• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Mr. Green

wiet olie maken met de pot by noids

Recommended Posts

Ik kwam dit apparaatje tegen, misschien iets voor een aantal van jullie, want de prijs is aanzienlijk namelijk 289,95 euro, maar ik wilde het jullie niet onthouden en buiten dat lijkt het mij een bruikbaar apparaatjeūüėĀ.

POT by NOIDS

1200x1197.jpg

PRODUCTOMSCHRIJVING

Maak kennis met POT by NOIDS, een automatisch wietoliezetapparaat met alle juiste temperaturen nauwkeurig voorgeprogrammeerd, waarin je in kleine hoeveelheden voor persoonlijk gebruik wietolie kunt maken. POT by NOIDS is geschikt voor 2 tot ongeveer 20 gram cannabis (250 milliliter), en infuseert, decarboxyleert en extraheert.

Na afloop kun je je wietolie zonder te knoeien opvangen via een roestvrijstalen vloeistofuitlaat. Het hele proces vindt plaats in een hittebestendige glazen pot, terwijl een sensor constant de temperatuur reguleert. Het apparaat zelf is gemaakt van de hoogste kwaliteit gietaluminium en goed ge√Įsoleerd zodat de buitenkant niet heet wordt. POT by NOIDS is in Nederland ontworpen en in medische kwaliteit uitgevoerd.

Bovenkant formulier

Onderkant formulier

Draai 5 programma's

Dat er over de POT by NOIDS goed is nagedacht is goed te merken aan de handige TWIST-bediening. De voet van het wietoliezetapparaat fungeert ook meteen als een draaiknop waarmee de 5 verschillende programma's ingesteld kunnen worden. Een mooi blauw licht accentueert het strakke design, en laat je weten dat de POT by NOIDS voor je aan het werk is. Je kunt achtereenvolgens kiezen uit 5 programma's.

Programma 1: CBD olie infuseren (180 min/100¬ļC)

Gebruik dit programma om CBD-wiet in olie langzaam te infuseren op 100 graden Celsius. Hierbij wordt de CBD-wiet in een vloeibare olie gedurende drie uur lang verhit tot 100 graden om het te activeren en infuseren. 

Programma 2: CBD decarboxyleren (120 min/110¬ļC)

Gebruik dit programma om CBD wiet langzaam te decarboxyleren op 110 graden Celsius. Hierbij wordt de CBD-wiet gedurende twee uur lang verhit tot 110 graden om het te activeren. 

Programma 3: THC decarboxyleren (100 min/115¬ļC)

Gebruik dit programma om THC wiet te decarboxyleren op 115 graden Celsius. Hierbij wordt de THC-rijke cannabis gedurende 100 minuten lang verhit tot 115 graden om het te activeren. 

Programma 4: THC olie infuseren (160 min/100¬ļC)

Gebruik dit programma om THC-rijke cannabis in olie langzaam te infuseren op 100 graden Celsius. Hierbij wordt de THC-wiet in olie gedurende twee uur en 40 minuten verhit tot 100 graden om het te activeren en infuseren. 

Programma 5: Verdamping (Max. 102¬ļC)

Verdampingsfunctie voor het indampen van alcohol. Plaats de POT by NOIDS onder de wasemkap en gebruik deze functie om de alcohol te laten indampen op maximaal 102 graden Celsius. Plaats het deksel met vloeistofuitlaat zodat de damp de POT by NOIDS kan verlaten. 

Geen geknoei!

Nadat je één of meerdere programma's hebt doorlopen en je olie klaar is, kun je het eenvoudig via het filter met de vloeistofuitlaat overgieten, zonder te knoeien. Mocht de olie daarvoor te dik zijn, dan kan het verdund worden met een heel klein scheutje alcohol, en op het siliconen-deksel van de POT by NOIDS gegoten worden. Een glazen buis die op de vloeistofuitlaat kan worden aangesloten zorgt ervoor dat je elke laatste druppel wietolie kunt verzamelen. 

Ben je helemaal klaar met het maken van wietolie, dan kunnen alle onderdelen (behalve het apparaat zelf) eenvoudigweg in de vaatwasser om schoongemaakt te worden. 

Voor meer info: https://cnnbs.shop/product.php?p=65

• Like 1

Ziet er mooi uit.

Thanks for sharing.

• Like 1

dit is op basis van (olijf)olie en niet met alcohol.

voorheen gebruikte is ook olijfolie maar tegenwoordig met alcohol.

voor de olijfolie gebruikte ik een crockpot vele malen goedkoper plus het is een 6 Ltr variant.

met alcohol een regelbare smartstill.

On 12-3-2021 at 22:12, fsmidt said:

voor de olijfolie gebruikte ik een crockpot vele malen goedkoper plus het is een 6 Ltr variant.

met alcohol een regelbare smartstill.

Als je in olijfolie doet hoef je later niet meer de olie te verdunnen met olijfolie denk ik te begrijpen?

