• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Rop1834

25 Amn + 25 Silv. Haze onder 2x600 Lumatek Zeus Pro

Recommended Posts

Iets te vol naar mijn mening, had op meer afhakers gerekent, maar ze leven allemaal nog, volgende ronde doe ik rond de 30 in 18 liters. 

3 hours ago, boswandeling said:

Je kan er ook gewoon een paar weg doen. Voelt misschien pijnlijk maar als het beter past zou ik het gewoon doen.

Ja dat is idd pijnlijk. Zou ook niet weten welke ik dan moet kiezen en of het nog wel veel invloed gaat hebben als ik er nu bijv 5 wegdoe. Dan zou ik misschien de hele lange gestrekte amnesia wegdoen (zijn er 2 a 3 veeeeeeel groter als de rest. Silver haze zijn redelijk gelijk) maar wellicht hebben die wel de grootste potentie. 

• Like 1

On 3-11-2021 at 12:14, Rop1834 said:

Ja dat is idd pijnlijk. Zou ook niet weten welke ik dan moet kiezen en of het nog wel veel invloed gaat hebben als ik er nu bijv 5 wegdoe. Dan zou ik misschien de hele lange gestrekte amnesia wegdoen (zijn er 2 a 3 veeeeeeel groter als de rest. Silver haze zijn redelijk gelijk) maar wellicht hebben die wel de grootste potentie. 

Ik zou beginnen met de lange wappers eruit te knallen, deze zorgen enkel maar dat je lampen te hoog moet gaan hangen.

• Thanks 1

Vandaag staan ze precies 4 weken op 12/12. De silver loopt ong een week achter op de amnees. Beetje spijt van dat ik niet vol voor 1 soort ben gegaan (leermoment). Luchtvochtigheid krijg ik moeilijk omlaag dus deze week maar een luchtontvochtiger halen, of heeft iemand anders goeie tips? Zit nu rond de 65%. 

De lange wegdoen vind ik op dit moment zonde, ga ze wel deze week buigen. Vorige ook begonnen met bloeivoeding en ook flink ontbladeren. Durf niet te veel weg te halen, wat zijn jullie ervaringen met ontbladeren? 

Foto 2 en 3 zijn de silver haze, onderste foto's de amnees

IMG_20211114_213503.jpg

IMG_20211114_213525.jpg

IMG_20211114_213452.jpg

IMG_20211114_213517.jpg

IMG_20211114_213507.jpg

IMG_20211114_213459.jpg

Wat vinden jullie van deze manier van buigen? Lamp na het buigen ook lager gehangen, maar het voelt onnatuurlijk om te buigen dus vraag me af of dit de juiste manier is. 

Screenshot_20211119_222224_com.whatsapp.jpg

Screenshot_20211119_222221_com.whatsapp.jpg

Screenshot_20211119_222220_com.whatsapp.jpg

Screenshot_20211119_222217_com.whatsapp.jpg

Als het buigen werkt op deze manier waarom niet, soms moet je wat het gaat om het resutaat niet om de manier waarop 😉

Vocht blijft een probleem nu kunnen haze soorten best wat warmte hebben en volgens mijn ervaring zijn ze ook niet echt rot gevoelig dus ik zou gaan voor 27/65 qua temperatuur en vocht als ik kon kiezen 👍🏻

Ik gebruik nooit een ontvochtiger en zit regelmatig aan de 70 % vocht, tot nu toe geen problemen mee gehad, gewoon soortjes zetten die er goed tegen kunnen.

Blad weghalen kan natuurlijk ook en dat doe ik ook de hele teelt door als dat nodig is, en dan vooral de grote bladeren dat scheelt ook in je LV, succes 👍🏻

29 minutes ago, Mr. Green said:

Als het buigen werkt op deze manier waarom niet, soms moet je wat het gaat om het resutaat niet om de manier waarop 😉

Vocht blijft een probleem nu kunnen haze soorten best wat warmte hebben en volgens mijn ervaring zijn ze ook niet echt rot gevoelig dus ik zou gaan voor 27/65 qua temperatuur en vocht als ik kon kiezen 👍🏻

Ik gebruik nooit een ontvochtiger en zit regelmatig aan de 70 % vocht, tot nu toe geen problemen mee gehad, gewoon soortjes zetten die er goed tegen kunnen.

Blad weghalen kan natuurlijk ook en dat doe ik ook de hele teelt door als dat nodig is, en dan vooral de grote bladeren dat scheelt ook in je LV, succes 👍🏻

Bedankt voor je uitgebreide reactie MrGreen. Fijn om te lezen qua ombuigen. 

Gister de luchtontvochtiger geplaatst, en het helpt vrij weinig, hele avond rond de 70% en zojuist gekeken ook 70. Er is beginnende toprot ontstaan bij 2 a 3 planten. Ga zo nog maar eens kijken of ik 1 of 2 ventilators erbij kan kopen en  plaatsen, wellicht dat dat helpt. Dan nog vanavond wat blad verwijderen, goeie tip!! 

• Like 1

Het buigen doe je best in de groeiperiode...of de eerste weken van de bloei als er nog niet (veel) zichtbare bloei is.

Maar dit terzijde....soms kan je niet anders.

Om te buigen vind ik het eenvoudigste om de stengel eerst tussen duim en wijsvinger te pletten en dan om te buigen.

Zo gaan je stengels minder snel afknakken met het gevolg dat ze kan afsterven omdat de sapstroom niet meer goed is.

• Like 1

Toch wel wat bezorgd geraakt de laatste dagen. Eerst het probleem met lv, zag wat bruine plekken, nu bij bijna allemaal al redelijk wat bruine bloeiharen. Morgen staan ze 40 dagen op 12/12. Heb de lampen al wat hoger gehangen maar denk dat ik vorige week te onzorgvuldig ben geweest met voeding, bloombastic van atami. Wat is wijsheid nu? Gaat dit goedkomen? Wat een heerlijk leerproces is dit toch zeg, ik geniet er intens van, maar heb hier best wel zorgen over. Nu al 2x alleen maar water gegeven maar het slaat steeds meer over op bijna alle toppen

IMG_20211125_194820.jpg

IMG_20211125_194817.jpg

IMG_20211125_194812.jpg

IMG_20211125_194809.jpg

IMG_20211125_194804.jpg

IMG_20211125_194749.jpg

21 minutes ago, Tune said:

Heb je met iets gespoten op de toppen?

Anders eens kijken of je geen banaantjes vind.

Nee helemaal niks gespoten, zal nog eens goed kijken maar tijdens het ontbladeren ook niks geks gezien

De bruine bloeiharen zouden ook kunnen komen door de hoge LV maar zeker weten doe ik het niet 🤔 het kan verder weinig kwaad, heb ook weleens vroeg bruine bloeiharen gehad en ondervond er weinig van, ook ik had toen een hoge LV dus vandaar ik denk dat het aan de hoge LV ligt.

Alleen is de kans op toprot wel groter als je niet een soort heb dat daar goed resistent tegen is.

• Like 1