• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Hallo,

Zit met een probleem.... Geurtjes in de ruimte en gang bij de m'n kweektent.

Ben nu in de 8ste week bloei ze kunnen nog zeker 2 weken maar ik ruik een lichte wiet geur .

Ik heb een 3 traps qmax vent ingesteld op niveau 2 (980kuub) onder de 23grafen gedumpt tot 75 procent erboven gedimt tot 85 procent deze is bevestigd met een sonnoconnect aan een empire classic filter van 1000kuub.

Alles is perfect dicht en afgeplakt en de filter zit inzn 1ste ronde de LV is 1keer boven de 70 gekomen maar is meestal stabiel tussen 45 en 60. En toch ruik ik m'n plantjes toch wel duidelijk.

Heb ook nog een luchtzuiveraar in de kamer aanstaan met hepa en kool maar deze verminderd het probleem niet ...

Aan wat zou dit kunnen liggen ?

Tnx

Hoe oud is je filter? Kan zijn dat die de geur niet meer opneemt in de actieve kool.

14 minutes ago, Tune said:

Hoe oud is je filter? Kan zijn dat die de geur niet meer opneemt in de actieve kool.

Deze draait nog geen 3maand . Is geplaatst geweest tijdens de groei omdat m'n 750kuub soft box het begeven had en ik een zwaardere afzuiger gekocht heb en dus m'n 800kuub highpro filter ook vervangen met deze empire classic....

Ik heb  ook de  neutraliser maar die gebruik ik vooral als ik knip zou m kunnen aanzetten maar doe dat niet graag omdat ik  niet weet welk effect dit op m'n plantjes heeft omdat ik lucht aanzuig in de kamer....

En heb je genoeg onderdruk in je tent? M.a.w. trekken de zijwanden naar binnen?

• Like 1

Ja hoor zuig ongeveer 900kuub af heb actieve inlaat van 125kuub en 1 passieve open ja onderdruk genoeg hoor .... Staan ook 2 highpro vents aan  maar onderdruk is er genoeg hoor..... Wel goed te weten dat je die neutraliser kunt aanzetten .... Alvast bedankt mannen!

Wel heb ik wat resonantie dat je in het huis hoort als het heel stil is.... Dat is weer minder

• Like 1

Zoals jullie wel weten is het redelijk vochtig buiten en dus ook binnen zou die empire classic filter gewoon al zijn werking verliezen na een paar dagen  boven de 60 procent LV ? Het betert echt niet....

Zou het kunnen dat t komt doordat ik de filter die in de tent hangt  bevestigd heb met een sonnoconnect buis 'aar de afzuiger buiten de tent. Omdat deze  geperforeerd is inwendig ?  En dat er toch  via hier mss niet gefilterde lucht uit de tent getrokken word...

Vandaag gemerkt dat t ook buiten te ruiken was ....:huh:

Als nood oplossing heb ik maar de 800kuub fat rhino die ik liggen had aan het uiteinde van  uitlaat getaped en rechtopgezet ... Deze is wel maar 125mm in diameter ipv 200 zoals de rest van m'n  lucht systeem.... Nu ruik ik niets meer maarja weet nog altijd niet waar die geur vandaan kwam...

Heb m'n afzuiger zoafgesteld dat nog maar 800kuub afzuigt ...

Is dit ok om dat zo te laten of is t 'iet goed om door een filter te blazen?

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd of dit zo klopt maar wat ik gelezen heb komt hierop neer.

Als je een filter hebt gebruikt om lucht mee af te zuigen mag je die niet zomaar gebruiken om door te blazen.

Zou iets te maken hebben met hoe de actieve kool in de filter zich nestelt.

Als ik het goed begrijp heb je nu een filter in je tent hangen die met een sonoconnect verbonden is met je afzuiger.

Aan de uiteinde van de afzuiger heb je nu een tweede filter gehangen waardoor je afblaast? Klopt dit?

Je gaat dan wel veel weerstand hebben door beide filters.

Ik zou zeker even je afzuiger in het oog houden dat die niet warm loopt.

• Thanks 1

26 minutes ago, Tune said:

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd of dit zo klopt maar wat ik gelezen heb komt hierop neer.

Als je een filter hebt gebruikt om lucht mee af te zuigen mag je die niet zomaar gebruiken om door te blazen.

Zou iets te maken hebben met hoe de actieve kool in de filter zich nestelt.

Als ik het goed begrijp heb je nu een filter in je tent hangen die met een sonoconnect verbonden is met je afzuiger.

Aan de uiteinde van de afzuiger heb je nu een tweede filter gehangen waardoor je afblaast? Klopt dit?

Je gaat dan wel veel weerstand hebben door beide filters.

Ik zou zeker even je afzuiger in het oog houden dat die niet warm loopt.

Dit is een ongebruikte filter die eigenlijk als reserve bedoelt was voor m'n  vorige afzuig installatie.

De filter heb ik idd na de vent geplaatst op het uiteinde van m'n  sonnoconnect .

Constant controleren is geen optie IVM mn shiften werk.

Zal t toch zo  moeten laten  denk ik want de straat vol blazen met geur zal me duur te staan komen.... Aan de andere kant zou het ook niet goed zijn  as IE t begeeft 

De Blackberry cake kan midden volgende week  onder het mes maar de cannalope zal toch nog  een week of 2  moeten staan.

