• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Rop1834

25 Amn + 25 Silv. Haze onder 2x600 Lumatek Zeus Pro

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Lees al lange tijd mee en als noob weinig toe te voegen op alle verslagen en andere onderdelen van dit forum... Tot vandaag. Ik ga namelijk bijhouden hoe mijn kweek gaat. Mijn 1e kweek welteverstaan. Gekozen voor een tent van 300x150x200 van Secret Jardin. De lampen zijn de Lumatek Zeus 600 pro. Het bestrijkt 150x150 dus 2 stuks zou de ruimte perfect moeten vullen. Verder nog een 1500m3 softbox. 

17 dagen geleden de eerste 6 zaadjes amnesia ontkiemd en 15 dagen geleden de resterende zaadjes. In totaal had ik 24 silver Haze en 29 Amnesia Haze, gemenifseerde zaden van wietzadenshop.nl. Ik ging er vanuit dat niet alle zaden gingen uitkomen of later in het stadium er problemen gingen komen maar tot nu valt het redelijk mee. Wel had ik 2 potten dubbel gevuld en waren er dus 2 leeg. Beetje slordig maar heb ze eigenlijk nog laten doorgroeien met z'n 2e in de 3,5 liter potten. Vandaag gescheiden en 1 van de plantjes is erg zwak maar misschien trekt het wat bij. Het idee was sowieso dat een aantal van 36 tot 44 planten beter zou zijn voor de ruimte, wellicht dat ik de zwakkere zusters er tijdens het overpotten tussenuit haal. 

Plan is om ze aankomend weekend over te potten in 14L of 11L. Ligt nog even aan het aantal afhakers. Ze staan nu ruim 2 weken onder 600 watt. De eerste 6 zaailingen kwamen boven zonder licht maar gewoon in de vensterbank. Ze gingen hierdoor redelijk strekken en zodoende heb ik ze op dag 3 meteen met z'n alle onder de lumatek geplaatst. Eerst op 25% 70cm hoogte en dit langzaam opgebouwd naar 100% op 60, en inmiddels op 40cm. In het begin best vaak dat de plantjes scheef gingen of zelfs bijna waren ingestort, maar inmiddels redelijk in orde naar mijn idee. Zag vandaag voor het eerst bij 2 blaadjes wat geel bruine vlekjes, kan dit wijzen op voedingtekort? Verder hebben de silver haze een wat grijzer tint op de bladeren en zie ik op mijn filmpje zelfs een licht gele tint (hoe upload ik een filmpje?) , die zie ik met het blote oog niet. Ze hebben allemaal dezelfde aantallen water gehad, eerste week ong 2 liter verdeeld over 48 planten en nu per 3 dagen 2x 4 liter met een hele kleine dosis wortelstimulator. Het is een beetje zoeken naar de juiste hoeveelheid. Led vraagt om minder water begreep ik maar heb nooit ergens info kunnen vinden over hoeveel precies gewenst is, zeker niet gezien de redelijk grote 3,5 liter potten waar ze in staan. 

LV zo rond de 50 a 60, temp tussen 27 en 29. 

De 3 linkse rijen zijn ZH en alles rechts daarvan AH

IMG_20211004_190726.jpg

IMG_20211004_190631.jpg

IMG_20211004_190625.jpg

IMG_20211004_190605.jpg

IMG_20211004_190600.jpg

• Like 1

zien er mooi gelijk uit 👍, ik gebruik altijd een goedkoop vochtmetertje om de watergift te bepalen maar ja ik heb maar één plantje op aarde staan 😂😂😂

• Like 1

Succes met je kweek.

Het wateren moet je een beetje in de vingers krijgen.

Ik ben van de "til-de-pot-op" methode. Werkt goed voor mij, kan me voorstellen met een goede 50 dat het niet evident is.

Beetje het blad lezen, er is niet echt een tabel die je 100% kan volgen.

