• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Janwiet

Arsenaal voor Summer '21

Recommended Posts

Beste mede-growers, 

Wellicht worden jullie langzaam weer wakker uit de winterslaap en zijn de eerste voorbereidingen alweer begonnen. Ik wilde dit topic graag wijden aan jullie soortjes/zaden die komend voorjaar de grond in gaan. Ik ben zelf enorm benieuwd naar het nieuws van Outdoorking, maar als het goed is komen er ook wat andere soortjes mijn kant op :D

Wat is jullie zaden-arsenaal voor komend jaar? En waar kijk je het meest naar uit? 

hé Janwiet 

Leuk dat je 2021 ook weer van de partij bent!...

Ik heb nog geen idee welke strains ik dit jaar mee ga spelen...maar er komen zeker wat mooie soortjes van de outdoorking, die zijn vet goed bevallen afgelopen jaar!!!

ben as we speak een hele lekkere first king joint aan het roken:P

ik heb onlangs een bestelling gedaan met zaden van ethos genetics oa; purple majik, citral glue, purple sunset, mandarin cookies en 7 verschillende reguliere kruisingen met temple kush:) 

Verder heb ik nog wat humboldt zaden liggen die er ongetwijfeld ook bij gaan komen waaronder....san bacio gelato (bacio gelato x 3 kings blueberryheadbeand), the new(girlscout cookies x larry og) ogkz (zkittlez x og kushbreath) en bubba's gift.....

nog even een beetje aankijken wat ik er allemaal bij ga bestellen....als jullie nog leuke tips hebben zijn die altijd welkom!!!!

Wat voor leuks komt er zoal jou kant op dan......

Cheers Sjaakie:stoned-smiley:

• Thanks 1

@sjaakjebonenstaakje dat is een flinke lijst die je daar noemt.. Ken de helft er maar van lol.

Ik ga dit jaar meer de sativa kant op.. Vind een head high echt super, vooral op feestjes. Dat body is lekker voor het slapen, maar vind het vaak net te veel van het goede. First King zit er heerlijk tussenin, dat is echt een topper :D

Dus dit jaar ga ik in ieder geval de sativa king proberen te bemachtigen. Verder heb ik nog wat First King en GG liggen, die bevielen me beide erg goed dus die zullen ook wel ergens de grond in verdwijnen! Verder heb ik nog geen concrete wensen, dus voor tips hou ik me ook aanbevolen ;)

Op naar een mooi seizoen, dat hebben we allemaal wel verdiend... 

• Haha 1

upz x blueberry auto

blueberry reg x golden ierdbey = semi auto aug-sept

upz x blueberry auto = sour/diesel/fruity / lime stem x blueberry indica auto 

• Thanks 1

:D ik lees vooral even mee, maar wat ik nog heb liggen aan AF gaat iig de grond in deze zomer.

Een Blueberry AF, free seed van Zamnesia (in '20 twee gekweekt met matig succes)

Twee Mazar AF

Een GorillaGlue AF (heel minuscuul zaadje, ik denk dat die niks gaat doen)

En dan heb ik nog wat Mohammed en Sneeze, maar dat zijn echte binnensoortjes.

Mss ga ik weer verduisteren... ik kijk het even aan. Die S6 waar @S37 laatst mee kwam lijkt me interessant, maar joh er zijn zo ongelofelijk veel strains :D 

• Thanks 1

9 hours ago, Janwiet said:

@sjaakjebonenstaakje dat is een flinke lijst die je daar noemt.. Ken de helft er maar van lol.

Ik ga dit jaar meer de sativa kant op.. Vind een head high echt super, vooral op feestjes. Dat body is lekker voor het slapen, maar vind het vaak net te veel van het goede. First King zit er heerlijk tussenin, dat is echt een topper :D

Dus dit jaar ga ik in ieder geval de sativa king proberen te bemachtigen. Verder heb ik nog wat First King en GG liggen, die bevielen me beide erg goed dus die zullen ook wel ergens de grond in verdwijnen! Verder heb ik nog geen concrete wensen, dus voor tips hou ik me ook aanbevolen ;)

Eigenlijk zijn al deze zaden aangeschaft voor binnen maar denk dat ik er toch ook wel wat van naar buiten zet want je weet het maar nooit....de moeder van de wedding gelato die ik vorig jaar naar buiten gedaan heb en waar ik ongeveer 0 verwachting van had heeft tot eind oktober gestaan zonder ook maar een stukje rot:blink:.en dat was ook by far de beste wiet van alles wat ik had staan....jah, samen met de first king natuurlijk:D dus ik wacht ook hier met spanning op de nieuwe release van de outdoor king!!!!

• Thanks 1

Jack Herer regulier 

Ben hard opzoek naar beetje fatsoenlijke sterke lijn Jack Herer zaden maar het enigste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn de reguliere zaden van Sensiseeds. Ze bieden 2 Jack Herer aan, White label (goedkoper) en gewoon (duurder).  Iemand ervaring met het verschil tussen Jack Herer White Label en Jack Herer gewoon? 

Heb deze nog niet gekocht i.v.m. met hoge prijs maar zie net dat ze in de aanbieding zijn, 2 weken geleden nog niet dus wordt nu wel interessant.... zal ik deze aanschaffen jongens?

10 zaden voor 106 Euro (i.p.v. 163 Euro). Zal 't liefst z.s.m. keuze maken wel/nietB) dus als iemand iets weet over deze zaden brand los!

Blueberry regulier  

Zadenkweek voor 't jaar erop en eventueel probeer ik hiervan nog wat vrouwtjes op guerrilla te krijgen. Die feminized zaden kosten met eigenlijk teveel dus wil zelf voorziend worden, vandaar regulier:P

Powerplant autoflower feminized 

Orange Bud autoflower feminized     

op guerilla plekken voor hopelijk vroege oogst.