Deze situatie is echt wel klote.... 

Dus conclusie ofwel zuig ik valse lucht via de sonno in de tent ofwel is m'n filter en werking kwijt door de aanhoudende regen van de laatste weken. Ofwel is empire classic gewoon weg niet zo goed...

1 hour ago, kritischemassa said:

Heb je niet een lek ergens in je afzuigsysteem? Dat je ongefilterde lucht ergens meezuigt?

Ik denk het niet nee de filter zit vast met een klem een nog eens afgeplakt met alu tape heb de tape eens gecontroleerd en dat ziet er strak uit .... Het is een goede 2 weken geleden begonnen eerst aanvaard naar maar 'aar mate de kweek vorderde echt wel duidelijk merkbaar en nu dat ik terug kwam van werk  rook ik het met langs die gevel te wandelen.... 

Is dat de empire classic Pluto ?

50cm lang en 30cm diameter lijkt me vrij krap voor 1000m3.

Het ding weegt ook maar 16 kilo.

Een Can filter van 1000m3 weegt 40 Kg!

Ik vermoed dat de kwaliteit van het filter niet even goed is als de echte 'classics' en dat de capaciteit in de praktijk een stuk minder is dan waar ze mee adverteren.

Eventueel kun je de slangen nog checken. Of vervangen.

Zorg dat er geen 90graden bochten in de slangen zitten, Liefst helemaal geen bochten.

Maar, omdat de filter eigenlijk nooit goed gefunctioneerd heeft vermoed ik dat het daaraan ligt.

On 15-8-2021 at 09:26, QnQ said:

Is dat de empire classic Pluto ?

50cm lang en 30cm diameter lijkt me vrij krap voor 1000m3.

Het ding weegt ook maar 16 kilo.

Een Can filter van 1000m3 weegt 40 Kg!

Ik vermoed dat de kwaliteit van het filter niet even goed is als de echte 'classics' en dat de capaciteit in de praktijk een stuk minder is dan waar ze mee adverteren.

Eventueel kun je de slangen nog checken. Of vervangen.

Zorg dat er geen 90graden bochten in de slangen zitten, Liefst helemaal geen bochten.

Maar, omdat de filter eigenlijk nooit goed gefunctioneerd heeft vermoed ik dat het daaraan ligt.

Ja het is er zo eentje goed om te weten qnq

Dit is echt een kut kweek geweest  zit nu op het einde. Een paar staan nog in de tent en een paar reeds geknipt. De geur is weg nu met de phat rihno  aan het uiteinde. Maar nu zit ik met resonantie problemen.

Snachts hoor je het echt  een licht gebrom als het echt muisstil is .... Paranoïde zou je voor minder worden.

In de kamer zelf hoor je amper wat maar erbuiten wel indien het stil is. Heb nu onder de slang en persfilter doeken en foam gelegt om het toch maar te minderen ook gedimt tot 50 procent  maar  het helpt niet heb 2 bochten van 90graden maar dit moet omdat alles in de zelfde kamer staat op dit moment . Echt werken ande opstelling is moeilijk zet de fan 20min uit en gans de boven verdieping stinkt  .... Moet nog paar daadjes en dan nog es drogen dus zit nu wel met de schrik niet dat een van de buren een melding maakt van overlast of een geluid dat ze horen.....

misschien is aan een softbox denken en dan één met overcapaciteit zodat je hem niet voluit hoeft te laten draaien die dingen zijn haast muisstil (als je een goede hebt)

7 hours ago, Mr. Green said:

misschien is aan een softbox denken en dan één met overcapaciteit zodat je hem niet voluit hoeft te laten draaien die dingen zijn haast muisstil (als je een goede hebt)

wat is een goede softbox? Ik zie per webshop de kwaliteit echt gigantisch varieren

Het merk weet ik even niet uit mijn hoofd, zou ik even moeten opzoeken maar volgens mij zijn de softboxen met een metalen behuizing het beste, ik heb er toen ook een demper bij genomen en je hoort hem amper zeker als je onder de 60 a 70% kunt blijven moet je gewoon gaan luisteren of hij het wel doet 😂

3 hours ago, Mr. Green said:

Het merk weet ik even niet uit mijn hoofd, zou ik even moeten opzoeken maar volgens mij zijn de softboxen met een metalen behuizing het beste, ik heb er toen ook een demper bij genomen en je hoort hem amper zeker als je onder de 60 a 70% kunt blijven moet je gewoon gaan luisteren of hij het wel doet 😂

Diegene die ik nu heb is een qmax silent is geïsoleerd net als een softbox.  Hiervoor had ik een metalen softbox met airfan slak deze had het begeven na anderhalve ronde daarmee dak ik deze keer voor de qmax ben gegaan....

Ik zou voor je volgende ronde je filter vervangen door de Rhino.

Om resonantie tegen te gaan best zoveel mogelijk ophangen.

• Thanks 1

On 8/20/2021 at 12:17 PM, Tune said:

Ik zou voor je volgende ronde je filter vervangen door de Rhino.

Om resonantie tegen te gaan best zoveel mogelijk ophangen.

en dan bij voorkeur met rubbers etc toch?

Mijn filter hangt op met straps maar je kan idd ook snelbinders gebruiken.

Of (fiets)binnenbanden.

En die 90-graden-bochten moeten er echt uit, dat kost je minstens 50% van je afzuigcapaciteit!