• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
wiet61

Zaden afbloei tijden

Recommended Posts

Hier kan je mooi de zaden beschrijven ,wanneer ze klaar waren ,de afbloei  tijden zijn heel belangrijk geworden ,nu sweet seeds laat  afweten ,dit jaar stonden ze in nov nog ,waardeloze shit was het ,of dat in de zaden zat denk ik niet ,omdat andere breeders dat ook hadden ,maar dat willen wij niet .

Als jullie mooie soorten zien ,graag delen hier .

zeker die dit jaar vlug waren afgevloeid .

• Like 1

-Guerilla gold  (lBH) een paar phenos eind aug begin sept klaar maar een dik deel weggerot (1 hele hoofdtop  en wat mixed buds)

Een aantal phenos waren later zonder rot. wel veel meer luchtig

-DAP (dieselryder x auto ak47 x pekhuruder )

finse auto.

met zaad +- 5 juli afgebloeid Eind maart uitgeplant met 2-10 graden.

• Like 1

2 minutes ago, fsmidt said:

alleen zadenkweek toch?

ik ?

17 minutes ago, fsmidt said:

nee ik bedoel dit topic gaat alleen over zadenkweek.

wiet62 bedoelt denk ik welke zaden (planten) wanneer afbloeien

• Like 1

Een interessante topic, die op basis van praktijk ervaring van het afgelopen jaar (de relatiteit ipv het perfecte plaatje die zaadbanken ons voorhouden) een welkome en goede informatie verschaft die men kan overwegen voor zijn zadenkeuze voor het eropvolgende jaar. Een dergelijk topic mag van mij dan ook

jaarlijks opnieuw gehouden worden. Alvast bedankt aan eenieder die zijn ervaringen wilt delen, ik lees geïnteresseerd mee.

Wellicht een idee om de volgende zaken te vermelden om een algeheel beeld te verkrijgen:

Soort:

Zaadbank:

Zaai-datum:

Uitplant-datum:

Start bloei datum:

Oogst-datum:

Bemesting (in gram): (bijv ....gram organische mest (kip, culterra etc.)/ kunstmest)

N-P-K verhouding meststof:

Hoogte:

Opbrengst:

Vorm: (bijv. compact/ fluffy)

Bijzonderheden: (bijv rot-gevoelig, schimmel-gevoelig etc)

Tips: (bijv ruim bemesten, toppen etc.)

Mvg

Soort: Guerilla gold van LBH (Guerilla gold #3 x auto GG)

Zaadbank: LBH

Zaai-datum: 12 mei

Uitplant-datum: kas 15 mei , grond 1 juni

Start bloei datum: eind july begin aug

Oogst-datum: voor de helft, de 2 meest compacte die vroeg waren zijn tussen 15 en 26 aug weggerot

Bemesting (in gram): (bijv ....gram organische mest (kip, culterra etc.)/ kunstmest) een paar handjes kippenmest per 10 liter EN biobiz grow, en fish mix en bloei later. ook zit er lavagrit door

de fishmix is te sterk die moet je maar 1 of 2 x geven als het niet te warm is

N-P-K verhouding meststof: 4-4-4

Hoogte: ca 1 meter 50

Opbrengst: 20? 40gram? met de hoofdtoppen 20-30 gr per plant, dicht op elkaar gezet

Vorm: (bijv. compact/ fluffy) redelijk compact, eerder een beetje wilde plant met wel een leuke vorm en er zit wel power in als je het ruikt

Bijzonderheden: (bijv rot-gevoelig, schimmel-gevoelig etc) plekken waar er niet te veel zon en wind is kan hij niet zo goe dtegen rot. maar misschien had ik geen water meer moeten geven anderzijds verdropen andere planten in hun eigen zweet dus ja.

Tips: niet in een greenhouse voorgroeien de planten worden dan slap in het begin

Soort :GLue king,van outdoorkingseeds (blueberry x ultra early love) x (reversed Gorilla glue #4)

Zaadbank: outdoorkingseeds

Zaai-datum: 12 mei

Uitplant-datum: 1juni

Start bloei datum: 10 augustus

Oogst-datum: eind sept begin okt / in delen

Bemesting (in gram): (bijv ....gram organische mest (kip, culterra etc.)/ kunstmest) paar handjes kippenmestkorrels per 10liter ook wat lavagrit

N-P-K verhouding meststof: 4-4 -4

Hoogte: 1 50

Opbrengst: 30 gram 2 planten

Vorm: (bijv. compact/ fluffy) frosty, compact nice

Bijzonderheden: het is een iets tragere groeier, je kan ze wellicht in een greenhouse of binnen voorgroeien tot het warmer is

Tips: blijft groen tijdens droogte, kan best goed tegen de droogte

Juist jongens ,zoiets bedoelde ik ,puur de afbloei tijden ,zodat je de keus kan maken  gezien de zaden doe je het jaar erop gaat kopen

Het  ene jaar is het  andere niet zoals jullie ook wel zien  in de afbloei tijden ,dat is toch waar het om gaat ,en of ze mooie wiet geven .

alle soorten die ik had van sweet seeds geven mooie wiet ,alleen zeer laat in bloei ,dat is nog nooit geweest ,dit jaar is het klote ,ook van andere zaden shops ,die bloeide helemaal niet af ,de tunder en de Maya gold van sumo seeds ,die was helemaal niet klaar en verrot .

