• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
BlueCheese

CFL microgrow: Watermelon Zkittelz, Big Buddha Cheese, Blueberry CBD, Purple Orange CBD

Recommended Posts

Hallo beste kwekers,

Ik ben een aantal weken geleden een microgrow begonnen, het gaat om de volgende soortjes:

- Blueberry CBD van Power Strains
- Watermelon Zkittelz van Pyramid Seeds
- Big Buddha Cheese van Big Buddha Seeds
- Purple Orange CBD van Dinafem

Ik werk met de volgende setup:

Kweekruimte: 60 x 60 x 100cm
Afzuiging: Softbox met mini koolstoffilter van Prima Klima
Lamp: CFL 75 watt koel spectrum (groei) en CFL 200 watt warm spectrum (bloei) van Secret Jardin
Potten: voorgroei potjes van 0,9 liter en de uiteindelijke potten gevuld met circa 6 liter canna aarde per stuk
Water & voeding: blumat syteem, biobizz grow, bloom en topmax en kraanwater
(Luchtontvochtiger gedurende de bloei)

De dames lieten 1 januari de eerste verschijnselen van leven zien, inmiddels zijn ze al flink gegroeid.
Vandaag heb ik ze voor het eerst getopt, behalve de Big Buddha Cheese, die loopt een beetje achter qua groei.

Linksachter is de Watermelon Zkittelz, rechtsachter de Big Buddha Cheese, linksvoor de Purple Orange CBD en rechtsvoor de Blueberry CBD.
Hier een foto :D

Ik doe gelijk een vraag naar jullie kennis; zouden jullie me aanraden om te scroggen of niet?

Ik ben van plan om over te schakelen naar 12/12 een aantal dagen nadat ik de Big Buddha heb kunnen toppen.

Fijn weekend allemaal,

BlueCheese

IMG_4312.thumb.jpg.546077b626c1ad0592429971e7b11594.jpg

• Like 2

Ik gluur ook even mee, scroggen met 4 planten op zo'n kleine ruimte is denk niet nodig vol word het toch,

ik teel op zo'n ruimte maar één plant en die scrog ik dan, maar het is aan jou succes 👍

• Like 1

@Elmo Ik heb ze nu een keer getopt, ik had er voor kunnen kiezen om te fimmen maar dat is nu denk ik niet meer nodig. Ik heb gelezen over fimmen dat het vaak resulteert in misvormde groei en dat de hersteltijd erg lang is. Wat zijn jouw ervaringen hiermee?

Ik zou er eventueel voor kunnen kiezen om de big buddha te fimmen.

je lichtbronnen zijn waarschijnlijk net (niet) afdoende om de plant te steunen in zijn herstel. na het fimmen

je hebt meer licht nodig, verspreid voor de beste groei.

• Like 1

Staan er leuk bij.

7 vingerig blad op de links voor zo te zien. 

• Like 1

Dag 29

Hallo kwekers een kleine update.
De dames groeien erg lekker, zondag wil ik schakelen naar 12/12.
Ik heb echter een paar kleine vraagjes, hiervoor kan ik jullie kennis goed gebruiken.

Vraag 1: De purple orange CBD groeit veel hoger dan de rest (hoog sativa gehalte) en ik wil zorgen dat deze gedurende de bloei op ongeveer de zelfde hoogte uitkomt als de rest. Hoe kan ik dit het beste doen?
Zelf denk ik aan een combinatie van toppen en LST.

Vraag 2: De Big Buddha Cheese heeft een aparte groei en het steeltje blijft dun in vergelijking met de rest.
Komt dit door slechte genetica of kan het een andere oorzaak hebben?
Hier een foto van de Big Buddha:

IMG_4496.thumb.jpg.589f12612754c3195a790914934cc104.jpg

Hier een foto van de dames bij elkaar:

IMG_4497.thumb.jpg.582f2e812c2a206d7fcd30038483ecdc.jpg

Voor stevige stammen moet je je plant een beetje trainen.

Dit doe je door een ventilator, uiteraard niet volop de plant maar dat er genoeg luchtverplaatsing is in je tent/hok.

Daardoor gaan ze een stevigere stam ontwikkelen.

Op zich niet echt een probleem, moest je plant toch last krijgen dan kan je altijd een bamboe stok oid bijplaatsen voor stevigheid.

Om je planten in bedwang te houden zijn verschillende methodes.

Zoals je aangeeft is toppen of fimmen en LST een optie. Je kan ook knakken en buigen zodat verticale groei horizontale groei word.

Best de stelen even pletten tussen je vingers en dan naar buiten buigen.

