• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Gasbasman

Wanneer oogsten buiten oogst

Recommended Posts

Hallo mensen

Ik had een paar vragen over mijn buitenoogst. Het begint nu redelijk koud te worden en mijn buitenplanten staan natuurlijk buiten. Ik had gelezen dat de kou (onder 20C) er voor zorgt dat er bepaalde voedingstoffen niet meer rond gecirculeerd konden worden door de plant. Hierdoor worden mijn plantjes steeds paarser. ik heb al 2 planten geoogst maar mijn 2 mooiste planten staan nog buiten.

Ik heb het altijd wel heel moeilijk gevonden wanneer ik nou het beste mijn planten kon oogsten en ik heb het meestal te vroeg hierom gedaan. Ik vroeg me daarom af of ik mijn rechter plant al moet gaan oogsten (de foto's van wiet toppen zijn van de rechter plant) en of ik er iets ervoor kan doen dat mijn andere grote plant minder paars word (ik probeer het zo casual mogelijk te houden inv met buren dus daarom geen lampen of zo.)

Heel erg bedankt voor mogelijke input.

ps. ik heb niet de beste camera maar als ik beter foto's moet laten zien kan ik wel iemand vragen of ik een camera kan lenen.

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

1.jpg

Het verkleuren van het blad is normaal als de nachten kouder worden.

Daar kan je niets aan veranderen. Persoonlijk vind ik het wel mooi zo'n blad dat naar het paars gaat.

Het oogsten van je plant is voor iedere kweker anders.

Omdat de ene graag Milky trichomen heeft terwijl de andere eerder het langer laat staan en amber trichomen wil.

Wat je zekers al best kan aanschaffen is een zakmicroscoop waarmee je de trichomen kan bekijken.

Bekijk daarmee de trichomen van je plant en vergelijk met het overzichtje hieronder.

Dan kan je zelf beslissen of ze klaar zijn om te oogsten.

Maar let in deze periode goed op je toppen dat er geen rot in schiet.

Als dat is dan zou ik niet twijfelen en ze omhalen.

Hieronder een overzichtjet

when To harvest cannabis diagram

• Thanks 1

je kan grote planten ook in 3x oogsten......de top is meestal eerder rijp.....en dan rijpt de rest verder....

hoe ga je dit drogen - knippen.....met een machine?...of ols scool op zijn kop?

@DeVos Ik heb de een na grootste geoogst maar de grootste nog niet. Verder zit ik elke dag luizenmoeder te spelen op zoek naar rot en slakken.

Ik heb een aparte kamer waarin ik het droog. in deze kamer staat het raam op een kiertje zodat het niet teveel gaat ruiken.

Hierbij heb ik zo veel mogelijk toppen aan de plant gehouden en dit op de kop gehangen. de rest van de toppen die er af zijn gekomen heb ik over een tafel verspreidt.

Ik ben wel benieuwd hoe je in drie keer een plant oogst. ik dacht eigenlijk dat je het in 1 keer moet doen want anders gaat de plant te veel leiden door de wonden van het knippen.

Ik zat te denken dat je ook goed naar de bladeren kan kijken wanneer de plant geoogst kan worden. aangezien wanneer merendeel van de bladeren geel begint te worden het aantal rot begint toe te nemen wat ook erg zonde is.

On 27-10-2020 at 15:58, Gasbasman said:

@DeVos Ik heb de een na grootste geoogst maar de grootste nog niet. Verder zit ik elke dag luizenmoeder te spelen op zoek naar rot en slakken.

Ik heb een aparte kamer waarin ik het droog. in deze kamer staat het raam op een kiertje zodat het niet teveel gaat ruiken.

Hierbij heb ik zo veel mogelijk toppen aan de plant gehouden en dit op de kop gehangen. de rest van de toppen die er af zijn gekomen heb ik over een tafel verspreidt.

Ik ben wel benieuwd hoe je in drie keer een plant oogst. ik dacht eigenlijk dat je het in 1 keer moet doen want anders gaat de plant te veel leiden door de wonden van het knippen.

in 3 x oogsten met tussen periode van 5 tot 7 dagen kan gewoon hoor.....

als je de eerste keer de hoofdtoppen dr uit haald...dan krijgen de achterste takken weer meer licht.........

de volgende keer weer de meest rijpen toppen-takken  eruit.....en dan laat je de kleinste weer staan......je zult zien dat ze nog aandikken in een week tijd.

in de binnenkweek oogst men atijd in 1 keer want dan wil men zsm mogelijk met ronde 2 beginnen.....buiten heb je meestal die haast niet...

een plant wil bevrucht worden en zal alle energie er in steken die ze heeft om bevrucht teraken.....

On 27-10-2020 at 16:00, Gasbasman said:

Ik zat te denken dat je ook goed naar de bladeren kan kijken wanneer de plant geoogst kan worden. aangezien wanneer merendeel van de bladeren geel begint te worden het aantal rot begint toe te nemen wat ook erg zonde is.

ja de plant trekt van onderen haar bladeren leeg om als voeding voor de bovenliggende delen....de zgn herfst kleuren.....daar is niks mis mee....al hoeft dat niet....

ja als de rot er flink inslaat....en dan denk ik aan 10% of meerdan heb je weinig keuze....dan moet je wel in 1 keer oogsten......we zijn indiddels zo ver in het jaar dat ze niet echt aan zullen dikken.....maar ze geven nog zonnige dagen op voor volgende week.......dus als je nog tijd hebt,....

als je nog geen loepje hebt.....op ali express zijn dezelfde als mijn linkje geloof ik 3 euro......dus voor voor volgend jaar een optie....kijken naar de trichomen...

die witte top zou langer kunnen maar ik zou zeker alles omhalen man 

• Like 1