Als ik dan zie dat soorten in England en Polen wel klaar waren en af bloeide doen wij iets grandioos verkeerd .

daarom zoek ik die vroege soorten ,ook welke soorten graag hier melden  ,en waar te koop eventueel ,het valt me op dat vele soorten uitverkocht zijn 

Zouden ze wachten op Black Friday of zo ,alle mooie soorten zijn niet leverbaar ,kijk maar eens op  de side genomegarden van de Polen ,mooie soorten ,te zien op hun forum ,en vroeg klaar ,maar allemaal uitverkocht ,een soort heb ik gekocht ,de gg2-passion ,is klaar eind aug staat er ,als dat half sept word ben om tevreden .

Dit zou een mooi naslagwerk kunnen worden voor de buiten kwekers .

Dan word heg voor menig kweker wat makkelijker .

Dankjewel voor je tijd, inzet en het delen van jouw informatie S37. Fijne info waar eenieder wat aan kan hebben, of het nu gaat om keuze in aanschaf van zaden of in de info over de benodigde bemesting (die hij kan verdragen) waarop hij goed gedijt.

Ik ben het helemaal met je eens Wiet61, dit zou een mooi naslagwerk kunnen worden. Welke als leidraad genomen kan worden (voor onze omstandigheden) in de zaadkeuze voor volgend jaar. 

Ook ik heb vorig jaar zaden ingekocht in de black friday periode zoals gehouden bij de diverse zaadbanken, waarmee een gunstigere prijs behaald kan worden. Zodoende zou het mooi zijn als een dergelijk topic jaarlijks begin november gehouden kan worden, zodat van de hierin gedeelde info buit gemaakt kan worden met een black friday deal ;-).

Hopelijk volgen en velen die hun ervaringen willen delen om tot de meest passende soort bij ons klimaat te komen. Ik volg mee :-D.

Hoe kan ik dit topic als volgen bestempelen? Helaas ben ik digitaal niet al te handig of onderlegd. Kan jij me dit uitleggen fsmidt?

Over de bemesting is al zat gezegd lijkt me ,een gat van125 liter ,5 kopjes mest ,drie groene culterra en twee kippen Mest ,1 kop bodem verbeteraar ,en een grote kop lava meel ,een half kopje kalk vroeg in het gat .en dat is alles ,in de zomer een schepje bitterzout ,en daar moeten ze het mee doen .

• Like 3

10 hours ago, fsmidt said:

Topic als volgen bestempeld.

Helaas geen vroege afbloeiers gehad.

mijn dap autos zijn eind maart geplant en begin july heb ik er de zaden van geoogst

• Like 1

Voor volgend jaar vast wat gekocht .

, 

Ik heb nu gekocht bij www.Quakemind .pl 

easy sativa - passion 

serious6 de fast verzie ,  .

guerilla gold fast 

en de durban poison passion 

bij semillas -de.marihuana.com 

de fast gorilla 

en de critical poison fast verzie , 

Bij sweet seeds niks gekocht , ik kan er ook niks kopen , lijkt net of ze me hebben geblokt op de ene of andere mannier

omdat vorig jaar zaden waren om gewisseld van hun , bleken allemaal auto,s , terwijl er gewone op stond ,dan 

maar niks van daar .

Ik heb er trouwens nog zat van daar ,die zet ik niet veel omdat het veelste laat was .

en serious 6 ga ik ook nog kopen een stuk of 10 denk ik , en de reguliere verzie .

Maar dat snappen jullie wel neem ik aan hahahahahahah 

Dat je met kruisen met de serious 6 moet uitkijken heb ik ook gelezen ergens , omdat er zijn die herma geven .

Een paar zaadjes kunnnen natuurlijk geen kwaad , dat gaan we zien dit jaar .

plannen zat .

HET VALT ME OP DAT ER NIET VEEL ZAKEN ZIJN DIE GROTE KORTINGEN GEVEN ,SWEET SEEDS HEEFT BULK AFGESCHAFT 

LELIJKE RATTEN ZIJN HET , ZE HEBBEN NOOIT ZAT SCHIJNBAAR .

On 20-11-2020 at 16:47, Bob said:

Dankjewel voor je tijd, inzet en het delen van jouw informatie S37. Fijne info waar eenieder wat aan kan hebben, of het nu gaat om keuze in aanschaf van zaden of in de info over de benodigde bemesting (die hij kan verdragen) waarop hij goed gedijt.

Ik ben het helemaal met je eens Wiet61, dit zou een mooi naslagwerk kunnen worden. Welke als leidraad genomen kan worden (voor onze omstandigheden) in de zaadkeuze voor volgend jaar. 

Ook ik heb vorig jaar zaden ingekocht in de black friday periode zoals gehouden bij de diverse zaadbanken, waarmee een gunstigere prijs behaald kan worden. Zodoende zou het mooi zijn als een dergelijk topic jaarlijks begin november gehouden kan worden, zodat van de hierin gedeelde info buit gemaakt kan worden met een black friday deal ;-).

Hopelijk volgen en velen die hun ervaringen willen delen om tot de meest passende soort bij ons klimaat te komen. Ik volg mee :-D.

Hoe kan ik dit topic als volgen bestempelen? Helaas ben ik digitaal niet al te handig of onderlegd. Kan jij me dit uitleggen fsmidt?

Zals jij schrijft is het helemaal , volgend jaar weten jullie of deze die ik heb gekocht vroeg zijn of niet natuurlijk .

Als je ze niet koopt weet je het nooit natuurlijk ,maar gezien de poolse forums zijn ze vroeg , 

en 

dat is net wat wij ook zoeken .

43 minutes ago, Sunshine said:

Idd bah bah die Sweet Seeds, ik kwam er vandaag ook achter dat bulk sinds 2 dagen ofzo is afgeschaft. Erg zielig en teleurstellend

Waardeloze graaiers zijn het , ik wil er niks meer van.

Het zou de regering kunnen zijn .

• Haha 1