• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
kritischemassa

KritischeMassa maakt een alternerende bloei - propagator G-Tools combi (60x60)

Recommended Posts

Hoi.

Zoals sommigen weten kweek ik in een G-Tools Bonanza 60x60 met verhogingsset. Ik heb nu een ronde achter de rug en merk dat ik behoefte heb aan een apart compartiment, of kast, voor voorgroeien en misschien zelfs het houden van een moeder. Ik heb opties overwogen, maar de mooiste optie zou dus de uitbreiding van de huidige setup zijn, daarbij, ik heb een bon verdiend bij g-tools met een filmpje van mijn vorige ronde, dus de eerste 150 Euro is gedekt :D dat is toch een leuk uitgangspunt, nietwaar?

Nu biedt G-Tools een model aan: Volledig ingerichte kweekkast voor groeien en bloeien (g-tools.nl)

image.thumb.png.efa717060220cbe700cce5632129c6f8.png

Let op, het gaat om het bovenste gedeelte, de twee onderste delen heb ik al, alleen zo wil ik  hem niet :D nee... kijk ik ben zelf 1,75. Ik ga niet steeds op een trapje klimmen om naar mijn zaailing te kijken, dat is met mijn katachtige souplesse vragen om rampzalige gebeurtenissen.

Daarbij, de set past zo niet, dat is te hoog, tot de balken is het precies 2.32, de hoogte van de combinatie, dat krijg je niet inelkaar gezet, kantelen gaat hem ook niet worden.

Dus ik wil het anders, ik wil het onderste deel wat ik al heb als bovenste deel en het nieuwe deel als onderste compartiment, maar minder hoog dan de standaard, ca 40-45 :D cm hoog max.

Ik heb een paint, kijk

image.thumb.png.1e9cd117938aec635323dbde7543b11a.png

Dit is mijn idee, al twijfel ik over de nieuwe bodemplaat.

Voordeel is:

- De kweekruimte en dus ook de pot komt hoger te staan, dat is arbo verantwoord

- De propagator is goed toegankelijk en gaat zo dienen als luchtvoorbehandeling zelfs, het alterneren

- De kweekruimte zelf wordt groter, want de plugs ontbreken (wilde deze eigenlijk achterstevoren erin zetten, maar dat gebeurt nu in de propagator).

- Tijdens het drogen kan ik op een gegeven moment de boel (tijdelijk) switchen, zodat ik kan beginnen met de kweek.

Nadelen:

- Die gaten in de bodem van de hoofdruimte maken het niet echt stevig

- Die gaten in de bodem van de hoofdruimte en de elektronica die er weer onder hangt kan gevaarlijk zijn bij lekkage, kan wel ondervangen worden met de bak die ik al heb, maar wet van Murphy.

Dus ja, geen luchtdoorvoer en twee afgesloten compartimenten?

Wat te doen, ik ben nog aan het schetsen hoe en wat, dus nu is het de tijd om redeloos te kwaken, misschien zit er wat tussen :D 

En ja ik weet dat ik en een nieuwe achterplaat voor het kleine en het grote compartiment moet hebben

je moet dan alle afvoer en klimaar in 1 kast passen?

het belangerijkste is een licht dichte ruimte met een ander licht regime

ik hoor altijd 18/6 maar 17.5 of 16/8 kan ook

om je moeder te houden. of voor te groeien

8 minutes ago, S37 said:

je moet dan alle afvoer en klimaar in 1 kast passen?

het belangerijkste is een licht dichte ruimte met een ander licht regime

ik hoor altijd 18/6 maar 17.5 of 16/8 kan ook

om je moeder te houden. of voor te groeien

In de huidige situatie is het voor mij aantrekkelijk om 1 klimaat te regelen in plaats van twee losse, maar een losse kast of apart afgesloten compartiment is ook zeker nog een optie. Aan de andere kant, het lijkt me best een mooie oplossing zo. En let op, het moet echt een propagator worden, niet nog een bloeiruimte. Als ik daar over ga nadenken gaan heel andere dingen spelen en heb ik nog steeds nood aan een propagator :D

bovenaf afzuigen , onderin groei compartiement dat allright

PAINT SKILLS +1

jammer ik hoopte wel op een mega vette strain zoals mega power dragon kush, of zkittles purple glue balls skunk

en nu sneeze....

