• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
mia1998

Koolstoffilter buiten de tent

Recommended Posts

Beste forumleden, ik ben men nieuwe kweektent aan het opstellen en kom bij het volgende probleem. Wegens te weining ruimte in de tent, zou ik mijn koolstoffilter uit men tent hangen. Maar ga ik niet inboeten op de afzuiging en geurtjes. Ik zou het zo doen. Koolstofdoek over luchtslang in tent. Luchtslang naar softbox. (Lengte?) Softbox - luchslang naar koolstoffilter.

• Like 1

5 minutes ago, kritischemassa said:

Vraag me af of die softbox aan de overdrukzijde luchtdicht is, aan de onderdrukzijde maakt niet ze gek veel uit, dat lekt naar binnen

Denk van niet..

Ja probleem is een beetje, afdichten met ducttape gaat op onderdruk wel goed, op overdruk denk ik ook wel hoor, er staat geen 20 bar op :D maar ja, wet van murphy, alles wat mis kan gaan, gaat een keer mis

41 minutes ago, kritischemassa said:

Ja probleem is een beetje, afdichten met ducttape gaat op onderdruk wel goed, op overdruk denk ik ook wel hoor, er staat geen 20 bar op :D maar ja, wet van murphy, alles wat mis kan gaan, gaat een keer mis

Ik ga hem zo kort mogelijk op de softbox hangen een eens kijken wat dat geeft

1 rondje gaat best, meer zou ik niet doen. Hij vervuild wat sneller als je er over blaast. Er zijn hele compacte filters tegenwoordig hoor, zit er vast wel 1 tussen die gewoon in je tent past.

Hij vervuild totaal niet sneller... lucht neemt altijd de makkelijkste weg.

Ik en nog vele andere doen niet anders dan onze filters uit de tent te leggen en werkt perfect, enkel zien dat de filter meer aan kan dan de softbox (wat je best altijd doet).

Meer plaats in de tent en doet nog is dienst als demper.

Oké El Magico, ik geef je gelijk. Het aantal cm2 aan de binnenzijde is kleiner dan het aantal cm2 aan de buitenzijde, hierdoor komt de lucht bij uitblazen in contact met een kleiner oppervlak dan andersom. Mijn ervaring is niet zo positief, maar wellicht gebruik jij andere filters.

On 31-1-2021 at 10:14, mia1998 said:

Beste forumleden, ik ben men nieuwe kweektent aan het opstellen en kom bij het volgende probleem. Wegens te weining ruimte in de tent, zou ik mijn koolstoffilter uit men tent hangen. Maar ga ik niet inboeten op de afzuiging en geurtjes. Ik zou het zo doen. Koolstofdoek over luchtslang in tent. Luchtslang naar softbox. (Lengte?) Softbox - luchslang naar koolstoffilter.

je kan je filter in een kist leggen....dus slang in tent.....naar kist met filter.....slang....afzuiger....slang naar buiten/afblazen in dezelfde ruimte als tent.

fotos van zon zelfbouwkissie kan je vinden op .nl forum

maar er zijn ook filters kant en klaar tekoop die je buiten de tent kan hebben in line...met je afzuiger...( dan hoef je dus niet zelf een kissie te maken.)

6 hours ago, DeVos said:

je kan je filter in een kist leggen....dus slang in tent.....naar kist met filter.....slang....afzuiger....slang naar buiten/afblazen in dezelfde ruimte als tent.

fotos van zon zelfbouwkissie kan je vinden op .nl forum

maar er zijn ook filters kant en klaar tekoop die je buiten de tent kan hebben in line...met je afzuiger...( dan hoef je dus niet zelf een kissie te maken.)

Je bedoelt een longmethode neem ik aan, ja daar dacht ik ook al aan, maar dat is wel een constructie ook hoor, ik heb er een aantal in gebruik, je kan ze beter van een oud plastic vat maken.

Ik zal schetsen

image.thumb.png.2b9c566c573575f398329c6b43ec3ca6.png

In deze situatie kangt het AK filter in een afgesloten ton/vat.

De pomp hangt aan de uitgaande zijde van de ton en zorgt voor onderdruk.

Aangezien de ton luchtdicht is zal de lucht via het AK filter en dus uit je tent aangezogen worden.

Met deze methode weet je zeker dat er geen enge luchtjes ontsnappen (of nauwelijks, de aansluiting AK filter op de slang IN de ton is je zwakste punt)

Nadelen:

Je pomp moet echt veel harder werken

De constructie zelf, deze moet echt wel goed luchtdicht zijn, ander krijg je onvoldoende onderdruk

Ik heb er zelf een aantal in gebruik zoals ik zei en ze zijn niet bedrijfszeker, het zijn krengen en alleen in uiterste noodzaak worden ze toegepast vanwege de hoge bedrijfsonzekerheid en het veelvoud van kritische punten (maar wel explosieveilig :) ).

