• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
mia1998

Op zoek naar led kenners :)

Recommended Posts

15 minutes ago, S37 said:

kan me herinneren dat een man ooit boos werd toen ik in de super werkte, vroeg naar een specifiek product en ik zei ik denk dat er ergens nog de bio versie lag en het normale product was op toen werd hij boos, HUH bio dat vreet ik niet :D

Ik heb zot veel uren research gedaan. Alleen ben ik nu een beetje bang van de voeding en met andere ec waarden. Ook van overvoeding en ondervoeding. Kan je voor led nergens een goede tutorial vinden over de voeding. 

is ongeveer hetzelfde,

je ph en ec meten is wel aan te raden, verder kan je het wel aan je plant zien.

dan begin je toch met light mix, en voed je bij?

9 minutes ago, S37 said:

is ongeveer hetzelfde,

je ph en ec meten is wel aan te raden, verder kan je het wel aan je plant zien.

dan begin je toch met light mix, en voed je bij?

Cocos van atima. Bij men research over led, las ik sommige mensen die problemen hadden  met voeding over andere waardes. Ben hier nog niet op dieper gegaan. Ik ga die nu zowiezo meten, vroeger eigenlijk niet zo gedaan. ;)

gewone aarde is meer fool proof, zie een plant in de volle grond.

maarrr alles kan natrlijk!

gebruik je al mycorhiza aka positieve schimmels

aarde van de zak is in principe inert kwa bacterien en schimmels

• Like 1

1 hour ago, mia1998 said:

Cocos van atima. Bij men research over led, las ik sommige mensen die problemen hadden  met voeding over andere waardes. Ben hier nog niet op dieper gegaan. Ik ga die nu zowiezo meten, vroeger eigenlijk niet zo gedaan. ;)

De ronde die ik nu draai is mijn eerste echte serieuze ronde binnen ooit en ik heb juist alles zoveel mogelijk gehouden bij waar ik wel ervaring mee had, namelijk buiten op biovoeding kweken. Ook zonder te meten, gewoon beetje voeding in de gieter mikken en water erbij. Dat doe ik deze ronde dus ook, omdat ik een beetje weet hoe mijn plantjes het buiten deden zag ik snel genoeg dat het prima ging.

Waarom zeg ik dit, nou ja, kijk je kweekt al een aantal jaar zie ik, dus ik zou op het licht na even zo min mogelijk andere dingen aanpassen en gewoon een ronde doen zoals je die altijd deed, je hebt denk ik ervaring genoeg om tijdig bij te sturen. Is gewoon een gedachte hoor...

• Like 1

Ik heb de rubol mcp12 en bevalt me prima. Als je ze belt zetten ze het gewoon in elkaar voor een zacht prijsje, ik heb het zelf gedaan en stelde niks voor met 2 linker handen. 

• Like 1

Hoi Mia1998,

Ik las dat een vriend beweert dat LED niets is voor bloei. Dat kan, ik heb zelf een andere mening. Ik kweek met een 140W lamp, eerste rondje binnen ooit, op All-Mix en Bio Voeding.

Ik heb geen idee wat mijn score gaat worden, maar dat de bloei er gewoon goed inzit valt niet te ontkennen. Ik vraag me af of ik zulk resultaat zou hebben behaald met een 140W HPS/MCH, ik heb hier natuurlijk geen idee van want ik heb dat nog nooit gedaan, maar om nu te stellen dat je niet kunt afbloeien met LED, nee daar kan ik me ook niet iin vinden. Zelf verwacht ik dat ik mijn resultaat nog  veel beter had kunnen hebben als ik hydro had gedaan, maar dat gaan we wel zien wanneer ik die setup compleet heb.

Dus nou... dat was mijn verhaal weer

• Like 2

15 hours ago, S37 said:

gebruik je al mycorhiza aka positieve schimmels

aarde van de zak is in principe inert kwa bacterien en schimmels

Ja :)

• Like 1

4 hours ago, kritischemassa said:

Hoi Mia1998,

Ik las dat een vriend beweert dat LED niets is voor bloei. Dat kan, ik heb zelf een andere mening. Ik kweek met een 140W lamp, eerste rondje binnen ooit, op All-Mix en Bio Voeding.

Ik heb geen idee wat mijn score gaat worden, maar dat de bloei er gewoon goed inzit valt niet te ontkennen. Ik vraag me af of ik zulk resultaat zou hebben behaald met een 140W HPS/MCH, ik heb hier natuurlijk geen idee van want ik heb dat nog nooit gedaan, maar om nu te stellen dat je niet kunt afbloeien met LED, nee daar kan ik me ook niet iin vinden. Zelf verwacht ik dat ik mijn resultaat nog  veel beter had kunnen hebben als ik hydro had gedaan, maar dat gaan we wel zien wanneer ik die setup compleet heb.