1 hour ago, S37 said:

jammer ik hoopte wel op een mega vette strain zoals mega power dragon kush, of zkittles purple glue balls skunk

en nu sneeze....

Doe eens niet zo lullig over die sneeze, het zit haar allemaal al niet mee...

:D

En zulke soortjes... jongen, dan ga ik naar zo'n flitsie shop en dan koop ik daar voor ik weet niet hoeveel euro zaad, en dan? Ik weet nog niets, klimaat, alles netje sop orde en dan op een gegeven moment ga ik wel eens kijken naar exclusieve soortjes, heb zelf niet eens idee wat nu echt exclusief is, en waarom :D 

Ik ben zo eentje die in de shop staat en zegt, doe mij een geelt je White Power en een geeltje Dutch Widow... 

(echt gebeurd... :D  neger was 4 keer zo groot als ik ben... zijn brede lach ook :D wat zeg jij nou??? )

1 hour ago, S37 said:

PAINT SKILLS +1

En dat je het weet he

Wat ik ook bedacht had, bij de eerste schets, is dat je dan ook een droogruimte hebt, je zet die bak naar boven en de wiet naar beneden... dacht ik

• Like 1

dit kan, dan wel licht dicht maken de luchtstroom

Mooie oplossing zo.

Voor een moedertje zal de onderste kast wat krap zijn vrees ik....maar zaad genoeg op de wereld.

En wie weet kan je mss wel links of rechts een stekje versieren. Kan ook in de propa om even voor te groeien.

En mss nog een idee om in het onderste compartiment rails te voorzien.

Dan kan je daar rooster(s) inschuiven om je geoogste toppen te laten drogen ;)

Hehehe...weer stof om over na te denken!  :) 

26 minutes ago, Tune said:

Mooie oplossing zo.

Voor een moedertje zal de onderste kast wat krap zijn vrees ik....maar zaad genoeg op de wereld.

En wie weet kan je mss wel links of rechts een stekje versieren. Kan ook in de propa om even voor te groeien.

En mss nog een idee om in het onderste compartiment rails te voorzien.

Dan kan je daar rooster(s) inschuiven om je geoogste toppen te laten drogen ;)

Hehehe...weer stof om over na te denken!  :) 

Ja dat is inderdaad wel het idee, heb nog voldoende profielen van raamhorren. 

:D  van het weekeind nog eens even goed prakiseren en dan maak ik een keuze 

• Like 1

Ok, ik heb even gemeten, laddertje erbij, alles. Ik leef nog 😃 FIJN HE?

Maar het is exact 57 cm ruimte die ik heb tussen de bovenste rand van de huidige set tot aan de balken, en dan wil ik ook nog ooit, van de zomer gaan isoleren. Dus die 56 cm uitbreiding van de standaardset is niet werkbaar, 1 cm is lastig manoeuvreren en kantelen gaat hem ook niet worden. Maar 50 cm moet haalbaar zijn. Dan heb ik 7 cm bewegingsruimte om de bovenkant erop te krijgen.

Nu ben ik zelf niet zo groot, maar ik heb een maatje die is echt redeloos lang, dus samen krijgen we dat wel in elkaar, kan hij meteen mijn wiet proeven, hij popelt, dus ik laat hem lekker even popelen :D.

Heb nog wel bij G-Tools een vraag gesteld over de pootjes, of er dode ruimte tussen de plug en het pootje zit, want ja korter pootjes is ook een optie en kan ik de onderbouw wat ruimer doen.

Ik zit nog wel echt over de luchtstroming en de mogelijkheden die ik heb.

Ik neig heel erg naar 4 plugs in de tussenbodemplaat, in elke hoek 1, zoals mijn eerste paint, ik overweeg zelfs om die plugs niet naar de propagator maar omhoog te laten wijzen. Ik heb in principe geen gebrek aan bodemruimte, zeker niet als i mijn growrillaplan doorzet, dan is in elke hoek een kegel geen enkel probleem. Denk wel dat ik mijn bak niet meer kan plaatsen dan.

Ik kan ook drie plugs doen, en die op een rij, voor of achter, achter is handiger, heb je er geen last van, maar hangen ze wel boven de intake, dus de rest van het compartiment is een dode ruimte, als er geen fan hangt. Doe ik ze voor, dan hangen, of staan, ze in de weg.

