• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
kritischemassa

Planning 2021 buitenkweek

Recommended Posts

Nou ja, het buitenseizoen zit er wel zo'n beetje op. Tijd om vooruit te kijken naar de ongetwijfeld zeer warme zomer van 2021. Natuurlijk altijd afwachten of je hem meemaakt, maar dat mag de pret niet drukken. Het er naar toe leven is immers al de halve pret. Ik had voor mezelf wat belangrijke dagen gepland en aan de hand daarvan een soort kalender gemaakt. Ik moet nog nadenken over soortjes.

Mijn planning tot dusver:

10 mei 2021 vroegste zaaidatum (135 dagen tot 21 september 2021)

07 juni 2021 vroegste bloei AF (29 dagen groei AF)

14 juni 2021 laatste zaaidatum AF (nog 100 dagen naar 21 september 2021)

01 juli 2021 begin donkere periode fotogevoelige soorten ( omdat rond die tijd bij mij veel mensen in en rond huis zijn)

03 juli 2021 einde donkere periode fotogevoelige soorten 

17 augustus 2021 eerste AF zijn nu 100 dagen en hangen dus al

28 augustus 2021 8 weken verduisteren fotogevoelige soorten

11 september 2021 10 weken verduisteren fotogevoelige soorten

21 september 2021 laatste AF zijn klaar (100 dagen)

22 september 8:30 functionerings gesprek met @Tune

Qua soortjes, ik ben daar echt nog niet uit, alleen die amnesia skunk autoflower, die wil ik weer, die is heel lekker en is gewoon echt een mooi plantje.

Nou goed, fantaseer hier met mij over 2021

• Like 1
  • Haha 2

Zo op de datum af ga ik niet plannen. Zodra het lekker weer is en de nachtvorst minimaal gaan ze de grond in. Wel hoofdzakelijk autoflowers volgend jaar, want late soorten zijn niet aan mij besteed :D

• Haha 1

50 minutes ago, Janwiet said:

Zo op de datum af ga ik niet plannen. Zodra het lekker weer is en de nachtvorst minimaal gaan ze de grond in. Wel hoofdzakelijk autoflowers volgend jaar, want late soorten zijn niet aan mij besteed :D

In mijn hoofd volg ik anders altijd mijn strakke planningen, de realiteit echter...

• Haha 1

Mooie planing. Nu zien volgend jaar wat er allemaal van waar is geworden.

Afspraak binnen 337 dagen  ;)

• Haha 1

Damn das een mooie strakke planning kerel!!

Ik ben er dit jaar al wel achter gekomen dat ik impulsief op zn best ben.... plannen zou dan dus alleen maar zonde zijn:rolleyes:

Wel kan ik vast verklappen dat ik meer met stekjes en autoflowers ga buitenspelen...

• Like 2

17 hours ago, Tune said:

Moet ik alvast een datum plannen voor het functioneringsgesprek? :D 

11 hours ago, sjaakjebonenstaakje said:

Damn das een mooie strakke planning kerel!!

Ik ben er dit jaar al wel achter gekomen dat ik impulsief op zn best ben.... plannen zou dan dus alleen maar zonde zijn:rolleyes:

Wel kan ik vast verklappen dat ik meer met stekjes en autoflowers ga buitenspelen...

Ja dat deed ik dit jaar dus ook, thuis met die quarantaine verveelde ik me de pest, dus hop eerste zonnestraal en auto's in de grond. En dan was het best een heel erg mooit voorjaar, maar ik had er spijt van.

Dus nu start ik op 10 mei, symbolisch voor mij, mijn pa was op die datum jarig :D... dus makkelijk onthouden voor mij en ligt dicht genoeg bij 14 mei... mss kijkt hij mee en zorgt hij voor gigabuds :D 

• Like 1

On 16-10-2020 at 20:17, kritischemassa said:

22 september 8:30 functionerings gesprek met @Tune

18 hours ago, Tune said:

Opgenomen in de planning

• Haha 1

1 hour ago, kritischemassa said:

Ja dat deed ik dit jaar dus ook, thuis met die quarantaine verveelde ik me de pest, dus hop eerste zonnestraal en auto's in de grond. En dan was het best een heel erg mooit voorjaar, maar ik had er spijt van.

Dus nu start ik op 10 mei, symbolisch voor mij, mijn pa was op die datum jarig :D... dus makkelijk onthouden voor mij en ligt dicht genoeg bij 14 mei... mss kijkt hij mee en zorgt hij voor gigabuds :D 

wanneer begon je  in 2020...en waar heb je spijt van?

9 minutes ago, DeVos said:

wanneer begon je  in 2020...en waar heb je spijt van?

Ik plantte op 8 april de zaadjes. Pas op dag 46, en de Mazar zelfs op dag 55 gingen de auto's in bloei. Die dingen hebben weken stilgestaan. 