Sommige planten hebben meer nodig dan andere, ook qua omgevingsfactoren kan het afhangen.

Maar idd zoals Mr Green zegt mooi gelijk die planten.

Let wel dat amnees nog serieus strekt eens je ze op 12/12 hebt geplaatst.

Zit zeker nog 3 weken groei in.

• Thanks 1

11 hours ago, Test@ment said:

Met zoveel dames had ik gewoon meteen op 12/12 gegaan :veeljoint:

Bedoel je dit serieus, en zoja kun je uitleggen waarom? 

Als planten voelen dat ze niet meer in de breedte kunnen uitbreiden dan gaan ze het naar de kant zoeken waar ze wel nog kunnen...en dat is omhoog.

Hierbij komt dat Amnees nogal strekt gedurende de eerste 3 weken van bloei.

10 hours ago, Tune said:

Als planten voelen dat ze niet meer in de breedte kunnen uitbreiden dan gaan ze het naar de kant zoeken waar ze wel nog kunnen...en dat is omhoog.

Hierbij komt dat Amnees nogal strekt gedurende de eerste 3 weken van bloei.

Hou zelf rekening met 50% groei in de lengte vanaf 12/12, het liefst heb ik ze tussen de 80 en 120cm, dus rond de 50cm gaan ze op 12/12. Is dat redelijk ingeschat qua strekken de eerste 3 weken vd bloei ?

• Like 1

Ik zou het al vroeger doen. Ze strekken nl een stuk meer dan dat.

Afhankelijk van je omgevingsfactoren, je kan heel wat doen om strekken tegen te gaan :

Zorg voor voldoende ventilatie, planten die in een briesje staan krijgen sterkere stengels en hierdoor ook minder strek.

Houd je temperatuur onder de 27 gr., door te hoge temperaturen gaan planten ook strekken.

Uitkijken met voeding, hoe meer stikstof een plant krijgt des te eenvoudiger voor hen om het in groei om te zetten.

Ook je licht speelt een rol, hoe meer geel in het lichtspectrum zit des te meer ze gaan strekken. Dus meer blauw licht is beter om strek tegen te gaan.

4 hours ago, Tune said:

Ik zou het al vroeger doen. Ze strekken nl een stuk meer dan dat.

Afhankelijk van je omgevingsfactoren, je kan heel wat doen om strekken tegen te gaan :

Zorg voor voldoende ventilatie, planten die in een briesje staan krijgen sterkere stengels en hierdoor ook minder strek.

Houd je temperatuur onder de 27 gr., door te hoge temperaturen gaan planten ook strekken.

Uitkijken met voeding, hoe meer stikstof een plant krijgt des te eenvoudiger voor hen om het in groei om te zetten.

Ook je licht speelt een rol, hoe meer geel in het lichtspectrum zit des te meer ze gaan strekken. Dus meer blauw licht is beter om strek tegen te gaan.

Bedankt voor deze goede info. Eerlijk gezegd vind ik op dit moment dat er juist er veel groei in de breedte is qua bladeren, maar dat de lengte wat achterblijft. Opzich heel prettig maar een kleine strek de komende tijd is wel gewenst. Heb de lampen al iets hoger gehangen, ong op 50cm nu, wil zelfs naar 60. Goede ventilatie staat erop, vanaf dit weekend overschakelen naar 2 lampen en grotere 18 of 14 liter potten. De temperatuur is wat gezakt naar 26 tot 28, ben benieuwd wat de 2e lamp erbij gaat veranderen qua temp. Zal later even wat Foto's plaatsen. 