• Like 1

Goede avond beste kwekers,

Vandaag heb ik de dames een kopje kleiner gemaakt met LST.
Behalve de Big Buddha, die moet eerst nog een beetje "big" worden icon_lol.gif

De temperatuur ligt constant rond de 20 graden, dat lijken ze erg fijn te vinden.
Hier een foto.
Ik wens jullie allemaal een fijne avond.

IMG_4511.thumb.jpg.8387f2ce46eef9e4faf965a678d0b9f2.jpg

• Like 1

Ziet er lekker groen en gezond uit! Je hebt nogal diverse soorten, sommige zullen wat langer doorgroeien, hoe heb je dat bedacht?

6 minutes ago, Tat2peet said:

Ziet er lekker groen en gezond uit! Je hebt nogal diverse soorten, sommige zullen wat langer doorgroeien, hoe heb je dat bedacht?

Als hij niet scrogged hoeft dat toch geen probleem te zijn? Hijst ie gewoon de rijpe uit de kast, of werkt dat niet zo?

Ga hier zelf ook tegenaanlopen natuurlijk met hoe het nu gaat bij mij dus ik informeer voor een kennis

Met een klein hokje klopt dat wel een beetje, je knipt straks gewoon weg wat klaar is. Heb je iets waar flink sativa in zit dan zal de doorblijven groeien en zou deze je kunnen dwingen de lamp hoger te moeten hangen dan je wil. Zou ook kunnen dat deze je andere planten overschaduwd. Klinkt allemaal een beetje overdreven, maar een Neville's haze groeit vaak tot week 12 waar een kush al in week 7 klaar is en geoogst kan worden.

4 minutes ago, Tat2peet said:

Met een klein hokje klopt dat wel een beetje, je knipt straks gewoon weg wat klaar is. Heb je iets waar flink sativa in zit dan zal de doorblijven groeien en zou deze je kunnen dwingen de lamp hoger te moeten hangen dan je wil. Zou ook kunnen dat deze je andere planten overschaduwd. Klinkt allemaal een beetje overdreven, maar een Neville's haze groeit vaak tot week 12 waar een kush al in week 7 klaar is en geoogst kan worden.

ah zo ja, nou ja buigen en knakken dan

de 1 wordt 70 cm en de ander 300cm, wordt een hoop buigen en knakken. Ben door deze soortjes heen gelopen, lijken me allemaal 8 en 9 weken bloeiers dus dat komt wel goed.

• Haha 1

Agent orange is misschien wat grof, maar goed....we vervuilen dit topic zwaar genoeg om ervoor te zorgen dat de doorschieters wel een groeiachterstand oplopen.

• Haha 1

agent orange zeer erg dat heeft nog steeds impact in vietnam

• Like 1

@Tat2peet @kritischemassa ik heb de soortjes wel uitgekozen op ongeveer een even lange bloeiperiode inderdaad. En stel de een is wat eerder klaar dan laat ik de dame(s) in kwestie lekker rijpen, kan dat effect wel waarderen. En ja, buigen en knakken inderdaad of ik beun een scrognetje in elkaar om ze allemaal mooi op gelijke hoogte te krijgen. Hoe denken jullie hierover? 

• Like 1

Mijn mening is niet zo heel erg relevant, voorlopig heb ik zelf een enorme pestbende gecreeërd, dus ik zou zeker niet uitgaan van mijn advies :D

Of het ravijn moet aanlokkelijk lijken...

• Haha 1

Hallo vrolijke medekwekers,

Het einde van de groeifase is aangebroken voor de dames.

De Purple Orange CBD is erg enthousiast en neemt eigenlijk iets te veel ruimte in, in vergelijking tot de rest.

In eerste instantie had ik er een kruis vorm van gemaakt met LST, maar de takken staken te ver uit en zaten de rest van de dames in de weg. Daarom heb ik deze takken nog eens vastgebonden, in een soort van Z vorm.

Daarnaast heb ik de Big Buddha ook met LST een kopje kleiner gemaakt.

Ook heb ik een aantal bladeren verwijderd, die de nieuwe groei in de weg zaten.

Ze krijgen nu nog een nachtje licht, daarna gaat de lamp om 8 uur smorgens uit, en om 8 uur in de avond weer aan.

Dit doe ik zodat ik zeker weet dat de dames het in de nacht niet te koud krijgen.

De eerste paar dagen krijgen ze nog licht van deze lamp, daarna wissel ik naar de bloeilamp.

Ik denk dat dit de stress die ze in één keer krijgen verminderd.

Temperatuur ligt nogsteeds rond de 20 graden.

Hier een foto B):

IMG_4530.thumb.jpg.a3cc6c33885503508a2e6940d50c5b9b.jpg

• Like 1