Wat een overwegingen he.... :') 

Topic staat even stil, ook bij g-tools aangegeven, ik twijfel namelijk.

Het ontwerp op zich is prima, dat geloof ik wel, maar ik vraag me gewoon af of een losse propagator niet gewoon handiger is. Sowieso de hoogte van het bouwwerk is iets waar ik "tegenop" zie, links, of rechtsom, ik ben 175 cm, sta je daar bij een kast van 225 te hannessen....

Ja de raderen draaien hier nog steeds, traag... en inefficient... maar ja

kijk ik zat te denken, wat nu als ik zoiets verzin

image.png.2641ca58ce3184edb942b8f0e21c8887.png 

Dus een losstaande G-Tools onderkant zegmaar, met twee grotere gaten, zodat hij in principe koppelbaar is via een standaard slang/kraag, dat zou dan wel uitgeblazen lucht zijn, dus maar ja... het voordeel is dat ik dat makkelijk kwijt kan, geen gekke hoogte heb, want ik zet hem er dan gewoon naast, op hoogte ofnie... opties te over. Denk dat ik hem als ik dit doe dan he niet eens aansluit op de andere kast, eerst maar eens testen.

tja... nadenken is wat hoor

22 minutes ago, Tune said:

En die zou je dan op de wasmachine zetten ofzo?

als gekoppeld... ja ik weet niet...

gewoon echt niet :D ik bedoel, ja een propagator heb je gewoon niet altijd aan, of wel, met kruiden, maar dan moet het wel zin hebben, dus gekoppeld, maar ja, zoals tat2peet ook al opmerkte, je gaat wel vochtige lucht je bloeiruimte in voeren en dat is ook weer niet handig.

Dus daarom dacht ik zo, dan kan ik de uitblaas gebruiken, en vochtige lucht de propagator is is geen probleem...

maar god, dan kom je weer uit op het oorspronkelijke g-tools ontwerp, en dan is het weer 2,3 meter hoog en heb ik eeuwige sneeuw op mijn kast en alpinisten misschien zelfs

dus ik weet het niet...  Het probleem dat ik wil oplossen, namelijk kunnen voorgroeien tijdens de late bloei en het drogen, dus een week of 3-4 moet wel aanttrekkelijk genoeg zijn.

Nog over die 2,3m of wat het ook wordt, dat is de hoogte die ik nu heb, maar ik plan eigenlijk een isolatie ronde deze zomer in dat hok en dat gaat me zeker ook hoogte kosten, dus dan zit ik straks met een kast die niet past

dit

dat

mekker

kwaak

twijfel

Goh...je kan altijd een gat in je dak maken. Kan je van bovenaf aan de propa  ;)

2 hours ago, Tune said:

Goh...je kan altijd een gat in je dak maken. Kan je van bovenaf aan de propa  ;)

Briljant :D 

Out of the box, letterlijk en figuurlijk, ik waardeer dat.

A mind is like a parachute :D 

En waarom niet aan de zijkant? Ik ben geen fan van uitblazen in je filter, maar het kan wel. Onder je stekken gaasroosters maken.

Gewoon een smalle ikea kast of zo (apothekersmodel) naast je g-tools.

Knipselkm.JPG

12 minutes ago, Tat2peet said:

En waarom niet aan de zijkant? Ik ben geen fan van uitblazen in je filter, maar het kan wel. Onder je stekken gaasroosters maken.

Gewoon een smalle ikea kast of zo (apothekersmodel) naast je g-tools.

Knipselkm.JPG

volgens moet ik mijn meerdere op paintgebied erkennen

Maar ja dat is zeker een optie, een kast van de ikea, de Platsa had ik op het oog, 60x55x60 ofzo, en ja als ik toch voor een losse kast ga, dus geen alternerend systeem of iets, dan heb ik ruimte zat, die kan ik wel kwijt. Pest met Ikea is wel dat je nu alleen kan bestellen, en de bezorgkosten zijn hoger dan het kastje, dus ja :D 

PLATSA Basiselement, wit. Koop hier - IKEA

Het nare van spaanplaat is de formaldehyde die vrij kan komen, let dus wel op de materialen van de kast die je voor ogen hebt. Dit was trouwens geen paint, maar gewoon in excel. Ik zal nooit op kunnen tegen jouw paintskills. Je hebt geen tafelmodel koelkastje of zo nog?