• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
kritischemassa

KritischeMassa over de Trotec BL30 datalogger

Recommended Posts

Voor mijn eerste kweek heb ik dus uiteindelijk besloten een datalogger te kopen. Ik noteerde elke dag trouw de temperaturen van mijn weerstation, maar ja, dat hou je ook geen jaren vol. Dus ik heb een beetje rondgekeken welke logger kan wat ik wil en een beetje betaalbaar is, want de ellende is, ik werk al 20 jaar met meetapparatuur, en daardoor raak je gewend aan kwaliteit, maar ja dat heeft een prijs.

Tijdens mijn zoektocht viel mijn oog steeds op de Trotec BL30, ik heb voor mijn vochtprobleem al een droogunit en een kachel van dit merk en ik ben heel erg tevreden tot nu toe over de kwaliteit vs prijsverhouding (mocht er behoefte zijn aan een review van deze items, laat maar weten). Ik koop dit soort dingen altijd 1 keer is mijn devies, ik wil iets hebben wat goed is, zijn prijs waard en ik wil het dan ook eigenlijk nooit meer kopen. Ik weet dat ik overkom op dit forum als iemand met een oneindig kapitaal maar dat is absoluut niet het geval, ik heb het zeker niet slecht, maar ook ik moet kijken hoe en wat he :D. Ik wil iets kwalitatief goeds, of ik wil het niet. En geloof me ik heb wat miskopen gehad, maar ja, ik doe mijn best he.

Nou goed, het werd de Trotec BL 30. Een robuust apparaat, ontworpen om bijvoorbeeld goederen te bewaken. Vandaar ook alle volstrekt onbruikbare tierelantijnen. 

Linkje: BL30 klimaat-datalogger - TROTEC

dus... laten we maar met de plaatjes van start gaan, want dat eeuwige gekwaak van mij is ook een ding.

:|

Hihaho, lets go

Hij komt in een mooi doosje met voldoende accessoires. Een etui, een USB kabel (lang, maar stijf, dan denk je mooi toch, maar ja... het is een USB kabel he, friek)

IMG_20201202_200116507.thumb.jpg.f0a4b8f7af93827eeb4934bf38aed369.jpg

IMG_20201202_200352195.thumb.jpg.dda93a21451c587390b9c4006fb3d4e3.jpg

IMG_20201202_200445389.thumb.jpg.38b9d9830647c0a7aff13ed8309d0b20.jpg

IMG_20201202_200526554.thumb.jpg.5c901c3b72063962fdf12df84acd1a88.jpg

IMG_20201202_202459644_HDR.thumb.jpg.52db59a48adca5d7de0c2f33c9ac19b0.jpg

En de software, wat kan ie, nou ja kijk maar. Morgen weet ik meer als ik hem uitlees, maar vooralsnog kan dus dit:

001.thumb.PNG.842abffb415034333362560c85a26d61.PNG

002.thumb.PNG.0f79456aedb66238319845184712e041.PNG

003.thumb.PNG.0409cfee708feae475f8f2f3bcb7ee4d.PNG

004.thumb.PNG.1717dd117de412ce3f2439d302ebab1c.PNG

005.thumb.PNG.9be88372d0cf4c59c82aa25540132adf.PNG

006.thumb.PNG.dd3703601eed41f274f1a52d95a282f2.PNG

Naar mijn idee vrij complete, maar ouderwetse software, niets mis mee. Functioneel.

Nou goed, afwachten hoe het er morgen allemaal uitziet :D 

Spannond!

Die interface ziet er erg "windows" uit.

11 hours ago, kritischemassa said:

Ik weet dat ik overkom op dit forum als iemand met een oneindig kapitaal

Eerder als iemand met een nogal grote behoefte aan badhanddoeken. :ph34r:

29 minutes ago, Bioman said:

Die interface ziet er erg "windows" uit.

Eerder als iemand met een nogal grote behoefte aan badhanddoeken. :ph34r:

Als ik wat gratis kan krijgen sta ik als een echte echte hollander vooraan he :D

of ik het nou nodig heb of niet

• Haha 1

Maar kijk, koop je Testo, wat echt een andere categorie kwaliteit en nauwkeurigheid is dan zit je ook met dat soort zooi:

image.thumb.png.009fc2863f7ae45b701073164ad05a6b.png

Atal idem dito, zie alleen dat deze niet wil starten ineens :o

Moet ik nog IT bellen ook ;(

7 minutes ago, kritischemassa said:

Kweenie welke versie van Windows je op doelt

Ik ben een macmens die niet graag virtuele servers draait :D, denk dat als ik wil gaan loggen, het eerder via wifi zal zijn.

