• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Beat

Beat for wiet 2021

Recommended Posts

Op de valreep voor 2021 start ik alvast met 'n verslag. De afgelopen tijd uit frustratie zo'n 40 gaten gegraven en wat gaten voor water opslag.1hele grote en wat kleine. Zeil in de grote ligt erin, hopelijk waterdicht. Nog wel wat grond te vervoeren en cocos blokken maar daar is op dit moment lastig om aan te komen, potgrond erg duur en de blokken van action waren niet meer te krijgen en  zit ook dicht. Hopelijk genoeg gecamoufleerd zodat het niet opvalt. Was liever iets later begonnen maar door corona meer tijd en de verveling slaat toe vandaar. Andere spots moet ik nog beginnen, daar 'n stuk of 20 a30 gaten van ongeveer 50/60 liter .40 liter potgrond, 10 liter cocos en misschien wat spotgrond. Wil beginnen met auto' 's, wel gespreid om de kansen te vergroten en ook wat fast soorten. Die niet aanslaan, of hopelijk geoogste planten vervang ik door wat normale fem. Wat later in het seizoen maar ik hoef geen reuzen van planten vandaar. Voor nu is dit m'n tactiek voor 2021.Afgelopen jaar bijna alle autoflowers  aan rot verloren dus vandaar meer spreiden. Dit jaar ook pas midden en eind juli normale fem gezet en het viel op dat deze minder last  hadden van bladschimmel. Misschien toeval maar ik denk door het later zetten ze misschien minder gevoelig /kwetsbaarder zijn. Dus ff testen. 

Hier meegelezen en wat zaden uit Polen besteld, hopen dat ze aankomen en ook bij 00seeds. Moeten er nog wat bij dus tips zijn welkom. Ik heb wat big White zaden van hy-seeds nog liggen. Gaf best mooie wiet en volgens mij had ik er 1 die bijna 90 gram droog opbracht.maar weet het niet zeker. Als fem heb ik AMS van greenhouse. Die is redelijk laat maar gaf 'n paar jaar geleden mooie wiet en was redelijk rot en schimmel bestendig. Alleen nog wat goeie auto's zien te vinden dus als iemand wat weet dan hoor ik het graag. 

Mvg, 

Beat 

DSC_1560.JPG

DSC_1552.JPG

DSC_1559.JPG

DSC_1554.JPG

DSC_1556.JPG

DSC_1557.JPG

DSC_1558.JPG

DSC_1633.JPG

DSC_1631.JPG

• Like 3
  • Thanks 3

Al lekker aan het werk jij.

Autoflowers op guerilla....  not my cup a tea. Maar zolang je spreid zit je goed ja. 

Welke soortjes uit polen heb je besteld? 

Ik ga dit jaar toch weer voor fast versions van sweet seeds.

• Like 1
  • Thanks 1

ja zeker weer lekker bezig...:wub:

ja die cocos van action.......dit jaar..2020 waren ze ook laat met het verkopen in dit voorjaar....kdacht pas medio maart of zo...

ze doen altijd ...op is op.... elk jaar......khad  gelukkig nog wat bricks over van 2020.

wat ik deed was het vervangen voor perliet.....100 liter perliet voor iets onder een tientje...kon ik halen ergens...

tis wel lekker licht....maar je blijft het zien in de grond normaal....dus dekte ik het af met een top laag spot aarde of potgrond...

je wil wel de zaak weer snel een beetje afdekken neem ik aan.....

• Like 2
  • Thanks 1

Lekker bezig daar kerel:vlieg:...dat is wat je noemt een vliegende start!!

Heb je al een beetje onderzoek gedaan naar wat voor grond je op je spots mee te maken hebt...ph, samenstelling?! 

Op veel van de spots waar ik vorig jaar gekweekt heb was de grond van zichzelf behoorlijk zuur. schrik niet op een spot gaf de ph meter rond de 4.0 aan:o...hier heb ik vroeg in het jaar goed veel kalk en lavameel gestrooid. kalk om de ph vast iets wat naar boven te krikken en lavameel omdat ik  hier over gelezen had dat het effectief kan helpen tegen slechte schimmels! (door zijn unieke eigenschappen vormt lavameel een ideale fysische barrière waardoor belagers verhinderd worden zich te vestigen. bij het inwerken in de bodem zullen aanwezige mineralen en spoorelementen een optimale plantengroei bevorderen)dat leek mij dus wel nuttig hier wat van te strooien!

En wat doe je met de bemesting?....Ga je voor de Dameblance methode met kippenmest?...als je hier tijdig mee begint helpt de natuur je ook vast op weg de spotgrond flink beter te krijgen!!