Soms kun je echter niet anders, punt is wel, ik gebruik ze met hoog-vacuum (membraan) pompen. Ik vraag me af of een atmosferische ventilator dezelfde onderdruk kan leveren, en geloof me een vaccumpomp wil je niet in huis, dan kan je nog beter de brommer van de buurman stationair in je slaapkamer laten draaien :D 

8 hours ago, DeVos said:

Ik zie het, 

https://www.htcair.nl/shop/08-filters-roosters/02-actief-koolstof-filters/in-line-koolstoffilter/

Dat is eigenlijk een compacte versie van mijn schets, dus kennelijk is de druk voldoende voor ditsoort systemen

image.png.022e54d14c8a65316909842db5f99275.png

image.thumb.png.2b9c566c573575f398329c6b43ec3ca6.png

nee niet zo.....maar de filter naar rechts.....dus hij blijft aanzuigen net zoals hij in de tent zou hangen.....en zolang je vat of kist groot genoeg is en je aanzuig slang naar de klimaat ruimte erg dik is....heb je geen verlies aan zuigkracht van je af zuigert....

en je hebt wat je wil....de filter buiten de klimaat ruimte....:)

uiteraard moet je zorgen voor goede afdichtingen, maar das altijd zo.

op .nl zijn ``kissies`` te vinden met fotos...diy.......

11 hours ago, kritischemassa said:

Ik zie het, 

https://www.htcair.nl/shop/08-filters-roosters/02-actief-koolstof-filters/in-line-koolstoffilter/

Dat is eigenlijk een compacte versie van mijn schets, dus kennelijk is de druk voldoende voor ditsoort systemen

image.png.022e54d14c8a65316909842db5f99275.png

exact...zoals in die link :) idd...kant en klaar te koop....:)

in je tekening lijkt het als of je lucht door de binnenkant van de filter gaat....zo is het dus weer niet....hij zuigt aan via de buiten diameter van de filter....

dus in jou tekening hier boven... moet de filter naar rechts opschuiven.....

mja.. zoals je ziet.....de ``wietindustrie`` heeft er allang een oplossing voor....:)...de vraag van de topic starter.... @mia1998

mja...topic starter heeft al geïnvesteerd in kweekspul... ......das het probleem....maar dr is dus een diy oplossing voor....als je dat wil/kan maken...;)

dus de vraag is.....wil de topic starter iets zelf gaan maken?  @mia1998

13 minutes ago, DeVos said:

exact...zoals in die link :) idd...kant en klaar te koop....:)

in je tekening lijkt het als of je lucht door de binnenkant van de filter gaat....zo is het dus weer niet....hij zuigt aan via de buiten diameter van de filter....

dus in jou tekening hier boven... moet de filter naar rechts opschuiven.....

mja.. zoals je ziet.....de ``wietindustrie`` heeft er allang een oplossing voor....:)...de vraag van de topic starter.... @mia1998

Daar twijfel ik ook niet aan :D en ik zag inderdaad dat ik hem achterstevoren schetste, maar begreep later dat die opstelling ook kan, lijkt mij, qua lekkages wel de meest veilige opstelling. op het hele stinksysteem heb je onderdruk, behalve in de long namelijk. Ga je duwen dan heb je meer kansen op lek lijkt mij.

Maar ik vind het heel mooi en zeker een hele mooie optie voor mij, ik heb amper kweekruimte, en daarbuiten voldoende, dus ik lees me in, zoiets en dan een T gestuurde ventilator is voor mij perfect

• Thanks 1

topics over blazen en duwen met filters..en div afzuig technieken en principes.......zijn dr legio....:lol:..op div fora......kheb geen zin om daar over te discuteren...:rolleyes:..en wordt veel te technisch voor een gemiddelde beginner...google maar op div fora..:P...en zoek maar naar de fotos van die kissies...daar....als je het gevonden hebt....post ze maar hier...:lol:...zowwwww...heb ik je lekker wat te googlen gegeven...en wat te kwaken...:P...kwaakbaas.... @kritischemassa

en een lek is een lek....dus gewoon goed afdichten:lol:!!!!...dan ist geen lek meer...:rolleyes:

maar ik beperkt me tot de vraag van de topic starter..:rolleyes:... @mia1998

On 4-2-2021 at 18:48, DeVos said:

mja...topic starter heeft al geïnvesteerd in kweekspul... ......das het probleem....maar dr is dus een diy oplossing voor....als je dat wil/kan maken...;)

dus de vraag is.....wil de topic starter iets zelf gaan maken?  @mia1998

...

20 hours ago, DeVos said:

...

Ja, ik ben er druk mee bezig om een kist te maken :D Zal binnenkort eens fotos posten

heeft er iemand hier iets aan een buisventilator van S & P silent ?

(weet niet of ik dat mag vragen @Tune)

2 minutes ago, S37 said:

heeft er iemand hier iets aan een buisventilator van S & P silent ?

(weet niet of ik dat mag vragen @Tune)

Ach, gewoon blijven volhouden dat je een goede webshop wist

• Like 1