• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
kritischemassa

KM's pestbende

Recommended Posts

Groeidag 0

Zijn we weer. :D Droogproces in de kast van de vorige ronde gaat prima en aangezien het altijd wel een dag of 4 duurt voor er belichting nodig is, bij mij dan,  dacht ik, kom.

Setup is nog hetzelfde, een G-Tools Bonanza 60x60 kast met 90 Watt verwarming en een Sanlight q3w Gen 2. Daarnaast maak ik gebruik van een Trotec TTK53E ontvochtiger. Ik kweek op een lastige plaats, een slecht geïsoleerde schuur, dus het in de hand houden van het klimaat heeft me vorige ronde een hoop energie gekost, letterlijk en figuurlijk, haha. Bedoeling van deze ronde is eens kijken wat ik daaraan kan doen.

Zoals gezegd, ik ga een Sneeze opkweken. Dit is een zaadje van Seedstockers en CNNBS: https://cnnbs.shop/product.php?p=63

IMG_20210121_095525741.thumb.jpg.b08d36e8efd2173cb352eb72e3639689.jpg

Het is een kruising van Amnesia en White widow. Ik kweek er 1 op omdat ik bij mijn vorige ronde toch wel een heel dicht bladerdek had en de Sneeze groeit naar verwachting nog langer door, dus ja, en anders ook goed. 

IMG_20210121_100044835.thumb.jpg.c91c7214b0e0e1069a84f1c596cc9032.jpg

IMG_20210121_100058994.thumb.jpg.f7d3d276f0a971af0589a0cbfde18c9a.jpg

Ok... ik plant deze meteen in aarde, zie wel of dat goed gaat, lijkt me wel. Het is gebruikte aarde van vorige ronde, ze zal later een pot vol verse 25l Plagron All-Mix krijgen. Voor de show staat ze even in de propagator die ik voor deze en volgende rondes heb geregeld. Ik wil deze in een klein kastje gaan onderbrengen met eigen verlichting, maar vooralsnog heb ik dat nog niet dus gaat het ding in de kast.

Maar zelfs dat pas later, voor nu staat alleen het potje in de droogkast (19gr C) met plastic omdat het gewoon allemaal even nog niet past... Goed nou ja, verder weinig te melden vooralsnog. Ik weet trouwens niet of dit topic net zo frequent zal worden voorzien van updates als mijn vorige, want dat was best een werk :D.

• Like 1

Hierzie....een nieuw verslagje van KM. Succes man.

Ik kijk mee en we kwaken dat hier toch lekker vol zeker  :) 

• Haha 1

Het gaat er niet aan mankeren zo te zien.

Een doos Omo....cool! Lang geleden dat ik zo eentje nog had gezien.

Mijn ouders hadden vroeger ook een blikken trommel waar ze dan telkens wat uit de grote kartonnen ton uitschepte.

Ik weet nog dat ik zo'n kartonnen trommel had om mijn houten speelblokken in te doen, en een andere voor mijn autotjes.

25 minutes ago, Tune said:

Het gaat er niet aan mankeren zo te zien.

Een doos Omo....cool! Lang geleden dat ik zo eentje nog had gezien.

Mijn ouders hadden vroeger ook een blikken trommel waar ze dan telkens wat uit de grote kartonnen ton uitschepte.

Ik weet nog dat ik zo'n kartonnen trommel had om mijn houten speelblokken in te doen, en een andere voor mijn autotjes.

:D Je wil onze inrichting niet zien denk ik :D seventies all over, hysterisch behang, alles :D 

Zelf een kind uit de 70's...dus... I Like it!

Onlangs nog behang in de keuken eraf gedaan....het eerste behang dat daar onder zat....prachtig...maken ze niet meer denk ik.

4 hours ago, Tune said:

Hoppa...hoe cool zijn die. B)

Zoek op retrobehang en je vindt echt gave behangetjes, we hebben echt niet het hele huis vol :D 

Alles beter dan dat wit, creme en taupe waar je helemaal mee wordt doodgegooid toch :D 

Dag 1

Echt niks te zien... gewoon niks... maar ja... je moet wat te kwaken hebben he :D nee, nou de kast is leeg vandaag, dus ik heb de propagator er even ingezet zoals de bedoeling is, maar dan anders.

Want die tubes gaan anders, dat was niks zo, maar morgen... ofzo

Goed ja, foto...

Geen grafiekjes ;( dat is wel echt heel erg kaal... nou ja het is even doorbijten @fsmidt :D 

IMG_20210122_144546944.thumb.jpg.925606cd10bf80982505be60dcae1a12.jpg

Kijk naar die professionaliteit :D het past echt nipt... :D !

