• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Winterkoninkje

Zaaien op de spot

Recommended Posts

Naast voorgroeien wil ik het dit jaar ook eens op een andere manier proberen. 

Gewoon moeder natuur haar werk laten doen. Er zijn natuurlijk een aantal factoren die een grote rol spelen. 

- tijdstip van zaaien

- voorkiemen of juist niet

- weersomstandigheden 

- grond omwoelen of niet

- diepte van zaaien 

Nu ga ik het op verschillende manieren proberen om te kijken welke manier het hoogste slagingspercentage heeft. 

Ik ga zoiezo even rond met en bosmaaier of zeis om te hoge kruiden te maaien. 

Manier 1:

Zaaien eind april / begin mei zonder voorkiemen ongeacht de weersomstandigheden. 

Manier 2:

Voorkiemen maar wanneer zaaien? Onder welke weersomstandigheden.. Het mag niet te nat zijn en ook niet te droog. 

Tips zijn van harte welkom. 😁🏻

Screenshot_20210126_222759.jpg

• Like 1

bedenk wel dat slakken en vogels je net gekiemde kiempjes willen opeten

In 2018 deed ik mijn eerste buitenrondje met AF. Geheel volgens de tips zaaide ik deze AF direct in de volle grond en niet eerst in een klein potje.

Dat was geen succes, gewoon niet, binnen een nacht was alles weg, kiemplantjes zijn echt hap slik weg. Jouw methode werkt vast wel, als je er duizend uitstrooit zullen er vast 100 opkomen, maar ik raad het niet aan, zelf doe ik het nooit meer iig.

• Like 1

Ik heb hier wat over geschreven in de update op de guerilla gids denk ik en anders in de guerilla gids zelf.

Zou het ook niet aanraden als je jouw zaad koopt, maar lukken kan het zeker.

• Like 3

denk dan wel aan gaas er boven, op een verhoging 

kopertape etc

• Like 1

Hekje maken met kippengaas, ruim slakkenkorrels strooien en in het begin afdekken met een netje oid tegen muizen, dan zie ik geen reden waarom het zou mislukken. 

Wat ik zelf de grootste elend vind aan zaailingen is dat je ze vaak water moet geven (ze hebben immers geen bladeren die als parasol boven de aarde fungeren). Dus zeker met de hete lentes van afgelopen jaren kan dat wel een dingetje worden. Mijn voorkeur gaat hoe dan ook uit naar voorgroeien op een plek waar je er gewoon dagelijks even bij kunt. 

• Like 1

2 hours ago, OutdoorKing said:

Ik heb hier wat over geschreven in de update op de guerilla gids denk ik en anders in de guerilla gids zelf.

Zou het ook niet aanraden als je jouw zaad koopt, maar lukken kan het zeker.

denk ook dat het beter is een jaar te proberen met een grote zak vogelhennep zaad........anders wordt het een hele dure hobby:lol:

ik had ook in dat update topic wat geschreven dacht ik...

• Like 1

tis wel fijn als een topic starter reageert op vragen etc in hun eigen topic.....( je leest het wel zie ik...en liked een beetje...)

ga je hier in dit topic verslag bijhouden met je experimenten?....best leuk om te volgen....:)

• Like 1
  • Sad 1

ja we willen hem behoeden van teleurstelling net als die kerel die toen modderballen met reg zaad wou verstrooien overal toen werden mensen gek

:D

je kan echt beter niet zomaar rondstrooien.

wat je wel kan doen is bv zorgen dat je plek dicht is, de aarde luchtig, clear maken, 50 zaadjes er licht in drukken, en slakkenkorrels er rond.

en dat meerdere keren.

statistisch gezien is de kans klein dat alles er nog staat als je niks doet, kwa protectie, dus zonde om je jaar er aan te verspillen.

en als je overal hennep planten strooit pak je niks + kans dat de plant herkend word en dan ben je een plek kwijt.

terwijl je ook een wietje had kunnen oogsten om lekker op te roken! ;)

@Winterkoninkje

• Like 2

De motivatie is dat ik niet meer kan voorgroeien thuis.. En genoeg reguliere zaden heb om wat rond te strooien.. 

Ik ga zeker nog een klein verslagje bij houden ☺️

Ik zat laatst te denken om mini-kasjes te maken van plastic bekertjes ofzo (makkelijk mee te nemen naar de spot) en daar een paar slakkenkorrels bij te gooien. Op deze manier zou ik al eind april kunnen beginnen.. 

Of hard plastic longdrinkglazen op z'n kop de grond in de drukken en dan gaatjes erin maken.. 