Mischien hoef je dan zelfs niet zoveel potgrond te verslepen?!.....

jah autoflowers zijn leuk voor erbij maar ik ga er zeker niet alleen op gokken hoor. Ik was opzich wel tevreden over de autoflowers van 42fastbuds...

en voor goede outdoor seeds zou ik ook nog even naar de outdoorking kijken goede en zeer betaalbare zaden!

Ook zeker favoriet van afgelopen jaar was de green poisson van sweet seeds! erg lekker wietje 

de mighty amstel freezeland van growerschoice en de wedding gelato van rqs waren ook zeker top!!

Volgend jaar ga ik ook wat real gorilla seeds bestellen, schijnen ook goede autoflowers te hebben....die britten blijven mij toch verbazen wat die daar uit de grond weten te toveren.

Peace Sjaakie:stoned-smiley:

• Like 1
  • Thanks 1

Tof dat je (nu) alweer een verslag bent begonnen man! de helft van de winter achter ons, de dagen worden langer en de kriebels zullen meer en meer opkomen :D 

Alles succes met de voorbereidingen.

• Thanks 1

On 29-12-2020 at 01:11, boswandeling said:

Al lekker aan het werk jij.

Autoflowers op guerilla....  not my cup a tea. Maar zolang je spreid zit je goed ja. 

Welke soortjes uit polen heb je besteld? 

Ik ga dit jaar toch weer voor fast versions van sweet seeds.

Ja het begin is er, uit Polen vooral de fast versions. Zal als 't binnen is ff posten welke 

On 30-12-2020 at 18:50, DeVos said:

ja zeker weer lekker bezig...:wub:

ja die cocos van action.......dit jaar..2020 waren ze ook laat met het verkopen in dit voorjaar....kdacht pas medio maart of zo...

ze doen altijd ...op is op.... elk jaar......khad  gelukkig nog wat bricks over van 2020.

wat ik deed was het vervangen voor perliet.....100 liter perliet voor iets onder een tientje...kon ik halen ergens...

tis wel lekker licht....maar je blijft het zien in de grond normaal....dus dekte ik het af met een top laag spot aarde of potgrond...

je wil wel de zaak weer snel een beetje afdekken neem ik aan.....

Perliet is ook 'n optie ja, goeie tip. Afdekken is al gebeurt. Nu, deze maand beginnen met 't sjouwen van potgrond 

• Like 1

On 2-1-2021 at 11:17, sjaakjebonenstaakje said:

Lekker bezig daar kerel:vlieg:...dat is wat je noemt een vliegende start!!

Heb je al een beetje onderzoek gedaan naar wat voor grond je op je spots mee te maken hebt...ph, samenstelling?! 

Op veel van de spots waar ik vorig jaar gekweekt heb was de grond van zichzelf behoorlijk zuur. schrik niet op een spot gaf de ph meter rond de 4.0 aan:o...hier heb ik vroeg in het jaar goed veel kalk en lavameel gestrooid. kalk om de ph vast iets wat naar boven te krikken en lavameel omdat ik  hier over gelezen had dat het effectief kan helpen tegen slechte schimmels! (door zijn unieke eigenschappen vormt lavameel een ideale fysische barrière waardoor belagers verhinderd worden zich te vestigen. bij het inwerken in de bodem zullen aanwezige mineralen en spoorelementen een optimale plantengroei bevorderen)dat leek mij dus wel nuttig hier wat van te strooien!

En wat doe je met de bemesting?....Ga je voor de Dameblance methode met kippenmest?...als je hier tijdig mee begint helpt de natuur je ook vast op weg de spotgrond flink beter te krijgen!!

Mischien hoef je dan zelfs niet zoveel potgrond te verslepen?!.....

jah autoflowers zijn leuk voor erbij maar ik ga er zeker niet alleen op gokken hoor. Ik was opzich wel tevreden over de autoflowers van 42fastbuds...

en voor goede outdoor seeds zou ik ook nog even naar de outdoorking kijken goede en zeer betaalbare zaden!

Ook zeker favoriet van afgelopen jaar was de green poisson van sweet seeds! erg lekker wietje 

de mighty amstel freezeland van growerschoice en de wedding gelato van rqs waren ook zeker top!!

Volgend jaar ga ik ook wat real gorilla seeds bestellen, schijnen ook goede autoflowers te hebben....die britten blijven mij toch verbazen wat die daar uit de grond weten te toveren.