Dus nou... dat was mijn verhaal weer

60 gram

Als je koffiegrom laat liggen in een potje komt die micorhizza er gratis op.

Die groenige schimmel.

Is er bewijs dat schimmels toevoegen ook echt helpt op steriele aarde?

Lees onderstaande maar eens door.

https://yggdra.be/planten-van-bomen-en-schimmels-toevoegen/

Plus onze planten hebben een bacteriële overheersende aarde nodig vlgs het boek voedselbodemweb.

60 gram? Hoop dat het wel wat meer is.

Ik heb de volste vertrouwen dat er op zn minst 1 op 1 gedraaid wordt,gezien het overvloed aan grafieken.

"Rechtse directe gevolgd door een linkse hoek"

• Haha 1

Klopt het met moederplanten houden onder led. Dat de vertakkingen veel te dik worden om goede klonen te nemen en deze zeer snel paars worden. Als deze paars worden kan je dit toch oplossen door fosfor toe te dienen ?

16 minutes ago, fsmidt said:

60 gram? Hoop dat het wel wat meer is.

Ik heb de volste vertrouwen dat er op zn minst 1 op 1 gedraaid wordt,gezien het overvloed aan grafieken.

"Rechtse directe gevolgd door een linkse hoek"

ben ook nieuwsierig hier naar de uitkomst

• Haha 1

21 minutes ago, fsmidt said:

Friesland is niet heel erg ver he :D

En ja ik denk toch dat ik wel minstens 1 gr(afiek)/Watt draai

• Haha 1

Op LED bloei je zekers goed af.

Meer als 1 oogst gezien waar je meer als 1GR/W kan oogsten.

Zie maar naar het topic van Testament, hij had je ook al een linkje naar zijn topic doorgegeven.

Ook met Quantum Boards al goede resultaten gezien in mijn omgeving.

Een vriend heeft met een QB van 140W een oogst van 197gr gehad. Dat was een QB met 3500K LEDs in.

Het kweken hangt van zoveel factoren af. Goede genetica, goede verzorging, optimale temperaturen, planten van voeding voorzien op de juiste moment, watergiften op behoeve van de plant, ziektes en ongedierte zien te vermijden, enz enz.

Nu welk merk je van LED ook neemt kijk naar de onderdelen die erin gebruikt worden.

Ik denk een lamp met Samsung LM301B LEDs  en Meanwell driver in kan je niets mis mee doen.

Qua kleurcode raad ik ook 3500K aan, daarmee kan je voorgroeien en afbloeien.

Ook moet je LED lamp afgesteld zijn op je grow ruimte, een lampje van 10x10 cm zal nooit een tent van 120X120 optimaal kunnen belichten.

1 minute ago, Tune said:

Zie maar naar het topic van Testament, hij had je ook al een linkje naar zijn topic doorgegeven.

Een vriend heeft met een QB van 140W een oogst van 197gr gehad. Dat was een QB met 3500K LEDs in.

Het kweken hangt van zoveel factoren af. Goede genetica, goede verzorging, optimale temperaturen, planten van voeding voorzien op de juiste moment, watergiften op behoeve van de plant, ziektes en ongedierte zien te vermijden, enz enz.

Nu welk merk je van LED ook neemt kijk naar de onderdelen die erin gebruikt worden.

Ik denk een lamp met Samsung LM301B LEDs  en Meanwell driver in kan je niets mis mee doen.

Ook moet je LED lamp afgesteld zijn op je grow ruimte, een lampje van 10x10 cm zal nooit een tent van 120X120 optimaal kunnen belichten.

geekbeast pro 630 watt :)

2 minutes ago, mia1998 said:

geekbeast pro 630 watt :)

Ik hoop zo op een kweekverslagje, die lamp is mooi :D 

Ik ben een Tweaker (van die site, ik ben echt gek op tech...)

enige jaloerse gevoelens kan ik ook niet ontkennen overigens

• Like 1

Ben ik nog op bezoek geweest bij Crazy Micky.

Toffe kerel en heb zijn kweekjes zien staan....hij had een hoop tomaten, pepers en sla in zijn tuin staan.

Ook champignons en oesterzwammen heeft hij gekweekt.

18 hours ago, Tune said:

Blijkbaar is 3500k beter voor groei en 3000k voor bloei. Klopt dit ?