Of miss zelfs nog liever bio oplosbare plastic bekers grote van 480 ml (zijn nog goedkoper ook nog) geen muis die erbij komt (hoop ik 😂

Als dit werkt is het goedkoper dan dure roottrainers

😂

sla_plastiek_fles (1).jpg

Screenshot_20210128_212642_com.android.chrome.jpg

• Thanks 1

12 hours ago, Winterkoninkje said:

Of hard plastic longdrinkglazen op z'n kop de grond in de drukken en dan gaatjes erin maken.. 

Of miss zelfs nog liever bio oplosbare plastic bekers grote van 480 ml (zijn nog goedkoper ook nog) geen muis die erbij komt (hoop ik 😂)

Hoe zie je dit voor je als vervanging van een roottrainer? Zoals ik het begrijp wil je die bekers boven het plantje zetten toch? Een roottrainer zorgt juist voor goede ontwikkeling onder de grond:D

Het probleem met zo'n geknutseld kasje is dat het al snel veel te heet wordt. Aangezien jij op de spot wil voorgroeien kun je moeilijk elke keer monitoren of het te heet of niet is. Ik zou dit dus niet aanraden.. 

• Like 1

21 hours ago, Winterkoninkje said:

De motivatie is dat ik niet meer kan voorgroeien thuis.. En genoeg reguliere zaden heb om wat rond te strooien.. 

Ik ga zeker nog een klein verslagje bij houden ☺️

verslagje...das mooi.:wub:....heb je een voorgroei plekkie...niet tever uit de buurt,...met water...( of water buffer )...waar je om de dag even kan kijken hoe het gaat met zaailingen?...en vanwaar je gewas naar de definitieve spots kan brengen?....dat doen vele....te veel planten thuis is gewoon niet slim idd.....voor een paar trappen ze je tegenwoordig je woning uit...

zon plekkie is wel nodig om optimaal te kunnen voor bereiden....

• Thanks 2

volgende vraag...

waarom zijn roots duur?....ze zijn hergebruikbaar.....zeg 20 cm voor fotos en 12 cm voor autos........geef eens een berekening?

die cups 300ml...die zijn veel te klein....zeker minimaal 500 ml gebruiken......is mijn advies...als zaailingen verkleven aan de cup...dan zijn ze kapot...en moet je opnieuw kiemen......wat kosten die 300 ml?....en wat kosten die 500ml tegenwoordig?

met een scherpe zon....zijn ze fried...in een paar uur.....dus met bewolkt weer gaat het wel...tkan behoorlijk heet worden onder een cup......onder een cup krijgen ze ook geen windtraining....en zijn dus slapjanussen....

dus tis maar net hoe groeizaam het weer is....misschien een klein weekie of zo onder een 500 ml cup.....

ahh...ik heb even in je post historie gekeken.....ik weet nu wie je ben....en ik wist niet dat schermnamen te veranderen zijn op dit forum....;)

jammer dat je geen experimenten gedaan hebt met vogelhennep afgelopen zomer....je weet als geen ander dat het moeilijker is als gedacht...

• Thanks 2

5 hours ago, DeVos said:

verslagje...das mooi.:wub:....heb je een voorgroei plekkie...niet tever uit de buurt,...met water...( of water buffer )...waar je om de dag even kan kijken hoe het gaat met zaailingen?...en vanwaar je gewas naar de definitieve spots kan brengen?....dat doen vele....te veel planten thuis is gewoon niet slim idd.....voor een paar trappen ze je tegenwoordig je woning uit...

zon plekkie is wel nodig om optimaal te kunnen voor bereiden....

Vosjuhh nee da heb ik niet maar is wel een slim idee vriend! 

20 hours ago, Winterkoninkje said:

Vosjuhh nee da heb ik niet maar is wel een slim idee vriend! 

nou...tis niet mijn idee hoor....je komt het heel regelmatig tegen in growtopics....beter goed gejat als zelf slecht bedacht....:rolleyes:.......

tis vrij simpel...jong spul heeft tlc nodig....en als je zoals jij meerdere plekken wil....dan moetje dus iedere keer naar alle plekjes.....of....naar 1 voorgroeiplekkie......

hoe je dat voorgroei plekkie inricht....is de volgende stap.......:)daar heb je vast wel ideeën over??

...,,mja...je zal dus eerst flink moeten spotten...en iets vinden......

een idee is een dagdroom die nog niet is uitgevoerd....:rolleyes:

• Like 1

ja niet helemaal vol plempen he doe maar een hoek ofzo

• Like 1

25 minutes ago, Winterkoninkje said:

Dit lijkt me ook wel wat als voorgroei "hokje" past in je rugzak.. 

Alleen nog een netje erover, slakkenkorrels eromheen en klaar

Screenshot_20210131_194926_com.alibaba.aliexpresshd.jpg

alles wat paars bont of geel is valt op

je kan nog beter in een politiewagen er naartoe rijden dan zon ding midden in een open plek neergooien

• Haha 1