• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Bioman

Eerste ronde binnenkweek in schuur RQS Critical 250W HPS

Recommended Posts

Setup : kast in geïsoleerd hok in onverwarmde schuur + 250W HPS

Plantgoed : 2 x RQS Critical waarvan er eentje achterblijft.

Lamp aan : 18.00 - 12.00 

Eerste opmerkingen na eerste nacht draaien 

Kast lekt licht langs alle kanten, nog op te lossen.

T° ging tot aan 28°, verschilletje tussen sensor T° en sensor afzuiging is aanzienlijk, bij te stellen.
Bij instelling afzuiging op maxT° 20 blijft die continu draaien maar zakt de t° niet onder de 27°. Wel de ventilator nog niet aangezet, net wel gedaan en dan zakt de t° naar 24 (en misschien verder)/

Blij dat ik die 250W heb bijgekocht en dat die EVSA zowel 250 als 400W aankan. 400W krijg ik helemaal niet gekoeld met die maat van afzuiging volgens mij. Ik begin @Test@ment te begrijpen...

denk dat die 800m3 zeker geen overbodige luxe gaat zijn als het warmer gaat worden. Persoonlijk zuig ik 2000m3 af en blaas met 1000m3 in voor 640W LED ;)

Klimaat is DE sleutel ! je kan een lamp van 10.000€ in je hok knallen, als je klimaat niet deugt gaan de oogsten bedroevend zijn.

Nog bij te investeren, een bril want mijn ogen moeten wennen aan dat flashy licht, dat kan niet gezond zijn.

Temperatuur in geïsoleerd hok was ongeveer +5 tov niet geïsoleerde deel. 15° tov 10°. Benieuwd hoe lang de t° blijft hangen. Het is niet helemaal top maar ook niet helemaal hopeloos :D.

Luchtvochtigheid ging van een verschrikkelijke 86% naar 50, ik vermoed dat die bij afkoelen terug naar boven wipt, het komt er dus op neer de verschillen zoveel mogelijk op te vangen met wat klimaatregeling.

In de ideale wereld lijkt het mij dat ik wat koele lucht zou moeten kunnen toevoegen tijdens lichtfase en wat warmte in de slaapfase.

1 minute ago, Bioman said:

In de ideale wereld lijkt het mij dat ik wat koele lucht zou moeten kunnen toevoegen en wat warmte voor in de slaapfase.

Dat was ook mijn insteek. Mijn aanname is dat je sowieso moet zorgen dat je een paar graden boven omgevingstemp en een paar procent Lv onder omgevings Lv blijft.

En vervolgens wel zorgen dat de omgevings parameters niet te veel schommelen, of rare waarden aannemen... Wat dat betreft is mijn aanname dat ik het prettig moet hebben in de omgeving, niet benauwd, of te warm, of te koud.. of te zoet  of te zout :')

3 minutes ago, kritischemassa said:

Wat dat betreft is mijn aanname dat ik het prettig moet hebben in de omgeving,

Dat is relatief vind ik, ik vind vleermuizenstront maar niks maar planten vinden dat lekker :D

En OK, ik wil best voor godje spelen voor mijn plantjes met eigen zonnetje en wind ed maar het moeten nu ook geen kruidjeroermenietjes worden. In de kas deze zomer/herfst was het ook niet altijd ideaal en vaak te warm met de nodige schommelingen, dat heeft toch lekkere rookwaar opgeleverd ondanks dat ik liever ergens in de schaduw zat... enfin ik filosofeer maar :D

2 hours ago, Bioman said:

Nog bij te investeren, een bril want mijn ogen moeten wennen aan dat flashy licht, dat kan niet gezond zijn.

Na wat inlezen, denk ik dat een skibril ook wel beschermt. 

Het is geen zicht maar zo komt die ten minste nog van pas, skien zit er toch niet in dit jaar.

Schermafbeelding-2020-11-12-om-11-32-25.

2 hours ago, Bioman said:

Na wat inlezen, denk ik dat een skibril ook wel beschermt. 

Het is geen zicht maar zo komt die ten minste nog van pas, skien zit er toch niet in dit jaar.

Schermafbeelding-2020-11-12-om-11-32-25.