Gister overgepot op 38x 40L en 10x11 Liter. Bij 48x14 was het te krap geworden, hok had volledig volgestaan, dus een aantal mindere goden ondergebracht in 11L. Overpotten is nog best een secuur klusje geweest, de eerste paar potten ging nog redelijk lastig maar later ging dit goed en hopelijk gaan ze snel wennen aan de nieuwe omgeving. Ook de 2e lamp opgehangen. Hij lijkt wat meer fel te zijn tov de eerste lamp (allebei zijn ze nieuw, maar wel anders, heeft ook andere bedrukking op het frame + een plastic hoesje om de lamp wat verwijderd moest worden. Beetje gek aangezien er 2 weken verschil zit in aankoop. 

Op advies van paar gerespecteerde leden hier ga ik eerder omschakelen naar 12/12. Plan was om ze nu 15 dagen op 18/6 te laten staan, maar over 8 a 9 dagen gaan ze op 12/12.  Heb me wel wat verkeken op de werkruimte om de tent heen. In de oude setting had ik alle ruimte om me in de tent te bewegen, nu merk ik al dat het lastig is overal bij te komen omdat er om de tent heen weinig ruimte is. Maarja we gaan ervoor, we leren elke dag beetje bij beetje en heb nog steeds de verwachting dat er 4 a 5 gaan wegvallen zodat de ruimte komt die ik wil. 

IMG_20211008_204450.jpg

IMG_20211009_093053.jpg

IMG_20211009_093059.jpg

IMG_20211009_093129.jpg

IMG_20211009_093112.jpg

IMG_20211009_093116.jpg

IMG_20211009_093100.jpg

IMG_20211009_093109.jpg

• Like 1

On 6-10-2021 at 09:39, Rop1834 said:

Bedoel je dit serieus, en zoja kun je uitleggen waarom? 

Tuurlijk meen ik dat serieus :smiley-smoking-bong: Met een snel soortje kan je op die manier wel 6 of 7 rondes per jaar draaien .

hier kan je lezen hoe mijn eerste plantje meteen van zaad op 12/12 het deed, liet mij heel blij achter in elk geval ;-) 

11 hours ago, Test@ment said:

Tuurlijk meen ik dat serieus :smiley-smoking-bong: Met een snel soortje kan je op die manier wel 6 of 7 rondes per jaar draaien .

hier kan je lezen hoe mijn eerste plantje meteen van zaad op 12/12 het deed, liet mij heel blij achter in elk geval ;-) 

Heb je verslag meteen gelezen, zeer mooi resultaat 😍😍

Ik had nog nooit gehoord van de 12/12 methode, maar heb er daarna wat op gezocht en over gelezen en zie er mooie resultaten mee. In veel verslagen van beginners zie je altijd wat cynische reacties eronder, vaker op andere fora dan hier, vandaar dat ik me afvroeg of ik in de zeik werd genomen 😂

Ze gaan as maandag op 12/12, dan hebben ze precies 4 weken op 18/6 gedraaid vanaf zaad. 

En als ze te hard gaan kan je altijd knakken en buigen.

Hahaha neen neen zou mensen zeker niet in de zeik nemen, maar het heefft zeker wel tal van voordelen om meteen 12/12 te gaan buiten enkel het stroomverbruik.

Zou dan mooi ruime potten gebruiken en 2 zaden per pot om telkens de sterkste te laten staan.

Dit weekend wil ik naar 12/12 gaan. Draai nu van 06:00 tot 23:59 en wil graag van 19:00 tot 07:00. Hoe ga ik het meest verstandig deze switch maken? Iemand tips? 

Ik overweeg nu de lampen aan te laten tot morgen 07:00, dan draaien ze dus 25 uur onafgebroken en kunnen ze dan mooi op 12/12 gaan. Is dit verstandig? 

Leuke ruimte heb je ! Deze volg ik even 😎

Ik zou om 23:59 als het donker is de klok op  7:00/19:00 instellen. Zodat ze toch ook nacht hebben gehad .

IMG_20211017_225935.thumb.jpg.a9efecb9d61253462bba01d027b87818.jpg

45 minutes ago, Sunshine said:

Leuke ruimte heb je ! Deze volg ik even 😎

Ik zou om 23:59 als het donker is de klok op  7:00/19:00 instellen. Zodat ze toch ook nacht hebben gehad .