Peace Sjaakie:stoned-smiley:

De grond is helaas erg slecht waar ik kweek, droge en schrale grond dus moet wel met potgrond sjouwen helaas. Ik doe de dame blance methode maar lees ook over oscomote en misschien probeer ik dit bij sommige kuilen ook. Heb ook nog wel lavameel liggen en plagron super mix. Daar vul ik 't soms mee aan. Aangezien er nu opeens veel fast zaden zijn, tenminste valt me nu pas op zal ik minder auto's gaan zetten denk ik. Hopen dat ze ook daadwerkelijk fast zijn. Lees dat 't soms maar 2 weken scheelt. Ik probeer in elke zomer maand iets te oogsten en te spreiden tot november. Dit jaar half juli toch iets geoogst met auto's en das best fijn al is de opbrengst niet heel groot. Zal eens kijken op fastbuds, thanks 👍 

• Like 2

On 2-1-2021 at 21:21, Anonymous said:

Tof dat je (nu) alweer een verslag bent begonnen man! de helft van de winter achter ons, de dagen worden langer en de kriebels zullen meer en meer opkomen :D 

Alles succes met de voorbereidingen.

Thanks 👍 nog 'n hoop te doen maar komt goed. 

• Like 2

Zaden zijn binnen, ging toch redelijk snel. Komen nog wat andere bij en dan is het wel klaar. 

DSC_1696.JPG

• Like 1
  • Thanks 1

Heb goede raad nodig dus hopelijk heeft iemand die voor mij. Het volgende :

Ik wil kweken op hele droge schrale grond. Hoe zouden jullie dat aanpakken? Alleen aarde? Mix van aarde en cocos? Mix met perliet, vermiculiet? Of anders? 

Ook qua voeding ben ik na wat gelezen te hebben in verwarring geraakt. Organisch, kippenmest of kunstmest, oscomote ofzo. 

Hoe ziet de droge schrale grond er ongeveer uit? Is het tot zo diep je graaft zwart zand...of kom je net zoals hier na 40 cm op een dikke laag wit zand?

Ik heb het vorig jaar op 2 manieren gedaan de meeste gaten gewoon met een mix van potgrond, spotgrond,wormenmest, en kippenmest...en een paar gaten die ik als laatste nog geschept heb met osmocotekorrels.

De voornaamste reden dat ik hier die korrels gebruikt heb was omdat ik hier heel moeilijk grond heen kan brengen, en ik te laat was om nog met kippenmest aan de slag te gaan....

Dus als je op tijd kan beginnen is dit naar mijn inzien niet echt nodig!(korrels waren als ik mij goed herinner ook niet goedkoop)

Maar ipc werkte het allebei prima hoor!

Ga dit jaar ook wel wat meer kokos gebruiken denk ik, is goedkoop en makkelijk mee te nemen! vorig jaar had ik het probleem dat ik niet genoeg water op mn spots had om de kokos te weken, dat zal dit jaar makkelijker gaan gezien de watergaten nu al goed gevuld zijn! 

Wil dit jaar ook gaan proberen om wat kleine composthopen op de spots te maken...eens kijken of ik zelf een lekker bergje compost kan brouwen voordat we weer van start gaan?!..

Cheers:stoned-smiley: Sjaakie

Thanks Sjaakie, 

Die composthoop is n goed idee, misschien ook wel iets voor mij voor op de lange termijn. Op beide spots heb ik last van schrale droge grond. Soms kom ik ook op wit zand, soms ook niet. Er groeit alleen wat gras en wat hoge soorten onkruid waarvan ik de naam niet weet. Ik heb er wat foto's van gemaakt en laten zien aan iemand die er wel veel verstand van heeft.  Van de grond en de begroeiing. diegene gaf aan dat ik beter een andere plek kan zoeken maar die heb ik dus niet. Ik heb ook nooit echt op de grond gelet of gemeten hoe het zit met de ph. Ik kijk puur en alleen of het mogelijk is en de kans klein op ontdekking is. En dan slepen met zakken potgrond en cocos blokken. Door het hete weer van vorig jaar kwam ik erachter dat mn planten continu te droog stonden. Het lijkt wel of 't water wat ik geef zo door m'n grond loopt en verder zakt waar m'n wortels niet komen. Ik heb op1 spot wel wat water gaten maar ben bang dat dit niet genoeg gaat zijn. Ik kan eigenlijk ook niet wekelijks water geven omdat m'n spots te dicht bij drukke plekken ligt waar veel mensen komen. Ik heb ook geen wormen in mijn grond dus er is iets niet in orde. In het begin geen wormen en ook niet toen ik checkte in de zomer en het najaar.  Is het wijsheid om alleen op potgrond te kweken omdat dit (denk ik) meer vocht vast houd of is het beter om ook cocos of perliet of vermiculiet toe te voegen?  Ik zat ook te denken om wortel doek te gebruiken met hierover heen wat bladeren /boomschors om zo wat vocht in de grond vast te houden. En misschien een stukje pvc buis zodat ik ook wat meer onder in kan geven. Ik weet het ff niet meer, ben ook te stoned nu. Hoop dat 't 'n beetje duidelijk is wat ik bedoel 

