• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Bioman

Eerste ronde binnenkweek in schuur RQS Critical 250W HPS

Recommended Posts

Zijn hardnekkige krengen die varenrouwmuggen.

Goed dat je ze biologisch kan bestrijden:

https://www.biogroei.be/plagen/rouwvliegjes

Die aaltjes en roofmijten werken prima tegen de larven van de rouwmug.

Die kleefplaten zijn dan weer effectief tegen de volwassen exemplaren, en je kan de progressie of afname van aantallen bijhouden.

Mooie oogst. Laat het smaken.

11 hours ago, Bioman said:

Vorig jaar gekocht met het idee dat er iets te meten viel maar ik vind dat ding niet zo betrouwbaar, zat er meer voor de sier en een beetje als indicatie.
Electroden beetje opschuren ? Maar niet echt een groot verlies imho.

opzich kun je ze wel gebruiken maar wel met een ijkpunt,ik heb destijds 10 van soortgelijke meters getest en de meeste met een andere uitslag.

als je bij een meter weet dat bij bijv. 2 op de display je vochtgehalte goed is kun je de meter goed gebruiken,alleen niet in de grond laten zitten en na elke meting de elektrode schoon en droog maken.

bij een beetje aanslag geeft de meter een andere uitslag.

dit is mijn bevindingen, een ander kan een andere mening hebben.

een beetje opschuren kun je doen,als test kun je meten met oxidatie en na het schuren ben benieuwd of de uitslag ook verschillend is.

• Thanks 1

De oogst is werkelijk verbluffend lekker, een openbaring :D

De kast in de schuur staat leeg en de nieuwe plantjes even naar binnenkast gezet. Geen muggen voorlopig. Een dezer dagen eens flink opkuisen en dan verhuizen ze terug. Met al dat verhuizen wat gekwakkeld met de uren licht, het was zeker geen exacte 12/12.

Een Kalini wilde niet uitkomen, de ander heeft het begeven.. Blijven over 1 x Enemy of the State, 1 x White Widow, 2 x Kalini...

collec.thumb.jpeg.ae6103b551823b3c0148aafc0dd051de.jpeg 

Je eigen oogst roken is altijd een openbaring vind ik. Smaakt toch altijd beter vind ik.

Succes met je nieuwe ronde.....ze hebben er zin in.

On 7-4-2021 at 12:58, Tune said:

En hoe gaat het hier? 

Cha-Otisch :D.
Net een nieuwe puppy in huis dus ren van links naar rechts.
Normaal, zonder corona, zou ik nu ongeveer naar Fr vertrekken voor een paar maanden.
Plantjes terug in de schuur gezet met het mooie weer en dan krijgen we sneeuw à la postkaart...
Geen idee of die grow nog tot een einde gaat of ter adoptie ergens anders...

De vorige oogst ten volle benut en lichtjes overdreven :D , nu ff paar weken handrem op.

Nieuwe puppy....owkee super. En dus handen vol neem ik aan.

Naar Frankrijk voor enkele maanden? Buitenverblijf daar?

1 hour ago, Tune said:

Nieuwe puppy....owkee super. En dus handen vol neem ik aan.

Naar Frankrijk voor enkele maanden? Buitenverblijf daar?

Boerderij waar een nieuw dak op en een nieuwe keuken in moet (alsook ramen, deuren, een poort en aansluiting riolering), a rolling stone gathers no moss en door die corona begint er wat mos op te zitten :D

• Like 1

1 hour ago, kritischemassa said:

ah dat klinkt goed en weer parallel aan mijn kweek, ben je mijn verloren tweelingbroer Henk-Jan?

Ik zal vanavond foto's proberen (als toestel tegen dan niet is opgeknabbeld), lijkt meer op mais dan op weed :D

15 hours ago, kritischemassa said:

mais??

en benieuwd

Stiefmoederlijk behandelde plantjes... ik denk iets te lang in voorgroei kast met te weinig licht, nu terug onder 250W met te lage temp (gebruik enkel bodemmat). Die mat trekt het wel bij "normale" temperaturen maar laatste week wrschijnlijk te fris gestaan... gisteren iets van een 15 graad.
Die muggen zijn niet doodgevrozen, de kast zit er vol van. 0803.thumb.jpeg.736b0efc51256591a3dc575cc732d8d0.jpeg

• Thanks 2

Ja die temperaturen had ik ook niet meer voorzien :D te verwend de afgelopen jaren, ik heb 13 graden gezien in de kast, stoken als een malle :D 

Tja nou ja... succes met de dames zal ik maar zeggen... ze kijken inderdaad een beetje triest uit hun ogen :D maar dat is juist een uitdaging zou ik zeggen.... gewoon voor 1kg gaan

• Like 1

On 17-3-2021 at 20:29, Bioman said:

Blijven over 1 x Enemy of the State, 1 x White Widow, 2 x Kalini...

