• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Rop1834

25 Amn + 25 Silv. Haze onder 2x600 Lumatek Zeus Pro

Recommended Posts

Ja, je zal even 6 euro's moeten investeren in een zakmicroscoop.

Maar als ik het zo zie zijn ze nog niet klaar.

• Like 1

Nog witte haren te zien dus ik schat ook nog niet dat ze klaar zijn.

En idd een zakmicroscoop is een must have.

Nog even wat random foto's met licht uit genomen. Vind ze wat mooier als de foto's met licht aan. Plan is nu, mits de microscoop het bevestigt (komt hopelijk deze week nog) om over 8 dagen ze om te leggen 

IMG_20211214_165108.jpg

IMG_20211214_165013.jpg

IMG_20211214_165029.jpg

IMG_20211214_165033.jpg

IMG_20211213_174527.jpg

IMG_20211214_165047.jpg

Dat stukje onderin op de laatste foto voelt dat zacht aan en kan je het er gemakkelijk uittrekken?

Lijkt wel toprot.

3 hours ago, fsmidt said:

Dat stukje onderin op de laatste foto voelt dat zacht aan en kan je het er gemakkelijk uittrekken?

Lijkt wel toprot.

Bedoel je die blaadjes? Zie geen top ofzo die bruin is, maar als je inzoomt zie je dat het een hoopje blaadjes zijn 

Ik zie toch ook al een paar amber kleurige trichomes.

Je zal altijd een onregelmatige kleuren pallet krijgen.

Zelf knip ik ze als de meesten troebel wit zijn, je zal dan meestal nog een paar heldere en amber kleurige er bij hebben.

Ik denk idd dat het een kerst kadootje zal worden.

Nog een tip; bekijk ze ook vanaf de zijkant,het licht van de scoop doet het van boven lijken dat ze troebel maar in werkelijkheid nog helder zijn.

• Thanks 1

10 hours ago, Rop1834 said:

Bedoel je die blaadjes? Zie geen top ofzo die bruin is, maar als je inzoomt zie je dat het een hoopje blaadjes zijn 

Gelukkig maar.

2 hours ago, fsmidt said:

Ik zie toch ook al een paar amber kleurige trichomes.

Je zal altijd een onregelmatige kleuren pallet krijgen.

Zelf knip ik ze als de meesten troebel wit zijn, je zal dan meestal nog een paar heldere en amber kleurige er bij hebben.

Ik denk idd dat het een kerst kadootje zal worden.

Nog een tip; bekijk ze ook vanaf de zijkant,het licht van de scoop doet het van boven lijken dat ze troebel maar in werkelijkheid nog helder zijn.

Toen ik ze eerste keer bekeek met microscoop was ik er redelijk van overtuigd dat ze transparant waren, vooral de silver haze. Begin nu wel erg te twijfelen na jouw reactie. Zie idd meer troebel en zelfs bruine puntjes. Het is jammer dat het zo verdomd lastig is er een foto van te maken, anders had ik er meer kunnen maken. Denk volgende week Maandag omgooien, nog een dag of 5 dus

Gister de amneesjes omgegooid(rechterkant van het hok) Gevoelsmatig bevatte elke tak meer gewicht en volume als ik had gedacht, de weegschaal viel echter wel wat tegen. Ben halverwege gestopt met wegen, maar als ik hem door reken mag ik blij zijn met totaal rond de kilo droog. Vanaf dinsdag geen water meer gegeven, ze waren dus behoorlijk droog, hopelijk dat dat meer dan 22% droog laat overhouden. 

Heb m'n hok in 2e gesplitst, komt een klein beetje licht doorheen maar best wel donker, avond rond de 21c en nacht 17graden. 

Hopelijk aankomend weekend de silvers ook om, die zijn wat gelijkmatiger met minder zwakkelingen. Zal het drooggewicht hopelijk na de kerst kunnen doorgeven. 

Hier wat random foto's 

PS: wat een klote werk was dit zeg 😂

IMG-20211218-WA0016.jpeg

IMG_20211218_175010.jpg

IMG_20211219_114858.jpg

IMG_20211218_165741.jpg

On 15-12-2021 at 21:12, Rop1834 said:

Toen ik ze eerste keer bekeek met microscoop was ik er redelijk van overtuigd dat ze transparant waren, vooral de silver haze. Begin nu wel erg te twijfelen na jouw reactie. Zie idd meer troebel en zelfs bruine puntjes. Het is jammer dat het zo verdomd lastig is er een foto van te maken, anders had ik er meer kunnen maken. Denk volgende week Maandag omgooien, nog een dag of 5 dus

Je hebt van die houders bij de action waar je het loepje op kunt draaien een soort van knijper deze klem.je om je telefoon 

Ik zie zo'n action schaartje.

