• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
wiet61

De nieuwe lading zaden

Recommended Posts

On 28-10-2020 at 12:58, Tune said:

@wiet61 : Bedoel je Growers Choice ipv first choice?

Natuurlijk Tune , en ik rook niet kan je na gaan,het zal de leeftijd wel zijn.

• Like 1
  • Haha 1

On 28-10-2020 at 11:10, wiet61 said:

Yeb ,je moest eens weten hoeveel rotzooi ik al heb gekocht, ze beloven koeien 

met gouden horens ,en alles wat je koopt aan zaden is belaberd slecht , de enigste 

die me goed zaad had verkocht en gegeven is growers  choice , jullie hier bekend .

Met die zaden heb ik al jaren verder gewerkt -volgend jaar komt de hele compacte maf die ik heb geselecteerd 

jaren geleden weer aan de beurt , dat is mijn euvel,ik heb veelste veel soorten en plannen .

Testers heb ik hier  zat hahahahahahah

Daarom moet je je eigen zaden maken vind ik ,als je eenmaal een mooie hebt moet je ermee doorgaan , en de eerste goede zaden bewaren om terug te kunnen 

kruisen als nodig is , het voske zegt het hier al .

• Like 1

On 31-10-2020 at 14:53, El Magico said:

Is een promotie aan de gang bij Sensi dit weekend ;)

Ik heb er verschillende van gehad ,maar geen een op tijd klaar hoor .

Ze beloven van alles ,maar geen een die het waar maakt .

Of de eerste zending zaden is goed , en op tijd klaar , het jaar erna is het komer en kwel .

Omdat ze vlug zaden maken om flink te verdienen ,omdat ze zien dat het goed loopt .

Wel stom ,want ze breken hun eigen soort af .

EErst was spliff seeds goed en op tijd klaar ,hetzelfde met sumo seeds , en sweet seeds dit jaar .

allemaal eind okt klaar ,terwijl er op de side staat midden sept tot eind sept .

Volgend jaar gaan de vroege eigen soorten weer de grond in , dan maar regulier , ook deense soorten zijn van de partij weer .

Ik heb nog danische gold -gg2-gg3 nog , en royal dane hele vroege ., en henkes lolland - daniche gold , en danische gold zelf .

OOk worden er weer 10 zaden kweken verzorgt ,waar ik nu al plekken voor aan het maken ben .

Dus weer plannen zat .

• Thanks 1

eigen zaad is goud waard:wub:.......vroege buiten soorten zijn gewoon geen prio voor de grote jongens........die cashen liever met autos en binnesoortjes...

• Like 1

On 27-10-2020 at 16:39, kritischemassa said:

ja ik doe dat, ik kaap topics, excuses, ik heb hier al regelmatig bans door opgelopen. Echt kut. Ik stop en open tegen die tijd mijn eigen topic met al mijn vragen...

Je kan hier gerust alles vragen in mijn topic hoor , ik geef er niks om , ik ben blij dat er zoveel zijn 

die het leuk vinden , en er over willen praten ,als je niks vraagt weet je ook niks , zelfs de oudere kwekers leren nog steeds elk jaar bij .

En wie zou dat zijn hahahahahahahahah 

Elk jaar is weer een mooi avontuur in de bossen , iik denk dat ik er nog loop als ik 80 mag worden , zeker zullen er mooie strains .

worden ontwikkeld , de mooiste worden gemaakt door fouten die je maakt met mannekes, en die je over de kop ziet , zo heb ik veel soorten gemaakt .

Wel door fouten die zeer goed uit pakte 

• Thanks 1

3 minutes ago, DeVos said:

eigen zaad is goud waard:wub:.......vroege buiten soorten zijn gewoon geen prio voor de grote jongens........die cashen liever met autos en binnesoortjes...

Ja juist voske , ik heb nog royal dane van esbe , zeer vroege moet dat zijn , een zakje met 15 zaden of zo , ik heb hem 

nog nooit gezien ,raar maar waar , ik weet dat jij die soort goed kent , is dat wat , om te kruisen wel geloof ik .

Die gaan sterk vermeerderd worden natuurlijk .

gewoon proberen...dr zitten meerdere phenos in....niet allemaal compakt....maar jij weet wel welke je bestuiven moet......

esbe heeft de royal dane ook later wat potenter gemaakt.....en heeft nu ""wild royal dane"" zag ik pas...

Wild royal Dane ,dat zag ik ook ,maar bijna nergens te krijgen ,we zullen toch met deze soorten moeten kruisen ,en werken ,real gorilla seeds doet dat ook ,hij zal wel de compacte hebben geselecteerd neem ik aan ,ze komen bij elkaar te staan ,dus dat zie ik wel tegen die tijd ,je krijgt er dan weer een zooi van ,ik heb grape heribei hier liggen ook nog ,verwacht ik ook veel van ,en de wilde grape ook ,maar daar komt soms herma in zei iemand ,of dat waar is weet ik zelf niet ,kan jij dat testen voor me volgend jaar ,en vermeerderen ,die is heel en heel vroeg ,eind aug ,eerste week sept verwacht ik .

