• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
St joris

Lamp dimmen voor.....

Recommended Posts

Beste leden ik heb een rondje autoflowers staan in tentje van 70x70 met een mars hydro ts1000. De autoflower (ampetemine)  zou na 9weken klaar zijn. Nu zit ik in week 3 tensiometers zitten mooi rond de 100dus geen water overschot temp. Is ook 22-26, maar nu blijven ze wat klein. Ik heb gehoord dat onder led ze juist wat compacter blijven.

Nu is mijn vraag de plantjes maken hun eerste bloeihaartjes aan. Dus het omhoog schieten zal er aan komen . Zou het helpen om de lamp te dimmen dat ze nog harder strekken?

Ze gaan stilaan ook wat meer strekken nu. Dus ik zou het even aanzien en desnoods kan je de lamp iets hoger hangen.

• Like 1

De autoflowers zijn flink gegroeid de laatste week. Nu loop ik tegen een ander probleem aan. Hoogtegebrek mijn tent is 160cm de planten zijn 45cm potten 30cm lamp hangt er 40cm boven(kan nog 5cm pakken door hangers verwisselen door tie wraps) dus 45+30+40=115cm nu kan/moet ik de lamp gaan dimmen. Maar hoe kan ik berekenen hoe ik het maximale rendement voor mijn planten behoud maar ook geen lightbleach krijg. Want het licht moet ook de buitenkanten van mijn tent bereiken(70*70). Pfff lastige vraag vind ik. Wellicht zegt iemand anders, dit is peanuts

Wat je kan doen is de takken spreiden. Ze iets horizontaler laten groeien ipv verticaal.

Methode 1 : Pletten en buigen

Neem de tak tussen duim en wijsvinger waar je ze wil buigen, plet de steel zachtjes en dan kan je ze buigen naar waar je wil.

De plant zal binnen enkele dagen genezen op de plek waar je ze geplet hebt.

Methode 2 : binden en naar beneden trekken

Je kan ook touw binden ergens bovenaan de steel en zo de steel naar beneden trekken.

Maak enkele gaten in de rand van je pot waar je het touw kan aan vast binden.

Had je de lamp ook daadwerkelijk omhoog gedaan?

Idd knakken  ze zullen wel een beetje stressen maar tegen de lamp aan schuren helpt ook niet.

Nog 3 weekjes ,het strekken zal  nu ook wel een beetje voorbij zijn.