Dus wat jij (of dat ding) doet is de niet-gedecarbolyxeerde wiet in olie onderdompelen en dan verwarmen tot 115grC gedurende 100 min? En dan zeef je de vaste delen eruit. Snap ik dat goed?

En met een SmartStill/AirStill maak je geconcentreerde wietolie door de wiet eerst in alcohol onder te dompelen en dan de alcohol/THC te zeven en in te dampen zodat de boel decarbolyxeerd. Je hebt dan in de ketel een dikke bruine teerachtige substantie, de olie. Deze los je dan op in (?) olijfolie.

Beide levert dan hetzelfde op (mits je natuurlijk de wietolie met olijfolie verdunt)

Begrijp ik dit helemaal correct?

Want dan lijkt een smartstill me leuker eigenlijk omdat ik daarmee ook zelf kan destilleren, toch?

Let, dit zijn allemaal vragen he...

je hebt het helemaal begrepen.

je kan nog wat vari√ęren met temperaturen en duur, wel of niet decarborliseren voordat je het in de olijfolie doet.

als je dmv alcohol wietolie maakt kun je het eenvoudig in recepten verwerken,op een peukje smeren ,op een coil van de verdamper etc.

als je een quickwash doet (QWET) dan is het wat lekkerder dan maanden in alcohol laten staan maar mist het waarschijnlijk iets van de medicinale werking,het is maar net waarvoor je het gebruikt.

zelf hanteer ik momenteel de alcohol manier  destilleren in een regelbare smartstill , hierna een poos in de vriezer , de donkergroene/zwartachtige olie scheid met de rest en drijft als een koeklaag bovenop,vervolgens komt deze laag in een pot in de oven op 115 graden om te decarboliseren en de laatste alcohol eruit te dampen,zodra de wietolie niet meer bubbelt is de THCa volledig omgezet in THC en is de alcohol nagenoeg verdwenen.

het resultaat is een olie zo dik als stroop en dodelijk ( :) )

• Thanks 1

Je zou dus in principe ook resultaat kunnen halen door Wiet/Trim in olijfolie onder te dompelen en die pot in een oven van 115 gr C te zetten en dan na 100 min zeven?

Ik vraag dit omdat ik inmiddels van 2 buitenkweken en een binnenkweek wel wat materiaal heb waar ik geen idee van heb wat ik er mee aan moet

:D

Dacht een cake, deed ik vroeger, maar ik heb een joch van bijna 11 rondlopen en een cake verstop je niet meer zo makkelijk

On 12-3-2021 at 22:12, fsmidt said:

Ik had eruit begrepen dat deze ook op alcohol werkt (zie programma 5)

2 hours ago, kritischemassa said:

maar ik heb een joch van bijna 11 rondlopen en een cake verstop je niet meer zo makkelijk

OMG je hebt jezelf vermeerderd...... :)

2 hours ago, kritischemassa said:

Je zou dus in principe ook resultaat kunnen halen door Wiet/Trim in olijfolie onder te dompelen en die pot in een oven van 115 gr C te zetten en dan na 100 min zeven?

Ik vraag dit omdat ik inmiddels van 2 buitenkweken en een binnenkweek wel wat materiaal heb waar ik geen idee van heb wat ik er mee aan moet

jahoor ,why nut?

ikzelf deed het eerst in de oven voor een uur op 115graden daarna met olijfolie in de crockpot voor 10uren,wiet uit de oven verkruimeld ook lekker.

na die 10 uren is het goed gefuseerd,misschien een beetje overkill.

1 hour ago, Mr. Green said:

Ik had eruit begrepen dat deze ook op alcohol werkt (zie programma 5)

idd je hebt gelijk.

pas op je verdampt alcohol welliswaar onder een wasemkap ,hoef je niet te vertellen hoe gevaarlijk dit is.

voor het zelfde geld heb je een smartstill waarmee je de dure alcohol weer terug wint.

in de smartstill kun je ook met olijfolie werken,het is inprincipe een grote babyflesverwarmer.

31 minutes ago, fsmidt said:

voor het zelfde geld heb je een smartstill waarmee je de dure alcohol weer terug wint.

Dat is mijn overweging ook, plus dat je er ook nog eens mee kan destilleren, en dat lijkt me echt leuk om een keer te doen :D 

Ik heb een druif tegen mijn huis, dat ding is denk ik gauw 30 jaar oud, echt bergen en bergen druiven

Sorry maar snap het niet helemaal. Je doet tinctuur (wiet +96%) in de smartstill en dan?  Blijft er iets achter in het reservoir wat je mengt met olijf olie en wat dus wiet olie is?en de overgebleven alcohol komt in de glazen kan en kun je hergebruiken? 

6 hours ago, Beat said:

Sorry maar snap het niet helemaal. 

