• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Milieudelict

Extra (dwars) tentstokken gezocht...

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar 4 extra tentstokken van 100cm lang voor mijn Mammoth Pro100.

Bij deze tent worden er maar 3 meegeleverd welke allemaal dienen om als liggers bovenin je tent te plaatsen.

Wat er nu gebeurd, mijn softbox (welke ik al gedimd heb) terkt de wanden van de tent zo ver naar binnen dat deze vol tegen mijn planten en ook enkele toppen aan komen.

Nu ben ik dus op zoek naar 4 extra stokken welke ik ter hoogte van de plant wil bevestigen.

Misschien zoek ik verkeerd maar tot nu toe krijg ik geen enkele hit op google.

Het mogen best stokken zijn van ieder ander merk zolang ik ze maar om mijn 22mm stokken heen kan klemmen zonder mijn tent uit elkaar te hoeven halen. Bijvoorbeeld met een half open ronde bek, ik hang ze dan wel op hun plant met trekbandjes want insteekstukken heb ik zoiezo niet. 

Als iemand mij wat linkjes kan geven waar ik diverse stokken kan vinden zou ik daar enorm mee geholpen zijn.

Thnx!!

Moet dat 22 mm zijn ?
Ik heb mijn tentje wat verzwaard met electrobuis en daarin koperen waterleidingbuis, leek me steviger.

Electrobuis is 20,iets mm, er is koperen en ijzeren buis van 22mm in de gamma blijkbaar.
https://www.gamma.nl/assortiment/cv-buis-22-mm-2-meter/p/B106116

Hout is ook een optie

https://www.woodcenter.be/ronde-stok-beuken-o-22mm-100cm.html

Nog een optie is jouw stokken te vullen met een draadijzer, een koperen buis of iets anders dat ze minder plooibaar maakt volgens mij.

Ja thnx dit had ik ook al overwogen maar er zouden toch gewoon losse stokken te krijgen moeten zijn. De originele liggers van bovenin zouden al voldoen.

Mijn staanders opvullen met draadijzer is niet wat het probleem oplost. De staanders buigen niet naar binnen namelijk.

Foto btje van op zij:

16029182942854376505334151607326.thumb.jpg.7ffdab03b68d8020fb57317da7379a81.jpg

1602918274969280301803795866656.thumb.jpg.ccdedcda5becf79cd072fe4dbd5af56c.jpgFoto van recht tegenover de staander... Zo veel gaatie dus naar binnen.

16029181810385122757238577063450.thumb.jpg.42690d83b0daa76355c3e4b939d456de.jpg

16029183189412801545979863916488.jpg

je trekt je tent veel te veel vacuum...dit is echt extreem.:o.....beter is de inlaten te vergroten....of een inblaas erbij......

want als je in de zomer meer wil afzuigen dan kan het niet....

holle tentjes is niks.....

bolle tentjes ook niet....als je teveel inblaast...:D

kheb nog nergens losse stokken te koop gezien.......tlijkt wel of ze het erom doen...:huh:

of op werkspot iemand regelen die het maakt voor je....mja zal niet goedkoop zijn...

Ik heb gewoon latten gehaald bij de Gamma, op maat gezaagd en met stevige tie wraps vastgezet. werkt perfect! Ook handig om in het dak van je tent extra bevestigingspunten te hebben.

Overigens sluit ik mij aan bij @DeVos of je afzuig minder hard laten werken.

• Thanks 1

Haha ja zat ook al aan een inblaas te denken en misschien dat een krachtige pc fan al wat op kan lossen als ik de juiste maat kan vinden die ik precies op een flens 20cm past is die zo gemonteerd. Mijn inlaat is 20cm.

Ik heb net wat dunne verwarmingsbuis gehaald en zal deze op maat zagen om ze als dwarsstokken te gebruiken.

Als ik op de einde drukzadels voor pvc buis zet klem ik ze er zo netjes tussen.

staan al je inlaten open nu?...of hou je ze dicht ivm licht dat naar binnen komt?

je hebt 2x 20 cm ronde inlaten zie ik op de site....en op de foto is er 1 dicht zie ik.....als beide open staan trekt hij dan zo erg vacuum?

ps op de mammoth site staat een nederlands email adres....heb je daar gevraagd voor reserve onderdelen?...tis een nederlands ontwerp...zeggen ze...

