• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sunshine

Zaden kweek 2

Recommended Posts

Hey forum luitjes

Ik heb besloten om weer een zaden kweek te gaan doen in mijn 60x60 tent met 200 watt led lamp.

Ik wil vroege zaden produceren voor het volgende guerrilla seizoen , en omdat ik de leuke hobby mis en veel tijd over heb. 

Ik kan wel wat steun en hulp gebruiken van jullie om dit weer goed te laten slagen. 

Ik begin eventjes met het uitruimen van de kelderkast hehe 

greets! 

• Thanks 1

Ik ben er nog niet helemaal over uit welke soort ik wil vermeerderen , om volgend jaar op guerilla te gebruiken 

ik denk aan de greenpoisoin F1 van sweetseeds …Omdat ik deze plant 2 jaar geleden had staan en op 26 september mooi kon oogsten zonder rot . 

Maar als  Ik een F1 fastversion plant wil vermeerderen met een F1 vastversion , blijft het dan nog wel een F1 ? 

maar wellicht zijn er al betere vroege bewezen buiten soortjes , ik moet me nog even inlezen 

tips zijn welkom!

08BDB93C-5AF6-491A-BBBD-CD6D60BA8774.jpeg

• Thanks 1

de greenpoisen F1  Wordt gemaakt door

auto green poisen x greenpoisen te kruisen

of  

greenpoisen x auto green poisen

beide zijn te krijgen op de site van sweet seeds.

• Thanks 1

F1 Fast Version® seeds (sweetseeds.es)

Due to their fast flowering, these strains are very appropriate for growing in humid and rainy zones, in high mountains or regions with cold winters. In these areas that are especially sensitive to fungus attacks, these strains are very adequate because they manage to anticipate harvest to the season when the most virulent botrytis (grey mold) attacks, decimating the buds of the plants that feature longer flowering periods.

What are F1 Fast Version® strains?

Photoperiod-dependent strains are genetics that flower according to the photoperiod (the hours of light and darkness that plants are subjected to).

F1 Hybrids are the first resulting generation of the hybridization between two different and stable varieties. They combine the valued “stability” and also the appreciated “hybrid vigor” in the same generation. The more stable (homozygotes) the parentals and the larger the genetic distance between both of them, the greater this “hybrid vigor” and “stability” is.

The F1 Fast Version® strains are the first filial generation (F1) resulting from the cross between a photoperiod-dependent genetic and an autoflowering genetic. The result of this hybridization between two stable and totally different plants (at least regarding the type of flowering) is known in genetic terminology as “F1 Hybrid”. The F1 Fast Version® strains are hybrid genetics, 100% photoperiod dependent and featuring a very fast flowering stage.

The photoperiod-dependent parental contributes with its photoperiod-dependent trait to the F1 Hybrid in all the offspring. This happens because the photoperiod-dependent characteristic is dominant regarding to the autoflowering characteristic that, on the other hand, is recessive.

The autoflowering parental contributes with a very fast flowering and maturation of the flowers to the Hybrid F1 in all its offspring. In this case the heredity is in a half-way point and the autoflowering genetic reduces the duration of the flowering stage of the photoperiod-dependent parental in between 1 and 2 weeks.

At Sweet Seeds® we have used this type of hybridization that leads for a reduction in the flowering time in some of the most appreciated genetics from our catalog, creating versions with a very-fast flowering of some of our most appreciated photoperiod-dependent genetics.

Sweet Seeds® was the first feminized marihuana seed bank that released this type of hybrid genetics in the market. They are available in the cannabic scene from 2013.

What makes F1 Fast Version® strains so fast in flowering?
Advantages of F1 Fast Version® genetics
Breeding and inheritance in F1 Fast Version® strains
Discovery of the F1 Fast Version® strains. The beginning

• Like 1

een fastversion  F1 X F1   geeft.......25% autos....25% late greenpoisen....50%  F1

Maw...dit is geen aanrader....en voor sweetseeds de garantie dat mensen telkens hun F1 blijven kopen.....    :)

==================================================

As it refers to a F1 seed, if we cross these seeds (Fa) with each other to obtain more seeds, then the second generation, known as F2, concurring with the second Mendel Law or Character Segregation Law for the second filial generation, will not produce 100% Fast Version (Fa) specimens anymore. Within the specimens originated from this procedure, we would obtain a mix of 25% autoflowering (aa), 25% photoperiod (FF) and 50% Fast Version (Fa). The only generation that is 100% Fast Version (Fa) is the F1 Fast Version®.

