• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
rouge90

20/25 Sour banana sherbet

Recommended Posts

Hi allemaal,

Over 2 weken ga ik beginnen met mijn eerste LED binnenkweek. Ik wil hier alles gaan bijhouden zodat men kan bijspringen waar nodig in:)

Ik zal eerst de setup opsommen ( medium, voeding en actieve inlaat moet nog gekocht worden) zodat er op advies eventueel wat anders gekocht kan worden.

- hok is net geen 240x120, zal uitkomen op 230x115 ( ga nu de helft gebruiken omdat ik pas 1 lamp heb en wil na deze kweek het liefst een wat betere lamp kopen)

- tussen de 20 a 25 11 liter potten (even kijken wat past, deze zijn al gekocht dus zal het ermee moeten doen)

- medium: coco

- voeding was ik aan het denken aan Aptus of Canna ( iemand advies?)

- afzuiging 1500m3 met bijpassende filter en dimmer mocht deze nodig zijn.

- actieve inlaat wil ik me graag over adviseren hoeveel nodig is.

- lamp is Mars hydro 192

- Ph en EC meter

- vat

Dit is het zo een beetje:)

nou ja, ik heb weinig advies te geven want ik begin zelf net, maar ik ben echt heel tevreden over Plagron All-Mix. Ik heb de eerste 6 weken niet gevoed, geen zorgen over dat aspect, genoeg zorgen over de rest (klimaat en zo :D )

In mijn topic zie je hoe ze het doen op all- mix, pas gisteren begonnen met voeden

daar heb ik geen ervaring mee, ik heb wel eens een vat voeding aangemaakt etc en meegekeken hoe een vriend deed kweken. Maar die deed het met HPS en daar heb je redelijke schemas voor die je als rode leidraad kan gebruiken. Met Led is dit natuurlijk weer anders aangezien je minder vaak water dient te geven etc...

• Like 1

ik zou een vorm van biologische voeding halen, bio mix plagron oid.

en rustig doseren

je kan ook lightmix nemen dan kan je meer met je voeding aansturen ;)

Succes met je grow Rouge.

Die lamp zou ik toch eens proef draaien. Ze zeggen dat het een oppervlakte 120 X 120 kan voorzien van licht.

Heb daar mijn twijfels over bij de hoeveelheid PPFD ze dan nog brengen.

• Like 1

2 hours ago, Tune said:

Succes met je grow Rouge.

Die lamp zou ik toch eens proef draaien. Ze zeggen dat het een oppervlakte 120 X 120 kan voorzien van licht.

Heb daar mijn twijfels over bij de hoeveelheid PPFD ze dan nog brengen.

je hebt gelijk, ik ben er ook sceptis over, ik krijg nog 2 COB's van die vriend om erbij te hangen.n Dit zou dan zeker genoeg moeten zijn om het veld te dekken. Dit is puur om te kijken of het mij lukt met led en of het wat is. Mocht deze kweek goed gaan wil ook voor wat beter materiaal gaan zoals de Migro aray 8 of de Mars Hydro FC 4800 of wellicht hebben mensen hier nog andere adviezen tegen die tijd.

• Like 2

Iemand enig idee hoeveel actieve inlaat ik moet hebben? Ik lees trouwens net dat ik iets verkeerd heb uitgelegd. Het hok is circa 120x240 maar ga nu maar iets meer dan de helft gebruiken voor de 20/25 stuks. @Tune nu snap ik jouw reactie ook hahahaha, had net ff een helder moment. Die 2 cobs komen erbij omdat ik wss iets breder ga dan die 120x120

• Like 1

ik geloof hetzelfde inlaat als uitlaat maar was iets met je afzuiging meer dan je filter geloof ik

Kreeg zojuist bericht dat de kleintjes donderdag al komen.

Ga morgen dus de laatste hand leggen aan het hok en dan vanaf donderdag het verslag bij houden. 

Heb wel nog een echte beginners vraag, als ik de stekken in de cocos zet, hoe veel water dien ik deze direct te geven?

• Like 1

On 22-11-2020 at 16:39, rouge90 said:

voeding was ik aan het denken aan Aptus of Canna ( iemand advies?)

als ik hier als absolute n00b op mag reageren. Ik heb zelf uitstekende ervaring met Plagron All Mix en de Alga lijn voeding.

Als je in mijn kweekje kijkt, de eerste weken nul voeding, tijd zat om mijn kast te leren kennen en in te regelen zonder mezelf druk te maken over voeding. Ik ben nu aan het bijvoeden, maar biologisch (alga-bloom). het voordeel is dat je biovoeding niet snel kan overdoseren en dat het vaak gewoon goed gaat zonder allerlei ingrepen. 

Ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar ik meet geen pH en geen Ec, dit wordt ook door Plagron zelf aangegeven en behoed mij in iedergeval in het begin voor overgedokter...

Want zeker ik wil in het begin alles goed hebben, meten, schaven, vijlen en hameren tot het hele project dood is zeg maar...

Wat wel belangrijk is, jonge zaailingen en stekken kunnen NIET in de allmix, dat wordt hun dood, de eerste weken in lightmix, of gewoon arme potgrond (ik doe deze wel eerst een minuut of 10 in de magnetron om alles te doden. De bio komt wel in de allmix, die heeft alles namelijk, vandaar de naam).

maar ik weet dat ik vloek in de kerk, en als je mineraal gaat of hydro is het ook absoluut een no-go... maar biologisch heeft een hoop buffers.

• Like 1

Zo de kleintjes staan erin. 

Heb een emmer met voeding gemaakt, heb de ml gebruikt die erin moeten volgens het schema van Canna. Ik kwam hiermee uit op een EC van 1,8, ik heb hier steeds wat water toegevoegd zodat de EC zakte naar 1,3. De PH heb ik laten zakken naar 5,8 en heb ze allemaal 300ml water gegeven. Lampen staan op 18/6

Als de lamp aanstaan zit de temperatuur op 24 a 25 graden, als hij uit staat zakt de temperatuur tot 18 graden wat ietwat koud is denk ik? Hier moet ik iets op verzinnen zonder een extra kachel van 1000watt erbij te zetten.

IMG_20201204_155806.jpg

update, had een wat slechte start; stekken sloegen niet echt aan maar na wat tips om mijn fouten ( beginners fouten)te verhelpen staan ze er redelijk mooi bij:) aan het water coco A+B, Calmag, Cannazym en Rhizotonic toegevoegd. Ec 1,3 en ph naar 6,0. Volgens mij staan ze er mooi bij...

Nu een vraag; vanaf welke hoogte mogen ze op 12-12? Heb natuurlijk plaatsgebrek ivm het aantal op 120x120

IMG_20201210_210151.jpg

ik weet niks over die sour maar

denk dat het 50% indica is

schat in 1-2 weken groei nog.

een amnesia haze die 12 weken bloeit en 2-3x strekt kan je misschien al omzetten

We zijn weer een water beurt verder en zag zojuist de eerste wortels onder de pot uitkomen:) momenteel geef ik ze allemaal 250ml water. Wanneer kan ik dit opschroeven naar 0,5L of zelfs meer

IMG_20201213_193556.jpg

IMG_20201213_193527.jpg

Dat is je plant wat lezen.

Naar de bladeren kijken als die slap hangen dan hebben ze water nodig.

Maar ik laat mijn aarde liefst niet te droog worden, beter 2 X 500ml geven dan 1 X 1L

Potten tillen is ook een goede methode.

Til je pot op voor je water geeft en ook na het wateren. Zo kan je voelen wat het verschil is.

Als de plant groeit zal de frequentie van het gieten ook verhogen, dan kan je meer geven per keer.

• Like 1

On 14-12-2020 at 14:02, Tune said:

Dat is je plant wat lezen.

Naar de bladeren kijken als die slap hangen dan hebben ze water nodig.

Maar ik laat mijn aarde liefst niet te droog worden, beter 2 X 500ml geven dan 1 X 1L

Potten tillen is ook een goede methode.

Til je pot op voor je water geeft en ook na het wateren. Zo kan je voelen wat het verschil is.

Als de plant groeit zal de frequentie van het gieten ook verhogen, dan kan je meer geven per keer.

top dan ga ik ze vandaag een 500/600ml geven en weer een update foto plaatsen. 

heb een idee in gedachte;

heb dus 25 stuks staan in 11 liters op een oppervlakte van 120x120 ( ruimte is 120x240)

Ik kan van een maat 2 leds krijgen die hij ooit op aliexrpess heeft besteld en nooit heeft gebruikt. 

Heeft het zin als ik die 25 stuks ga verdelen over het hele hok onder de in totaal 3 lampen? ( ze blijven wel in de 11 liters staan)

Indien dit kan moet ik dan ook langer laten voorgroeien? het was de bedoeling om de aanstaande vrijdag op 12-12 te zetten

Update:

Ze staan er nu twee weken in, ik vind ze er mooi bij staan alleen vraag ik mij af of ze genoeg gestrekt zijn om ze over te zetten op 12/12? Heb geen idee hoe hoog een stek van 2 weken gemiddeld hoort te zijn. De internodes zitten dicht op elkaar en dat lijkt mij ook goed nieuws?

IMG_20201218_123427.jpg

IMG_20201218_130311.jpg

IMG_20201218_130340.jpg

IMG_20201218_130347.jpg

IMG_20201218_123255.jpg