• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
mia1998

Op zoek naar led kenners :)

Recommended Posts

4 hours ago, El Magico said:

Beste zou zijn kleuren te mengen dus meerdere cobs of strips telkens in een verschillend spectrum (als je letterlijk alle kleuren koopt mag je pas spreken van een full spectrum lamp :D )

Maar dat gaat voor zover ik weet enkel met DIY wat jij niet wil.

Volgens mij breek je er je hoofd ook te fel over Test gebruikt bijvoorbeeld 3500k voor letterlijk alles (al dan niet met RFR er bij) zelfs stekken eronder wortelen gaat zonder probleem. 

Die regel van voor iedere stadia een ander kleur gaat niet echt meer op met degelijke led.

Je wilt voor die Geekbeast gaan en je kan maar kiezen tss 2 kleuren dus gewoon doen zoals ik zei ;)

De knoop is doorgehakt. Ze zijn besteld de 3500k versie. Mss kan ik na een kweekje kijken om in de moedertent 5000k bij te hangen. Kijk er al naar uit! 

• Like 3
  • Haha 1

5 hours ago, mia1998 said:

De knoop is doorgehakt. Ze zijn besteld de 3500k versie. Mss kan ik na een kweekje kijken om in de moedertent 5000k bij te hangen. Kijk er al naar uit! 

gaaf man :D

• Like 1

14 hours ago, El Magico said:

Beste zou zijn kleuren te mengen dus meerdere cobs of strips telkens in een verschillend spectrum (als je letterlijk alle kleuren koopt mag je pas spreken van een full spectrum lamp :D )

Maar dat gaat voor zover ik weet enkel met DIY wat jij niet wil.

Volgens mij breek je er je hoofd ook te fel over Test gebruikt bijvoorbeeld 3500k voor letterlijk alles (al dan niet met RFR er bij) zelfs stekken eronder wortelen gaat zonder probleem. 

Die regel van voor iedere stadia een ander kleur gaat niet echt meer op met degelijke led.

Je wilt voor die Geekbeast gaan en je kan maar kiezen tss 2 kleuren dus gewoon doen zoals ik zei ;)

Wat is RFR ? :D

On 12-1-2021 at 18:58, El Magico said:

Waar kan ik meer info vinden over de bin en welke de beste bins zijn. Blijkbaar zijn de lm301b - sk bin. Wil hier wat meer over weten en wat het verschil is met andere 

23 minutes ago, El Magico said:

Je bent enkel iets met die info als je aan DIY doet.

1 hour ago, mia1998 said:

Inderdaad. Maar altijd leuk om meer te weten over de technische specs

die geakbeast is wel goed.

paarse leds of cobs die per cob op 100 of 200 watt draaien moet je niet hebben

• Like 1

Ik ben gewoon bang omdat ik de 3500k ipv 3000k genomen heb, dat ik serieus op kwaliteit ga inboeten en dat ik niet dezelfde kwaliteit ga draaien als op hps. Waar ik het eigenlijk super op deed. Rond de 600nm vind ik iets te weinig rood terug, terwijl met 3000k iets hoger ligt.

Screenshot_2021-01-14 Still no independent review of the GeekBeast Pro .png

emanicipatie he :)

er zijn andere meetstaven nog.

tja je moet het zelf weten..... die geakbeast is echt beter

• Like 1

31 minutes ago, mia1998 said:

Heeft toch meer relative intensity, rond de 600nm meer rood ? En het is vrouw ;):D

Ik denk dat het wel losloopt, en dan, je bent er nu eenmaal ingedoken, nu is het een kwestie van ervaring opdoen.

• Like 1

je hebt ook hoeveelheid fotonen per watt en dat schijnt lager te zijn bij hps.

al word hps in lumen uitgedrukt.

maar met leds kan je oogsten halen van 2.0 gram + per watt.

• Thanks 1

49 minutes ago, El Magico said:

Je kan niet alles willen als je geen DIY wilt he :P

heb ook geenledsofzo hoor haha

12 hours ago, El Magico said:

Je kan niet alles willen als je geen DIY wilt he :P

Is dat zo vanzelfsprekend? Ik mag toch aannemen dat een beetje gerenomeerd merk minstens kan bouwen wat een DIY ook kan? Ja, duurder, want geen DIY, maar ik zie totaal geen reden of aanleiding te denken dat een DIY meer zou kunnen dan een Geekbeast of welk merk dan ook, ik zie de beperking niet meteen.

1 hour ago, kritischemassa said:

Is dat zo vanzelfsprekend? 

Ja.

1 hour ago, kritischemassa said:

Ik mag toch aannemen dat een beetje gerenomeerd merk minstens kan bouwen wat een DIY ook kan? 

Tussen kunnen en willen/doen is er een wereld van verschil.