Die plantjes liggen straks slap van het lachen

• Like 1
  • Haha 1

On 12-11-2020 at 14:25, kritischemassa said:

Die plantjes liggen straks slap van het lachen

Sterker nog, eentje heeft besloten om een zaadje te blijven ipv uit te groeien tot een plant. :wacko:
Dilemma, soortje bijzetten of 1 plant in grootst mogelijke kuip... (laatste lijkt me als noob goeie keuze)

MinimumT° blijven hangen rond 17, isolatie en mat doen dus wel iets (want is luchtT° en niet bodem). Max-Min over 24 uur is 24 - 17, dat is een redelijke schommeling, benieuwd naar volgende week met lagere voorspelde temperaturen, ook rV is met 67 - 47 niet heel slecht vind ik, dat zijn geen gigantische uitschieters.

Gisteren lamp wat lager gehangen en dat gaf 2° verschil op tempsensor.

Luxmeter geeft maxwaardes in een rechthoekvorm, ik haal geen 60 breed met maxwaarde.

1 hour ago, kritischemassa said:

ik zou er 1 bijzetten, of twee :D je weet nooit, je kan later altijd de groenbak erbij pakken 

Goei advies, die lamp brandt toch. 

ski.jpg

1 hour ago, kritischemassa said:

Er zit een alien in je groeikast, kijk

Die alien staat hier te zagen dat iemand zijn ruimteschip gestolen heeft. Volgens zijn omschrijving heeft het iets weg van een ontvochtiger, jij die soms gezien ?

tegen mij zijn de alien dat hij niet wist of iedereen wel een middelbare school heeft gehad :D

Grotere pot gegeven, dan is dat gestrek ook ineens van de baan. Weliswaar niet zo'n handig formaat.

crit10d.jpg

• Like 1

Nummer II (RQS Skunk. XL) is eindelijk goeiendag komen zeggen. 15 dagen achterstand ongeveer op Critical.

Min-max waardes blijven redelijk stabiel, 19 - 25 ongeveer met rV van ongeveer 48 - 65. 

Of het de ventilator is of de lamp weet ik niet maar die grond droogt snel uit, toch de toplaag alleszins.

1911.jpg

1911b.jpg

Deze week al een beetje temperatuurvuurdoop, minimum van 3°C is nog geen constante vries maar toch al benieuwd wat dat gaat doen. 

De piepschuimdoos (aka hok rond kast) behoud toch iets van temp, tis daar claustrofobisch klein maar wel aangenaam warm.

Welkom kleine skunk....word jij maar mooi groot met dikke vette toppen. 

Zodat Bioman je vruchten kan plukken en in rook doen opgaan.

19 hours ago, Tune said:

Welkom kleine skunk....word jij maar mooi groot met dikke vette toppen. 

Zodat Bioman je vruchten kan plukken en in rook doen opgaan.

Volgens mij zit/zat jij op een of andere Indianentrip :D maar ik heb de wensen overgebracht. 

• Haha 1

On 19-11-2020 at 08:48, Bioman said:

Nummer II (RQS Skunk. XL) is eindelijk goeiendag komen zeggen. 15 dagen achterstand ongeveer op Critical.

Heeft dat zaadje 15 dagen gedaan over ontkiemen?

:D 

Als je van haar wiet net zo sloom wordt... 

On 13-11-2020 at 17:22, kritischemassa said:

ik zou er 1 bijzetten, of twee :D je weet nooit, je kan later altijd de groenbak erbij pakken 

32 minutes ago, kritischemassa said:

Heeft dat zaadje 15 dagen gedaan over ontkiemen?

Volgens mij moet jij wat minder straf spul kweken :D , critical II wilde niet (cfr 13/11) dus moest ik improviseren of kiezen tussen 1 of 2 (of 3) en dus kreeg Critical 1 op 13/11 gezelschap van Skunk XL (die ik uit melancholie eens wil kweken).
Mijn "korte inhoud" moet beter :blink:

19 minutes ago, Bioman said:

Volgens mij moet jij wat minder straf spul kweken :D , critical II wilde niet (cfr 13/11) dus moest ik improviseren of kiezen tussen 1 of 2 (of 3) en dus kreeg Critical 1 op 13/11 gezelschap van Skunk XL (die ik uit melancholie eens wil kweken).
Mijn "korte inhoud" moet beter :blink:

Ah, zo, ik las nummer II als het tweede zaadje dat niet op kwam :D ik dacht al, die neemt wel zijn tijd dan.

Testje met de foto's... Hoera !

Rv 53 - 38 en t°23 - 16.

Niks dramatisch maar eens op 12/12 ga ik teveel warmte verliezen (en het was mij om de foto te doen)

Plantje strekt niet dus ik vermoed dat die lamp niet te hoog hangt. 

2011.thumb.jpg.e60cb670b6c7d277e76aa75473e15d66.jpg