• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Na een prima ronde vorige zomer, gaan we het dit jaar weer proberen. Ik heb te veel zaden en soorten om allemaal dit jaar uit te proberen, dus ik heb een selectie gemaakt. 5 mei zijn alle zaden in een potje water gegaan. Alle zaden lagen in een keukenkastje, behalve mijn eigen First King x Guerilla Gold zaden die ik in de vriezer had bewaard. Deze zaden zonken al na een paar uur naar de bodem, terwijl de rest van de zaden dit pas de volgende dag deden. Dit laat mijns inziens goed zien dat zaden kiemkrachtiger zijn als ze uit de koeling komen, dus het eerste experimentje van dit jaar is al geslaagd lol.

IMG_20210505_090732.thumb.jpg.a061bd8a6672334770ee18d60e8294df.jpg

Inmiddels staat alles sinds 9 mei in de roottrainers. Slechts één Copacabana Haze zaadje wilde niet openknappen, dus die heb ik een handje geholpen. Hopelijk heb ik daar geen schade mee aangericht, maar we zien wel of die nog boven de grond uitkomt. 

IMG_20210512_153638.thumb.jpg.eb8e6a23c210815393c96fbde4ec3ae1.jpg

Op een paar na laten alle plantjes hun eerste zonnepanelen al zien, dus ik ben dik tevreden tot nu toe. Komende week krijgen we wel weer een flinke bak regen, dus dan gaan ze in het kasje buiten. 

Tot de volgende update :)

JW

• Like 2
  • Thanks 4

Succes met je kweek dit jaar JW.

Het eerste wat ik dacht toen ik die shotglaasjes zag was...Ad Fundum! :D 

• Haha 1

Nou het gaat alvast geweldig hier, alles wat in de volle grond staat wordt geel en groeit niet. Iemand enig idee? Grond is gewoon vochtig dus dat kan het niet zijn. Wellicht moeten ze nog bijkomen van het verpoten. Op de foto lijken ze groener dan ze in werkelijkheid zijn. 

IMG_20210617_203400.jpg

IMG_20210617_203404.jpg

IMG_20210617_203430.jpg

Jonge plantjes waarbij de lobbladeren eerst geel wegtrekken en vervolgens van onder naar boven steeds geler wordt moet door een gebrek aan vocht zijn. Heel apart wel als je zegt dat de grond gewoon vochtig is. 

• Thanks 1

Grond te vochtig misschien?

Neem eens wat van tussen de planten en knijp dit in je hand. Hoeveel water komt er dan uit?

En zie ik verse mest door je grond?  Heb er zelf geen ervaring mee, maar dat wordt afgeraden wegens te 'heet' wat betekent te veel voeding.

• Thanks 1

6 hours ago, OutdoorKing said:

Grond te vochtig misschien?

Neem eens wat van tussen de planten en knijp dit in je hand. Hoeveel water komt er dan uit?

Niks. Grond is hooguit klam en dat achtte ik voldoende. Vorig jaar gezeik gehad met overbewatering en nu dus met te weinig water. Ik leer het vast wel een keertje hahah. Nu met de regen denk ik dat de grond wel weer wat natter wordt. Hopelijk trekt het nog bij. 

Die verse mest die je ziet zijn gewoon korreltjes aarde, maar dit steekt meer af door het zaagsel wat op de aarde is uitgestrooid. 

Bedankt voor de reacties @OutdoorKingen @boswandeling

Ik vind dat je ze heel snel in de volle grond zet,ik laat ze eerst toch een poosje voorgroeien in pot totdat ze sterk genoeg zijn voor slagregen,slakken en meer van die ongein,ze kunnen dan ook wat meer tegen foute omstandigheden.

Maar daar heeft iedereen zn mening over.

Fertometer in de aanslag om het grondje te meten.

Als bij mij de worteltjes net aan de onderkant van een liter pot uitkomen mogen ze in de volle grond.

Handje kippenmestkorrels onder de wortels en een dikke plens water voor het aanzetten.

Heb vaak gezien dat de kluit niks groter werd dan op het moment van in de volle grond zetten.

Bij rootbound de wortels aan de buitenkant loshalen of doorsnijden.

Ik geef ze ondanks ze in de volle grond staan nog biobizz fishmix mee.

Je hebt zo,n fertometer toch.

Deze kun je ook als vochtmeter gebruiken.

Als je meter oranje aangeeft en nadat je water hebt gegeven groen of rood dan is je aarde te droog en al helemaal met die kleine plantjes,die bovenlaag is snel uitgedroogd.

Leg er anders een lapje worteldoek om de plant heen tegen het uitdampen van het water plus het trekt wormen aan.

Ook je slakken korrels blijven beter liggen.

• Thanks 1

Bedankt @fsmidt voor de uitgebreide reactie. Ik heb ze drie weken in de roottrainers gelaten en daarna direct in de grond gezet. Groter dan dit worden ze nu eenmaal niet in die roottrainers. Fertometer ga ik direct aanschaffen want dat lijkt me toch wel een hele nuttige. Plens water hebben ze gisteravond gekregen van de natuur, maar ik ga het nu zelf ook beter in de gaten houden. 

• Like 1

ik zie dat je ook Thai King S hebt ontkiemd,ik heb ze ook staan en doen het goed ook de D versie gaan als een speer.

Die gele meisjes kan ook te weinig voeding zijn.

Heb je de fertometer al?

• Thanks 1

Nope nog niet.. Kom dit weekend pas toe aan een bezoekje aan het tuincentrum vrees ik. Te weinig voeding lijkt me erg sterk want ik heb de grond vroeg in het jaar bewerkt volgens het Dame Blanche recept. Het heeft hier nu een paar dagen goed geregend dus ik wacht het even af. 

• Like 1

De super auto copacabana haze zijn vrijwel zeker overleden. Ga nu kijken of ik misschien nog een autoflower heb liggen die ik snel kan ontkiemen om alsnog in potten op te kweken :(

• Sad 2

Interessante verschillen tussen de drie Asian Haze'jes. Eén snel vertakkende autoflower, één hele compacte en één strekkende. Alle drie groeien ze lekker door :D

IMG_20210627_135253__01.jpg

• Like 2

De rechtse is een man.

De linkse moet nog uit de kast komen ook een man.

Middelste is wel een vrouwtje.

2 hours ago, fsmidt said:

De rechtse is een man.

De linkse moet nog uit de kast komen ook een man.

Middelste is wel een vrouwtje.

De linkse is een auto vrouwtje, maar de rest is als het goed is ook een vrouwtje aangezien het fem zaad is ;).

Waarom dacht je dat links en rechts een man zou zijn? Vind het zelf altijd heel moeilijk om te beoordelen, twijfel zelfs nog wel eens als ik witte haartjes zie lol

1 hour ago, fsmidt said:

Beide hebben hun hand naar beneden :)

Lijkt wel of dat aan het moment van de dag ligt, want nu staat alles weer met de handjes schuin omhoog. :D