• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
BlackWolf

3x lemonhaze.

Recommended Posts

3 x lemon haze 

1 x extra bio+

1 x bio

1 x regulier 

Dit is een test de enigste die niet echt naar om gekeken woord qua toppen en bij voeden als vloeibare bac voeding is de extra bio+ deze krijgt wel pony poep en bananen water maar liever zelfs dat nog niet gewoon water maar dan de bananen schillen er bij leggen in plaats van ranja er van maken voor de plant.

Bio krijgt ranja van pony poep en banaan en bac dus vloeibare bemesting. Word wel getopt en als het lukt de slakken weg te krijgen. De regulier word netjes gekweekt krijgt bac voeding ook bananen water en andere dingen die de bio ook krijgen maar zal ook meer lager blijven waarschijnlijk een scrogge of binden om de plant laag te houden.

Bloei gaat deels buiten en binnen onder led. 

Extra bio+ is van wegen iemand die ik ken met een bepaalde levensstijl de plant staat daarom ook in een stenen pot. De plant moet zo groeien als de natuur het zou doen. Gelukkig mag ik later kleine toppen wel weg halen om de energie naar toppen te doen brengen waar ik wat aan heb. Anders word het een cake plant denk ik.

Bio is mijn style toppen en toppen tot dat je 100 toppen hebt en die allemaal even mooi worden. 

Geen zijtakken alleen toppen toppen toppen.

Regulier  is de styl van vroeger scrogen zo veel mogelijk oppervlakte bedekken. Van deze plant worden er dus geen zijtakken af gehaald maar steeds verweven vierkante meters maken 

20210624_205623.jpg

20210624_205655.jpg

20210624_205711.jpg

20210624_205720.jpg

9 hours ago, Mr. Green said:

succes @BlackWolf, je heb wel al wat beestjes die je graag willen helpen met opmaken 😐😐 

Ja zeker heb ik die. Puur natuur.

Vanochtend wat koffieprut om de plant gegooid slakken houden daar niet zo van. 

9 hours ago, Janwiet said:

Mooi! Wel erg indica-achtig blad voor een haze :D

Mee eens. Maar komt toch echt uit het zakje rqs lemonhaze. 

• Like 1

Mijn ervaring is dat de eerste bladeren altijd wel wat breeder zijn, het echte haze/Sativa blad zie je later in de teelt 😁.

• Thanks 1

Succes met je kweek BW.

@Janwiet : Veel van de Haze achtige hebben eerst Indica blad...omdat dit eigenlijk crosses zijn  Naderhand komen de Sativa invloeden boven

• Thanks 1

De planten die bio zijn hebben koffie drap gekregen dit werkt als voeding en tegen slakken. Ik maak mij ook geen zorgen om de bladeren onderaan. Gaat mij om de toppen boven aan. 

@BlackWolf gaaf ik kijk mee! Ook ik doe vrijwel alles biologisch. Tip tegen slakken: kopertape rondom de pot (1 randje rondom is voldoende). Werkt bij mij prima. Slakken willen er niet overheen. :-)

14 hours ago, Weet Ikveel said:

@BlackWolf gaaf ik kijk mee! Ook ik doe vrijwel alles biologisch. Tip tegen slakken: kopertape rondom de pot (1 randje rondom is voldoende). Werkt bij mij prima. Slakken willen er niet overheen. :-)

Weet ik alleen heb ik niet daarom maar koffie drap. 

Gaat goed alleen nieuwe foto's 

De normale bio heb ik getopt en dit blijf ik doe  tot die gaat bloeien. Zo kan die gewoon onder een lamp af bloeien wat eigenlijk met ze allemaal moet gebeuren maar betwijfel of de gene die gewoon groeit ooit nog binnen past.

Ik ben tevreden 

20210628_192405.jpg

20210628_192411.jpg

20210628_192422.jpg

20210628_192427.jpg

20210628_192432.jpg

20210628_192445.jpg

Eentje knalt echt de lucht in terwijl de getoote het nu zwaar heeft. Er zit iets op het blad ik weet niet wat lijkt wel schimmel.

Iemand tips 

20210711_114401.jpg

20210711_114407.jpg

20210711_114454.jpg

20210711_114522.jpg

Dat zijn tekenen van Calcium tekort.😐

Calciumtekort

Algemeen

In zowel planten als dieren is calcium een onmisbaar element, het komt voor in beenderen, schelpen en eierschalen. 3.64% van de aardkorst bestaat uit calcium. Calcium bepaald voor een groot deel de hardheid van ons leidingwater.