Nee ik heb nog geen contact met ze gezocht. Na uren zoeken op google ging ik er eigenlijk van uit dat ze er niet zijn maar het is misschien het proberen waard.

Ik gebruik nu alleen de inlaat in het plafond en aan beide zijkanten zijn nog een inlaat over. Ik gebruik ze niet ivm lichtdichtheid en ik niet nog een hele buis van 20cm langs mn tent wil hebben hangen. Ook doet een vriend van mij het prima met een enkele inlaat van zelfs maar 12,5cm, dan wel met veel lichtere afzuiger. Voor de luchttoevoer mbt de gezondheid van de plantjes hoef ik het niet perse te doen denk ik.

Ik ga ff eea overwegen. Ik gebruik nu een 180kuub softbox met een variac o mathic om deze te dimmen. Deze kan ik nog verder dimmen of voor een lichter model afzuiger gaan.

Er brand nu 300Watt aan led, normaal heb ik maar 200Watt maar ik denk dat ik dit voortaan elke winter zo ga doen. Op een hete zomerdag kom ik nu met 200Watt wel eens op 32C uit maar dan is het in huis ook al wel een graad of 28C - 30C

Actieve inblaas knutsel ik zelf zo in elkaar dus dat is ook een optie en die dwars stokken komen er zoiezo, eventueel zelf gemaakte.

• Thanks 1

med_gallery_35330_14467_1148701.jpgmed_gallery_35330_14467_473563.jpg

stuk slang...dit idee......kost geen stroom....en werkt als een labirint....

een labirint lucht inlaat is ook een oplossing uiteraard...

kweet niet precies waar de inlaten zitten.....

maar als ze laag zitten....dan een slang van links naar rechts door je tent laten lopen....en weer met een bocht naar beneden...of boven..of zijkant......

en  in de slang in de tent....wat gaatjes maken.....dan komt de lucht mooi verdeelt binnen......een soort luchtverdeelslang...diy...:)

ps...ook een lage inlaat scheelt zomaar 2 graden...meet maar op in een kamer...de temp bij de vloer of bij plafond ......scheel een jas....zeker bij een hittegolf....of in de winter...

Met mn vorige hok hing ik bij warm weer ook de inlaatslang omlaag tot boven de grond om koelere lucht aan te zuigen en in de winter pakte ik het bij het plafond weg.

Opzich heb ik niet echt last van temperatuur problemen.

Met mijn oude hok had ik een slang van 25cm doorsnee en die was alles behalve lichtdicht hoor zelfs toen ik 5mtr in een 4 dubbele bocht door de kamer had liggen kon ik met die buis zo mn kamer verlichten als mn lampen aanstonden.

Nu zuig ik aan vlak achter een soort dubbele wand vanuit de naastgelegen kamer en de slang hangt binnenin de tent 15cm boven de zwarte bodem. Hiermee ben ik wel lichtdicht maar enkel een slang in bochten leggen werkt niet goed genoeg.

Eigenlijk zou je een slang moeten Hebben die van binnen zwart is ipv aan de buitenkant.

• Like 1

ja idd...iedereen loopt tegen het zelfde paaltjes aan met tentjes....holle tentjes en de lichtdichtheid ervan,......en iid geen zwarte binnekant van slangen.......

en dan zeggen ze..zet hem maar in een donkere kamer :blink:

Ik hoorde over die mammoth pro niks dan goeds maar eigenlijk valt hij mij best tegen.

De lichtdichtheid valt echt heel erg tegen, als het in de kamer goed donker is en de lampen staan aan dan zie je her en der allemaal lichtpuntjes door de wand heen. De rits is ook heel slecht. Deze gaat erg stroef, laat ook overal licht door en heeft geen overlappende flappen en ook de klitteband roosters aan de zijkanten heb ik extra dicht moeten plakken met aluminium tape.

En dan nog het ontbreken van die stangen.

Maar goed de voordelen zijn weer de vele openingen voor de luchtslangen die groter zijn dan bij de meeste andere tenten.

En de bodem is zwart, dat helpt enorm tegen de lichtval mbt de luchtslang maar de bodem wordt wel verkocht als zogenaamde lekbak maar meer dan een super dun stukje zwart tentstof is het niet

28 minutes ago, HupHupHolland said:

niet hetzelfde merk en smaller maar met een beetje duwen moet het lukken

rechte stokken kan je hier vinden

https://www.greensell.nl/c-5069248/secret-jardin-dr-en-hs-oe19mm/

koppeling voor de hoek hier

https://www.greensell.nl/a-60776057/secret-jardin-dr-en-hs-oe19mm/ruimte-booster-oe19mm/#description

Thnx Man! Misschien zijn die hoekstukken wel het proberen waard alleen dan hoop ik maar dat ze niet kapot gaan op een 22mm stang.

