• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
BlueCheese

CFL microgrow: Watermelon Zkittelz, Big Buddha Cheese, Blueberry CBD, Purple Orange CBD

Recommended Posts

Goede avond beste kwekers,

Vandaag staan de dames 10 dagen op 12/12, ze zijn een flink stuk de hoogte in gegaan.
Voeding geven is lastig, omdat ik er steeds moeilijker bij kan, aan de bladeren te zien hebben ze nog genoeg op dit moment.
Over een weekje ga ik ze denk ik lollipoppen voor een betere airflow en om er beter bij te kunnen met voeding geven.
De blumats voorzien de dames voorlopig van genoeg water, dat is ook wel nodig want ze zijn erg dorstig.

Sinds 7 dagen krijgen ze licht van de 200 watt bloei CFL.IMG_4594.thumb.jpg.401bf638bb242055bb4432fb3487a7f2.jpg
Hier een foto :D

2 hours ago, BlueCheese said:

@Tune mijn gedachte was dat ze dan klaar zijn met strekken.

Ben jij van mening dat ik het nu al moet doen?

mijn mening is dat het er vanaf hangt hoeveel hoogte je hebt, het aardig vol lijkt

ik zou het ietsje breder laten groeien 2-3 dagen, en die links onder plant op een verhoging, en dan in de bloei gaan zetten

Je kan nu al lollipoppen...en dat geheel door de strek door tot de bloei erin is.

En de strek zou wel eens langer dan een weekje kunnen duren  ;)

• Like 1

vergeet niet om beide  bio grow en bio bloom te gebruiken in de bloei-fase

• Like 1

On 2/16/2021 at 11:58 PM, S37 said:

mijn mening is dat het er vanaf hangt hoeveel hoogte je hebt, het aardig vol lijkt

ik zou het ietsje breder laten groeien 2-3 dagen, en die links onder plant op een verhoging, en dan in de bloei gaan zetten

Ze staan nu bijna 2 weken in de bloei :)

• Like 1

De dames staan 17 dagen op 12/12, er beginnen zich overal pruikjes te vormen.
Laat die toppen maar komen :)
Verder niet heel veel bijzonderheden, klein beetje hittestress bij de big buddha cheese rechtsvoor.
Valt wel op dat de Watermelon zkittelz linksachter weinig vertakkingen heeft aangemaakt.
Dit komt denk ik omdat het een hele nieuwe kruising is en daarom de genetica nog niet zo stabiel zijn.
Ik heb de uitschieters gesupercropt en een verhoging geplaatst onder de pot van de blueberry (bedankt nog voor de tip @S37!)

Toch besloten om niet te lollipoppen, zo hoog zijn de plantjes eigenlijk niet.
hier een foto:

IMG_4618.thumb.jpg.6e2741231a4d69aadf4f9b10ef62dfe7.jpg

Zien er fris en groen uit! Waarom die kap

zo scheef? Is je kap te groot voor je hokje? Verlies je niet een deel van de reflectie zo?

• Thanks 1

Normaal hoort zo'n CFL lamp aan de voorkant vast te zitten met een plastic clipje deze zal denk ik kapot zijn.

@Tat2peet @fsmidt dit ligt aan de reflectorkap, het plaatje waarop de fitting is gemonteerd is nogal dun en deze buigt door het gewicht van de lamp. Dus ik denk dat ik een keer moet investeren in een betere kap, er zat geen plastic clipje bij.

Hoi kwekers ik ben lichtelijk in paniek, de achterste twee plantjes staan er zeer droevig bij.
Ik vraag me echt af hoe dit kan, ik zou het namelijk niet weten.

De onderste bladeren waren geel, sommige erg droog en brokkelig, deze heb ik verwijderd
Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen IMG_4691.thumb.jpg.959ceed1ebebce225acda0505a396eba.jpgIMG_4690.thumb.jpg.08fe9c0b5f4a57f1fba8cd48d2e12d74.jpggeven.

