• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
grel

1ste kweek 2 x gorilla glue autoflower

Recommended Posts

Ben met mijn 1ste kweek bezig:

2 x gorilla glue autoflower

lcd lamp HPS Killer 120W

Het is tot dusver een leerrijk proces geweest.

...sowieso met de nodiige beginnersfouten maar dat maakt die eerste keren net zo interessant... (??!)

Ze staan in een kast in de kelder (iets te koel vrees ik...).

80cm x 80 x 200 (had ik maar voor 100 x 100 x 200 gegaan...)

Ze zijn nu in week 8, bijna week 9.

Er zijn eerste bloeiverchijnselen; wat later dan aangegeven.

Ik heb ze in standaard potgrond van het tuincentrum gezet.

Ze hebben geen groeivoeding gegeven maar ik ben van plan met terra bloom te beginnen zodra ze wat meer beginnen bloeien/stoppen met groeien (volgende week??)

De lamp heeft 2 standen (VEG / BLOOM). Ik plan deze dan in de komende dagen/vanaf volgende week op beide standen te zetten.

Lager wat foto's.

De eerste 2 geven een overzicht. Het ziet er nogal wild ook vind ik zelf :-)

Foto 3 & 4: de eerste bloeiverchijnselen

Foto 5 & 6: de punten van de bladeren worden geel??? Vermoedelijk hek ik ze wat veel water gegeven...

Foto 7: temp & vocht. 17c is wat weinig vrees ik.... Ik zou best een dimmer plaatsen op mijn ventillator. Hij lijkt mij te krachtig voor de kast....

Wat denken jullie er van?

Alvast bedankt voor comments & tips!

1 & 2:

IMG_1504.thumb.jpg.a8fbef29967f951c1c3436b425fd7e9d.jpgIMG_1505.thumb.jpg.ee928e065ac21f90f2adc4c9637d36ee.jpg

3 & 4

IMG_1507.thumb.jpg.218a9fb296c1fbb033a2fb0469bbd950.jpgIMG_1508.thumb.jpg.e5802572c0a6a15f65e7896bf0128eb5.jpg

5 & 6:

IMG_1509.thumb.jpg.43ac861914e3fbae02a86eb6675bdb20.jpgIMG_1510.thumb.jpg.807dd8c39072ca82cc3c60a14020a4e2.jpg

7:

IMG_1512.thumb.jpg.66417135aedced5b73163ff64fcdb837.jpg

Zien er best goed uit, zo’n bladmisvorming zou ik me niet druk om maken! Dat er pas nu bloei verschijnselen zijn is raar, hoeveel uren licht geef je ze? 

1 hour ago, Rebel said:

Zien er best goed uit, zo’n bladmisvorming zou ik me niet druk om maken! Dat er pas nu bloei verschijnselen zijn is raar, hoeveel uren licht geef je ze? 

IK heb hetzelfde gehad vorig jaar buiten, mijn eerste batch AF's hadden het veel en veel te koud, het duurde inderdaad zo 8 weken voor er wat bloei was

zie de foto  met datum:

ZyIeamU.jpg

en die waren dus ook tegen de twee maanden oud tegen die tijd:

On 26-9-2020 at 12:16, kritischemassa said:

Deze ronde is op 8 april gestart. Ik tel altijd vanaf zaaidatum, dus dat is groeidag 0.

Bedankt voor de reacties.

Het licht staat op 16/8.

In mijn kast schommelt het rond de 17c sinds die ventilator op staat wat aan de lage kant is maar ik las dat autoflowers sowieso beter tegen lagere temperaturen kunnen.

Hopelijk schiet de bloei nog in gang!

@kritischemassa kwam jouw bovenstaande buitenkweek nog goed?

Nou zit er niet in iedere autoflower ook daadwerkelijk auto eigenschappen. Ik gebruik vaak een Letse of Litouwse Ruderalis en wanneer ik 100 zaden de grond in knal zijn er max. 50-60 autoflowering en de rest is gewoon snel. Als je dus de snelste autoflowers weer met de snelste autoflowers kruist gaat het goed. Ik ken de genen niet die gebruikt zijn, ik weet wel dat een zeker persoon Lowryders maakt die zelfs bij 8 uur licht en 12 graden gewoon met 60 dagen klaar zijn, uiteraard zijn ze magertjes dan maar toch.

Succes met je grow. Een raar fenomeen idd maar ik heb het ook al gehad.

Een Critical AF gekocht en buiten in de tuin gezet. Is gewoon gaan bloeien als de dagen korter werden.

Wel een mooie grote plant geworden toen.  :D 

Dit is een (LR2xNorthern Lights) x (LR2xSkunk) die op dit moment in de tuin staat en deze bloeit gewoon al. Op Koningsdag gezaaid en eind volgende maand (hooguit een week later) mag deze al gaan drogen. De genen doen er echt toe. Nou is dit een "saai" wietje, beetje dennengeur, vleugje peper en een puntje citroen maar dit is zelfs al de 2e ronde buiten van het jaar. De 1e ronde bracht wel een hele 11 gram van 1 plantje, maar goed die was dan ook maar 25cm hoog. Dit dametje is nu 40cm, zal nog 20cm erbij plussen en met een beetje geluk een gram of 30 gaan brengen....en dat nog VOOR de zomer.  

IMG_6134.jpg