4 minutes ago, Bioman said:

Ik ben een macmens die niet graag virtuele servers draait :D, denk dat als ik wil gaan loggen, het eerder via wifi zal zijn.

Dan moet je echt eens bij Testo kijken, die hebben heel mooi spul. Ik ben juist niet zo van de apps, ik haat mijn mobiel :D 

• Like 1

Ik vind qua prijs echt nog meevallen. Ik heb voor mijn aquarium al duurdere spullen aangekocht.

Inderdaad de GUI van de software is een beetje outdated maar doet wss gewoon wat het moet doen.

Verder kijk ik uit naar wat de log gegevens doen.

Aan iedereen....volgens mij is er iets mis met @kritischemassa ....kijk maar eens naar het browserscherm dat hij open heeft staan.:blink:

:D

• Haha 1

20 minutes ago, Tune said:

Ik vind qua prijs echt nog meevallen. Ik heb voor mijn aquarium al duurdere spullen aangekocht.

Ja ik vond deze ook meevallen en hij is robuust, een redelijk goed merk, en nou ja, ik koop graag binnen europa, waar ze hun spullen zelf dan weer vandaan halen zal wel... ik heb echt wel op Ali zitten kieken.. maar ja

21 minutes ago, Tune said:

Aan iedereen....volgens mij is er iets mis met @kritischemassa ....kijk maar eens naar het browserscherm dat hij open heeft staan.

oei... 

Nu is de vraag...voor wie is dit bedoeld? 

Hoe gaat het voor de rest met "mevrouw kritischemassa"?

• Haha 1

32 minutes ago, Tune said:

Nu is de vraag...voor wie is dit bedoeld? 

Hoe gaat het voor de rest met "mevrouw kritischemassa"?

De rest van mevr KM???

Ligt er nog wat dan????

OMG

6 minutes ago, El Magico said:

Heb zelf vorige week deze besteld.

Ik heb ook naar wifi oplossingen gekeken inderdaad en het lijkt me superhandig. Als je wil zie ik graag een beknopt review, al je het in dit topic post vraag ik een titlechange aan, dan wordt het gewoon een klimaatloggertopic, want bomen en bos als je aan het zoeken bent.

Nou... euh graag, ik bedoel er lopen hier ook n00bs rond he, die kopen een plastic kast, helemaal leip. Een review is echt een prettig iets als je op zoek bent naar iets, reclame en productinfo zijn nuttig, maar gebruikerservaringen veel meer.

:D En uitgelezen. Hij schrijft het weg als xls en een eigen formaat en toont het resultaat in een grafiek. Geel is de RH, rood is de T,  groen is de natte bol en paars is het dauwpunt. Zie je die twee piekjes in die overigens best hoge gele lijn, links van het midden? Dat was mijn kop in de kast vanmorgen :D 

image.thumb.png.ed3722ac5ad56a7bd76f7e1955391f26.png

image.thumb.png.f1cbdc58e7750eff289f857c8535fdb4.png

Excel sheet die VPD berekent op basis van de T en RH tussen de bladeren. Het ziet er niet perfect uit in deze situatie, maar ja, dat zijn dingen he.

image.png.9af8dd72b1d12f8a1784bc3813a81f18.png

Is overigens geen rastavlag, groen en geel is goed, rood en blauw fout.

En de T en RH grafiek, maar dan in excel.

image.png.20b7aff366319d7d46d8f34e03884e76.png

Belangrijke aanvulling:

Zal ook heus wel in de specs staan, maar kennelijk niet gezien. De accu is niet oplaadbaar en moet vervangen worden na een maand of drie (hij doet het hier nog prima)

Het zijn ook nog eens geen reguliere batterijen die er in gaan maar van het type 14250. Die haal je niet even bij de Coop, dus moeten weer besteld worden. Nkon heeft ze voor een schappelijke prijs, dus ik zal er meteen een stel meebestellen als ik mijn 18650's moet vervangen van mijn nicotinedamper, maar goed, ik vind het wel echt een minpunt van het apparaatje.

Verder tot zover geen klachten, maar deze eigenschap is eigenlijk wel een "geen goede koop" beoordeling waard :D

Ik zal hier posten wanneer de batterij daadwerkelijk de geest geeft.

• Like 1