• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Winterkoninkje

Zaaien op de spot

Recommended Posts

11 minutes ago, Winterkoninkje said:

Mijn intelligente zaailingen bevochtiger.. 

Je voldeed zelf niet meer?

:o

;)

Mooi ding wel overigens echt ene leuk projectje

• Thanks 1

Die zaailingen moeten het toch ook kunnen redden zonder die bevochtiger? ''t lijkt mij interessant om te zien hoelang die plantjes kunnen groeien zonder er iets aan te doen. M.a.w. ik ben benieuwd hoe snel je bak water wordt leeg getrokken door de wortels. Die 6cm tempex laag drijft toch op t water en hierop staan die roottrainers toch, ze drinken dus toch al? Keep it coming :ph34r: 

• Like 1

Ja dat klopt de penwortel schiet meteen naar het bevloeings doek. 

Maar wat nu als het een hele periode niet regent met flink wat zon. Geheid dat de gekiemde zaadjes uitdrogen. 

Die bevochtiger is puur om de tijd te overbruggen totdat de penwortel bij het bevloeings doek aankomt. 

Die bak met water zuigen ze niet zomaar leeg, het is eerder dat het verdampt. (Het waterpeil is in de afgelopen 2 weken tijd nog maar 1,5 cm gezakt, dat zal met hogere temperaturen natuurlijk wat harder gaan maar... schat dat ik er minimaal een maand mee kan doen, maar dan staan ze allang in de volle grond.

🏻😁

• Like 1

Hmmm, redenering voor die bevochtiger kan ik moeilijk bij. Als je de grond eerst goed natmaakt, doorweekt bijna... dan je (voorgekiemde) zaadjes plant. Groeit t zaadje uit tot plantje in 1 of 2 dagen (zoals op jou foto), ondertussen groeit je plantje door en is het toch juist goed om 't plantje de initieel goed natgemaakte grond droog te laten trekken en ze te laten zoeken naar die bevloeiingsmat? Volgens mij duurt het nog geen 5 dagen (vanaf uitkomen zaad) voordat je wortel de bodem van die roottrainer bereikt maar kan het mis hebben....ze hoeven maar 10cm toch er vanuit gaande dat de onderste 2cm van je roottrainer standaard onder water staat?

Ontkiemde zaden tussen een watje hebben vaak al 3 tot 4 cm lengte, dus gaat supersnel lijkt me. 

Flink wat zon (mits in het voorjaar) lijkt me ook geen probleem toch? Als die roottrainers eerst doorweekt zijn met water, gaat een zonnetje van 20 tot 24 graden die dingen toch niet binnen 1 dag laten uitdrogen? Ja, ik kan me voorstellen tijdens een hittegolf. 

*Hehe, zijn gewoon mijn gedachten hoor, ben zelf een leek maar ben wel benieuwd wat @DeVos hierover denkt.

Mmm denk dat je gelijk hebt inderdaad. 

Ik ga de proef op de som nemen door 1 ronde met en 1 ronde zonder bevochtiger. 

Maarja mocht er nu een hittegolf aankomen zet ik hem zoiezo aan 😇

Doel is uiteindelijk toch voorgroeien op je spot? Ook al moet ik 1x per week heen om wat water bij te vullen zou al top voor me zijn, niks thuis is het beste voor mij. Scheelt ook een hoop gesleep en vervoer met potjes en plantjes. Die groter formaat roottrainers trekken met dit soort weer ook minder snel droog lijkt me, wortel wel weer wat langer onderweg.

• Like 1

11 hours ago, Where You Smoke said:

Doel is uiteindelijk toch voorgroeien op je spot? Ook al moet ik 1x per week heen om wat water bij te vullen zou al top voor me zijn, niks thuis is het beste voor mij. Scheelt ook een hoop gesleep en vervoer met potjes en plantjes. Die groter formaat roottrainers trekken met dit soort weer ook minder snel droog lijkt me, wortel wel weer wat langer onderweg.

technisch geziern als je thuis voorgroeit is het 1x ergens brengen en bij droogte 1x water

• Like 1

Ik ben bevriend met Knospe, hij is de bron van onze erdbeer zaden.

De erdbeer van floweryfields is niet meer de 100% original erdbeer, maar kwam uit zijn erdbeer zaden, hij bracht hen deze stek. bubblebere is bubblegum x erdbeer.  diamond is ook een erdbeer kruising.

• Like 1
  • Thanks 1