De volgende ronde, amnesia en gorilla glue gingen wel stip op dag 28 in bloei

Dus ja, ik had helemaal geen tijdwinst had ik het idee, maar wel heel beroerde wortelstelsels bij de eerste gorilla glue, de eerste blue berry... Daarnaast had ik last van verkreukelde blaadjes bij de jonge zaailingen, dit had ik in 2019 ook dus ik dacht, zal wel iets voor auto's zijn, maar de tweede en derde ronde hadden dit niet

(zelfde batch zaad, nou ja... zelfde pakje... er staat geen serienummer op die zaadjes, dus toeval, genetica of fenotype is zeker mogelijk...)

Laten we dat gesprek om 09:30 uur houden.

Zodoende hebben we nog tijd om een tas koffie te nemen voor we aan het serieuze werk beginnen  ;) :D

Ik zal ook al jaren een planning maken en ben ik ook weer van plan voor volgend jaar.

Maar het begint meestal in februari alweer te kriebelen.

Dit keer ga ik het doen ...echt waar.

De S5 x Herijuana komt er zeker weer tussen staan.

Wat een sterke plant zeg.

8 minutes ago, Tune said:

Laten we dat gesprek om 09:30 uur houden.

Zodoende hebben we nog tijd om een tas koffie te nemen voor we aan het serieuze werk beginnen  ;) :D

ja is goed, ik neem worstenbroodjes mee, hou niet zo van zoet

9 minutes ago, fsmidt said:

De S5 x Herijuana komt er zeker weer tussen staan.

is dat een goede buitenstrain? Fotoperiodiek?

9 minutes ago, fsmidt said:

Maar het begint meestal in februari alweer te kriebelen.

Bij mij dus nu al, zie dit topic :D

De S5XHeri zag er idd een hele leuke uit.

De S5 heb ik al eens gegrowt en vond het een bijzonder lekkere soort.

Herijuana nog niet gegrowt of gerookt maar kan niet slecht zijn wat Sannie maakt.

En een lekkere sativa x indica samen kan nooit slecht zijn.

Aangezien mijn binnenspeeltuin weldra iets van licht gaat geven, hoop ik dat seizoen2020 naadloos in seizoen2021 overgaat -_-

Auto's weet ik niet maar wellicht uit gemakkelijkheid of noodzaak. Nooit meer RQS Royal AK, dat is al zeker. Veel te veel kleine topjes.

Ik wil meer snoeien en ik wil meer stekken. Een kleine monsterplant die makkelijk te verduisteren valt, is het doel :D

Kas-oogsten moeten sneller klaar zijn, buitenplanten gaan gewoon beter. (minder heet in zomer, minder rot in herfst)

Herfst 2020 : potten vullen als een eekhoorn

Winter2020-2021 : plekjes zoeken en voorbereiden, profiteren van afwezigheid teken !

Lente 2021 zo vroeg mogelijk : plekken voorbereiden, afhankelijk van vorst en grond

Lente 2021 : 01 mei ontkiemen, voorgroeien eerder ?

Lente 2021 15 mei : ontkiemen/uitplant eerste lading

Zomer 2021 : verduisteren ? wachten

Herfst 2021 : herhaling herfst 2020

Soortjes ? : er is gewoon te veel keuze en buiten die ene royal ak zou ik alles terugzetten, zowel critical, candy kush als og kush en cheese auto. Uiteindelijke keuze zal meer met nieuwsgierigheid dan met kennis te maken hebben :D, ik zou wel elk soortje (auto uitgezonderd) eens in binnenklimaat willen proberen om het verschil te zien met buiten.

12 minutes ago, Bioman said:

ik zou wel elk soortje (auto uitgezonderd) eens in binnenklimaat willen proberen om het verschil te zien met buiten.

:D dan had je een wat grotere kast moeten bouwen, een hectare of zo :D

24 minutes ago, kritischemassa said:

dan had je een wat grotere kast moeten bouwen, een hectare of zo :D

Hmmm een kast van 1 hectare :D

2 hours ago, kritischemassa said:

is dat een goede buitenstrain? Fotoperiodiek?

Bij mij dus nu al, zie dit topic :D

Ik vind van wel.

Vorige week een begin gemaakt met knippen,de meest linkse mist haar hoofd toppen al.

Niks geen rot en mooie knolletjes en wat hebben een bak regen gehad.

Is een creatie van een forumlid.

Ik heb ze vorig jaar gezet en nu weer.

De double blanche komt niet eens bij haar in de buurt ,deze had dus wel rot en meer open toppen.

Ik moet zeggen de double blanche ruikt wel super lekker.

20201017_101554.thumb.jpg.951cd025bac5d4b7e520742a1cd7735b.jpg

• Like 1

Dat is idd een mooi uitzicht.

Maar als je water van die heuvel ziet komen dan is het wel paniek denk ik  :o 

27 minutes ago, Tune said:

Dat is idd een mooi uitzicht.

Maar als je water van die heuvel ziet komen dan is het wel paniek denk ik  :o 

Ja, maar ja... ik woon zelf op het laagste punt van Nederland, nou ja, om en nabij, dus dan kan hij wel even snel mij bellen zodat ik mijn zwembandjes nog kan opblazen :D

• Haha 1

maar serieus, het contrast van die grijze lucht en dat groen is echt een hollands plaatje.

Als ik daar zou wonen zou ik regelmatig wezenloos in de tuin staan staren, doe ik nu ook, maar een heg is toch net wat minder