• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Mr. Green

SSH in Space bucket 2.0

Recommended Posts

2 hours ago, fsmidt said:

duidelijk een te hoge voedingswaarde,wat zegt je fertometer ?

Op mijn fertometer krijg ik eigenlijk geen goede meting, dat van een te hoge voedingswaarde dacht ik ook, maar de laaste 2 a 3 weken hebben ze alleen afgezuurd water gehad dus..... Ik wist het ook even niet meer, maak nu niet meer uit volgende ronde nieuwe kansen 😁

1 hour ago, kritischemassa said:

Wel aardig wat topjes :D

Hoe doe jij dat met geur? heb je er een filter op?

Idd ik heb er een filter in 😁👍🏻

de symthomen van een te hoge EC verdwijnen niet "1,2,3"  sterker nog ze blijven en al helemaal in het latere stadium.

je fertometer werkt waarschijnlijk niet goed omdat het rondom de meter het niet vochtig genoeg is ,de aarde moet namelijk wel kunnen geleiden. 

maar idd alleen nog water geven is wat je nog kan doen in dit stadium.

• Like 1

8 hours ago, Mr. Green said:

Idd ik heb er een filter in 😁👍🏻

Hoe en wat?

Ik vraag dit vanwege mijn propagator, ik wil er niet in gaan bloeien maar mss wel drogen, afhankelijk van hoe ik de geur kan bestrijden op kleine schaal

On 27-3-2021 at 05:58, kritischemassa said:

Hoe en wat?

Ik vraag dit vanwege mijn propagator, ik wil er niet in gaan bloeien maar mss wel drogen, afhankelijk van hoe ik de geur kan bestrijden op kleine schaal

Hier de link naar de bouw van de Space Bucket.

Prachtig gedaan van Mr Green vind ik persoonlijk.

• Thanks 2

1 hour ago, Tune said:

Hier de link naar de bouw van de Space Bucket.

Prachtig gedaan van Mr Green vind ik persoonlijk.

NIet verkeerd idd. Ik ben voor mezelf nog aan het overwegen wat ik wil, kan best zijn dat ik het hele filter in de huidige kast vervang (ik wil naar T controlled en teoerental regelbare afzuiging met een extern filter) en dan de huidige oplossing opgebruiken voor drogen...

maar goed je kent me inmiddels al een beetje, blad/boom

Of nou goed, zorgvuldig mijn opties aftasten kun je het ook noemen :D 

• Like 2

Mede Growers,

Afgelopen weekend de knoop doorgehakt en de SSH geoogst, hieronder het laatste stukje verslag, niet veel foto's alleen van het eind resultaat 😂👍

Week 16 (26-3 t/m 1-4)

Watergift        : 1 liter

Temperatuur : 23 om 20 (licht aan, licht uit) LV 59 om 52% (hoogste, laagste).

EC                    : 0.4

pH                   : 6.0

26-3 en 27-3 nog een klein beetje water gegeven een halve liter per dag, 28-3 geen water meer en 29-3 geoogst, het natte gewicht was 260 gram.

Omdat het best wel snel droogde heb ik het (nadat ik een takje had geknakt) 31-3 in de CVault gedaan, het vochtgehalte in de droog tent was op dat moment 58%  en de temperatuur 22.3 graden, dus ging er vanuit dat het vochtgehalte in de CVault in iedergeval niet zou zakken maar eerder (hopelijk) iets zou oplopen.

En dat deed het, na +/- 24 uur gaf het lv metertje in de CVault een mooie 60% aan.

Het eindgewicht komt hierbij op 82 gram, wat (als mijn berekening klopt) neerkomt op een mooie 1,7 gram per watt.

Het knip afval heb ik weggegooid ik vond het er niet mooi uitzien, het zag er over het algemeen geel en verdort uit dus kliko materiaal, fluf had ik niet dus dat viel dan weer mee.

Even ter bevestiging 2 foto's,

1215714600_98SSH14.jpg.9086ccdf2158d0377c0a0d9cb813e03d.jpg

1978417839_100SSH14.jpg.df885155fc49c19f39aa28de584081cd.jpg

Vochtgehalte en gewicht.

Al met al hoor je deze jongen niet klagen, valt mij reuze mee had het eerlijk gezegd niet verwacht hoogstens gehoopt 😁👍

Dit was het betreft dit verslag, bedankt voor het volgen en de input, tot een volgend verslag 😁😁

592908116_GroetImageMrGreen.png.5e0c6ad183a9d4eb10e06fee22a6014c.png

• Like 1

Gefeliciteerd met je opbrengst.

Gaan die 82gr allemaal in de C-Vault? Welk model is dit?

• Thanks 1

3 hours ago, Rebel said:

1.7 is zeer respectabel! Weet je al wat je de volgende ronde gaat doen?

volgende ronde word Critical 😁

2 hours ago, Tune said:

Gaan die 82gr allemaal in de C-Vault? Welk model is dit?

ik heb het verdeeld over twee kleinere CVault's @Tune, waar normaliter 50 gram in past.

Ik den dat je de boel flink verstoord heb met je "boosters"
Dat spul is overbodig en vaak zelfs erg schadelijk. Zeker met Omnipotent. 
Een pH van 5,6-5,8 is beter. 

Heb je een Fertometer? 

2 hours ago, omni said:

Ik den dat je de boel flink verstoord heb met je "boosters"
Dat spul is overbodig en vaak zelfs erg schadelijk. Zeker met Omnipotent. 
Een pH van 5,6-5,8 is beter. 

Heb je een Fertometer? 

Zou zo maar kunnen @omni de voeding die ik hier op los gelaten heb was een bio lijn van hesi, met omnipotent kon ik aardig overweg heb het ook altijd naar volle tevredenheid gebruikt vind het dus ook jammer dat ik het niet meer kan krijgen.

maar ja die hesi was dus nieuw voor mij en dan ga je toch een beetje uit van het schema wel voorzichtig natuurlijk maar toch je gaat er van uit dat ze weten waar ze het over hebben toch??

Er zal best het 1 en ander fout gegaan zijn of het nu de booosters zijn of een verkeerde pH ik durf het niet te zeggen, ik hoefde met deze voeding niet op de pH waarde te letten maar dat heb ik wel gedaan.

Ik ga dus ook met deze voeding niet meer verder, en ja ik heb een fertometer en die had ik ook gebruikt, die gaf oranje aan maar ik ben er achter gekomen dat mijn grond voor een juiste meting te droog was dus waarschijnlijk klopte dat niet.

We gaan nu dus weer vrolijk verder en ik test intussen andere voedings lijnen 😁

:rolleyes:

Ach, zoals Karel al eens zei, je kan zeer goede resultaten halen met Pokon voor bloeiende planten....
Hou het simpel en de EC laag.

Maar begin altijd met de bodem. De meeste "speciale" wiet aarde is troep.
Canna cocos is wel ok als je er wat klei (of bentoniet) door doet. 
Innogreen Biolasse is een goede vloeibare bio voeding die weinig problemen zal geven.
Niet branderig en geeft een rustige groei. 

• Thanks 1