Dankje! Wil hem juist andersom draaien, van 19u tot 07. Vannacht aangelaten tot 07u (25uur licht dus, wel even gedimd naar 50%) en vanaf vanavond draait ie 19:00 tot 07:00. Snachts draaien dus, hoopte zo ook de temp wat koeler te hebben, en overdag verwacht ik dat het wat minder afkoeld. 

Zie wel wat geel/bruine vlekjes op sommige blaadjes onderaan. Verder staan ze er redelijk goed bij in mijn ogen. Zit alleen te klooien met een ventilator die er steeds afvalt en niet goed te klemmen lijkt. Gemiddeld zijn de planten nu 30cm, een aantal iets eronder en een paar uitschieters, maar ze staan redelijk gelijk. Volgende draai zal ik een kleine ruimte maken om voor te groeien zodat ik meteen op 12/12 kan draaien. 

Paar willekeurige foto's, de foto van de plant buiten het hok is een zwakkeling die aardig aan het terug komen is. Had hem een overdosis voeding gegeven, puur om te testen aangezien ze zo goed als dood was bij het overpotten, maar ze lijkt het goed op te pakken

IMG_20211017_230023.jpg

IMG_20211017_225935.jpg

IMG_20211017_225832.jpg

IMG_20211017_225959.jpg

IMG_20211017_225810.jpg

• Like 1

Ze zien er goed uit hoor die planten , lekker bossig en sterk 🌱  , wel aan de grote kant denk ik? Ik kweek zelden uit zaad maar meestal uit stekken .. dan had ik de klok al lang omgedaan..

Kwa klok omschakelen zou ik eerder voor minder licht uren kiezen als voor meer .. dus donker laten tot 19:00 bedoel ik dan. Ik heb regelmatig mijn tuintje 24 uur donker gezet voor ik de klok om zetten , zonder problemen

Een kleine voorgroei ruimte zou wel echt perfect zijn !😎

• Like 1

Licht gewoon wat langer uit laten en gewoon 00.00 uit en dan 19u donker tot de 12u cyclus begint.

Zien er mooi uit, kleine boompjes. Qua licht schema...gewoon wat langer uit laten, kan geen kwaad.

Heb gezien dat @KAYA74 ze 2 dagen in het donker laat en dan op 12/12 zet.

De bruine plekjes zou wel eens een Cal/Mag tekort kunnen zijn.

Zeker in het oog houden.

• Like 1

Morgen gaan we week 3 van de bloei in. De silver haze gaat heel gelijkwaardig rond de 50 a 55 cm, de amnesia hebben grotere verschillen. Paar beukers van 65cm, groepje middenmoot rond de 50 en een aantal kleine bossige rond de 40. De eerste topjes zijn vooral bij de amnesia al zichtbaar. Wel nog wat bladproblemen onderop bij een aantal. Voeding al wat verhoogd, ben heel benieuwd of het bijtrekt. Even wat screenshots van een filmpje hieronder, niet de mooiste foto's maar om even een beeld te geven. Heb wat veranderd qua luchtafvoer waardoor het iets koeler is, week geleden was het heel vaak 30 a 31 in de tent, nu 28 a 29 en rond de 18 a 19 met lichten uit

Screenshot_20211031_194149_com.google.android.apps.photos.jpg

Screenshot_20211031_194137_com.google.android.apps.photos.jpg

Screenshot_20211031_194129_com.google.android.apps.photos.jpg

Screenshot_20211031_194126_com.google.android.apps.photos.jpg

Screenshot_20211031_194133_com.google.android.apps.photos.jpg

Screenshot_20211031_194131_com.google.android.apps.photos.jpg

Screenshot_20211031_194124_com.google.android.apps.photos.jpg

• Like 1
  • Thanks 1