• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
wiet61

De nieuwe lading zaden

Recommended Posts

20 minutes ago, S37 said:

vet als je nog stuif over hebt en ik heb een mooie pheno van blue cheese  kunnen we het misschien kruisen :)

de ZEVENTIG EURO FEM STUIF VAN HOLY SEEDS BANK WERKTE NIET.

Fem stuif heb ik niet , maar wel reguliere stuif van de golden heri , van dit jaar ,die zaden krijg je van me .

Ik zal ook wat stuif mee sturen voor je , wel de vriezer in met dat stuif als je dat binnen krijgt , en schilderen maar volgend jaar hahahahahah .

• Like 1

6 minutes ago, wiet61 said:

Liever de vroegste mooie vrouw ,kruisen met de vroegste mooie man , en met fem zaden maken , de mooiste vroegste vrouw .

Waar je stekken van trekt , die in spuiten met sts , en met die stuif bestuiven , dan krijg je zaden met dezelfde , precies dezelfde gene 

als de moeder natuurlijk , vele bewaren hun moeders om altijd weer terug te kunnen kruisen , en je hebt altijd dezelfde zaden .

Vele doen dat niet , dat is teveel werk ,daarom krijg je veel verschil in afbloei tijden .

Ik zou willen dat ik nog ruimte had binnen , 15 jaar geleden was het geen punt geweest ,nu wel ,thuis doe ik helemaal niks .

Had ik maar ruimte , dan had ik zo duizenden fem zaden gemaakt , 

Eigenlijk moet je nog een selectie eraan vooraf doen , welke moeder de minste last van stress heeft ,dus ook geen herma ontwikkeld , die vrouw moet je hebben , dat is dat de stabiele .

de allervroegste is meestal niet de mooiste toch?

maar ik kan er niet echt over mee praten met mijn amateur cijfers ;)

ja, het is de overheid toch die het langzaam heeft aangescherpt?

ja dat kan ook. maar bij mij gaat er een hoop dood en dan zie ik die is niet stabiel

alles wat flut is gaat weg -1/4 weer

zo blijven de echte kampioenen over XD

17 hours ago, Bonkie_kong said:

Nee wel een blueberry auto van Dutch Passion waar 128 gr droge vanaf kwam 

gekke auto man!

maar iigg wel duur! 

ik moet even kijken of dit voor een minder zonnige plek geschikt is

ik durf niet in de mais te doen.

@Bonkie_kong

Ik heb nu al 3 verschillende gewichten gelezen van jou over die AF in de mais:lol: eerst was het 50gr toen 75gr nu 128gr. Volgend jaar op naar de kilo! Of gewoon 5 berichten afwachten dan is t ook een kilo geworden:veeljoint:

• Haha 1

9 minutes ago, boswandeling said:

@Bonkie_kong

Ik heb nu al 3 verschillende gewichten gelezen van jou over die AF in de mais:lol: eerst was het 50gr toen 75gr nu 128gr. Volgend jaar op naar de kilo! Of gewoon 5 berichten afwachten dan is t ook een kilo geworden:veeljoint:

Hygroscopische wiet, man...

20 hours ago, kritischemassa said:

Want als je inderdaad eind augustus, begin september afbloeit... dat is echt goud.

Het is me 2 jaar op rij mislukt, maar dit jaar doe ik eindelijk mee met feminized vroege soorten.

Heb er al wat geoogst en de rest hangt momenteel aan de plant te rijpen.

De moeders zorgvuldig gekozen, de meeste als stek van de buitentuinen van dit jaar en vorig jaar. Stuifmeel van een goede autoflower.

• Like 2

22 minutes ago, OutdoorKing said:

Het is me 2 jaar op rij mislukt, maar dit jaar doe ik eindelijk mee met feminized vroege soorten.

Heb er al wat geoogst en de rest hangt momenteel aan de plant te rijpen.

De moeders zorgvuldig gekozen, de meeste als stek van de buitentuinen van dit jaar en vorig jaar. Stuifmeel van een goede autoflower.

Even voor mij hoor, want ik raak nogal snel verward, hebben we het hier nu over autoflowers of fotogevoelige soorten? 

vroege soort (meestal InbredLine) x autoflower F1

Dit resulteert in een soort  die -afhankelijk van de autoflower die je gebruikt- ofwel even vroeg is als je vroege soort, vroeger is (max 2 weken), maar zelfs later kan zijn als je autoflowers gebruikt die gemaakt zijn van extreem lang bloeiende photo's.

Wat ik al geoogst heb is een King of the North stek die ik vorig seizoen heb geselecteerd x creme de la chem auto van Mephisto.

zijtak van de stek in kwestie op 18 september:

gUCNJ7r.jpg

B3gWeeV.jpg

Een andere King of the North stek van vorig jaar waar ik mee werk is deze:

foto is van een binnen run, volledig afgebloeit onder 18/6. Deze is nog een beetje vroeger dan die hierboven.

