• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Smokey1983

Mannelijke bloemen tussen toppen dag 52 bloei

Recommended Posts

Hallo ik ben er vandaag achtergekomen dat ik wss vorig weekend vrijdag per ongeluk mijn schakelklok een anderhalf uur licht heb laten geven tijdens de donkerperiode .

Met tegen de schakelkast te stoten terwijl ik water aan het geven was.

Vandaag zag ik dat 1 plant verschillende mannelijke bloemen tussen de hoofd en zij toppen aan het krijgen is.

Nu heb zoveel mogelijk met een pincet de bloemetjes er tussen uitgetrokken.

Ze moeten nog zeker  10 tot 14 dagen 

Is dit te redden? 

kan zijn dat ze reveggen maar ik zou doorgaan en die man bleomen er uit plukken, of nu oogsten

• Thanks 1

Nu oogsten  lijkt me zonde IVM potentie.

Ben dit weekend begonnen met spoelen 

Hopelijke reveggen ze niet aangezien ze  4dagen  14 uur lichtgekregen hebben en gelukkig niet meer dit dan ook met onderbreking 8u donker anderhalf uur licht en dan weer tijdje donker tot de de 12u licht starte....

Heb t lekker verkloot met  zo haastig tewerk te gaan dit weekend omdat ik t vrij druk had 

Maarja dan maar hopen dat het bij banaantjes blijft en  zoveel mogelijk ertussen uithalen...

Het gaat om 

Strawberry  diesel dojo 8weken bloei

Larry lemon of 7 tot 9weken bloei

Grapefruit 8weken bloei

Chocolate cheese 8 tot 9 weken bloei

Ze zitten nu op dag 52 12 /12

En 1 Strawberry diesel vertoont het het ergste en 1 andere diesel begint met banaantjes...

Alvast bedank

IMG_20210210_200355.jpg

IMG_20210210_192628.jpgdit zijn foto's van de plant..

Zou het toch nog graag tot eind volgende week willen rekken hopelijk stopt het aanmaken van banaantjes aangezien alles nu terug aangepast is...

• Like 2

Die maken in 10-14 dagen geen zaad meer aan. Pollen weghalen die je ziet en strak in de gaten houden, denk dat het een beetje stress was maar zal geen bevruchting plaatsvinden waarschijnlijk.

Uiteindelijk heb ik toch gemerkt dat mijn fout ergens nadelige effecten heeft gehad.

De vorming van banaantjes lijkt gestopt te zijn.

Maar heb nu het vermoeden dat 2 planten Strawberry diesels beginnen met kleine foxtails aantemaken ik vermoed dat dit met de onderbroken nachtperiode te maken heeft maar anderen hebben hier dan weer geen last van opeens staan ze terug vol nieuwe witte bloeiharen terwijl ze nu toch rijp zouden moeten zijn aangezien we vandaag op dag 56 zitten zou ik deze langer laten staan of ist een teken van kap mij maar.....

D chocolate cheese is van de ene dag op de andere(donderdag) precies overrijp geworden maar aangezien het een bloeiperiode van een 60tal dagen heeft heb ik m 'og niet geknipt...

Foto's volgen

De  3 eerste foto's is van de chocolate cheese

IMG_20210214_173856.jpg

IMG_20210214_180346.jpg

IMG_20210214_173901.jpg

Degene hier onder zijn van Strawberry diesels die opeens vol nieuwe witte haren staan en lijkt op dat ze foxtails aanmaken...

IMG_20210214_174003.jpg

IMG_20210214_173827.jpg

IMG_20210214_173757.jpg

IMG_20210214_173814.jpg

IMG_20210214_173639.jpg

IMG_20210214_173747.jpg

IMG_20210214_173643.jpg

Vandaag heb ik ze nog eens geflushed met 10l water en enzymen.

Ben van plan de CC tegen woensdag zeker te oogsten IVM de Strawberry diesels ben ik aan het twijfelen omdat ze nu die nieuwe haren hebben aangemaakt....

Wat denken jullie?

• Like 1

Trichomen zeggen alles. Neem een zakmicroscoop en kijk naar de Trichomen.

Wanneer je moet oogsten is een persoonlijke kwestie.

Ik oogst bvb als de trichs milky zijn met nog geen of weinig amber.

6 hours ago, Tune said:

Trichomen zeggen alles. Neem een zakmicroscoop en kijk naar de Trichomen.

Wanneer je moet oogsten is een persoonlijke kwestie.

Ik oogst bvb als de trichs milky zijn met nog geen of weinig amber.

Inderdaad daar heb je gelijk in maar ik wou vooral weten als de diesels aan de goede 2de internoden bloei bezig zijn.

Of dat dit slechte foxtails zijn omdat het ook lijkt opdat er mini blaadjes uit die toppen komen. Of zouden ze aant reveggen zijn?

Had dit ook met mijn purple sunsets vorige keer maar daar zag je echt dat calyxen elkaar ophoopte. Dus was goed...

Dit zie je hier niet en als ik naar die nieuwe haartjes/blaadjes kijk zie je daar bar weinig trichroompjes op....

Deze staan onder 480w quantumboards en ze hangen op 35/40cm van hun toppen ....

Spijtig dat niemand z'n gedacht kwijt wil we zitten nu op dag 60/61

De trichroompjes zijn bij de meeste melkwit met wat heldere en amber ertussen vooral de bovenste toppen vertonen alberkleurige trichroomen. Maar toch blijven er witte haren bij komen....

Hier wat fotos

IMG_20210218_171100.jpg

IMG_20210218_174623.jpg

IMG_20210218_174327.jpg

IMG_20210218_174258.jpg

IMG_20210218_171437.jpg

IMG_20210218_171431.jpg

IMG_20210218_171343.jpg

IMG_20210218_171120.jpg

IMG_20210218_171142.jpg

IMG_20210218_171228.jpg

IMG_20210218_171327.jpg

om te bepalen of je kunt oogsten is het bekijken van de trichomes, zijn deze grotendeels melk kleurig kun je oogsten, vaak zijn er een paar welke verder zijn(amber) en een aantal nog helder je hebt nooit dat ze allemaal even ver klaar zijn.

je zegt dat de meesten wit zijn dus ik zou ze oogsten,die extra witte haren maken niet zoveel uit.

Witte haren maken sommige soorten aan tot het einde, ook tweede bloei genaamd

Nu wel oppassen dat de plant geen banaantjes aanmaakt.

De plant denkt dat het aan zijn einde is en is nog niet bevrucht daarom maken ze soms banaantjes aan om zichzelf zo te bevruchten.

Zo kunnen ze hun alsnog voort zetten.....de natuur is toch iets prachtig hé.

Ook goed checken op rot in deze periode.