• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
mia1998

Nieuw voedingschema en hierop verder bouwen.

Recommended Posts

Ik heb een nieuw voedingschema samengesteld en zou graag van jullie weten. Wat jullie ervan vinden en wat jullie zouden doen. Dit word gebruikt op Cocos en onder led. Geekbeast pro 630watt.

IMG_20210210_132541_609.jpg

Is moeilijk te zeggen Mia. Elke plant reageert anders op voeding.

Zo had ik verschillende soorten in m'n tent staan en de één kon het goed hebben terwijl de andere al vrij snel liet zien dat het genoeg was.

Ik kijk naar de plant zelf, zolang ze het kunnen hebben dan geef ik voeding mee maar soms hebben ze genoeg en dat merk je dan ook wel aan de kleur.

Ik bekijk de voorstellen van de fabrikant dan ook meer als een leidraad.

• Like 2

46 minutes ago, Tune said:

Is moeilijk te zeggen Mia. Elke plant reageert anders op voeding.

Zo had ik verschillende soorten in m'n tent staan en de één kon het goed hebben terwijl de andere al vrij snel liet zien dat het genoeg was.

Ik kijk naar de plant zelf, zolang ze het kunnen hebben dan geef ik voeding mee maar soms hebben ze genoeg en dat merk je dan ook wel aan de kleur.

Ik bekijk de voorstellen van de fabrikant dan ook meer als een leidraad.

Deze zijn minder dan de voorstellen van de fabrikant. Maar omdat blijkbaar bij led meer voeding moet bijgegeven worden, stel ik deze vraag :)

Het is geen exacte wetenschap. Het kweken ga je na enkele keren wel in de vingers krijgen.

De plant lezen en zien wat zijn behoeftes zijn en daar op anticiperen.

Wat helpt is op aarde werken ipv cocos om dat deze meer buffert.

Om nu alles buiten te smijten en met zakken aarde gaan sleuren is nu ook niet de bedoeling als je alles al hebt gekocht.

Ik zou je aanraden om eens te beginnen en je zal zien het zal met vallen en opstaan gaan.

Maak er een verslag van en we gaan je zekers met raad voorzien.

• Like 1

Ik sluit me aan bij Tune.

Gewoon goed kijken wat de plant doet.

Zelf kweek ik ook op coco's en dan merk je snel genoeg als er wat fout gaat.

• Like 1

24 minutes ago, Superstrains Grower said:

met een goede voeding zijn er geen tekorten,ook niet onder led

2 weken spoelen met cocos daar wens ik je heel veel succes bij ;)

Hoe bedoel je

32 minutes ago, edjuhhh said:

Ik sluit me aan bij Tune.

Gewoon goed kijken wat de plant doet.

Zelf kweek ik ook op coco's en dan merk je snel genoeg als er wat fout gaat.

Ga ik zeker doen!

1 hour ago, Superstrains Grower said:

in cocos zit verder niets,als je dus tevroeg gaat spoelen krijg je gewoon tekorten veel problemen,en de snelheid gaat omlaag  etc etc etc

kwestie van vallen en opstaan

stel dat je het vallen wil minimaliseren, wat zou jij dan doen? 

ik zou een lichtere voeding geven dus zakken in de ec

en niet ineens van 1,7 naar bijvoorbeeld niets maar naar 1.0 bijvoorbeeld en dat is dan al vrij laag

ik doe in dat geval 1,0-1,4

week erna niets meer en dus alleen water

• Thanks 1

Yep, je hebt bufferende en niet bufferende mediums. Daar moet je je voeding op afstemmen, net als de bloeiduur van je plant en de vraag van de plant. Sommige soorten vreten voeding en andere gaan er erg zuinig mee om.

• Like 1

Ja, ik ben lekker van start gegaan. Kom wel wat problemen tegen met calcium en magnesium. Kweek op cocos en kheb de voedingslijn van Canna cocos a & b. Ik heb ook de mononutrienten gekocht van canna - Dus calcium en magnesium apart. Maar wat zouden verhoudingen zijn? En hoeveel zou ik bij de cocos a & b mogen bijgeven. SORRY JONGENS EN MEISJE maar door tijdsgebrek kan ik geen kweekverslagje maken.