• Like 1

Net drie soorten gekocht van Esbe , de wild royal dane , de DG en de grape verzie gekruist met andere soorten .

• Like 1

1 hour ago, DeVos said:

gewoon proberen...dr zitten meerdere phenos in....niet allemaal compakt....maar jij weet wel welke je bestuiven moet......

esbe heeft de royal dane ook later wat potenter gemaakt.....en heeft nu ""wild royal dane"" zag ik pas...

DAt weet ik wel ja welke ik bestuiven moet , ik hoop dan op een vroeg manneke .en mooie dames .

Die kan ik mooi kruisen met mijn vroege Golden heribei , dat zal wat worden ,op naar weer veel verschillende soorten .

De wilde royal dane met mijn wilde heribei ,dat zal ook een mooie worden neem ik aan .Zoek ook maar plekjes Voske .

Dan kan je me helpen zaden te maken volgend jaar , ik heb nog zoveel soorten te doen .

Als dit zo doorgaat heb ik volgend jaar een kruiwagen vol zaden hahahahahah 

Dan moet ik nog een ijskast bij kopen , ik denk dat ik daar naar kan fluiten bij die kleine vrouw van me .hihihi

Ze moppert nu al dat de ijskast vol ligt .

En wat denk je van de wilde royal NDB !!!!!

danish gold is heel goed!

toch heb ik van de wild super een keer mooie toppen gehad

• Like 1

5 hours ago, wiet61 said:

Net drie soorten gekocht van Esbe , de wild royal dane , de DG en de grape verzie gekruist met andere soorten .

ja goed idee...lekker in de vermeerdering gooien...:D

• Like 1

1 hour ago, DeVos said:

ja goed idee...lekker in de vermeerdering gooien...:D

wat is dat? is dat een ton? of een soort multiplier apparaat?

mogelijk heeft wiet 61 zo''n ding want hij maakt echt van alles zaadjes :D

• Like 1

4 hours ago, kritischemassa said:

ik denk dat ik voor buitenwiet advies bij bepaalde types hier moet zijn :D

dat weet ik wel zeker!

jaren lange ervaring en een hoop nieuwe leden, en iedereen deelt zijn ervaring.

ik heb net wat super early zaden gehad

mijn gevoel is dat iedereen tussen de 18 en 80 hier welkom is dus dat is wel leuk.

• Like 2

Van Hy Seeds en Growers Choice blijf ik ver weg met hun herma.

Zelf beoordeel ik een breeder of strain niet op het feit of hun bloeitijden wel kloppen maar kijk ik naar de kwaliteit en opbrengst.

Bloeitijden zijn slechts indicatief dus who cares.  

1 hour ago, Janwiet said:

Zelf ook druk met de zadenoogst van First King x Guerilla Gold :D

Man wat een werk is dat zeg :rolleyes:

lol:D...ja ik gebruik een anti wespen mand die je over je bbq vlees doet van action.....om het stof er uit te zeven.

een een plastic bakje van de chinees kan je statisch maken door erover te wrijven....dan kleeft het kaf aan de zijkanten....

lol...ja je wordt vanzelf inventief......:lol:

wat ook kan is een doek over de stofzuiger mond doen....en dan het kaf op zuigen......evt mee aangezogen zaden kan je dan nog redden...:rolleyes:

met silica verlaag ik de lv....en dan in medicijnpotjes met silica in de deksel...en dan afsluiten van lucht.

• Thanks 1

Ik laat de zaden minimaal twee weken aan de tak na het oogsten. Had beter iets meer kunnen trimmen, want nu tijdens het oogsten valt er ook een hoop blad af.. :rolleyes:

Daarna leg ik ze twee weken te drogen in de woonkamer en gaan ze de vriezer in.. 

Wil graag een foto plaatsen, maar ik krijg weer een foutmelding.. 

ja de kurk droge buds met droog blad verkruimel ik in dat action anti wespen mandje....het stof van blad valt er zo door heen...zaadjes en kaf niet...en stukjes hout..

52 minutes ago, DeVos said:

ja de kurk droge buds met droog blad verkruimel ik in dat action anti wespen mandje....het stof van blad valt er zo door heen...zaadjes en kaf niet...en stukjes hout..

Uit interesse, kun je iets met de wiet die overblijft? Of is alle kracht in het zaad gaan zitten en is de wiet krachteloos?

12 minutes ago, kritischemassa said:

Uit interesse, kun je iets met de wiet die overblijft? Of is alle kracht in het zaad gaan zitten en is de wiet krachteloos?

zaadjes pulken levert wel vinger hash op......er waren hippies die wilden alleen maar buds met zaadjes..:lol:...die waren niet anders gewent..

mja toen was het nog soft drugs.....tegenwoordig met die xxl thc.....tis gewoon hard drug...:lol:

• Haha 1

9 minutes ago, kritischemassa said:

kennelijk niet :D 

hoezo?...ze zitten dan niet in de stofzak.......wel tekens aan en uit zetten dus...en even uitzoeken...

• Like 1