• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
mia1998

Op zoek naar led kenners :)

Recommended Posts

Goeienacht allemaal. Na eindelijk zelf zoeken ben ik op een ledlicht uitgekomen dat mij intreseert. Deze hier https://nl.growpackage.com/collections/led-grow-lights/products/eco-farm-660w-720w-opvouwbare-full-spectrum-light-strips-hoog-rendement-led-licht-met-samsung-301b-chips?variant=34899544670342

Wat vinden jullie van deze en naar wat zou ik moet zoeken om deze te kunnen dimmen. Welk soort toestel. Als jullie nog andere voorstellen hebben over andere led lichten. Shoot!

dat kan je zelf echt voor 10% vd prijs maken

Hoi Mia

Zelfbouw is inderdaad goedkoper, maar ik ben daar ook niet voor gegaan, je moet er ten eerste zin in hebben en ten tweede ook kunde.

Ik ben absoluut geen expert hier, ik ben zelf net bezig met mijn eerste kweek, maar ik kan heel erg meegaan in kant en klaar kopen. 

Gemak dient de mens.

Wat ik tijdens mijn speurtocht naar "de lamp" ontdekte is dat je in iedergeval Full Spectrum wil hebben. Ik heb zelf een Sanlight q3w gekocht, ook een vrij duur ding, maar ik ben er meer dan tevreden over. Als je mijn laatste bijdragen in mijn verslagje van 60x60 cm leest zie je dat ik zelfs met 140 W op 35 cm afstand van de toppen het voorelkaar krijg over te belichten. Dat is best knap dacht ik zo.

Dan kom ik op het punt van dimmen, waarom wil je dimmen? Voor de T of voor de lichtstress, of voor het verbruik... of alles, kan ook

De lamp die ik heb is leuk, maar daar moet je nog een losse dimmer bijkopen, dat heb ik dus niet gedaan, ik bedacht me dat ik dan de lamp net zo goed wat hoger kon hangen. NU ja of dat ook echt zo is moet nog blijken.

Hou rekening met het feit dat je een hoop warmte gaat missen met LED, ik weet niet in welke omgeving je kweekt, maar ik moet echt bijstoken, dus de winst in verbruik verdampt dan vlot (al doende leer ik :D). Sowieso zie ik dat de lamp die je wil  al een dimmer heeft als ik me niet vergis.

Dan de lamp die je hebt gekozen, ik kan er verder weinig over vinden, dat was overigens ook zo met die Sanlight die ik heb hoor, maar daar waren wel duidelijk specsheets. Ik heb het idee dat dit een zelfbouw is die je geassembleerd koopt, dat hoeft geen probleem te zijn hoor, maar met dat budget zou ik toch even afwachten waar de kenners hier mee komen.

En nogmaals, ik ben zelf heel tevreden over die Sanlight, maar, als je daarmee 120x120 wil doen heb je het wel over 2 Q4W minimaal en dat is meer dan 1000 Euro aan lampies... dat is een hoop geld.

Dus nou, als je het nog niet doorhad, ik ben de kwaakbaas hier, zie ook ondertitel, veel gekwaak... weinig wol... dat heb je met kikkers 

:D 

edit:

Ik heb die webshop even doorgelopen en ik krijg er geen fris gevoel bij heel eerlijk gezegd. Ze plakken overal hun eigen naam op lijkt het wel. Er is geen keurmerk zo één twee drie te vinden, overal popups. Ik weet niet, misschien heb ik het mis hoor, maar ik zou niet heel snel daar iets kopen.

Kijk, ze plakken inderdaad overal hun eigen naam op heb ik het idee:

https://nl.growpackage.com/products/eco-farm-krachtige-150w-quantum-board-met-smd-chips-led-lichtpaneel?_pos=11&_sid=1bea230dc&_ss=r

Is volgens mij gewoon een marshydro TS 1000

https://nl.aliexpress.com/item/32575492238.html

Al moet ik weer zeggen dat de prijs die ze vragen niet verkeerd is als je het vergelijkt met de andere webshops in NL (Aliexpress vergelijkingen zijn niet helemaal eerlijk natuurlijk)

Inderdaad ik had dat gevoel ook. Ik wou eerst voor een hlg 600r gaan. Maar deze zijn kweet niet hoe duur, terwijl deze in de usa zelf maar 700 dollar staan tegenover hier 950 euro ( 1170 dollar ). Dus ik ben echt op zoek naar een kwaliteit lamp. Heb ook al gekeken naar de mars hydro fc4800, maar deze kan je nergens kopen..

10 minutes ago, mia1998 said:

Inderdaad ik had dat gevoel ook. Ik wou eerst voor een hlg 600r gaan. Maar deze zijn kweet niet hoe duur, terwijl deze in de usa zelf maar 700 dollar staan tegenover hier 950 euro ( 1170 dollar ). Dus ik ben echt op zoek naar een kwaliteit lamp. Heb ook al gekeken naar de mars hydro fc4800, maar deze kan je nergens kopen..

Ik denk dat het wel goed is om even alle eisen en wensen op een rij te hebben voor de experts hier.

Is zelfbouw een optie?

Wat is het budget?

Wat moet ie kunnen?

Wanneer moet ie er zijn?

Hier op het forum zijn ze heel erg te spreken over Rubol weet ik, maar dat is voornamelijk zelfbouw, al is het goed te doen denk ik, je moet er wel zin in hebben.

