• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Latergast

100% indica / sativa wiet?

Recommended Posts

Goedenavond,

Al jaren rook ik wiet. Nu weet ik dat er eigenlijk 2 soorten cannabis zijn (of eigenlijk 3), namelijk sativa en indica. Informatie hierover heb ik bijvoorbeeld gelezen op 420moment.nl. Er is ook een (groot?) verschil in effect tussen sativa en indica wiet. Op o.a. waterpijp-bong.nl, maar ook elders, heb ik een duidelijk artikel gelezen tussen de verschillen van beide wietsoorten. Echter het verschil in effect merk ik niet zo goed.

Nu heb ik begrepen dat tegenwoordig heel veel soorten wiet die je koopt in de shop eigenlijk allemaal kruisingen zijn tussen sativa en indica. Bijvoorbeeld 30% sativa en dan 70% indica, of een andere verhouding.

Ik ben op zoek naar een 100% sativa wietsoort en een 100% indica wietsoort. Maar bestaat dat eigenlijk nog wel? In shops kan ik het nergens vinden. (nu kom ik natuurlijk niet overal, maar toch). Dus zit er over te denken om het dan maar zelf te kweken. Maar ook dan de vraag, welke soort moet ik hebben en waar haal ik die zaadjes vandaan?

Hopelijk dat iemand mij kan helpen.

Een 100% zuivere Indica of Sativa is er bijna niet meer denk ik.

Je hebt zo veel kruisingen om alle mogelijke redenen....

zo zijn de 100% Sativa planten gekruist met Indica's om de bloeitijd in te korten.

Want een pure Sativa kan er wel 16+ weken over doen.

De O haze is een pure Sativa maar dat is een legendary en clone only strain.

Die zal mss nog ergens op de wereld bestaan maar in kleine kring.

De A5 is daar een afstammeling van...dit is de O Haze gekruist met een NL#5

De NL#5 is dan weer een bijna volledige Indica.

Een andere mogelijkheid zijn landraces.

Deze soorten zijn al decennia enkel door zichzelf bevrucht en daardoor ook 100% Indica of Sativa.

Een mooi site om meer te weten te komen over verschillende soorten is Seedfinder.

https://en.seedfinder.eu/database/strains/origin/

• Like 2
  • Thanks 1

Chocolope is een 95% Sativa soortje en toch maar een bloeitijd van 8 a 9 weken.

Nevill's haze is 90% Sativa met een bloeitijd van +/- 12 weken

en zo heb je er vast nog wel een paar 😁😁 succes met zoeken 👍.

Bedankt voor de info.
Niet bij stilgestaan dat er dergelijke redenen zijn om indica met sativa te kruisen.

Ik zal de seedfinder eens proberen en me verder verdiepen in het kweken.

90-95 is geen 100 he...

Ze bestaan nog wel, de 100% strains.

Via seedfinder kun je de goeie er wel uitpikken.

Ze zullen best wel bestaan @QnQ maar de vraag is dan , moet je dat willen, ik denk niet dat er veel op 12 + bloei weken zitten te wachten 😉

2 hours ago, Mr. Green said:

Ze zullen best wel bestaan @QnQ maar de vraag is dan , moet je dat willen, ik denk niet dat er veel op 12 + bloei weken zitten te wachten 😉

Ohhh jawel, ik wacht daar graag op...een goede Old School Haze van 16 weken is zekers de moeite om te growen. :)

Maar uiteraard niets mis met andere die er 8-9 weken over doen.

• Like 1

Hehehe...wacht maar tot je eens begonnen bent met kweken.

Het is verslavender dan het roken  ;)

• Like 1
  • Haha 1

On 10-6-2021 at 07:49, Mr. Green said:

...denk niet dat er veel op 12 + bloei weken zitten te wachten...

Klopt, de meeste nieuwe kwekers zijn al teleurgesteld als het langer dan 2 maanden duurt, terwijl een langbloeiende haze, zoals Tune al zei, echt wel een ander koekie is dan een autoflower die na 10 weken geslacht wordt.

Die uitzonderlijke Sativa's vind je meestal niet in de doorsnee coffeeshop. Daar gaat het alleen om het snelle geld.

Er zullen er ongetwijfeld zijn die het er voor over hebben om een zo'n lang bloeiend soortje te telen, maar het gaat ook over kosten besparen een week of 4 korter telen levert best een aanzienlijke kosten besparing op en dat weerhoud ook een hoop telers er van om die langdurige bloei soorten te telen, als je met een 95% (inplaats van 100%) een 3 a 4 weken aan stroomkosten kunt besparen waarom dan niet.

Maar iedereen is daar natuurlijk vrij in het is en blijft een keuze die je daarin maakt en gelukkig is die keuze aan je zelf 😁👍

On 10-6-2021 at 14:46, Tune said:

Hehehe...wacht maar tot je eens begonnen bent met kweken.

Het is verslavender dan het roken  ;)

hadden ze mij maar gewaarschuwd....:lol:....i am hooked....:P

• Haha 1