• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
k0rt1ng

Aardebak 9x great white shark onder 450w cxb3590

Recommended Posts

Dag mede kwekers en kwekerinnen, 

Zoals beloofd zou ik een verslagje bij gaan houden van mijn nieuwe ronde, ik begin in 1 tent met een aardebak van 100x100 met daarin 9 great white shark.

De vorige rondes maakte ik gebruikt van sannies voeding ( buffertabs, bloeivoeding, schimmels en bacto) dit keer proberen we het met de starterset van B.A.C.

De 9 stekkies zijn net gepland, omdat de lv lastig boven de 50 te houden is heb ik over de stekjes stukken fles gezet .

Ik ben benieuwd! Laat maar weten wat jullie er van vinden, alle tips zijn welkom!20210216_205904.thumb.jpg.d25b4813990408b207e82fdec9dbb6ef.jpg

20210216_203943.jpg

20210216_204002.jpg

20210216_205901.jpg

22 minutes ago, Tat2peet said:

Creatief met die halve flessen 👍🏻 Wat is de rest van je set-up? Lamp, afzuiger?

Lamp zijn 9 cree cxb3590 cob's met 480w driver, afzuiger is een prima-klima 700kuub die draait op minimaal 50% ( worden 2 tenten afgezogen met een t-stuk er tussen)

Verder maak ik nog gebruik van een cli-mate frequentie regelaar waarvan de sensor in de andere tent hangt ( dimlux 1000 die op 900w staat)

Succes met je kweek.

Waardeer je die aarde telkens op na een kweekje of gooi je de hele zooi eruit en neem je nieuw aarde?

28 minutes ago, Tune said:

Succes met je kweek.

Waardeer je die aarde telkens op na een kweekje of gooi je de hele zooi eruit en neem je nieuw aarde?

bedankt! wat ik doe is ik haal de bovenste 2cm van de oude aarde weg, hierboven strooi ik schimmels en daarna vul ik de bak weer met nieuwe aarde. Ik vind het ideaal deze manier van kweken, geen gesjouw meer.

• Like 1

Wij kweken in de kas ook in bakken. Na iedere kweek stomen wij de aarde, mengen wat perliet en schimmels in samen met een flinke kwak wormen. Eens per 3 jaar vervangen we de aarde.

• Like 1
  • Thanks 1

5 hours ago, Tat2peet said:

Wij kweken in de kas ook in bakken. Na iedere kweek stomen wij de aarde, mengen wat perliet en schimmels in samen met een flinke kwak wormen. Eens per 3 jaar vervangen we de aarde.

Stomen jullie ook nog de bakken mee waar je in kweekt?

15 minutes ago, PuffNstuff said:

Stomen jullie ook nog de bakken mee waar je in kweekt?

Alleen de buitenste wanden. De bodem niet.

En we zijn weer verder gegaan met knutselen, ik heb met pvc een frame gemaakt en daarom heen huishoudfolie geplaats.  Lv blijft nu tussen de 60 en 70.

Qua voeding heb ik ze vandaag 1ml bac groei en 0,1ml rootstimulator  op 1L water gegeven, voor de rest wachten we geduldig af!

20210218_204320.jpg

is die hoge vochtigheid nu werkelijk nodig ? er zitten nu toch aardig wortels aan ? de stekjes die nu bij mij staan zitten rond de 50%

2 minutes ago, fsmidt said:

is die hoge vochtigheid nu werkelijk nodig ? er zitten nu toch aardig wortels aan ? de stekjes die nu bij mij staan zitten rond de 50%

Geen idee, liever wat te hoog dan te laag denk ik. Zonder het folie wil hij zelfs nog wel naar de 35 zakken 

ja 35 is idd wel erg aan de lage kant, misschien is een bevochtiger een goede toevoeging

11 minutes ago, fsmidt said:

ja 35 is idd wel erg aan de lage kant, misschien is een bevochtiger een goede toevoeging

Die zal ik voor de volgende ronde ook aanschaffen inderdaad!

Deze wil ik gaan aanschaffen.

Screenshot_20210218-214643_Chrome.jpg

• Like 1

We zijn weer 9 dagen verder, eigenlijk is er verder weinig te melden.

