkel warmte en nul licht ? Ervaringen mee iemand ? Hopelijk kan je daar wel zo'n goedkoop timertje aan hangen of is er dan weer piekstroom en een relais nodig ? (ik vermoed van niet maar vraag het toch maar even).

Afzuiging is met thermostaat dus de maxt° is redelijk bewaakt, voor ondert° dacht ik dan een thermostaat ? die aan en uitschakelen donkerlamp regelt ?

De inkomende lucht zal (voorlopig toch) koel zijn dus die lamp zal constant branden naar mijn gevoel.

Dat schuurtje heeft zoveel voordelen (geen last van lawaai, uit het zicht, leuke ruimte) dat ik graag die kweek wil doen lukken, als mij dat 50 euro meer kost op één draai, is mij dat om het even.