• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Domination

Beschadigde bladeren

Recommended Posts

De bladeren van al mijn planten lopen iedere dag schade op, en ik vermoed een voedingsprobleem, echter weet ik niet of het nou gaat om over- of ondervoeding. Ik zie de EC van 1.5 zakken naar 1.4. Willen de planten dat ik de EC verhoog?

Dit is nog maar de 4de dag dat ze erin staan, en ga binnen een paar dagen schakelen, aangezien het een Sativa dominant betreft.

De EC is 1.6 pH 5.7, temperatuur 25 graden, water 21 graden , de HPS staat iets van 70 cm afstand op 320 watt, de lv is rond de 45% dat is wel aan de lage kant.

Hier wat foto’s:

IMG_1118.JPG

IMG_1117.JPG

IMG_1116.JPG

IMG_1115.JPG

Bij verbranding zou ik denken aan te veel voeding.

Maar ik zie ook de licht groene plekken, en heb de EC waarde vandaag zien zakken, en hebben de planten dus meer voeding opgenomen dan water, want de pH is 0.2 hoger dan gisteren Daarom de keuze voor meer voeding.

Ik vind het vreemd dat niet alle bladeren aangetast zijn.

Er is nog 1 iets waaraan ik denk en dat is de bladversterker van BAC die ik spray 2x in de week gedurende de groei op de planten.

Mijn ervaring met schommelingen in de pH is dat de planten het goed blijven doen, zolang het maar tussen de pH 5.5 en 6.5 zit.

pH waarde staat nu op 5.7.

Misschien dat deze soort er minder goed tegen kan, normaliter gaat dat goed.

Hopen dat het de pH waarde is.

1 hour ago, Domination said:

Wat bedoel je?

ik moest aan iets anders denken

ik heb wel eens verslagen van wietefras gelezen en online net even gekeken.

wat ik lees is dat voeding ook invloed op je ph kan hebben,

dus om je ph betrouwbaar te meten zou je je water ph moeten mengen, en goed roeren tot het helemaal egaal is (desnoods doe je met een mixer een half uurtje tot de kalk in je water is opgelost), daarna met voeding er bij en nog eens mengen en daarna meten .

ik geloof ook dat wietefras een goedje gebruikte om zijn wortels goed te houden, niet bleek maar iets organic.

dikke wortels had die altijd. < zoek ik nog even op

• Thanks 1

7 hours ago, S37 said:

ik moest aan iets anders denken

ik heb wel eens verslagen van wietefras gelezen en online net even gekeken.

wat ik lees is dat voeding ook invloed op je ph kan hebben,

dus om je ph betrouwbaar te meten zou je je water ph moeten mengen, en goed roeren tot het helemaal egaal is (desnoods doe je met een mixer een half uurtje tot de kalk in je water is opgelost), daarna met voeding er bij en nog eens mengen en daarna meten .

ik geloof ook dat wietefras een goedje gebruikte om zijn wortels goed te houden, niet bleek maar iets organic.

dikke wortels had die altijd. < zoek ik nog even op

Het systeem mengt zich continu.

Mijn voedingswater heb ik met de juiste waardes aangemaakt.

De pH waarde zit rond de 5.5 - 5.6, dan kan het niet een te hoge zuurgraad zijn.

De voeding heb ik met EC 0.1 teruggebracht naar 1.5.

Ik twijfel om nog met een extra 0.1 te zakken, maar al mijn voorgaande kweken waren niet lager dan 1.5, maar misschien is het een soort die lager verlangt.

On 13-1-2021 at 05:40, kritischemassa said:

Doe eens wat foto's zonder dat licht, maar met flits...

Daar ben ik het mee eens, dan kan je het wat beter zien.

Verder geen beestjes aan de onderkant van je bladeren?

• Like 1

In je eerste post gaf je al aan dat de ec zakt dus die is wel goed.

Ik denk idd iets met Ph alhoewel ikzelf wel grotere verschillen heb gehad en toch niet deze bladverschijnselen had.

Ik ga ervan uit dat je de spray met licht uit hebt gebruikt.

Hoe zien de wortels eruit?

6 hours ago, fsmidt said:

In je eerste post gaf je al aan dat de ec zakt dus die is wel goed.

Ik denk idd iets met Ph alhoewel ikzelf wel grotere verschillen heb gehad en toch niet deze bladverschijnselen had.

Ik ga ervan uit dat je de spray met licht uit hebt gebruikt.

Hoe zien de wortels eruit?

De spray doe ik net voordat de kweeklamp uitgaat uiteraard.

De wortels zien er goed uit, behalve bij de kleinste plant, die is veel te klein, als ik naar de rest kijk.

Ik zag gisteren een opleving toen ik meer zuurstof toediende, wie weet is dit het probleem.

2 hours ago, Domination said:

Ik zag gisteren een opleving toen ik meer zuurstof toediende, wie weet is dit het probleem.

nooit geschoten is altijd mis,proberen en even aankijken.

heb je koude lucht aanvoer?

On 1/14/2021 at 9:37 PM, fsmidt said:

nooit geschoten is altijd mis,proberen en even aankijken.

heb je koude lucht aanvoer?

Uiteraard koude lucht aanvoer.

Gewoon goed gebruik maken van de kou buiten, kost niks :D

blaast die over het bladendek ,ik weet niet of het steenkoude lucht is maar direct koude lucht wil ook wel problemen geven.

ik heb het zelf nu ook,ik heb aan de rechterkant een beetje blad problemen eerst ook geen idee ,maar daar komt mn lucht aanvoer binnen.

7 minutes ago, fsmidt said:

blaast die over het bladendek ,ik weet niet of het steenkoude lucht is maar direct koude lucht wil ook wel problemen geven.

ik heb het zelf nu ook,ik heb aan de rechterkant een beetje blad problemen eerst ook geen idee ,maar daar komt mn lucht aanvoer binnen.

De frisse lucht komt via 2 filterschermen binnen en via een passieve luchtinlaat volgens mij iets van 127 mm diameter.

Vorige kweken ging het goed.

Maar het kan natuurlijk net een soort zijn die er anders op reageert.

frisse of koude lucht ? bij mij is het nu rond de 5 graden, je zou de luchtstroom naar beneden kunnen leiden i.p.v over het bladendek laten stromen.

1 minute ago, fsmidt said:

frisse of koude lucht ? bij mij is het nu rond de 5 graden, je zou de luchtstroom naar beneden kunnen leiden i.p.v over het bladendek laten stromen.

Ik verander er niks aan.

Dit gaat gewoon goed als normaal.

Koude lucht is het.

op eerste foto zie ik ook verkleuring aan de uiteinden van het blad,die worden later geel/bruin en crispy.

wie weet groeit ze erover heen.

ja als je niks wilt veranderen is ook goed.

ik ben benieuwd houd je hier een topic bij?