Maar, dit is wel beter dan die plastic zak vorige keer... dit is echt net alsof ik weet waar ik het over heb. Kijk, zo ziet het er vanuit een heel ander perspectief uit:

IMG_20210122_144550274.thumb.jpg.c624235b6f5fbf9398e1dd24293dd983.jpg

Ja dat is wat he...

nou... tot zover de verslaglegging vanuit huize KM... :D 

Over... KRGZZZ

• Like 2

het lijkt mij een leuke soort, ben benieuwd, veel succes toegewenst en veel foto`s zonder .................

• Like 2

Dag 3

Exact 72 uur zit het zaadje nu in de aarde en er is nog geen zak te zien.

:D

Dus ja. Morgen rond 10:00 zou er toch echt wel leven te zien moeten zijn. Lijkt me... Saaie boel zo

• Haha 1

krijgt het zaadje wel lucht met die folie er over

had je hem in een glas water gestopt eerst misschien is die al dood

grapje ik zou hem uit die kas halen en gewoon met het bakje een beetje aan de zijkant in het licht zetten

dus die voorgroei kas weg alleen dat bakje met folie en licht gedimd aan en een beetje licht warmte er op

9 minutes ago, S37 said:

had je hem in een glas water gestopt eerst misschien is die al dood

grapje ik zou hem uit die kas halen en gewoon met het bakje een beetje aan de zijkant in het licht zetten

dus die voorgroei kas weg alleen dat bakje met folie en licht gedimd aan en een beetje licht warmte er op

ik kijk even tot morgen en anders zet ik een nieuw zaadje, gewoon weer met koffiefilter. Ik voel geen enkele stress :D 

• Like 2

Saai hier hoor ,geen grafiekje niks..

Koffiefilter methode werkt bijna altijd.

Het is een hype ik weet het ,maar ik doe niet anders meer.

Voorheen 24 uur in water en daarna in keukenrol papier tussen 2 schoteltjes.

Ik volg je weer.

Ps waarom heb je een kasje in een kasje in een verwarmde kast?

Zet alleen het potje in de woonkamer scheelt weer stroomverbruik.

26 minutes ago, fsmidt said:

Ps waarom heb je een kasje in een kasje in een verwarmde kast?

Zet alleen het potje in de woonkamer scheelt weer stroomverbruik.

Omdat dat helemaal niet geavanceerd is man! Kijk, het doel is Dexters lab, ik weet niet of je die documentaire kent?

Nee joh, ik wilde gewoon kijken hoe die propagator staat, en het doel is wel dat deze uiteindelijk in een 60x60 kastje komt, mijn voorgroeikastje waar ik ook wil gaan drogen. Daarbij, tot nu heeft de wiet daar ook gehangen om te drogen, dus het moest sowieso verwarmd worden, want drogen bij 10gr 60%Lv gaat hem niet worden, dus de kast stond continu op 18 graden, nou ja, dan kan je ook ontkiemen, en ik zag net wat boven de grond piepen geloof ik, dus vanmiddag gaan we van start :D

Denk wel voor het einde van de lockdown nog een rondje af te kunnen ronden :D :o 

Dag 4

We hebben leven, maar, ik vind het maar een raar ding :D ik vraag me af of ik geen bieslook heb geplant ... nou ja, ze staat sinds net onder vol licht, morgen nog eens kijken hoe zich dat gaat ontvouwen, je weet het niet he.

IMG_20210125_141542126.thumb.jpg.68843dc8b059fa17a211efa744be4a5c.jpg

IMG_20210125_141551106.thumb.jpg.be07c6a5c81c87af7a772ed657ec4ce7.jpg

IMG_20210125_142334866.thumb.jpg.c052e46069f1178e0ed0db222e8e72ac.jpg

IMG_20210125_142338352.thumb.jpg.58f4d7b24a304a806d5ef42c8fcde714.jpg

Wat een kutfoto's 

gvd

dat doen we zo opnieuw, wat een prutser deze man

:D nieuwe foto

wat een gedrochtje

684235698_004dag(5).thumb.jpg.488ae1761c2a37598545461da081ca55.jpg

En die bak werkt wel geloof ik :D werd meteen 28 graden in dat ding met de lamp aan, nu had ik de ventilatie uit staan, maar die staat nu dus aan :D 

Nou ja op zich gunstig, een hoge Lv en hoge T is niet verkeerd in deze fase, even bijhouden, de logger staat aan, dus morgen VPD... ik wil in deze fase een lage VPD bij een hoge T

Pijltje geworpen, en hier wil ik heen komende weken:

image.thumb.png.dacca8bf4bd6f0ce6ba52792bd2967f4.png