• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
kritischemassa

pH regelen (tips gevraagd)

Recommended Posts

Ja ik zat een beetje te zoeken dit dat, maar toch, waarmee zuur je aan?

Ik heb een fles van 1L pH min gekocht van Plagron, maar dat is gewoon een hele hoge concentratie fosforzuur. Alles goed en wel, maar dat was niet helemaal de opzet. Niet dat ik iets tegen fosforzuur opzich heb, ik bedoel, soms een colatje is heerlijk, maar toch. Ik ben een ei, echt, en dingen gaan mis. Gaan ze mis met 1L fosforzuur heb je de poppen over het algemeen aan het dansen.

Dus ik was eens gaan kijken wat mijn aanstaand leed kan verzachten en toen zag ik Lemonkick van Plagron. Dat is citroenzuur met wat water. Dat ken ik, dat koop ik ook in de Coop, goedkoper.

Nu, ik kweek klein he, 0,33m2 als ik positief afrond, dus, is het een optie die pH min van Plagron gewoon te laten voor wat het is en gewoon pH regelen met een flesje citroensap? 

Ben ik meteen weer terug bio...

Is dat een optie, of, hoe doe jij het?

Precies zoals jij het zegt, kweek ik mineraal dan gebruik ik fosforzuur, kweek ik bio dan gebruik ik citroenzuur.

citroensap is geen citroenzuur uiteraard

Die van de Coop ken ik niet, maar met de hoeveelheden die jij in je kast gebruikt zul je met zo’n fles lemonkick wel een kweekte of 10 kunnen doen

Ik gebruikte al eens citroenzuur. Kost een kleine 10€ voor een kilo ofzo.

• Like 1

Citroenzuur is wel iets anders dan die lemonkick.

Citroenzuur is een witte poeder.

Niet dat je lemonkick niet kan gebruiken hoor.

Citroenzuur wordt gebruikt in de groei en fosforzuur voor in de bloei.

Heb zelf ook wel zo'n citroenpotje gebruikt of cola.

• Like 1

Denk dat je prima een flesje van de coop kunt gebruiken. Heb wel gelezen dat het niet heel stabiel is en daarom in een reservoir geen constante pH geeft. Maar als je gewoon met de hand water geeft hoeft dit geen probleem te zijn lijkt me.

8 minutes ago, BlueCheese said:

Denk dat je prima een flesje van de coop kunt gebruiken. Heb wel gelezen dat het niet heel stabiel is en daarom in een reservoir geen constante pH geeft. Maar als je gewoon met de hand water geeft hoeft dit geen probleem te zijn lijkt me.

ok, ja ik maak niet meer dan 1,4 liter per keer aan, en dat is meestal wel voldoende, al heb ik er nu 3. Maar nee geen voedingsvat of iets, het is echt super micro bij mij (MIJN KAST HE!)

• Haha 1

Gebruik de zoekfunctie op het forum eens en zoek op citroensap. Er zijn pros en cons, het past wel In je biogedachte. Ik zie echter dat veel van die flesjes citroensap, water, suiker en citroenzuur gebruiken. 

16 minutes ago, Tat2peet said:

Gebruik de zoekfunctie op het forum eens en zoek op citroensap. Er zijn pros en cons, het past wel In je biogedachte. Ik zie echter dat veel van die flesjes citroensap, water, suiker en citroenzuur gebruiken. 

Ja mss moet ik gewoon zo'n zak kristal citroenzuur kopen...

Plagron geeft op hun site aan dat als je voedt met Alga de pH niet geregeld hoeft te worden, dus dan is het echt voor nu en voor tijdens het spoelen denk ik

1 hour ago, Bioman said:

dacht meer aan de consumptie variant :D heb als tiener bij een transporteur gewerkt waar ze hele silowagens van dat spul hadden, voor veevoeder of iets :D 

Maar joh, ik zie al dat ik gewoon beter voor die lemokick kan gaan en de rest is gewoon gepruts :D ik dacht alleen, ja die lemonkick, als je op de site kijkt, citroenzuur met water, meer is het niet, en ik dacht om nou inclusief bestelkosten voor een fortuin van iets te kopen dat per kilo nog geen 25 cent kost

• Like 1

Lol ik kweekte op DWC ik had een buffer van 100 a 110 liter om deze maar 1 pH punt te laten zaken was ik 3 citroenballetjes uit de supermarkt verder ... 

Daarbij had ik na een week wortelrot door de foute bacteriën die werden aangetrokken,.. 

Je kan salpeterzuur (HNO3) gebruiken, ( pH- groei.) Hier kan je zien dat er naast de makkelijk opneembare nitraat groep (NO3) alleen waterstof zit.Ook al niet giftig in de gebruikte dosis dus. (Chili salpeter is toegelaten in de bio-landbouw en lijkt hier erg op. (NaNO3)
In oplossing zal de plant de NO3 groep snel opeten, de Na (natrium) houdt de plant niet erg van en zal dus ook vaak als ballast in de grond achterblijven. Daar houd het als +ion ook plaats bezet in het klei-humus complex.)

Je kan dus gerust pH- kan gebruiken, als je het zelf niet erg vind dat je planten minimaal (chemische) minerale voedingstoffen krijgt, Je plant en je bodemleven hebben er in ieder geval zelf geen problemen mee. Je plant zal eerder pH problemen gaan vertonnen zonder deze zuren dan dat je bodemleven stuk zal gaan.

Om problemen tegen te gaan dat je in 1x te veel pH- bij je voeding gooit kan je het ook vast verdunnen, dus dan neem je een liter water waar je dan 100 ml Ph- bij gooit zodat je die elke keer kan gebruiken voor het zuren..