Ik vind schaartjes met een veer beter deze veert dan automstisch weer open.

Scheelt echt een heel stuk

image.thumb.png.8e97cf4c179c674ecda9075ee0acbc08.png

Beetje schoon knippen en dan in een tumbler

image.png.476447a3e576902f1bdc12fddaf0bd5f.png

39 minutes ago, fsmidt said:

Ik zie zo'n action schaartje.

Ik vind schaartjes met een veer beter deze veert dan automstisch weer open.

Scheelt echt een heel stuk

image.thumb.png.8e97cf4c179c674ecda9075ee0acbc08.png

Beetje schoon knippen en dan in een tumbler

image.png.476447a3e576902f1bdc12fddaf0bd5f.png

Ja klopt, van de Zeeman geloof ik zelfs haha. Goeie tip, want toen ik vanmorgen de laatste paar knipte had ik al last van m'n duim

Ik maak me lichte zorgen om m'n wietje die aan het drogen is. Het ruikt inmiddels naar gras, het plakt niet meer, het lijkt wel een soort groene stinksigaar (die plant) 

Heb wel gelezen dat dit vaker voorkomt, maar wat is jullie kijk hierop? Rond de 5 a 6 dagen aan het drogen nu 

Vandaag silver geknipt. Amn was droog en zojuist eruit gehaald. Eindstand 670 gram amnees. Hopelijk x2 want de silvers waren gemiddeld groter. Dat zou betekenen op 1340 gram, hopelijk komt dit uit! Nu kneiter stoned nog steeds van m'n jointje 4 uur geleden, ouderwetse lachkicks, vergeet momentjes en prima smaak, heb met 2 ervaren blowers getest. De nieuwe silvers 40 stuks zijn gister in de 3.5liters gestopt dus hopelijk komen die morgen boven en kunnen we meteen door

IMG_20211227_222659.jpg

IMG_20211227_222645.jpg

IMG_20211227_212429.jpg

Screenshot_20211227_224436_com.android.gallery3d.jpg

• Like 2

On 24-12-2021 at 17:33, kritischemassa said:

komt goed heb geduld, dat hoort, kijk over een dag of tien nog eens. goed ventileren en donker houden.

Als het knakt als een lucifer is het droog

Wat jij beschrijft is normaal

Ik lees dit veel vaker dat donker houden.

Dat valt best wel mee hoor.

Ik heb vaak wiet gedroogd in mn broeikas en die is dan nog steeds potent genoeg.

Ik denk bij het langdurig bewaren / curen denk ik dat het wel verstandig is.

Het zou de THC afbreken. 

1 hour ago, fsmidt said:

Ik lees dit veel vaker dat donker houden.

Dat valt best wel mee hoor.

Ik heb vaak wiet gedroogd in mn broeikas en die is dan nog steeds potent genoeg.

Ik denk bij het langdurig bewaren / curen denk ik dat het wel verstandig is.

Het zou de THC afbreken. 

Heb het ook niet helemaal donker kunnen drogeb. Heb m'n tent met een scherm in 2e gesplitst, de silvers moesten nog even, dus er kwam wel wat licht door maar iig geen direct licht erop. Had het wel donker kunnen drogen maar dan zonder afzuiger, achteraf viel de lucht me alleszins mee dus misschien kan dat wel gewoon zonder..

Of het goed is geweest ben ik nu bezig te ontdekken, maar werd gelukkig goed stoned ervan. 

Heb al van 1 iemand kritiek op m'n wiet gehad dat het net te vroeg is geknipt, maar verder enkel positieve reacties 

De gras geur is normaal bij vers geknipte wiet.

Nu komt het "curen", het rijpen zeg maar. Ik doe het steeds in een glazen weckpot (kan je in Ikea enz krijgen voor bijna geen geld).

Daar laat ik ze in en regelmatig opschudden en dan luchten voor een 10 min. Die gras geur gaat er na enkele weken uit en de lekkere terpenen komen boven.

En dan is het genieten!  

Smoke ze.

• Thanks 1