@Tat2peet ja, nat staan is zeker niet het probleem. Denk toch eerder dat ze te droog hebben gestaan dan.. Heb ze een flinke slok water gegeven. Misschien heb ik ze wel te weinig water gegeven, maar dat lijkt me ook sterk..

Steek een sateprikker op de plek des onheils en laat deze even staan om vervolgens te kontroleren of deze vochtig is.

Het lijkt idd meer op te droog,ze hebben iig te koud gestaan.

20 graden is sowieso te koud houd meer richting de 26 graden aan als het mogelijk is.

Beter een keer te droog dan te nat.

@fsmidt ik dacht juist dat de temperatuur in de bloei juist aan de lage kant moest liggen. Ik zorg ervoor dat ze het wat warmer krijgen. Bedankt voor de tips!

• Thanks 1

Als ze te droog hebben gestaan dan kan je best een emmer vullen met water en daar je pot inzetten.

Omdat de aarde te droog is dan loopt het water er los door als je van boven giet.

Mijn ervaring is dat als je ze in een emmer zet dan slurpen ze stilaan terug water op en dan komt de capillaire kracht terug.

• Like 2

Je kan ook een uitvloeier gebruiken meestal op basis van yucca.

• Like 1

@Tune daar zeg je me iets, ik merk dat de aarde erg hard is geworden en heb het idee alsof deze inderdaad weinig water meer opneemt. Is dit wat je bedoelt?

Idd een uitvloeier is ook mogelijk zoals fsmidt zegt.

Maar uiteraard niet in huis dus doe ik het de old school way....een teil nemen en daar water in doen en pot erin.

Laat die aarde zich maar terug vol zuigen, nadien even laten uitlekken en klaar.

Best is het om je aarde altijd iets vochtig te houden.

Het is beter om bvb 2 x 0,5L per dag te geven ipv 1 keer 1L om de 2 dagen. 

• Thanks 1

@Tune Heel erg bedankt voor de tip, de dame vertoont weer tekenen van leven :D

Ik heb twee dagen achter elkaar water gegeven, toen merkte ik dat de aarde weer wat water vast ging houden.

Ik heb destijds het internet afgespeurd naar oorzaken en niets gevonden, zo zie je maar weer dat de beste kennis, kennis uit de praktijk is!

20 hours ago, BlueCheese said:

@Tune daar zeg je me iets, ik merk dat de aarde erg hard is geworden en heb het idee alsof deze inderdaad weinig water meer opneemt. Is dit wat je bedoelt?

Dat de aarde hard word en inzakt (je begint met een volle pot en na een weekje of 5 heb je in eens een rand van 5 cm over in je pot)

Dit komt door de kwaliteit van je aarde, er zit veel zwartveen in wat dus makkelijk in elkaar zakt en de lucht/zuurstof tussen uit kan en niet terug komt in de oude vorm. 

Je kan nu wel zorgen dat de aarde weer meer vocht opneemt zoals hier boven word gezegd door een uitvloeier te gebruiken,. zelf gebruik ik wel eens een druppel afwasmiddel dat werkt eigenlijk het zelfde als yucca, je breekt de oppervlaktespanning van het water, waardoor het makkelijker hecht aan de aarde.. 

• Thanks 1

De dames staan nu 39 dagen op 12/12.
De toppen lijken langzaam op gang te komen.
Eigenlijk zouden deze al lang gevormd moeten zijn maar met een CFL duurt het nou eenmaal wat langer.
Ik heb wat bladproblemen maar ik denk dat dit komt door de problemen met de aarde die ik eerder had.
Dit heeft met name de Big Buddha (rechtsvoor) behoorlijk wat bladeren gekost.
Nu is het wachten op mooie toppen...

IMG_4740.thumb.jpg.0c811dc55fdf019a08230b1b19459477.jpg