• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
ElTigre

Slimme meter wat nu?

Recommended Posts

Beste mensen van Weedforum, 

Ik wil binnenkort een binnen kweek gaan beginnen onder een 600 watt Dimlux. Een goede vriend van mij wilt zijn studenten kamer beschikbaar stellen voor deze kweekronde. ik had alles al aangeschaft om te kunnen beginnen maar loop nu tegen een probleem aan.. Er is namelijk een slimme meter... En elke kamer op de verdieping heeft een eigen stop die naar de slimme meter toe gaat. Is het Uberhaupt nog mogelijk om daar nog te kweken want ik had gehoord dat een slimme meter de 12/12 en 18/6 uren in kaart kan brengen. Daarbij vraag ik me ook af of het niet ineens verdacht is als er veel stroom wordt verbruikt want naast de slimme meter heb ik een 2500 m3 isobox (voor de afzuiging) en een 1500m3 isobox (voor de invoer) daarbij heb ik nog clipfans van gardena en een vatverwarmer.. 

Als je je afvraagt waarom zo veel vermogen voor in en afzuig dit komt omdat het een 240 bij 200 bij 120 tent is en dan zal ik er altijd nog een 600 wattje bij kunnen hangen. 

ik zal hieronder foto's plaatsen van de slimme meter en de stoppenkasten. 

A7B67F1F-B68B-4FB4-A839-6EC16E789343.jpeg

FA93B07B-F40F-485C-85DB-DA555A7EC30C.jpeg

C13C1CD1-595B-459C-B052-1FA1E7A9C89F.jpeg

B2A783DB-5ADE-4FF3-92CF-D5611C223C63.jpeg

73979A02-2902-4A4A-9C9A-A807CEE1AC8B.jpeg

ik hou helemaal niet van binnen kweken....en al helemaal niet in een studenten huis...met zoveel potentiele verraders./..afpersers.......hoe denk je daar de boel stil te kunnen houden dan?.....ook kwa geluid en reuk...schier onmogelijk.....imho......je komt als vreemde in een woonsituatie...zo dom zijn mensen niet...en die lullen graag in de kroeg enzo.....

als ik last heb van herrie in mijn slaap....dan gaat het stoppen...echt waar...hoe dan ook....

ga je eigen maar na....als jou buurman nachts herrie maakt...hoe reageer je dan zelf..?...

dit is een hopeloze missie....imho.....buiten dat beheerders van panden ook niet dom zijn....:))..en brandcontroles etc etc...

(als je wattage weten wil....dr zijn van die stroom vreet apparaatjes te koop bij elke bouwmarkt....paar tientjes ofzo...dan kan je per stroomvreter meten....)

een kennis van me huurde een kamer incl gas( cv ) en licht ....en kreeg slaande ruzie met de verhuurder......want hij had een extra eclectische kachel gezet in zijn kamertje....max cap 3000 watt...jaja van gamma .......wat tegen de afspraak was....:P

dus laat staan als die 3000 watt verbruikt werd door wat anders............:))

24 minutes ago, DeVos said:

ik hou helemaal niet van binnen kweken....en al helemaal niet in een studenten huis...met zoveel potentiele verraders./..afpersers.......hoe denk je daar de boel stil te kunnen houden dan?.....ook kwa geluid en reuk...schier onmogelijk.....imho......je komt als vreemde in een woonsituatie...zo dom zijn mensen niet...en die lullen graag in de kroeg enzo.....

als ik last heb van herrie in mijn slaap....dan gaat het stoppen...echt waar...hoe dan ook....

ga je eigen maar na....als jou buurman nachts herrie maakt...hoe reageer je dan zelf..?...

dit is een hopeloze missie....imho.....buiten dat beheerders van panden ook niet dom zijn....:))..en brandcontroles etc etc...

(als je wattage weten wil....dr zijn van die stroom vreet apparaatjes te koop bij elke bouwmarkt....paar tientjes ofzo...dan kan je per stroomvreter meten....)

Ik snap hoe jij hierover denkt maar het is niet helemaal accuraat, ik heb ervoor gezorgd dat er bijna geen geluid is qua afzuiging en ventilators ik heb zeer goed spul gekocht. Buiten dat moet de afzuiging ervoor zorgen dat er geen geur is. ik heb op geen van deze dingen bespaard en ga er van uit dat de afzuiging gewoon goed zijn werk doet. Dus het moet zeker mogelijk zijn en qua verraders enzovoort niemand komt in die kamer behalve de persoon die daar woont en ik zelf. Dus we hoeven zeker geen last te hebben van verraders. 

1 minute ago, ElTigre said:

Ik snap hoe jij hierover denkt maar het is niet helemaal accuraat, ik heb ervoor gezorgd dat er bijna geen geluid is qua afzuiging en ventilators ik heb zeer goed spul gekocht. Buiten dat moet de afzuiging ervoor zorgen dat er geen geur is. ik heb op geen van deze dingen bespaard en ga er van uit dat de afzuiging gewoon goed zijn werk doet. Dus het moet zeker mogelijk zijn en qua verraders enzovoort niemand komt in die kamer behalve de persoon die daar woont en ik zelf. Dus we hoeven zeker geen last te hebben van verraders. 

