• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Welcome in my installment, I'm a new user from Poland, I'll try to show you what I'm doing in the swamp area, the spot has been the same for a few years now, the mounds were prepared in autumn, I made a few new ones, some of the bushes were cut down to make room for new varieties, I'll also try my hand at autoflowering varieties, in a month I plan to sprinkle the whole spot with dolomite to further deacidify the soil and enrich it with magnesium. 2 weeks before planting I will also spread granular fertilizer all over the spot, I plan to visit every 2 weeks. I will give you a list of varieties when I sprout. I have a lot of experience so there will be something to see (I hope nothing bad will happen) Pictures of the spot preparation after the autumn harvest and what was growing on it.

:)

soilmix.JPG.e3c6fbe38d951259f3615517914c08e3.JPGsoilmix4.JPG.3514b623bd27457efb64193431f83eea.JPGwasser.JPG.6a20ad1f1bb59dd12a24bd504b323b45.JPGspot.JPG.87b6ef4c80616bdb2e9fa5b83b21e084.JPGfront.JPG.540b7c908536437631245ab47c0e5700.JPGsoilmix2k1.JPG.9fb46b718184430ce25a3e1e8e3aa73e.JPG8078-09f751c1-mediumOriginalAspectRatio.jpg.bf4031d852d07b5bbe8b9ff2924dbd19.jpg8081-a2586c5e-mediumOriginalAspectRatio.jpg.11bb692c69eff0fbfe565c68e57cc653.jpg8085-e318253d-mediumOriginalAspectRatio.jpg.b7845671bb8ff4db5782b8798defeada.jpg

• Like 5
  • Thanks 3

nice i follow youre topic,in my place is also a swamp alike place,i do not know the purpoce of those piles of soil.

are you also plant some near the water(part of roots in the water and part in the soil)?

12 hours ago, fsmidt said:

nice i follow youre topic,in my place is also a swamp alike place,i do not know the purpoce of those piles of soil.

are you also plant some near the water(part of roots in the water and part in the soil)? 

soil piles are so that after heavy rainfall the roots are not submerged in water, the downside of such places are problems with mold :)

• Thanks 2

15 minutes ago, La Buena Hierba said:

:koffiekrant: nice wil be following you 

peace LBH 

@La Buena Hierba Hi LBH, I've also been watching your doings, I wanted to buy some strains from you in the fall, but unfortunately you didn't write back to E-mail, and your genetics are very interesting :) I'm looking for mold resistant genetics, because every year the mold eats me a lot of flowers, the area as you can see wet and humid. What do you recommend? The best harvest in September :)

• Like 1

9 minutes ago, goriilaunit said:

@La Buena Hierba Hi LBH, I've also been watching your doings, I wanted to buy some strains from you in the fall, but unfortunately you didn't write back to E-mail, and your genetics are very interesting :) I'm looking for mold resistant genetics, because every year the mold eats me a lot of flowers, the area as you can see wet and humid. What do you recommend? The best harvest in September :)

dint see the email ?sorry

i pm you

I'm sure you've already noticed that many folks on this forum are happy to see you as a new member, so am i. 

Your previous grows look promising, and so does the preparation. 

I hope you're one of the guys that wil stick around for years on this forum! 

• Like 1

10 hours ago, goriilaunit said:

soil piles are so that after heavy rainfall the roots are not submerged in water, the downside of such places are problems with mold :)

yes...and the roots can go side ways....so the plant is better ancorred in the soil with a summer storm.....

if we use a pot...the roots can go only down....

this is so much better what you do !!

love it !!:wub:

• Like 1

10 hours ago, DeVos said:

yes...and the roots can go side ways....so the plant is better ancorred in the soil with a summer storm.....

if we use a pot...the roots can go only down....

this is so much better what you do !!

love it !!:wub:

By spreading fertilizer throughout the rest encourage the plants to greater root development, so it is worth spreading fertilizer over the entire area. :)

• Like 1
  • Thanks 1

Looks nice the preparations. Hope this will be  a good year for you.

Good luck with your grow.

• Like 1

Thank you, in a month we start to sprout something, so far the weather here is not good, yesterday +21 degrees and today only +9 :). In 2 weeks I am going on an overnight mission to transport and spread dolomite :)

• Like 2

On 4/20/2021 at 12:17 PM, DeVos said:

its too cold in poland now?....do you germinate on the spots? 

Today it was +15 degrees. but tomorrow only +8 degrees and possible frosts, I do not germinate directly on site, but do it at home. I do not germinate directly on the spot, I do it at home. 2 weeks of vegetation and then I plant at the destination.

• Like 1

Nieuwe zaden, ik zal Erdbeer planten, mijn vriend de anderen. Andere zaden zijn al in potjes gedaan, en op de vensterbank gezet, tot nu toe is het weer bij mij thuis verschrikkelijk, behoorlijk koud voor deze tijd van het jaar.892701751_outdoorregs.thumb.JPG.753a41310d4b1533b32ddb3c56dc6af7.JPG

• Like 1

On 5/2/2021 at 12:14 PM, DeVos said:

yes..here in holland too....too cold for time of year.......it was coldest april since 1968 i heard.....:(

Er was een vorst in de nacht bij mij thuis vandaag. Zelfs de spruiten kwamen niet uit de grond, als ze niet rotten komt het wel goed.

• Like 1