4 minutes ago, Sunshine said:

Thanks ,  maakt het verder nog uit of je de auto laat stuiven en daarmee de photoperiod bevrucht ,Of juist andersom…? 

ik denk het niet.....maar volgens mij hebben ze wel meerdere GREEN POISEN autos.......ik denk dat de kortst bloeiende auto de beste is voor je F1......die zal dan ook ws vroeger worden...

4 minutes ago, DeVos said:

ik denk het niet.....maar volgens mij hebben ze wel meerdere GREEN POSEN autos.......ik denk dat de kortst bloeiende auto de beste is voor je F1......die zal dan ook ws vroeger worden...

Jaa klopt , ze hebben gp auto en gp auto xl  zag ik

4 minutes ago, Sunshine said:

Of bedoel je een selectie houden van meerdere gp auto’s en dan de vroegste pakken?

beide soorten die ze hebben...daarvan zeggen ze 8 weken na ontkieming.....?......beetje vreemd....mja.....kijk maar welke je pakt....ik zou de gewone gp auto pakken.

tja...ze zijn allemaal fem...dus je moet wat ombouwen....de auto gp of de originele gp foto.....

Green Poison Auto® (sweetseeds.es)

Variety:
SWS30
Indica:
56,9%
Sativa:
40%
Ruderalis:
3,1%
THC:
15-20%
CBD:
0,6%
Interior production:
400-550 g/m²
Foreign production:
35-200 g/plant
Harvest Interior / Exterior:
8 weeks from germination
Height:
60-100 cm
Effects:
Relaxing, Happiness, Psychoactive, Stimulating
Taste:
Skunk, Fruity, Earthy, Cheese, Sweet

DESCRIPTION

3rd Generation autoflowering strain. This hybrid is the result of crossing a selected strain of Big Devil #2 Auto® (SWS20) and our Green Poison® (SWS14) elite clone.

The resulting hybrid was backcrossed twice with the original Green Poison® clone in order to establish the Green Poison® aroma and taste.

In this autoflowering strain the tastes and aromas are strongly set to a very pleasant and intense standard, with sweet fruity tones and a mild Skunk background.

This strain features exceptional flower and resin production, providing a potent long-lasting effect.

zoals je ziet in vorige post....zit er bigdevil auto  in......

die zou je dus ook kunnen nemen....

je moet een kort bloeiende auto hebben...neem ik aan....om een fast version f1 vroeg te maken....

Maar als ik auto bigdevil x greenpoison doe dan zit er meer bigdevil genen in mijn eindresultaat als in de originele greenpoison F1 toch? 

• Like 1

Ik Lees net wel over de green poison hier op het forum dat het lijkt of ze elk jaar later klaar zijn..dat moet ik Niet hebben …

uiterlijk 3e week van september is beter ..

ik ga kijken of ik iets vroegers kan vinden 

• Like 1

49 minutes ago, Sunshine said:

Maar als ik auto bigdevil x greenpoison doe dan zit er meer bigdevil genen in mijn eindresultaat als in de originele greenpoison F1 toch? 

het hoeft niet perse slecht te zijn blijkbaar....want ze hebben het bij sweetseeds ook gedaan...

een goede potente auto die ook snel klaar is....maakt de F1 vroeger......als het origineel...

• Like 1

23 minutes ago, Sunshine said:

Ik Lees net wel over de green poison hier op het forum dat het lijkt of ze elk jaar later klaar zijn..dat moet ik Niet hebben …

uiterlijk 3e week van september is beter ..

das niet logisch....want de originele genetica zit bij sweet seeds in de bibliotheek,  dus ze kunnen elk jaar dezelfde F1 maken.....die constant zou moeten zijn.....