Blijven nog steeds over met een Original Kush er bij als laatkomerke.  Enemy of the State wil door het dak groeien en bovenste top had al te dicht tegen de lamp gezeten, rest doet het op zijn gemakjes en meesten staan op verhoogjes, lamp hangt bijna op maxhoogte. 

Volgende keer toch maar terug scroggen of soggen of iets anders, direct op 12/12 is leuk ter experiment maar apart voorgroeien lijkt me toch beter als het vooruit moet gaan. Dat weten we ook weeral :D (ik moet alles ondervinden, te koppig om zomaar iets aan te nemen)

Nog 5 weken voor ik mijn koffers pak, het lijkt er op dat ik nog ga kunnen oogsten. 
2104.thumb.jpeg.ac41926192ad92868cc3537afacac73c.jpeg

Met vertrek voorzien op 30/05 zit ik wat krap om buiten planten te droppen, ik had er toch graag enkele gezet, wie weet bljft er iets van over tegen terugkomst (01/09)

ps : de afrekening elektriciteit onlangs gehad, even slikken... 250 bij te betalen. Geen hoog rendement maar wel lekker geen kilometers moeten doen.

Zijn dat vliegjes op de gele kaart?

Verder, tja, je had echt een SOG meten doen als je meteen op 12/12 gaat, ben je echt vanuit zaad op 12/12 gegaan? want dan valt het me nog mee. Als het najaar mooi lijkt te worden nog best een optie dan buiten als je sept terug bent...

Hoe loopt je propagator? Bij mij is nu het eerste wietplantje aan het voorgroeien

11 minutes ago, kritischemassa said:

ben je echt vanuit zaad op 12/12 gegaan?

yep, buiten ontkiem op de vensterbank.

12 minutes ago, kritischemassa said:

Hoe loopt je propagator?

Ik wilde die eerst ombouwen naar hondenmand maar staat nu even stil. Tegen 01 mei wel een paar dingetjes ontkiemen die dan hun plan gaan moeten trekken in moeder natuur of zo. TL-lampjes die er nu in hangen, zijn voldoende om te ontkiemen en eerste groei maar een echte propagator wordt dat pas in september denk ik, beter lampje en beetje luchtververversing.

On 20-4-2021 at 09:16, kritischemassa said:

heb je iets op het oog?

Tegen september ga ik eens kijken, wie weet led of 2x75W propagatorsetje (jouw lamp ziet er cool uit), nu gaat elke euro naar dakpannen, hondenbrokken en nog wat non related gedoe...ook beetje one track minded en mijn mind zit totaal ergens anders :-)

11 minutes ago, Bioman said:

Tegen september ga ik eens kijken, wie weet led of 2x75W propagatorsetje (jouw lamp ziet er cool uit), nu gaat elke euro naar dakpannen, hondenbrokken en nog wat non related gedoe...ook beetje one track minded en mijn mind zit totaal ergens anders :-)

Hou op schei uit, ik had toch verteld over dat dakdekker drama van vorig jaar... nou dat is helemaal uit de kluiten gelopen... kind kind

Ik heb net opdracht gegeven aan een volledig gecertificeerd dakdekkersbedrijf met alle toeters en bellen om 100m2 dakleer compleet te laten vervangen

;(

Dat was een hele harde les voor mij... en echt een serieuze hap... maar... we zijn gezond, we eten een lekker varkenshaasje en het is maar geld.... een of ander debiel vodje dat een waarde zou vertegenwoordigen :D

Maar god jongens, ik ben genaaid een jaar geleden :D ontmaagd door een fuckking dakdekker en hij was nog lelijk ook god ver domme 

:D

sorry voor mijn rotterdams :D  maar ik ben echt dus die domme lul uit "opgelicht" die jankend bij zijn dakje staat terwijl zo'n pro hoofdschuddend kijkt en zegt "jochie jochie wat heb je jezelf nou toch aangedaan"

Ik ben 45 goddomme

En kennelijk een sucker

zo

dat lucht op

:D  hahatjes