• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
ElTigre

Wie ben ik? En silicium...

Recommended Posts

Goede dag mensen, 

Ik ben nieuw hier op dit forum. Ik help mensen soms mee met het een en ander en wil zelf graag wat extra kennis opdoen zodat ik de komende tijd ook kan gaan beginnen. Mijn mensen werken met Hydro. Ze gebruiken pouch pots met RFX-1 erin, op de RFX-1 (Mapito) zetten we de stekblokken. we gebruiken 1ML 35% waterstofperoxide per liter water in het reservoir. Dit zorgt ervoor dat de wortels schoon blijven en dat er meer lucht bij de wortels komt. Ook maken wij het vijverzijl schoon naar elke ronde met een emmer gemend met water en waterstofperoxide. (De witte aanslag onder de root pouch maken we hiermee schoon) Verder werken wij met voeding van Yara. We gebruiken Yara Calcinit en Yara kristalon brown. (Hier moet ik zelf nog meer over leren) De planten (Amnesia Haze) worden gekweekt onder 1000w Gravita lampen. De root pouch zijn 11 liter potten. 

Voor de rest had ik een vraagje aan jullie over het gebruik van Silicium. Ik had namelijk gelezen dat Silicium via het blad en via het voedingsreservoir gegeven kan worden. Voor de rest had ik gelezen dat het belangrijk is om Silicium voor de voeding in het reservoir toe te voegen want Silicium zou de Ph waarde erg verhogen. Wat mijn vraag nu is.. kan ik silicium in het reservoir toevoegen en de Ph waarde later dan weer naar 5.7 brengen? en krijg ik later dan geen chemische reactie met de voeding of wat dan ook? en kan ik de Ph waarde wel weer verlagen naar 5.7 na het toevoegen van silicium? Daarbij als het mogelijk is om Silicium in het reservoir toe te voegen hoeveel zou ik dan per liter in het reservoir moeten toevoegen? en wanneer moet ik dit toevoegen? en hoevaak? 

Welkom op het forum ElTigre.

Met RFX geen ervaring dus altijd welkom als iemand er iets van kent.

Ik gebruik de BAC Silica power. Ik geef dit mee met mijn watergiften.

Aangezien ik met BAC bio werk meet ik niets van PH of EC.

Maar mss dat andere er meer info over hebben.

Yeahhhh eindelijk weer een mapitokweker 💪🏻 Welkom man, waarom vind je het nodig om silicium toe te voegen? Ik ken het merk voeding niet, ben Hesi gewend op mapito en kwam daar eigenlijk geen tekorten tegen.

2 hours ago, Tat2peet said:

mapitokweker

Moest me inlezen, wist dat het vlokken waren, maar is het niet heel veel moeite? Gewoon oprechte vraag, geen kritiek of iets. Wat is het voordeel t.o.v. DWC bijvoorbeeld?

Mapito houdt beter vocht EN lucht vast, ik werkte met een en en vloed systeem. 2 maal per dag pompje aan en je retourwater meten en bijsturen. Voor me het een erg fijne methodiek en gaf altijd gezonde en grote planten. DWC is gevoeliger en vraagt meer aandacht.

• Thanks 1

Yeahhhh eindelijk weer een mapitokweker 💪🏻 Welkom man, waarom vind je het nodig om silicium toe te voegen? Ik ken het merk voeding niet, ben Hesi gewend op mapito en kwam daar eigenlijk geen tekorten tegen.

Omdat silicium de celwanden versterkt, Daarbij werkt het goed tegen warmte en metaalvergiftiging. Dus als je eens een x iets te veel voeding geeft zal het iets minder moeten uitmaken. Silicium zou ook voor een hogere opbrengst moeten zorgen. 

Het merk voeding Yara Liva is meer een agrarisch merk het word bijvoorbeeld gebruikt om bananen en tomaten te telen. Maar voor wiet (amnesia) werkt het ook prima daarbij is het ook nog eens vele malen goedkoper dan bijvoorbeeld plagron of een van die andere commerciele merken. Een zak calcinit + kristalon brown kan je heeeeeel veeel voeding van maken. en die 2 zakken bij elkaar kosten maar zo'n 60 euro. Dus vandaar het gebruik van Calcinit + kristalon brown. 

27 minutes ago, Tat2peet said:

Mapito houdt beter vocht EN lucht vast, ik werkte met een en en vloed systeem. 2 maal per dag pompje aan en je retourwater meten en bijsturen. Voor me het een erg fijne methodiek en gaf altijd gezonde en grote planten. DWC is gevoeliger en vraagt meer aandacht.

Ah ok met retourwatersysteem, dat is dus meer voor hele grote set-ups denk ik? Ik bedoel meer, dat doe je niet modderend met een gietertje :D 

30 minutes ago, kritischemassa said:

Moest me inlezen, wist dat het vlokken waren, maar is het niet heel veel moeite? Gewoon oprechte vraag, geen kritiek of iets. Wat is het voordeel t.o.v. DWC bijvoorbeeld?

Het zijn inderdaad vlokken, om precies te zijn steenwol vlokken dus eigenlijk is het een beetje het zelfde als een cultilene stekblok en met rfx-1 vlokken kan je goed een eb en vloed systeem bijhouden omdat het zegmaar water opzuigt. Ook zal het voor meer opbrengst moeten zorgen dan bijvoorbeeld grond. (in grond zit vaak van zichzelf al silicium) daarom is het handig om silicium toe te voegen wanneer je op mapito kweekt. 