• Like 1

3 hours ago, Sunshine said:

Ja dat klinkt wel veel logischer ja,  Is er eigenlijk een kans op Herma’s als ik de GPfem x GPauto maak? 

ik denk dat de meningen daarover verdeeld zijn....met stabiele soorten niet....denk ik.....maar niet meer als dat je al eerder gedaan hebt...  :)

On 24-9-2021 at 21:59, Sunshine said:

serious 6  misschien ?

Serious 6 Strain | Cannabis Seeds | Serious Seeds

of deze serious6 x een snelle auto.......dan heb je een fastversion serous 6   gemaakt..... :)

edit :    misschien toch geen goed idee....serious6 is zelf al een F1....   :( ..maar geen fast version....dus het kan..

• Thanks 1

Jaa die sirious 6 lees ik ook veel goeds over inderdaad . Die ga ik zoizo een aantal bestellen voor volgend  seizoen. 

greenpoison en gp auto zijn ook besteld :)

die auto mazar van dutch passion ziet er ook supper goed uit als je de foto’s in de fotowedstrijd bekijkt op dutch passion website .  Ik heb ze zelf alleen nog nooit gekweekt , maar het lijkt me een goede strain om een F1 mee te creëren . B.V. automazar x greenpoison .

Ik vind alleen nergens op hun website de oogstmaand van de normale mazar ..

ik heb nog bedenk tijd aangezien mijn. Nieuwe tent nog onderweg is 😜

• Thanks 1

Ik zou ook eens gaan kijken in onze Buiten sectie.

Daar staan wel wat mooie verslagen en handige tips in.

Eentje van Wiet61 over maken van zaden:

• Thanks 1

On 26-9-2021 at 13:33, Sunshine said:

Jaa die sirious 6 lees ik ook veel goeds over inderdaad . Die ga ik zoizo een aantal bestellen voor volgend  seizoen. 

greenpoison en gp auto zijn ook besteld :)

die auto mazar van dutch passion ziet er ook supper goed uit als je de foto’s in de fotowedstrijd bekijkt op dutch passion website .  Ik heb ze zelf alleen nog nooit gekweekt , maar het lijkt me een goede strain om een F1 mee te creëren . B.V. automazar x greenpoison .

Ik vind alleen nergens op hun website de oogstmaand van de normale mazar ..

ik heb nog bedenk tijd aangezien mijn. Nieuwe tent nog onderweg is 😜

kan zeker...kweet niet hoe stabiel de auto mazar is.....ik meen vrij stabliel...

van kiemen tot oogst 10 weken zeggen ze....buiten 14 a 15 weken dacht ik...

Buy Auto Mazar® Autoflower Cannabis Seeds | Dutch Passion UK (dutch-passion.com)

ik zou liever een snellere auto zoeken.....

• Like 1

Vandaag zijn de bestelde spullen binnengekomen , en de zaden van sweetseeds 😁

set up 

60x60 kweektentje

200w led lamp

4x 12.5Liter smartpotten

50 liter plagron lightmix

1 zak extra perlite 

hypro terra voeding

zaden 

4x green poison fem

4x green poison autoflower 

Ik heb besloten toch de greenpoison F1 zaden te gaan maken 🤩  

mijn plan is om eerst stuifmeel te verzamelen van de Gp auto , en daarna een vol tentje green poison te bevruchten . 

En ik hoop dat ik voldoende stuifmeel kan bewaren om van de zomer nog andere mooie buitenplantjes te bevruchten op guerilla 

14298EAD-B1EF-4980-B38C-13C4A72590C5.png

DA337CD5-5D66-4359-A692-A346E9A40E16.png

Ik ben nog aan het rond lezen en bedenken wat de beste manier van aanpak is , en ik zit nog met een aantal vragen  🧐 

Kan ik ook 4 gp autos  gebruiken om eerst stuifmeel te collecten ?  Of krijg ik dan te verschillende planten in mijn eindresultaat zaden? 

of start ik met  4 gp auto’s , en gebruik ik daarvan alleen de vroegste om stuifmeel te produceren , en de andere 3 verwijder ik…

En zal Ik nadat ik het stuifmeel heb met 1 grote GP poison het hele tentje vol laten groeien .. of met 4 stuks ? 

Tips zijn welkom 🤗 

De lamp hangt trouwens nog even met een nood oplossing ..

Hoe ga je stuifmeel halen van de autoflowers? Dit is dan toch fem zaad?