Omgerekent gaat er maximaal zo'n 1.000 watt per uur verbruikt worden. 

4 minutes ago, ElTigre said:

Omgerekent gaat er maximaal zo'n 1.000 watt per uur verbruikt worden. 

knal dat maar eens op die stop dan....die per kamer gaat zoals je zegt...dan zie je wel of het kan of niet....

en alleen een open raampje?....of blaas je naar buiten?

echt waar?  een studenten kamer waar alleen de huurder komt?  ...:)...en af entoe een rare gast...ben je zelf student geweest?

1 minute ago, DeVos said:

knal dat maar eens op die stop dan....die per kamer gaat zoals je zegt...dan zie je wel of het kan of niet....

en alleen een open raampje?....of blaas je naar buiten?

Ik ben van plan om de luchtafvoer in de kamer naar buiten te blazen dit zou eventueel ook kunnen via een openraampje (heb al privacyfolie gekocht) De luchtinvoer wil ik vanuit de kamer halen en het liefst zo dicht mogelijk bij de ingang van de deur zodat er lucht word ingezogen wat onder de deur vandaan komt om geur natuurlijk te voorkomen. 

6 minutes ago, ElTigre said:

Ik ben van plan om de luchtafvoer in de kamer naar buiten te blazen dit zou eventueel ook kunnen via een openraampje (heb al privacyfolie gekocht) De luchtinvoer wil ik vanuit de kamer halen en het liefst zo dicht mogelijk bij de ingang van de deur zodat er lucht word ingezogen wat onder de deur vandaan komt om geur natuurlijk te voorkomen. 

je kan tevoren testen door een warmte lamp van 600 watt op te hangen 12/12...dan zie je wat de temp doet.....in de kamer...maar vocht wordt je probleem.....

dus het is of naar buiten blazen....of een ontvochtger erbij zetten......mja...die vreet ook weer stroom dus....:))...mja die kan je ook aanschakelen als de lamp uit is...

blaas je naar buiten....dan komt er herrie...hoedan ook....dus een geluiddemper is dan een hulpje....mja...evengoed....blijft herrie geven....zeker snachts...

..is dit je eerste kweek?...zo te horen wel.....je draai wordt apr mei juni...dus nog niet echt heet buiten...als je geluk heb...

2500 afvoer is meer als zat voor 600 watt.......en die is stil idd...als je de goede box hebt....en trilling vrij ophang

Just now, DeVos said:

is dit je eerste kweek?...zo te horen wel.....

Dit wordt idd me eerste kweek die ik volledig zelf doe. 

Ik ben van plan om op RFX-1 te kweken en voor te groeien in cultilene startblokken. Dan zet ik de RFX-1 in Smartpots en plaats daar de startblokken op. 
Ga als voeding Yara Calcinit en Yara Kristalon brown gebruiken. 
(Calcinit = kalksalpeter) Voor stikstof
(Kristalon brown is een NPK meststof)  Voor Stikstof kalium en fosfor

Maar lucht in en afvoer dat lukt me allemaal wel dat wordt wel goed geregeld me enige probleem is nu die slimme meter daar heb ik echt hulp bij nodig.. 

Ik wil dus graag weten of ze het bijvoorbeeld kunnen zien dat er 12 uur veel stroom wordt verbruikt en 12 uur minder en of dit gaat opvallen bij de huurbaas. 1.000 watt is toch niet zo ontzettend veel een wasmachine ofzo verbruikt dat ook gewoon. 

je gebruikt dus gewoon 12uur  x 1000 watt meer als daar voor is 12.000 watt per dag meer....is 12 kw

een koffiezet apparaat gebuikt ook veel...maar das 10 minuten ofzo....een wasmachine 1.5 uur x ...watt...etc etc....

hoeveel apparaten gemiddeld gebruiken is te googlen....maar simpel te meten met een metertje uit de bouwmarkt...dan heb je het exact...

meet je snelle games pc maar eens na.....misschien wel meer als op de achterkant staat...:))

15 minutes ago, ElTigre said:

Ik wil dus graag weten of ze het bijvoorbeeld kunnen zien dat er 12 uur veel stroom wordt verbruikt en 12 uur minder en of dit gaat opvallen bij de huurbaas. 1.000 watt is toch niet zo ontzettend veel een wasmachine ofzo verbruikt dat ook gewoon. 

zoals ik al eerder zei..de huurbaas krijgt elke maand een mail met het verbruik van afgelopen maand ...en hoeveel dat was dezelfde maand een jaar geleden.....dus van de helemaand opgeteld...kwh

• Thanks 1

Just now, DeVos said:

zoals ik al eerder zei..de huurbaas krijgt elke maand een mail met het verbruik van afgelopen maand ...en hoeveel dat was dezelfde maand een jaar geleden.....dus van de helemaand opgeteld...kwh

Okee maar daaruit kan hij dus niet zien of er een 12-12 patroon is en krijgt hij dit dan per kamer (elke kamer heeft namelijk een andere stop) of krijgt hij dit over de hele verdieping? 

