• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Ik ben er achter gekomen alle grote planten zijn man de kleinere zijn vrouw. Klinkt dom maar daar ben ik wel achter gekomen.

Het is jammer dat je 3 grote potten hebt met 2 potten man en 1 vrouw.

Klinkt stom maar misschien stuifmeel op vangen 1 klein topje bestuiven en dan volgend jaar alle zaden verspreiden over 3 potten. Heb je waarschijnlijk wel in alle potten vrouwen. 

• Thanks 1

Hoe groter de plant hoe verder de stuifmeel zich verspreid.

Dus jou theorie kan best kloppen.

• Like 1

4 hours ago, BlackWolf said:

Het is jammer dat je 3 grote potten hebt met 2 potten man en 1 vrouw

Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen want van de andere twee kan ik het geslacht nog niet zien hahah. 

Het zouden drie regulier bloeiende fems moeten zijn, maar er zit dus één autoflower tussen. Of die andere twee ook daadwerkelijk vrouwtjes zijn moet ik nog even afwachten :)

20 hours ago, Janwiet said:

Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen want van de andere twee kan ik het geslacht nog niet zien hahah. 

Het zouden drie regulier bloeiende fems moeten zijn, maar er zit dus één autoflower tussen. Of die andere twee ook daadwerkelijk vrouwtjes zijn moet ik nog even afwachten :)

Sorry raakte dan even in de war van de andere berichte.

• Haha 1

Weer even wezen kijken bij de First King x Guerrilla Gold plantjes. Gaat helemaal prima hier. Helaas staan ze niet de hele dag in de volle zon, maar desondanks zijn het mooie planten aan het worden. Twee plantjes zitten in één plantgat en dan zul je altijd zien dat het de mooiste planten zijn. Dat is nu ook het geval, en het zijn beide vrouwtjes dus ik heb ze vakkundig uit elkaar gebogen. De andere twee plantjes zijn duidelijk zwakker, maar wel mooi groen dus ik wacht het geslacht nog maar even af. 

Toch mooi om te zien dat ook hier alles groeit op vrijwel pure zandgrond, enkel opgewaardeerd met kippenmest. 

IMG_20210711_160543.jpg

IMG_20210711_160555.jpg

IMG_20210711_160606.jpg

IMG_20210711_160603.jpg

• Like 2

Leuk die plantstokken. Plantjes zien er goed uit.

3 hours ago, Tune said:

Leuk die plantstokken. Plantjes zien er goed uit.

Is om onze lompe hond er een beetje bij uit de buurt te houden :D

• Haha 4

Na het oogsten een groot gat graven,wat klei en woudgrond mengen beetje(veel) compost + wormenmest erdoor wat kippenmest korrels handje vol op 10Ltr en lekker de hele winter zn gang laten gaan.

Volgend seizoen in de groei goed bewateren met 50ml/10 ltr leiding water action tomaten voeding in die groene fles.

En je zult ook bomen krijgen.

En wat landbouw gips niet te vergeten en de wortels met kluit kun je halverwege het gat laten liggen(dit zit vol met bodemleven)

• Like 1
  • Thanks 1

@fsmidt ik snap nu wel waarom jouw planten zo goed gaan hahah. Zolang alles groen is en groeit vind ik het wel best hoor, ik hoef geen bomen. Ik vind het kweken leuk maar ik gebruik dusdanig weinig dat ik het in principe met drie planten al een jaar vol moet kunnen houden. Waardeer je tips echter wel, en je laat in de praktijk zien dat je er veel verstand van hebt :wub:

• Thanks 1

Action voeding voor tomaten lijkt erg op bac voeding. Gebruik dit ook werkt goed en natuurlijke bemesting is ook goed. Kweken van bomen is niet moeilijk alleen heeft voorbereiding nodig. Maak je eigen compost en gooi je bananen schil niet in de groen bak maar in je tuin. En zo lang je gewn zware medicatie gebruikt zou je zo nu en dan een plasje bij je plant kunnen doen. Is ook niks mis mee. 

Hoe biologisch wil je het hebben 😁

• Like 2
  • Haha 1

Zo is het,ik heb 3 compost bakken en hier gaat van alles in,alleen geen citrus vruchten, tomatenplant en aardappelloof.

Gras,blad,fruit en groente afval en niet te vergeten koffieprut.

Verder gebruik ik nog wormenbakken van die grote grijze dezen waarderen mijn aarde weer op na het buitenseizoen.

• Like 1
  • Thanks 1

Met de Thai King S gaat alles goed, maar de Asian Haze'jes krijg ik maar niet donkergroen. Laatste jaar dat ik biologische/organische voeding gebruik iig. Schijnbaar kan ik niet goed inschatten hoe veel je ze moet geven hahah. In de volle grond met het dame blanche recept kan weinig fout gaan, maar dat vloeibaar voeden krijg ik maar niet in de vingers... 

Wordt vervolgd :koffiekrant:

IMG_20210720_185931.jpg

• Like 2

Ec verhogen totdat je gele puntjes krijgt.

En goed voedingswater geven.

Ik geef net zolang dat er water onderuit komt ze staan op van die onderzetters daarna even laten rusten en als die onderzetter weer leeg is weer gieten.

Potten staan vaak te droog.

Als je een mix met cocos hebt gebruikt kunnen ze bijna niet verdrinken.

Ik geef nu standaard 50ml action voeding op 10l kraanwater.

Fertometer al aangeschaft?

Grond meten en als deze van rood naar groen springt zit je mooi op het randje.

Je kan ze altijd donkergroen krijgen als je wilt.

• Thanks 1

@fsmidt ik heb geen cocos door de grond maar wel perliet. Ik dacht dat een fertometer onbetrouwbaar was bij organische (vloeibare) mest dus daar heb ik eigenlijk niks mee gedaan.

Als ik het goed begrijp dan blijf je ze dus net zo veel water geven totdat er letterlijk niet meer water in de grond kan worden opgenomen? Dat ga ik nu ook maar eens doen. Ik geef ze nu elke keer een dubbele dosis cannabio vega, maar volgens mij kun je dat haast niet overdrijven. 

Veel dank voor de tips iig <3