Canna Coco A & B https://www.canna-uk.com/coco_a_b
Canna mono Calcium / Magnesium https://www.canna-uk.com/mononutrients

Kijk wat het is, ... Coco's is een leeg medium wat aan de 1e kant een voordeel is,.. 

Aan de andere kant, als er een soort van bodemleven ontstaat in je coco's dan ga je problemen krijgen, het bodemleven zal opgang moeten komen hiervoor zal ze ook voeding nodig hebben. Deze zal dus eerst alle voeding onttrekken aan je medium en je zal vaak een te kort tegen komen bij je planten.. 

Door deze te korten gaan de meeste kwekers meer en meer voeding geven, wat opzicht logisch is. Maar er komt ook een punt dat je bodemleven genoeg is gegroeid en weer voeding gaat afstaan aan de medium. Op dat moment ga je vaak van voedings te korten naar een voedingsoverschot. Je komt in een soort van flipperkast terecht als je niet echt goed weet wat je doet.. 

Een idee om dit te voorkomen is om je coco's te injecteren met leven dus gewoon wat bac's en schimmels in je pot doen een dag of 3 laten staan voor je er een plant in zet...je dit voorkomt al veel ellende ..  

ik hoop dat je er wat aan hebt .. 

Gr Karel 

1 hour ago, karel kweker said:

Kijk wat het is, ... Coco's is een leeg medium wat aan de 1e kant een voordeel is,.. 

Aan de andere kant, als er een soort van bodemleven ontstaat in je coco's dan ga je problemen krijgen, het bodemleven zal opgang moeten komen hiervoor zal ze ook voeding nodig hebben. Deze zal dus eerst alle voeding onttrekken aan je medium en je zal vaak een te kort tegen komen bij je planten.. 

Door deze te korten gaan de meeste kwekers meer en meer voeding geven, wat opzicht logisch is. Maar er komt ook een punt dat je bodemleven genoeg is gegroeid en weer voeding gaat afstaan aan de medium. Op dat moment ga je vaak van voedings te korten naar een voedingsoverschot. Je komt in een soort van flipperkast terecht als je niet echt goed weet wat je doet.. 

Een idee om dit te voorkomen is om je coco's te injecteren met leven dus gewoon wat bac's en schimmels in je pot doen een dag of 3 laten staan voor je er een plant in zet...je dit voorkomt al veel ellende ..  

ik hoop dat je er wat aan hebt .. 

Gr Karel 

Wat voor schimmels en bac raad je dan aan?

Bij atami cocos zit er al voeding voor een week in. Helpt deze dan niet om het leven op gang te helpen?

O sorry, dan heb je waarschijnlijk voor gecomposteerde coco's en dan zit daar idd al wel leven in..

En is mijn verhaal niet op jou van toepassing.. 

Maar schema's hou ik me nooit aan van de fabrikanten... 

Ik zou beginnen met een lage ec in de groei van rond de 1,0 tot 1.2 (afhankelijk van de planten soort en behoefte kan die wel oplopen) .. ook zou ik de wortelstimulator een stuk minder vaak of eigenlijk niet geven. Het verhoogt je Ph en het zelfde kan je bereiken door de PK voeding in te zetten als bladvoeding met een beetje appelstroop. Je moet het wel goed verdunnen.. maar de fosfor in de PK zorgt voor goede wortel groei ;)

Dan zou ik begin bloei ook gewoon aan houden, langzaam opbouwen naar een ec van 1,5 in de 3e week 12/12.  dit alles met alleen maar de basis voeding (dus in jou geval de A en B voeding) .. Dan zou ik in week 3 of 4 (wanneer de zichtbare bloei komt) een boost geven met de PK,  (ik zou de EC opbouwen door met A en B tot een EC van rond de 1.0 te komen en dan met de PK booster aan te vullen tot een EC  van 1.5  zodat je het voor de wortels van de plant mooi rustig rond de zelfde EC houd maar alleen de samenstelling van de voeding 1 of 2 x die week aanpast .. dan zou ik de rest van de kweek de ec rond de 1,5 a 1.8 houden niet hoger dan 1,8 tot 2 afhankelijk van de soort.. en hoe de planten zich verder ontwikkelen.. 