Wat me opgevallen is deze kweek is dat de bladeren echt een stuk lichter zijn met de bac starterset dan de  vorige keer op buffertabs, toen had ik een stikstofoverschot.

Tips blijven welkom 😁

20210225_091222.jpg

20210225_091230.jpg

3 minutes ago, fsmidt said:

Je hebt een blokkade of een tekort.

Je hebt lichte vlekken tussen de nerven.

Klopt inderdaad, ik ben nog een beetje aan het uitproberen met voeding,ik ben gister begonnen aan Bladvoeding. Ik hoop dat dat wat doet

Ja bladvoeding is voor iets waar ikzelf nu ook mee bezig ben.

Welke gebruik je?

Maar ja dan ben je de oorzaak niet aan het bestrijden.

Ph juist ? 

Je gebruikt je oude aarde misschien zit het daar in.

ik weet zo niet uit mijn hoofd welke dat is, ik zal even kijken als ik daar weer ben.

ph heb ik geen idee van, ik meende dat het bodemleven dat zelf zou moeten regelen door mijn manier van kweken maar ik zal dat deze dagen eens testen!

oude aarde zou het denk ik niet aan kunnen liggen, heb al meerdere kweken gehad op deze aarde met de zelfde soort stekken, toen heb ik er nooit last van gehad, dit begon pas na ik begon met de bac starterset. kan het ook wezen dat het een stikstof te kort is?

5 minutes ago, Tat2peet said:

Ik ben helemaal nooit de bladvoeding ingedoken. Ik hou toch het idee dat het negatief op de bladmondjes werkt en die heb ik hard nodig voor m’n CO2 

begrijp ik inderdaad, ik werk niet met CO2 dus ik wou het wel eens proberen!

zijn er nou al eens mensen die de geekbeast hebben geprobeerd? ben er ontzettend benieuwd naar. Eigenlijk was ik van plan om er volgende maand 2 aan te schaffen.

Of hebben jullie andere lampen die jullie aanraden?

Ik ben indd ben de Geakbeast 630w pro aan de gang geweest @k0rt1ng dit in combinatie met hps opstelling 2 om 2 en zoog laag af zodat de warmte van de hps onder de led armaturen getrokken werd dit ging TOP ze hebben er helaas niet lang boven mogen hangen dit ivm omstandigheden moet zeggen dat alle planten onder de gb armaturen letterlijk omhoog stonden en de rand planten van gb naar hps neigde naar de gb te groeien dit zegt veel en de planten onder de gb waren vele beter vertakt en dichtere internodes helaas niet in de bloei gehad mede forum lid misterx die is er nu ook mee aan de slag twee stuks op 120/240 en gaat erg lekker

dit is een plaatje uit week 2 groei jij mag zeggen of je kan zien onder welke de gb hing lol

E44BAAF5-2952-41B3-A12B-B668176F7978.thumb.jpeg.3d9e567c1ca4db75efbb155d27181d66.jpeg

greetzz

• Like 1

10 hours ago, Wegpiraat said:

Ik ben indd ben de Geakbeast 630w pro aan de gang geweest @k0rt1ng dit in combinatie met hps opstelling 2 om 2 en zoog laag af zodat de warmte van de hps onder de led armaturen getrokken werd dit ging TOP ze hebben er helaas niet lang boven mogen hangen dit ivm omstandigheden moet zeggen dat alle planten onder de gb armaturen letterlijk omhoog stonden en de rand planten van gb naar hps neigde naar de gb te groeien dit zegt veel en de planten onder de gb waren vele beter vertakt en dichtere internodes helaas niet in de bloei gehad mede forum lid misterx die is er nu ook mee aan de slag twee stuks op 120/240 en gaat erg lekker

dit is een plaatje uit week 2 groei jij mag zeggen of je kan zien onder welke de gb hing lol

E44BAAF5-2952-41B3-A12B-B668176F7978.thumb.jpeg.3d9e567c1ca4db75efbb155d27181d66.jpeg

greetzz

Mooi om te zien! Jammer dat je vroegtijdig moest stoppen, had graag het resultaat gezien.

Ik twijfel nog om 2 zelfbouw armaturen te maken of om 2 gb aanschaffen 20210228_165033.thumb.jpg.32898dfece6112afd5c7140d0740ea6b.jpg