• Like 1

14 minutes ago, Beat said:

Thanks Sjaakie, 

Die composthoop is n goed idee, misschien ook wel iets voor mij voor op de lange termijn. Op beide spots heb ik last van schrale droge grond. Soms kom ik ook op wit zand, soms ook niet. Er groeit alleen wat gras en wat hoge soorten onkruid waarvan ik de naam niet weet. Ik heb er wat foto's van gemaakt en laten zien aan iemand die er wel veel verstand van heeft.  Van de grond en de begroeiing. diegene gaf aan dat ik beter een andere plek kan zoeken maar die heb ik dus niet. Ik heb ook nooit echt op de grond gelet of gemeten hoe het zit met de ph. Ik kijk puur en alleen of het mogelijk is en de kans klein op ontdekking is. En dan slepen met zakken potgrond en cocos blokken. Door het hete weer van vorig jaar kwam ik erachter dat mn planten continu te droog stonden. Het lijkt wel of 't water wat ik geef zo door m'n grond loopt en verder zakt waar m'n wortels niet komen. Ik heb op1 spot wel wat water gaten maar ben bang dat dit niet genoeg gaat zijn. Ik kan eigenlijk ook niet wekelijks water geven omdat m'n spots te dicht bij drukke plekken ligt waar veel mensen komen. Ik heb ook geen wormen in mijn grond dus er is iets niet in orde. In het begin geen wormen en ook niet toen ik checkte in de zomer en het najaar.  Is het wijsheid om alleen op potgrond te kweken omdat dit (denk ik) meer vocht vast houd of is het beter om ook cocos of perliet of vermiculiet toe te voegen?  Ik zat ook te denken om wortel doek te gebruiken met hierover heen wat bladeren /boomschors om zo wat vocht in de grond vast te houden. En misschien een stukje pvc buis zodat ik ook wat meer onder in kan geven. Ik weet het ff niet meer, ben ook te stoned nu. Hoop dat 't 'n beetje duidelijk is wat ik bedoel 

soo man KURK KURK KURK DROOG

pvc buis valt ook meer op. als het uitsteekt

Heb vorig jaar ook op hele droge schrale grond gekweekt tussen de dennenboompjes. Heb toen per plantgat 40L aarde en 10L cocos gebruikt en dan nog voeding uiteraard. Had achteraf beter het dubbele kunnen nemen... planten hebben erg vaak te droog gestaan en daarom ook klein gebleven. 

Je zou sowieso een watergat moeten graven als je meer dan 10 gaten hebt en dus eerder een gat van 100L dan 50L gebruiken. 

• Like 1

Just now, boswandeling said:

Heb vorig jaar ook op hele droge schrale grond gekweekt tussen de dennenboompjes. Heb toen per plantgat 40L aarde en 10L cocos gebruikt en dan nog voeding uiteraard. Had achteraf beter het dubbele kunnen nemen... planten hebben erg vaak te droog gestaan en daarom ook klein gebleven. 

Je zou sowieso een watergat moeten graven als je meer dan 10 gaten hebt en dus eerder een gat van 100L dan 50L gebruiken. 

ja dat kan wel opvallen... is zon boormachine waterpak ding niet wat

6 minutes ago, S37 said:

ja dat kan wel opvallen... is zon boormachine waterpak ding niet wat

Shit, ik space m, maar jij kan er ook wat van. 

• Haha 1

2 minutes ago, Beat said:

Shit, ik space m, maar jij kan er ook wat van. 

:D

Oké thanks boswandeling 👌

Jou advies is dus grotere gaten met meer potgrond. Ga ik dat doen. Watergat ga ik deze maand nog graven 

• Like 1

2 minutes ago, S37 said:

zon drilbit kan je halen bij praxis

Geen gek idee, maakt wel 'n herrie en 3 kilometer slang gaat ook opvallen. Maar als je dicht bij water zit dan zou dat 'n goeie zijn 👍 

ja best vlakbij ik kan moeilijk 10x heen en weer met water