• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Helaas vorige ronde last gehad van thrips en deze biologisch bestreden met natuurlijke vijanden maar er niet geheel vanaf gekomen.

De tent etc alles nu meermaals behandeld met een gif (Solabiol) wat niet heel lang actief blijft zodat ik later alsnog biologische, natuurlijke vijanden in kan zetten. Ook trekt dit middel in de plant en durf ik het bij jonge kiempjes nog wel te gebruiken maar mag dus eigenlijk niet om planten gebruikt worden welke geconsumeerd gaan worden.

Mijn vraag... Wat is nou echt de goude formule???

Helpt het bijvoorbeeld om een pauze te nemen 2x langer dan de thrips zn levens stadia bij elkaar zoals een maand of 2?

goede vraag, je kunt natuurlijk van die gele kleefplaten ophangen en als dat niet helpt zou je kaliumzeep kunnen gebruiken, dit heb ik er over gelezen,

Kaliumzeep

Kaliumzeep is, wanneer je het met kleefstrips niet meer red, de beste manier om deze beestjes te verdelgen. Kaliumzeep wordt verkocht in flesverpakkingen van 500 ml. Deze vloeistof wordt opgelost in warm water en kan worden gebruikt om trips, maar ook bladluis en wolluis te verwijderen. Kaliumzeepbehandelingen zijn efficiënt en milieuvriendelijk. Met een kaliumoplossing kan ook tuingereedschap, kweekbakken en bloempotten worden gereinigd.

en anders moet je, je idd tot zwaardere middelen wenden zoals,

Pyrethrinen en rotenon zijn stoffen die ook wel gebruikt worden tegen tripsen. Het is wel erg giftig en zeer milieuonvriendelijk. Deze stoffen zijn  zeer giftig voor bijen.

het is het één of het ander denk ik, en natuurlijk wat je zelf al zei 😁.

ook kunnen ze slecht tegen een hoge luchtvochtigheid, dus je planten in het begin lekker nat spuit is mss ook nog een optie. dan zou je canacure kunnen gebruiken het is gelijk een soort bladvoeding en het laat een kleeflaagje achter voor een paar dagen dus een aantal keer per week spuiten dan kom je er misschien ook van af

dus succes, hoop dat je er af komt.

Tja zo heb je wel meer huis tuin en truckjes zoals knoflook of kaneel en ik heb ze vaak genoeg toegepast zien worden om je te kunnen vertellen dat het niet werkt helaas.

Misschien leuk voor prefentief en dat het wel wat bijdraagt maar voor een indoor uitbraak zou ik er echt niet op vertrouwen.

Ik blijf bij Neem tonic voor het bestrijden van beestjes als de plant nog in groei is.

Vanaf er bloei is dan zal ik ook natuurlijke vijanden inzetten.

Het probleem met natuurlijke vijanden is dat ze proberen een natuurlijke balans te maken, ze zijn niet gek,.. ze willen later ook nog kunnen leven,.. Maar omdat onze kweek omstandigheden niet optimaal zijn voor de natuurlijke vijanden, maar wel voor de beestjes die de planten aanvreten.. verdwijnt de natuurlijke balans en krijg je weer een plaag... 

Wat ik zelf doe is in de groei en begin bloei spuiten met backing soda (1 eetlepel) plantaardige olie zonnebloem ofzo,.. (paar druppels) en afwas (paar druppels zodat de olie beter in het water opneemt) ... dit op 1 liter water.... verder in de bloei probeer ik toch natuurlijke vijanden te vinden,.. de tijd van lievenheersbeestjes komt weer aan.... ;) :D