De enige ervaring die ik met LED heb is zoals gezegd die Sanlightq3w gen2 en om op basis van 1 kweek die aan te raden slaat nergens op, dus ik hou verder mijn snavel hier :D

denk ik

een uurtje minstens

18 minutes ago, mia1998 said:

hahatjes, gefopt... ben ik weer

In de USA moet je rekening houden dat de BTW daar per staat wordt afgerekend he, dus alle prijzen zijn ex TAX. Kom je nog op 840 dollar als je rekent met 20% maar toch

• Haha 1

3 minutes ago, kritischemassa said:

Ik denk dat het wel goed is om even alle eisen en wensen op een rij te hebben voor de experts hier.

Is zelfbouw een optie?

Wat is het budget?

Wat moet ie kunnen?

Wanneer moet ie er zijn?

Hier op het forum zijn ze heel erg te spreken over Rubol weet ik, maar dat is voornamelijk zelfbouw, al is het goed te doen denk ik, je moet er wel zin in hebben.

De enige ervaring die ik met LED heb is zoals gezegd die Sanlightq3w gen2 en om op basis van 1 kweek die aan te raden slaat nergens op, dus ik hou verder mijn snavel hier :D

denk ik

een uurtje minstens

Ik heb ook al naar rubol gekeken en ik zou zelbouw wel willen doen maar ik weet niet hoe ik hieraan moet beginnen.. en om laters dan dat risico te nemen dat het niet lukt.. Het is wikken en afwegen.

Budget voor de lamp is rond de 600 euro. Moet alles mooi van licht kunnen verdelen tot in de hoeken.. Ik heb binnen de 3 weken nodig :)

• Thanks 1

1 minute ago, mia1998 said:

Wat vind jijzelf van spider farmer?

Echt helemaal niets, 0,0 geen ervaring mee, nog nooit in mijn handen gehad :D

Zoals gezegd, ik heb zelf alleen ervaring met de Sanlight q3w gen 2 en daar ben ik blij mee, maar of ik net zo blij was geweest met een spider weet ik niet, mezelf kennende denk ik wel, het is net al smet een tv uitzoeken, zie je er 20 op een rij dan zie je echt verschil en dan koop je er 1 en die staat daar dan, en dan is ie goed en de beste evert, want je bent nu eenmaal blij met je aankoop :D 

Je weethet pas echt na een paar rondes denk ik.

Als je vraagt wat mijn indruk is op basis van andere meningen en gevoel, tja dan denk ik dat dit een goede lamp is, maar dat is echt kuladvies dus daar heb je niets aan.

Ik zou eens op Youtube scharrelen als ik jou was, kijken naar reviews, maar ook hier geldt het voorbeeld met de TV. het moet wel heel slecht zijn wil je je net nieuwe aankoop meteen afkraken (al heb ik daar weinig moeite mee, zie mijn topic KM bouwt de bonanza :D ).

Echt goede onafhankelijke en objectieve reviews zijn schaars, bij alle producten geldt dit. Een voorbeeld, slaat nergens op verder, maar ik moest een RGB toetsenbordje hebben voor mijn zoontje, dus ik kijken op tweakers, had er 1 op het oog. Hele slechte review. Ga ik lezen "ja prima toetsenbord, maar ik heb er kip op gemorst en nu zit er een vette vlek"

ja 

!

:')

!

Ik bedoel schrijf dan niets

Nog 1 ding, koop in iedergeval bij een winkel met keurmerk en kijk het even na op de site van het keurmerk

Ik heb het gevoel dat er een hoop kaf tussen het koren zit wat dit soort winkeltjes betreft (ik heb dat ook met zaad overigens... of met alles) maar het is een hoop geld en naar ik hoop voorjou een aanschaf die jaren mee moet gaan. Dan maar vier tientjes meer met keurmerk dan voordelig getild worden

Als ik spider farmer zou kopen zou het via de officiele site zijn, maar deze is nu voorlopig out of stock.

Hier een goeie review ook 1tje met de par. Zalig om naar te kijken.

16 minutes ago, mia1998 said:

Als ik spider farmer zou kopen zou het via de officiele site zijn, maar deze is nu voorlopig out of stock.

Want, vanwege garantie of zijn die goedkoper? Maar wacht even met geld smijten he, je hebt nu alleen maar advies van een zeer verward forumlid :D

1 minute ago, kritischemassa said:

Want, vanwege garantie of zijn die goedkoper? Maar wacht even met geld smijten he, je hebt nu alleen maar advies van een zeer verward forumlid :D

Inderdaad ik ga gans het weekend alles bekijken. Dus als er nog meer forumleden geintresseerd zijn.. Welkom! :)

• Like 1

Bij mij hangt er een mars hydro ts 1000 in 60x60 en die doet het prima. Misschien een optie er 2 naast elkaar te hangen? Blijf je ruimschoots binnen budget....

Grtzzz 

Rizla

1 hour ago, kritischemassa said:

@fsmidt jij geen toevoeging? Je hebt pas toch die onwijze lamp gebouwd

Ik zal dit ff doorlezen heb dit topic als volgen bestempeld.

Wietefras is de led meester hier.

150 euro incl douane kosten met de zelfde  samsung 301b chips totaal 250w.

Misschien kan ik wel een handeltje beginnen :)

• Like 1
  • Haha 1

4 hours ago, kritischemassa said:

hahatjes, gefopt... ben ik weer

Hahaha ik mag je wel,de vrolijkheid zelfe

• Like 1
  • Thanks 1

2 hours ago, fsmidt said:

Ik zal dit ff doorlezen heb dit topic als volgen bestempeld.

Wietefras is de led meester hier.

150 euro incl douane kosten met de zelfde  samsung 301b chips totaal 250w.

Misschien kan ik wel een handeltje beginnen :)

je mag niks verkopen ook niet leds die je inelkaar zet geloof ik..

before a mod starts, or he can tag along to this comment

ja hij was de led meester maar hij is er niet meer hier