Het komt in de hele plant voor en is nodig voor veel processen in de plant maar het meest belangrijk is het groeiproces. Planten hebben twee transportsystemen: de houtvaten en de zeefvaten. De meeste voedingsstoffen kunnen via beide systemen worden vervoerd maar calcium kan alleen via de houtvaten worden vervoerd. Hierdoor is het een weinig mobiel element. Het is daarom belangrijk dat calcium in het wortelmilieu beschikbaar is voor opname.

Symptomen

Calcium wordt voornamelijk omhoog vervoerd in de plant en een tekort zal dan ook het eerst zichtbaar worden in de oudere bladeren. Niet de onderste bladeren, maar juist die daarboven, zullen geel/bruine vlekken krijgen met een scherp bruin randje. De groei is vaak geremd en bij een ernstig tekort zullen de toppen klein blijven en niet goed dicht groeien. Een sterk verminderde opbrengst is het resultaat.

Te veel calcium resulteert in een donkere plant en een geremde groei en kan leiden tot boor, mangaan, zink, magnesium en soms koper tekorten.

Ontwikkeling

• bij een tekort beginnen de vlekken als kleine lichtbruine puntjes die later groter groeien tot scherpomrande vlekken met een bruin randje.
  • Na twee weken komen er steeds meer vlekken op de oudere bladeren, en aan de rand van het blad zoals bij een kaliumtekort of verbrandingsverschijnselen. Het verschil met een K-tekort is de scherpe omranding en het begint niet bij de rand van het blad.
  • Binnen een week is er een groeiachterstand.
  • Soms beginnen de jonge scheuten te krullen en hebben ze magere dunne blaadjes zonder vlekken.
  • Oudere bladeren sterven langzaam af en rond de necrotische vlekken kunnen gelige wolkachtige vlekken ontstaan.
  • De bloei wordt ook geremd en het aantal haren blijft achter. De toppen groeien niet dicht en blijven klein.
  • De stampertjes worden sneller bruin.

Oorzaken

• Te weinig of verkeerde bemesting.
  • Teelt op calcium fixerende grond
  • Te veel ammonium, kalium of magnesium en/of natrium in het wortelmilieu. Ammonium remt het sterkst, natrium het minst.
  • Problemen met de verdamping door een te hoge EC, te lage of te hoge LV

Oplossingen

• Start met goede, niet te zure grond en de juiste voeding
  • Bij te hoge EC in het medium spoelen of tijdelijk schoon water geven.
  • Grond opwaarderen dmv dolomiet, gips, kalikiezelkalk, magnesiakiezelkalk, thomasslakkenmeel, tripelsuperfosfaat of kalknitraat.
  • Via de voeding kan extra calcium toegediend worden met vloeibare kalkmeststoffen, zoals calciumnitraatoplossing
  • Like 1

Raar. Ik geef ze ook het water waar ik eieren in gekookt heb. Maar zal eens even kijken of ik het anders kan doen. 

Erg bedankt

Ik gebruik één keer per week Canna mono calcium om extra calcium te geven. Meestal maak ik er bladvoeding van en het restant giet ik dan bij de wortels. Of het echt verschil maakt kan ik niet zeggen, maar ik heb nog helemaal geen calciumtekorten opgemerkt! 

Ik denk dat het komt door de bananen voeding die vol aan kalium en fosfor zitten.

dit kan dan zorgen voor een lage calcium in de grond. Dus meer eieren  koken. 

De planten nu. Nog steeds een blad probleempje bij de grote. Kleine ziet er wel geinig uit. Ook 1 stekje er bij die leeft. Erg leuk.

Ja ik ben bezig geweest haha.

20210727_163624.jpg

20210727_163637.jpg

20210727_163649.jpg

20210727_163658.jpg

• Like 3

1 stekje is echt aangeslagen gelukkig.

Binnen is er veel gebeurd eentje staat in bloei andere niet maar is geknalt. Ook is er spint gezien op 1 plant verder op en ik zal alle planten behandelen.

20210817_175735.jpg

20210817_175730.jpg

20210817_174806.jpg

20210817_174800.jpg

• Like 1

Hehehe...die foto op de Kliko. Hondje is naar het plantje aan het kijken. :) 

• Haha 1

Gaat mooi binnen buiten daar in tegen niet. 

Dit woord echt een duel voor mij wat nou de beste kweek manier is. Toppen of gewoon soort van scrogge haha de plant groeide te snel en te hard wou graag scroggen maar ja.

Of een grote kerstboom. Ook al is die al 2 keer getopt dit om dat ik een hoogte limiet heb. 

En dan kan ik volgend jaar met 1 plant mischien wel heel veel kweken.  Buiten voor laten groeien tot een mega plant en dan binnen af bloeien  

20210828_145308.jpg

20210828_145319.jpg

20210828_145326.jpg

20210828_145334.jpg

20210828_145342.jpg