Ik ga ook nog ff iemand vragen die goed is met een 3D printer om zoiets te maken.

Eigenlijk wil ik al heel lang zelf graag een 3D printer hebben en dan heb eigenlijk nooit dit soort problemen haha

Die losse stokken vind ik trouwens wel heel erg duur man

18 hours ago, Milieudelict said:

De rits is ook heel slecht. Deze gaat erg stroef,

Dit zou je kunnen verhelpen met kaarsvet en of skatewax dan gaat die al een stuk fijner..

Je zuigt passief nu aan dan zou ik aanraden 3 x ingang grote te hebben als de uitlaat, zoals je nu 20cm uit heb kan je het aller beste 3 passieve ingangen maken met 16-20cm, 5meter zou voldoende moeten zijn buiten de tent indien mogelijk een een kleine s neerleggen of hangen zo ontsnapt er geen licht binnen kant zou je kunnen richten naar gewenste positie

Suc6

Wegpiraat

Zo veel zit ik er nu niet naast hoor. De 20cm slang is 2,55x de groote  van mn uitblaas

Het beste zou een 22cm slang wezen dan zit ik over de 3x heen.

Als ik 2 luchtinlaten van 20cm maak komt dat dus uit op meer dan 5,1x de groote van de uitblaas en met 3 inlaten zit je al op 7,65x

In mijn vorige hok van 120x60x200 had ik met de zelfde setup aan lampen en afzuiging maar met een grotere luchtinlaat van 25cm (dat is 4x de groote van de uitblaas) meer hitteproblemen dan ik in deze zomer die heter was heb gehad in mijn nieuwe 100x100x200 tentje.

Meer ruimte maar met daarin het zelfde wattage scheeld blijkbaar ook al een hoop denk ik dan.

Om het dan alleen te doen omdat mijn tent dan minder vacuüm staat te trekken is me een btje te gek. Meer inlaten kost me zo veel ruimte in een kamer die nu al bijna vol staat 

Exact dezelfde problemen met mijn mammoth, maar dan de 180 versie..

Afzuiging staat al op minimum en nog steeds dit probleem.

Echter heb ik maar 1 ingang om een inlaat van te maken..

Ook komt er hier en daar licht door de ritssluiting, en de hoeken waar de tent aan elkaar is gemaakt.

Over de inlaat heb ik een legging van mijn vriendin getrokken.

Dit houd het licht al grotendeels tegen + er kunnen geen insecten meer via de inlaat de tent in.

Ben zelf aan het denken om of een 2de ingang zelf bij te maken, of gewoon zelf een goed hok te timmeren..

Ook mijn ventilator durft al eens van de stang in de hoek springen doordat de tent vacuum trekt.

Wat niet echt handig is..

Echter heb ik ook wel het gevoel dat doordat de tent vacuum trekt, de gaatjes waar het licht door springt groter worden. (Wat me ergens logisch lijkt.)

Denk dat het geraamte van deze tenten toch echt wel beter kan..

Dit is uit me eigen ervaring heb ook een 120x120 staan met 160mm uitgang en als ik twee passieve inlaten heb met 160mm dia dan trekt die ook nog net te veel hier dan het zelfde probleem als jij nu heb, echter had deze tent maar 2 bestaande ingangen en 1 uit heb ik opgelost door een gat in de tent te maken en een dubbele flens erin te maken en hier de derde slang op aangesloten en probleem opgelost nog wel een beetje ingetrokken net genoeg voor onderdruk... 

even een hersen spinsel...

je wil even snel iets doen......neem een hardboardplaat...van 30 cm x100 cm....das lekker dun.......hang die aan 2 touwtjes te hoogte van je toppen.....

nu verwacht ik dat het door buigt...dus versterk het aan de binnen kant met een dikkere houten strip....

Ook gehad dat de tent vacuum trok.

Heb het toen opgelost met 2 bochten van afvoerbuizen aan elkaar te zetten en deze door één van de tentopeningen te steken.

• Like 1