Dan je andere vraag is het veel moeite.. Eerlijk is eerlijk mapito (Rfx-1) is zeker veel moeite na elke ronde moet je het namelijk goed spoelen tot de Ph en de EC waardes weer helemaal goed zijn. Dit kan zomaar betekenen dat je de hele dag bezig bent met continu je mapito (rfx-1) spoelen. Dat is wel een nadeel maar het voordeel eraan wat ik net al zij is dat je meer opbrengst kan krijgen daarbij hoef je ook niet elke ronde nieuwe zakken grond naar binnen smokkelen (wat erg opvalt) dus dat is natuurlijk wel een groot pluspunt.

• Thanks 1

1 minute ago, ElTigre said:

Dan je andere vraag is het veel moeite.. Eerlijk is eerlijk mapito (Rfx-1) is zeker veel moeite na elke ronde moet je het namelijk goed spoelen tot de Ph en de EC waardes weer helemaal goed zijn. Dit kan zomaar betekenen dat je de hele dag bezig bent met continu je mapito (rfx-1) spoelen.

Ja dat was precies wat ik bedoelde, ik las dat en ik dacht al van jezus... :D 

En ik kweek echt micro, 60x60 cm dus ja, voor mij is een set-up al snel groot.... Op een beetje schaal, zeg 10 potten lijkt het me inderdaad even ingewikkeld als een DWC retoursysteem met voedingsvat en de hele bende. Dan is dit eleganter lijkt me ja... of ja weet ik veel... had ik al gezegd dat ik nogal neig naar gekwaak :D 

Wanneer je op mapito kweekt betekend dit dat er geen silicium al in het medium zit, dit is een nadeel omdat je planten hier zwakker van (kunnen) worden ook is Silicium handig tegen de warmte, metaalvergiftiging, en te veel voeding. Bovendien maakt het de celwanden van je plant dikker wat weer zorgt voor een dikkere stam en een betere sapstroom. in een medium zoals aarde bijvoorbeeld zit al wel silicium zonder dat je dat extra moet toevoegen. Dus wel een aanradertje kan ik je zeggen. 

4 hours ago, Tune said:

Welkom op het forum ElTigre.

Met RFX geen ervaring dus altijd welkom als iemand er iets van kent.

Ik gebruik de BAC Silica power. Ik geef dit mee met mijn watergiften.

Aangezien ik met BAC bio werk meet ik niets van PH of EC.

Maar mss dat andere er meer info over hebben.

Hoeveel silicium geef je per in ml per liter water in je reservoir ben benieuwd

Reservoir? Ik doe het nog op de oude manier....emmertje sleuren. :) 

Heb geen aansluiting op water waar m'n plantjes staan.

Dus ik vul een 12L emmer met kraanwater en doe er een 4 à 5 ml in. 

Nadien mijn BAC bloei en PK erbij en hop aan de planten.

Ik gier met een 1L maatbeker.

5 minutes ago, Tune said:

Oke dankjewel, en welk merk silicium gebruik je dan? en weet je toevallig ook of dit geen reactie gaat uitlokken met Yara Kristalon brown & Yara calcinit? ik weet dat yara ook silicium verkoopt als bladvoeding zegmaar maarja bladvoeding is een beetje onhandig als je niet bij elke plant kan komen. 

YaraVita ACTISIL, organisch gestabiliseerd silicium voor verstuiving op bladeren. YaraVita ACTISIL bevat als actief bestanddeel organisch gestabiliseerd (ortho) siliciumzuur wat de siliciumbron voor een plant is. Door de stabilisering blijft het (ortho)siliciumzuur in een vorm die gemakkelijk door planten kan worden opgenomen. Bijgevolg wordt, met een lage dosering van deze bladvoeding, de behoefte van de plant voldoende gedekt. Studies hebben aangetoond dat de toepassing van silicium als meststof de kwaliteit van gewassen kan verbeteren (b.v. vruchtstevigheid en uitstalleven), het rendement kan verhogen en de weerstand tegen fysische stressfactoren (droogte, hitte) kan bevorderen.

Is het mogelijk om bij YaraVita Actisil het bij het reservoir te doen of kan dit alleen opgenomen worden als bladvoeding? En als het kan hoeveel per Liter moet ik dan in het reservoir doen? en natuurlijk hoeveel per week bijvoorbeeld.

4 hours ago, Tune said:

Okee dankjewel voor de tip over je BAC sillica, ik zie dat je zegt op 12 Liter doe je 4 a 5 ML erbij. Op de website van BAC staat 1-3 ML per liter water. is er nog verschil zegmaar in hoeveel je moet geven kwa verschillende strains? en de belangrijskte vanaf wanneer (dus bijvoorbeeld week 1) geef jij het silicium en tot wanneer? en je verhoogt niks maar je blijft gwn het zelfde in mililiters geven geduredende 10 weken?

ElTigre.....euhhhh....niet goed gelezen?

Op de website staat

Dosering :
1 - 3 ml / 10 liter water.

Ik ben ermee begonnen in de bloei, maar je kan het meegeven vanaf de groei.

Waarom pas in de bloei? Omdat ik het te laat besteld heb  :)

Welkom op WF ElTigre, heb geen verstand van die mapito maar altijd leuk om wat bij te leren, heb toevallig voor aankomende teelt

ook BAC sillica aangeschaft om uit te proberen dit in combinatie met de voeding van Biogreen, en idd ze krijgen het dadelijk vanaf

dat ze in de eindpot gaan, ben benieuwd wat het doet 😁heb er goede dingen over gelezen kijken of dat in de praktijk te zien is 👍.