1 minute ago, ElTigre said:

Okee maar daaruit kan hij dus niet zien of er een 12-12 patroon is en krijgt hij dit dan per kamer (elke kamer heeft namelijk een andere stop) of krijgt hij dit over de hele verdieping? 

van het hele huis natuurlijk....niet per kamer...

de leverancier....kan meer zien...mja...het wordt betaald toch...want hij meet het...dus krijgt hij het betaald...:)....dus als ik 5000 watt bouwkachels ophang voor een verbouwing of zo.....dan vind die dat niet erg hoor...:))...meer watt meer $$$...meer winst...zo simpel...

• Thanks 1

kheb nog geen stoomboer horen klagen over zijn extra winst doordat de mussen dood van dak vielen bij 40 graden....en dat heel nederland zijn airco aanhad staan...:))

1 minute ago, DeVos said:

van het hele huis natuurlijk....niet per kamer...

de leverancier....kan meer zien...mja...het wordt betaald toch...want hij meet het...dus krijgt hij het betaald...:)....dus als ik 5000 watt bouwkachels ophang voor een verbouwing of zo.....dan vind die dat niet erg hoor...:))...meer watt meer $$$...meer winst...zo simpel...

Okee

Just now, DeVos said:

kheb nog geen stoomboer horen klagen over zijn extra winst doordat de mussen dood van dak vielen bij 40 graden....en dat heel nederland zijn airco aanhad staan...:))

Das eigenlijk heel goed nieuws dan, dat betekend dat het in principe gewoon zou kunnen. Erg bedankt. 

En kwa lucht in en afvoer wat raadt je me aan dan? 
Want zelf zat ik te denken om de luchtinvoer bij de ingang van de deur van de kamer te plaatsen (Daar in de buurt wat niet zichtbaar is) 
En verder de luchtafvoer via een raampje te lozen waar privacy folie voor zit. en er zegmaar een flens aan te maken aan dat raampje met een houtje ervoor getimmerd. 

als stoom boer jaag je op stroom jatters....dus de wijkkast ...wat die teld...moet overeenkomen met de optelling van alle huizen van de wijk.....klopt dat niet....dan gaan ze actief een lekje zoeken....

dat kan een kweker zijn....maar ook een piza boer die stroom jat....:)).....of een huisvvol met servers....die illigaal aangesloten zijn.....of een zonnebank studio die stroom jat....of een stomerij...:))

ja toch???  :))

11 minutes ago, DeVos said:

als stoom boer jaag je op stroom jatters....dus de wijkkast ...wat die teld...moet overeenkomen met de optelling van alle huizen van de wijk.....klopt dat niet....dan gaan ze actief een lekje zoeken....

dat kan een kweker zijn....maar ook een piza boer die stroom jat....:)).....of een huisvvol met servers....die illigaal aangesloten zijn.....of een zonnebank studio die stroom jat....

ja toch???  :))

Nee okee dat snap ik wel, maar het gaat om die huurbaas als jij zegt dat hij een rekening krijgt (aan het eind van de maand)  en de rekening is niet super hoog dus bijvoorbeeld een 600 watt lampje met afzuiging en de rekening wordt zegmaar over de hele verdieping verdeeld (5 mensen zitten op die zelfde meterkast)  dan zou dit in principe niet zo moeten opvallen toch? (De rekening is maximaal 100 euro duurder dan over 1 verdieping)  Dan is de rekening gewoon ietsjes duurder en als de huurbaas gewoon die rekening betaald is er dus ook niks aan de hand. Daar komt het dus een beetje op neer hoe ik het begrijp. 

De rest wordt allemaal gewoon goed geregeld. 
Slot is al vervangen dus de huurbaas kan er sowieso niet zomaar in.

Ook heb ik stille apparatuur (die geen herrie maakt) dus er is ook niks te horen.
En ja de lucht in en afvoer kan ik miss nog wat beter regelen zat dus te denken om een flens bij het raampje te timmeren en daar de afvoer weg te blazen en in te blazen via de deur van de kamer om als extra zekerheid stank te voorkomen.

zeker jonge mensen zijn heeeel erg oppurtunistisch

de mede studenten zou ik voor geen reet vertrouwen.

zeker niet in een grote stad ofzo

iedereen wil alles voor zichzelf 

dat gaat dus niet werken denk ik...

als je het over plantjes hebt of een ruikt er iets is het waar kan ik het krijgen, 

niet delen

niet zelf kopen

laatste tientje proberen gratis te krijgen etc etc

sommige mensen zijn chill maar hoe weet je het van te voren

• Like 1