• Like 1
  • Thanks 1

8 minutes ago, Where You Smoke said:

Ben hard opzoek naar beetje fatsoenlijke sterke lijn Jack Herer zaden maar het enigste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn de reguliere zaden van Sensiseeds. Ze bieden 2 Jack Herer aan, White label (goedkoper) en gewoon (duurder).  Iemand ervaring met het verschil tussen Jack Herer White Label en Jack Herer gewoon? 

Heb deze nog niet gekocht i.v.m. met hoge prijs maar zie net dat ze in de aanbieding zijn, 2 weken geleden nog niet dus wordt nu wel interessant.... zal ik deze aanschaffen jongens?

10 zaden voor 106 Euro (i.p.v. 163 Euro). Zal 't liefst z.s.m. keuze maken wel/nietB) dus als iemand iets weet over deze zaden brand los!

Volgens mij is Sensi nog de enige die de 'echte' Jack Herer in stand houdt, maar dat weet ik niet 100% zeker. Zou wel de prijs kunnen verklaren. Of je het moet kopen kan ik niet zeggen, aangezien ik hem nog nooit gekweekt of gerookt heb!

6 minutes ago, Janwiet said:

Volgens mij is Sensi nog de enige die de 'echte' Jack Herer in stand houdt, maar dat weet ik niet 100% zeker. Zou wel de prijs kunnen verklaren. Of je het moet kopen kan ik niet zeggen, aangezien ik hem nog nooit gekweekt of gerookt heb!

Oke interessant!! Thanks, is precies wat ik zoek namelijk, de ekte echte.^_^ Ik heb hem vroeger erg vaak gerookt en vindt het persoonlijk 1 van de lekkerste effect en smaak wietjes die ik ooit gerookt heb alleen is nu bijna niet meer de tekoop in de shops. 

• Like 1

22 hours ago, Janwiet said:

ga je de kruising ook zetten?

• Thanks 1

tja de November Rain natuurlijk  , de Golden Heribei , Friesland (M33) , Top44 fast version  handvol auto flowers en vlgs mij heb ik nog een paar testers van " ******" in het verschiet.

maar het kan zo weer anders natuurlijk.

• Thanks 1

19 minutes ago, fsmidt said:

de Golden Heribei

Die had ik ook graag gehad, maar helaas.. :(

November rain, wat voor eigenschappen heeft die en waar komt die vandaan? 

En ja, mijn 'eigen' kruising gaat ook zeker de grond in :D

de November Rain is een creatie van een oudforum lid,deze doorstaat de november regen met glans althans in 2020, getest in 2019 daarna gerevegd,gestekt en in 2020 een top jaar gehad .

op dit moment een binnen scrog en fem.zaden kweek, een lekkere en stevige ,dichte wiet alleen buiten  pas in november klaar.

hoge plant en een door groeier in de bloei.

Edited by fsmidt
extra info
  • Thanks 1

11 hours ago, Where You Smoke said:

Jack Herer regulier 

Blueberry regulier  

Zadenkweek voor 't jaar erop en eventueel probeer ik hiervan nog wat vrouwtjes op guerrilla te krijgen. Die feminized zaden kosten met eigenlijk teveel dus wil zelf voorziend worden, vandaar regulier:P

Powerplant autoflower feminized 

Orange Bud autoflower feminized     

op guerilla plekken voor hopelijk vroege oogst.

ik zal het eens aan mn maatje vragen over die jack herer....die werkt bij sensiseeds:stoned-smiley:

8 hours ago, S37 said:

misschien kruisen met no-rot- augustus

ik heb hem vorig jaar gekruist met een First King.

• Like 1

On 8-1-2021 at 23:59, S37 said:

sannies jack is 50 euro 10 reg F8

en dikke colas man

@sjaakjebonenstaakjevet is hij een breeder?

neeh dat niet helaas....maar hij weet er wel heel veel vanaf!!!

Ik heb het dus even nagevraagd over die jackherrer @Where You Smoke en het verschil is dat de white lable is een f2 gabaseerd op de orginele jackherrer en heeft meer verschillende pheno's (somige neigen meer naar haze, en sommige meer naar northernlights)

en de orginele is een f1 en dat is dus degene die het meest jack herrer in zich heeft.

hij merkte er ook nog bij op dat als je voor 14jan besteld je nog van de 35% korting kan profiteren:veeljoint:tel uit je winst hahaha 

blijven hollanders he:D

• Thanks 1

@sjaakjebonenstaakje Thanks voor de info! Ik heb besloten de Sensi zaden regulier aan te schaffen, die ik eerst wil vermeerderen aankomend seizoen buiten voor het jaar erop ook, hoop dat het gaat lukken buiten i.v.m. lange bloeitijden, we zullen zien. Zaden zijn nu inderdaad relatief goedkoop daar want anders had ik dit ook niet besloten....die 35% geeft bij mij als Hollander zeker weten de doorslag:P

Misschien dat ik het jaar erop die van Sannie koop mocht het vermeerderen niet gaan lukken. Samengevat zijn die van Sannie gebaseerd op de lijn van Sensi (originele) en inmiddels korter bloeiend gemaakt, hij zit nu al in F9.  Hier heb ik de info vandaan...  https://www.opengrow.com/topic/47925-sannies-jack-vs-original-sensi-seeds-jack/

Mijn uiteindelijke doel is soortje geschikt maken voor buiten. Misschien eindigt het met ''Een ervaring rijker en een illusie armer....'' maar nooit geschoten is altijd mis. :ph34r: Om in spreekwoorden en gezegdes te spreken.