Je ziet dat ik de PK op een hele andere manier toepas, dit omdat PK is voor de aanzet van de bloei en niet voor het opzwellen van de toppen, daar zou die topbooster voor moeten zijn of voor hardere toppen.. 

De enzymen zou ik wel gebruiken, minder vaak misschien 1 x per week, en niet elke waterbeurt..  

Koop een fertometer en hou vooral de EC van de coco's in de gaten.. wees niet bang om eens keertje alleen water te geven,.. 

Ik moet zeggen ik ken jou voedingslijn niet precies, maar weet wel een beetje hoe wietplanten werken ;)  

(Edit, o schimmels en bac's kan je altijd toevoegen trouwens... tja welke ik denk dat elke merk wel iets verkoopt met mycorhizza schimmels 

1 hour ago, karel kweker said:

O sorry, dan heb je waarschijnlijk voor gecomposteerde coco's en dan zit daar idd al wel leven in..

En is mijn verhaal niet op jou van toepassing.. 

Maar schema's hou ik me nooit aan van de fabrikanten... 

Ik zou beginnen met een lage ec in de groei van rond de 1,0 tot 1.2 (afhankelijk van de planten soort en behoefte kan die wel oplopen) .. ook zou ik de wortelstimulator een stuk minder vaak of eigenlijk niet geven. Het verhoogt je Ph en het zelfde kan je bereiken door de PK voeding in te zetten als bladvoeding met een beetje appelstroop. Je moet het wel goed verdunnen.. maar de fosfor in de PK zorgt voor goede wortel groei ;)

Dan zou ik begin bloei ook gewoon aan houden, langzaam opbouwen naar een ec van 1,5 in de 3e week 12/12.  dit alles met alleen maar de basis voeding (dus in jou geval de A en B voeding) .. Dan zou ik in week 3 of 4 (wanneer de zichtbare bloei komt) een boost geven met de PK,  (ik zou de EC opbouwen door met A en B tot een EC van rond de 1.0 te komen en dan met de PK booster aan te vullen tot een EC  van 1.5  zodat je het voor de wortels van de plant mooi rustig rond de zelfde EC houd maar alleen de samenstelling van de voeding 1 of 2 x die week aanpast .. dan zou ik de rest van de kweek de ec rond de 1,5 a 1.8 houden niet hoger dan 1,8 tot 2 afhankelijk van de soort.. en hoe de planten zich verder ontwikkelen.. 

Je ziet dat ik de PK op een hele andere manier toepas, dit omdat PK is voor de aanzet van de bloei en niet voor het opzwellen van de toppen, daar zou die topbooster voor moeten zijn of voor hardere toppen.. 

De enzymen zou ik wel gebruiken, minder vaak misschien 1 x per week, en niet elke waterbeurt..  

Koop een fertometer en hou vooral de EC van de coco's in de gaten.. wees niet bang om eens keertje alleen water te geven,.. 

Ik moet zeggen ik ken jou voedingslijn niet precies, maar weet wel een beetje hoe wietplanten werken ;)  

(Edit, o schimmels en bac's kan je altijd toevoegen trouwens... tja welke ik denk dat elke merk wel iets verkoopt met mycorhizza schimmels 

Nog 1 vraag :) Ec is dit met je water of zonder je water. Ec water is hier 0.6 :)

30 minutes ago, karel kweker said:

Altijd de kraan ec mee rekenen ... Dus 0.6 + 0.5 in de groei 

Dank je wel man. :)

• Like 1