• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Cloud

Stikstof tekort mid-bloei?

Recommended Posts

3 minutes ago, Cloud said:

Lijkt er wel op, maar denk toch niet dat het dat is. Ik lees dat een mangaan tekort begint bij de achterkant van het blad en zich naar de voorkant verplaatst, wat niet het geval is. Het tekort zou kunnen komen door een te hoge grond ph, maar deze wordt regelmatig gemeten en is in orde (6.7).

Bedenk je ook dat er al een N tekort gaande is, wat voor de gele kleur kan zorgen.

De reden dat ik denk dat het een P tekort is (afgaande op growweedeasy en dit overzicht van tekorten en overschotten), is de blauwe gloed aan de randjes en de bruin/paarse vlekken die zich met name onderin de plant beginnen te vertonen. Daarnaast doen de buds van de planten het érg goed, waardoor ze sowieso al meer behoefte zouden hebben aan P en er sneller een tekort aan kunnen hebben. Of bekijk ik het wellicht verkeerd?

Ik heb echt geen idee, ik zocht op bladsymptomen en dacht, ja dat lijkt :D 

Ik weet niks he.... het is afwachten op de kenners hier... ik denk,  ik zeg ook eens wat

ik denk dat een keer een beetje groeivoeding, 0.5 van de dosis (1 of 2x ) en 1/3 bloeivoeding daarna 1-2 dagen geen water meer geven  en daarna 1 x flushen en dan 1/3 groeivoeding 2/3 bloei en na een week bloei alleen

Tekorten of overschotten blijft een moeilijk iets ,ervaring krijg je door te doen. Een fosfor tekort komt bijna nooit voor heb ik ooit gelezen.

On 22-11-2020 at 15:06, Cloud said:

Lijkt er wel op, maar denk toch niet dat het dat is. Ik lees dat een mangaan tekort begint bij de achterkant van het blad en zich naar de voorkant verplaatst, wat niet het geval is. Het tekort zou kunnen komen door een te hoge grond ph, maar deze wordt regelmatig gemeten en is in orde (6.7). 

Ik ben geen ervaren kweker maar is het niet zo dat de grond ph tijdens de groei rond de 6.5 moet liggen en tijdens bloei rond de 6 of ben ik hierin fout? 

Graag ook reactie van andere kwekers want mijn ph waarde van het water dat ik geef licht tussen de 5.8 en 6.2

• Like 1

14 minutes ago, Tibo said:

Ik ben geen ervaren kweker maar is het niet zo dat de grond ph tijdens de groei rond de 6.5 moet liggen en tijdens bloei rond de 6 of ben ik hierin fout? 

Graag ook reactie van andere kwekers want mijn ph waarde van het water dat ik geef licht tussen de 5.8 en 6.2

probeer anders een weekje iets hoger te geven ?

misschien weet @Wegpiraat of @Stoney of een andere kerel met dikke indoor buds het wel ;)

2 hours ago, Tibo said:

Of wat je zegt klopt weet ik ook niet, maar bij de laatste meting gisteren lag de grond ph op 6.3.

Na het toedienen van bloed- en beendermeel een paar dagen geleden lijkt het iig niet erger te zijn geworden. Maar dat kan ook aan mij liggen, ik kijk veel te vaak naar die planten om hier nog objectief over te kunnen oordelen denk ik. 

• Like 1

4 hours ago, Cloud said:

Of wat je zegt klopt weet ik ook niet, maar bij de laatste meting gisteren lag de grond ph op 6.3.

Na het toedienen van bloed- en beendermeel een paar dagen geleden lijkt het iig niet erger te zijn geworden. Maar dat kan ook aan mij liggen, ik kijk veel te vaak naar die planten om hier nog objectief over te kunnen oordelen denk ik. 

Heb dat ook ben nu ook met mijn eerste kweekje bezig en ik bekijk mijn schatjes elke dag zo vaak dat ik amper verschil zag... Nu ze in de extreme groeifase zitten zie ik het wel echt gekke periode dit 😁

Meet hen ook elke dag op zadat ik een idee heb wanneer ik de voeding moet aanpassen (zodra de groei stigmatiseerd) 

• Like 1

Dat paarse vind ik meer mangaan of molybdeen achtig lijken maar is tevens ook iets wat eigenlijk standaard met de laatste weken gebeurt.

20201113_160623.thumb.jpg.4763b37f2b1b94136904c8d73a9e64e2.jpg

Dit heeft zich de afgelopen 3 weken zo opgebouwd tot de plant bijna volledig paars is en moet op het moment van deze foto eigenlijk nog een weekje door naar mijn smaak.

In jouw start post op 14 nov spreek je over 4 weken bloei dus kan het zijn dat je inmiddels wel in de buurt van je laatste 2  of 3 weken zit en dit paarse niet perse iets geks hoeft te zijn?

Dit hieronder is iig hoe een duidelijk P tekort er uit kan zien. Namelijk met bruine stippen/vlekken van necrose:

20201015_173902.thumb.jpg.3fcacf79270b88c953649b9a10b6d42d.jpg

Nou zitten er meer problemen in dan fosfor hoor namelijk zowel N als P en K maar de vlekken van een P tekort zijn goed zichtbaar.

• Like 1

On 11/25/2020 at 10:15 PM, Milieudelict said:

Dat paarse vind ik meer mangaan of molybdeen achtig lijken maar is tevens ook iets wat eigenlijk standaard met de laatste weken gebeurt.

Grappig dat je molybdeen tekort zegt, want die kwam ik gisteren ook online tegen en lijkt daar nog wel het meeste op. Gek genoeg is het maar op 1 van de planten aanwezig en dat is op de plant in het midden, dus denk dat het ook aan licht gerelateerd is. Ik heb zelf 4 cobs in elk van de hoeken van een vierkant armatuur gemonteerd, dus die in het midden zal meer licht ontvangen dan de rest. 

On 11/25/2020 at 10:15 PM, Milieudelict said:

Dit hieronder is iig hoe een duidelijk P tekort er uit kan zien. Namelijk met bruine stippen/vlekken van necrose:

20201015_173902.thumb.jpg.3fcacf79270b88c953649b9a10b6d42d.jpg

Daar lijkt het dan weer niet op...

Ik twijfel ook haha, maar ik ga niks drastisch meer ondernemen. Vorige week dus nog bloed- en beendermeel extra gegeven. Verder is het denk ik een kwestie van voeden volgens schema, ph in de gaten houden en vervolgens spoelen. Denk met dat laatste wel binnen nu en twee weken te kunnen beginnen.

ja man gewoon zo houden prima toch en steeds afbouwen en op het laatst geen voeding meer