Jawel, je snapt het wel :D

Idd je doet tinctuur (dus wiet in alcohol, gezeefd)  in de ketel, je wint je alcohol terug (een groot deel althans) en in de ketel zit de zwarte drab die je eventueel kunt aanlengen met olie, of wat je ook wil doen met dat spul (roken/vapen)

De smartstill decarbolyxeerd en scheidt de alcohol van de olie maar behoudt beide

Je kan ook aubain marie de alcohol eruitstoken en de volgende keer nieuwe kopen, je kan een aantal keer dat doen voor die smartstill zijn geld gaat opbrengen. Dat is als je er verder geen lol aan beleeft, maar dat is vaak al de grootste verdienste van nieuw spul toch? :D 

nee, serieus, je kan er ook mee destilleren, maar nogmaals als het eenmalig is kan je beter de alcohol wegstoken

Quote: "De smartstill decarbolyxeerd"

dat valt best mee hoor ,altijd wel een beetje maar niet veel.

alcohol verdampt bij 78 graden en je tinctuur is snel verdampt.

ik laat niet alles verdampen mede dat ik niet altijd 96% gebruik dus zit er ook water bij.

met een rvs spuit zuig ik het uit  de still.

om vervolgens in een potje in de vriezer te zetten.

Maar de alcohol is wel herbruikbaar neem ik aan? 1 liter kost in Nederland ongeveer 40‚ā¨. Als ik van een liter veel over hou zou dat wel een uitkomst zijn.

Is er een schatting hoeveel alcohol je overhoud als je 'n liter gebruikt? 

Ik gebruik nu gewoon tinctuur maar als ik die 'zwarte drap' aanleng met olie is dat dus wiet olie, domme vraag misschien maar de werking zal dus sterker zijn als de tinctuur? 

17 minutes ago, Beat said:

Maar de alcohol is wel herbruikbaar neem ik aan?

Ja dat is het hele punt namelijk 

En ja decarbolyxeren zal idd pas plaatsvinden als ook alle water uit is gedampt, als het stopt met bubbelen, maar ik ben met fsmidt eens dat je beter de wiet eerst kunt decarbolyxeren in een een oven of iets op 115gr (geloof ik, moet je echt nazoeken)

Die smartstill is gewoon een destillatieketel maar dan modern en klein, je kunt dus ook zelf stoken mocht je dat willen, bijvoorbeeld wijn of zelf gegiste zooi

En in die zin zat ik laatst ineens te denken, stel dat je een gistvat hebt voor CO2 suppletie, (gist water en suiker en nog wat), in principe zou je later de alcohol die is ontstaan kunnen destilleren :D

Maar, je zal met deze destillatie niet hoger kunnen komen dan 80% of iets denk ik, 96% ga je nooit halen, behalve als dat je uitgangsproduct is (dus "ons' scenario).

Dus ja, de teruggewonnen alcohol kun je meteen weer gebruiken, of opdrinken :D 

En nogmaals , het leuke van die smartstill is naar mijn idee dus de veelheid aan opties die je hebt met dat ding, niet alleen etherische olie maken, maar ook gewoon een leuke experiment om zelf te stoken en vervolgens je zicht kwijt te raken omdat je perongeluk methanol hebt gemaakt hahahaha

:')

Hihaho

Ja dat wekt ook wel mijn interesse, zelf 'moonshine' maken, zonder ingewikkelde processen en wiet olie dan. 

Lijk me een mooie tool.

Tegenwoordig wacht ik wel vaak een tijd voor ik nieuwe dingen koop.

Zeer slechte ervaring met de levo  en de magical butter beide waren in een zeer korte tijd kapot en nooit een oplossing.

Even de review afwachten als die goed is koop ik deze NOIDS zeker weten.

Hier ook de smart still die met de regelknop een paar jaar terug gekocht werkt erg prettig heb de maten op de opvang pot staan zodat ik weet wanner die uit kan.

Had wel eens on het werken de deksel eraf gehaald maar dats niet zo slim :(

@kritischemassa dat leuk om te doen zo een vat maken had alles bij brouwmark gehaald ik kwam alleen niet boven de 85% met de smart still (Dacht dat het met de koeling te maken had en lengte).

1 hour ago, Amsterdam Errline said:

Hier ook de smart still die met de regelknop een paar jaar terug gekocht werkt erg prettig heb de maten op de opvang pot staan zodat ik weet wanner die uit kan.

Had wel eens on het werken de deksel eraf gehaald maar dats niet zo slim

Ach je hebt er kennelijk wat van opgestoken, dus geen 100% loss

1 hour ago, Amsterdam Errline said:

@kritischemassa dat leuk om te doen zo een vat maken had alles bij brouwmark gehaald ik kwam alleen niet boven de 85% met de smart still (Dacht dat het met de koeling te maken had en lengte).

Ja, ik meen dat je voor hogere percentages toch echt wel naar een destillatiekolom moet kijken, en dat is zo duur spul, maar zoals gezegd, voor onze toepassing is dat ook helemaal niet nodig daar het uitgangsproduct al 96% ethanol is

• Like 1

Een doubler erachter hangen dan zit je al op 85%.

Maar dan moet de koeler eraf.

• Like 1