3jYsyFM.jpg

fRiRIA8.jpg

En dan is er nog mijn ultra early King of the North lijn die oogstbaar is van eind augustus tot circa 8 september en zeer compact. Daar moet ik nog eens foto's van zoeken.

En dit wordt aangevuld met wat (King x Erdbeer) x auto en (King x Guerilla Gold) x auto en nog wat andere kleine batches.

Ben blij dat het eindelijk gelukt is. Gaan wel allemaal kleine batches zijn, maar goed toch een stuk beter dan enkel latere bloeiers in fem.

• Like 1
  • Thanks 1

@OutdoorKing

hele mooie fotos outdoorking, het kan in een magazine.

dat is echt mn ideale plant de king of the north line met die foto

kleine takjes

mooie en verfijnde toppen

het lijkt een beetje op een apollo 11

ik weet niet hoeveel er te reserveren zijn ? :lol:B)

Jeps dat was 1 van de grote doelen dit seizoen.  2 van de 3 fem zaadrunnen buiten zijn weer mislukt. Vroege oogst maïs en everzwijnen dit jaar, vorige seizoenen waren het rippers, slecht stuifmeel en slechte bestuivingen. Maar de doorzetter wint zekers?

Een ander doel dit seizoen was een oude Durban lijn vermeerderen en kruisen naar andere Durban's en soorten die puur geselecteerd zijn op hun fijne sativa high.  Bag appeal zero, dus als ik deze beschikbaar maak is dit puur voor de liefhebbers die hun eigen rokertje willen kweken.

En het laatste grote doel was de Maverick van Da'Bean co vermeerderen en stekken selecteren. Dat is echt een topper die veel hokjes aanvinkt en toch oogstbaar is (voor) midden september.

Volgend jaar ga ik nog meer de liefhebber kant op met de zoektocht naar de twee uitersten van het high/stone spectrum: een echte Haze/Sativa high en een dodelijke indica beiden voor buiten uiteraard.   Hiervoor ga ik onderandere zoeken in King(sativa selectie) x OriginalHaze F2's en x Madagascar en Cheemo x IrianAutoflower F2's, beide moet ik wel nog binnen maken deze winter.

• Like 1
  • Thanks 1

heb je een maverick foto?

ik ben benieuwd (je had er ook stuif van vertelde je)

heb je ook emperors haze? :D

ik weet niet wat er met dat ene forum is ik heb 1 week + dat de site niet veilig is.

1 hour ago, OutdoorKing said:

maverick

On 19-11-2020 at 12:48, boswandeling said:

@Bonkie_kong

Ik dacht op het oog 50/75 gram uiteindelijk na drogen was het 128 geworden. 

Misschien dat het jou wel lukt om je wiet te wegen als ie nog in het veld staat. 

Lig nie zo dom te lullen met je kilo.. 

Zeker nog nooit een auto kunnen oogsten boven de 100 gram

Screenshot_20201120_182805.jpg

• Like 1
  • Haha 1

Heb wel ergens een foto van Maverick ja, maar denk niet dat ik er een heb die de soort eer aan doet, maar alez hop:

ecghJGY.jpg

heel vroeg, rotbestendig, gassy en een sterke toffe high.  Ook best compact, iets minder blad had gemogen, maar dat kan met selectie en/of kruisen. 

• Thanks 1

On 20-11-2020 at 19:43, OutdoorKing said:

Heb wel ergens een foto van Maverick ja, maar denk niet dat ik er een heb die de soort eer aan doet, maar alez hop:

ecghJGY.jpg

heel vroeg, rotbestendig, gassy en een sterke toffe high.  Ook best compact, iets minder blad had gemogen, maar dat kan met selectie en/of kruisen. 

dunne blaadjes?

lijkt er op. wie weet er door weer heel efficient ;)

doet mij denken aan een plant maar ik weet niet meer welke soort.. misschien de ak 47 die ik oooit had :)

On 27-10-2020 at 12:53, Tune said:

Ja, hij is al jaren bezig en heeft ook samen gewerkt met La Buena Hierba.

Die heeft ook mooie buitensoorten.

Dat zijn fakers, reageren niet op mail en sturen geen zaden op

• Confused 2

40 minutes ago, Tat2peet said:

Dat zijn fakers, reageren niet op mail en sturen geen zaden op

wie is een faker?

ik heb wat gekocht van LBH en dat is iig geen faker...

oef ,ik voorspel hier niet veel goeds van...

ik hoop dat ik je verkeerd begrijp

ik heb van beide m.n wiet61 en LBH  juist weer hele goede ervaring.

• Like 1

1 minute ago, fsmidt said:

oef ,ik voorspel hier niet veel goeds van...

ik hoop dat ik je verkeerd begrijp

ik heb van beide m.n wiet61 en LBH  juist weer hele goede ervaring.

ja daarom vroeg ik het ook even.

als er dan een naam bijstaat wie niks opstuurd kunnen we weer verder XD