• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
kritischemassa

Advies gezocht: Eerste hydro setup (micro)

Recommended Posts

Hoi,

Ik zoek Hydro advies, ik ben van plan binnen een ronde of 1-2 over te stappen op hydro, of, het een keer een kans te geven. Ik heb al wat rond gekeken en heb zelf de onderstaande spullen bedacht die ik nodig denk te hebben. Graag meningen of alternatieven. Daarnaast ben ik op zoek naar een eenvoudig voedingsplan, of nou ja, zo eenvoudig mogelijk. Het streven is om de faalfactor te reduceren tot mezelf, ieder zijn kwaliteiten zeg maar :+

Goed:

Het systeem dat ik op het oog heb is de single DWC sets van Growrilla, ik vind ze betaalbaar en stevig genoeg voor een eerste kennismaking. Ik heb zover ik heb gezien keuze uit een:

DWC 19L

Linkje

Eur 35,50

image.png.2d5f49db7c8ed3bf25096e2635b80714.png

Oxyring 19L

Linkje

EUR 39,99

image.png.546887c535a80dcc4408b66932a1742c.png

Ik moet natuurlijk gaan meten en dus een pH Ec meter aanschaffen. Ik heb lang nagedacht, ik werk zelf met professionele pH Ec meters van Hanna, maar ik zie dat deze exemplaren meer dan 700 euro kosten, en dat is me te gek. Dus ik heb mijn eisen bijgesteld, ik wil in iedergeval een verwisselbare electrode en met wat plussen en minnen kwam ik uit op de aqua master tools P150

Aqua Master Tools Combo Pen P150 Pro | Kweek It

EUR 92,57

Geen advies meer nodig, is inmiddels besteld

image.png.b3f8f88499a7af2bf358ce0691d2cf16.png

En nou ja, ik zal kleikorrels moeten hebben, maar die koop je voor een paar euro en die lijken me aardig generiek, of zijn er kleikorrels die speciale eigenschappen hebben en die ik zeker moet hebben?

Qua voeding heb ik echt geen idee, is dit bijvoorbeeld iets?

Terra Aquatica DualPart® / GHE FloraDuo® StarterKit Hard Water | Kweek It

En wat moet ik daar nog bij hebben? Ik kweek met LED en hoorde iets over Cal Mag.

Nou goed, als ik ga meten moet ik ook regelen natuurlijk, dus

HY-PRO pH- 1 liter | Kweek It

Ik neem aan dat dit gewoon fosforzuur is? Een pH plus zag ik nergens zo snel, is dat niet nodig? 

Nou goed, dat was een beetje het verhaal, graag advies en overwegingen.

ja wat zal ik eens zeggen, heb zelf de growrilla 19 liter afgelopen zomer uitgeprobeerd (je hebt mijn topic daar over wel gezien) anders hier de link,

Ben er zelf mee aan de slag gegaan en alles zo strak mogelijk proberen te houden dus pH zoveel mogelijk op 5.8 en de voeding vanaf EC 1.1 meen ik

ben wat lager met de pH begonnen (5.4) maar later helemaal naar 5.8, ook heb ik er een kleine vatverwarming ingehangen om de temperatuur van het voedingswater

niet onder de 20 graden te laten komen, maar dit vooral omdat ik in de kas kweekte en de temperatuur s'nachts best onderuit kon gaan.

maar als je mijn topic hierover nog eens na leest kom je misschien tot nieuwe en /of ideeën, over voeding weet ik niet wat je het beste kunt gebruiken ik

gebruikte omnipotent maar dat is niet meer verkrijgbaar, maar dat was eigenlijk perfect voor dit werk en reuze makkelijk, maar er zijn er vast wel meer

in dat segment.

in iedergeval succes met uitproberen, het is mij 100% meegevallen maar ik zat er dan wel bovenop qua voeding en pH waarden, want je moet er wel 

rekening mee houden dat het allemaal wat nauwer luistert maar misschien denken andere daar wel anders over 😁😁👍

• Thanks 1

Door jouw topic heb ik besloten juist voor die Growrilla te gaan, waar ik mee zit is de voeding.

Ik heb net zitten kijken op wat sites, en ach, basisvoedig is duidelijk, maar dan, booster dit booster dat, ph-, calmag... jeetje

:D

Ik overweeg toch ook om weer voor de Plagron lijn te gaan om dat ik hier al de Bio versie van heb en ken, en ik de GreenSensation en PK13/14 die ik al van Plagron heb hopelijk ook op hydro kan gebruiken, dat scheelt toch weer flesjes :D 

En kijk ik vind het helemaal niet erg om flesjes aan te schaffen, maar ja het moet wel nut hebben. Die PK13/14 bijvoorbeeld was een miskoop, een halve liter destijds gekocht, nooit gebruikt want dat is niet bio of zo... wist ik veel... kijk en dat is nu wat ik wil weten hier, welke lijn gebruiken jullie en welke additieven moet je hebben. Ik begrijp dat de lijn die jij gebruikt niet meer te koop is :D 

En ach als je mijn topic ooit gezien hebt weet je dat ik graag meet... Daar maak ik me niet veel zorgen over... Ben eerder bang dat ik dingen verziek door al dat gemeet en geregel... Een reden dat ik tot nu altijd bio heb gevoed, daar valt weinig te meten en te regelen. 

Een aquariumverwarmingselement is inderdaad iets wat ik er ook in wil, ik neem aan dat zo'n 30W voldoende is?

oh... RP Sunlike - 100 W | Kweek It deze is 100W en ik lees op een andere site 27 cm lang, pas dat wel, of heb jij een kleintje? (hahatjes)

ik heb deze verwarming, goedkoop en werkt prima, https://limburgkoi.nl/hydor-theo-25w-verwarmer-17-8-cm.html

als de link niet werkt even knippen en plakken 😁😁

• Thanks 1

wat voeding betreft, zou wel voor speciale hydro voeding gaan dan of anders even googlen 😂👍 je vind vast wel wat.

3 minutes ago, Mr. Green said:

ik heb deze verwarming, goedkoop en werkt prima, https://limburgkoi.nl/hydor-theo-25w-verwarmer-17-8-cm.html

als de link niet werkt even knippen en plakken 😁😁

Die is mooi klein, en uiteraard ga ik voor Hydro voeding, die heeft Plagron ook. 

of anders zoiets proberen http://tuincentrumholland.com/nl/hy-pro/1344-hy-pro-starterspakket-hydro.html

• Thanks 1

Nou goed pH Ec meter is gekocht :D en nog wat spul wat ik moest hebben... nee ik heb droognetten gekocht van 55cm rond, secret jardin, om mijn toppen straks te drogen he en een professionele wietknipschaar, een ikabana ofzo, ik ga helema(a)l pro zoals je ziet

• Like 1