• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sunshine

Golden heribei fem zaden kweekje

Recommended Posts

Hee luitjes :D

Ik ga een zadenkweekje doen om de reguliere golden heribei van @wiet61 Fem te maken met STS

Ik heb 2 tentjes , de zadenkweek zal in beide tentjes plaats vinden 60x60 en 80x80

Er liggen 50 zaden te ontkiemen , die waarschijnlijk morgen gepot gaan worden

de bedoeling is om de mooiste en vroegste moeder van deze 50 zaden te selecteren .  vervolgens stekken ervan te nemen , stuifmeel maken , en haar zelf ermee te bevruchten in 2 tentjes.

meer updates soon 😄

DF1DB933-9A1F-4AD4-8515-805D63CBD598.jpeg

680DFDBE-2254-44DE-8B11-E2DC1D8B6295.jpeg

• Thanks 1

Momenteel staan er nog 3 green poison autoflowers in de 60x60 tent . Omdat ik eerst greenpoison f1 zaden wou maken , maar nu toch gekozen heb om voor de golden heribei te gaan.

wel wil ik de beste van de 3 green poison autoflowers bewaren , inspuiten met STS en wat stuifmeel ervan invriezen …. Om eventueel later nog iets mee te kunnen kruisen 

De green poison autos zijn om en nabij   15 dagen oud

C5829886-90C9-45CD-A767-CE710B8C6280.jpeg

Het is momenteel lekker druk in het tentje … het andere tentje kan ik pas vanaf de 20e gebruiken .. dus even een nood oplossing 

48 golden heribei zijn klaar om te gaan 🤩

B74BCA81-C233-466F-94DD-611F2A9F7FFD.jpeg

49D4063A-C676-46B1-93FC-AE2933CCC329.jpeg

• Like 1

Veel succes en veel plezier!

Als ik deze kweek zou doen, dan zou ik niet de vroegste selecteren maar de middenmoot. Mijn ervaring is dat je bij soorten die sowieso vroeg zijn soms nog vroegere dames kan vinden, maar dat is nog maar zelden mijn favoriet geweest eens geoogst.

Als je bang bent dat er bij gaan zitten die te weinig lichtgevoelig zijn kan je rustig de uren laten zakken. Bijvoorbeeld starten op 20/4 of 24/0, als er na 7/8 weken niets aan het bloeien is ga je naar  onder vb. 19/5 of rechtstreeks naar 18/6.

• Like 2

3 hours ago, boswandeling said:

Ja wel oppassen met de vroegste te kiezen. Zitten nu ook nog wel autoflowers bij namelijk. 

ja dat klopt , ik draai nu op 24/0 voorlopig … de autoflowers gaan zich wel kenbaar maken in de loop der weken , en dan verwijder ik ze 

• Like 1

3 hours ago, boswandeling said:

Ja wel oppassen met de vroegste te kiezen. Zitten nu ook nog wel autoflowers bij namelijk. 

als ik de Autos verwijder en  een mooie photoperiod met zichzelf kruis , zouden er dan alsnog autoflower in mijn gecreerde zaden komen dat iemand weet? 

• Like 1

14 hours ago, OutdoorKing said:

Als ik deze kweek zou doen, dan zou ik niet de vroegste selecteren maar de middenmoot. Mijn ervaring is dat je bij soorten die sowieso vroeg zijn soms nog vroegere dames kan vinden, maar dat is nog maar zelden mijn favoriet geweest eens geoogst.

Als je bang bent dat er bij gaan zitten die te weinig lichtgevoelig zijn kan je rustig de uren laten zakken. Bijvoorbeeld starten op 20/4 of 24/0, als er na 7/8 weken niets aan het bloeien is ga je naar  onder vb. 19/5 of rechtstreeks naar 18/6.

thanks voor de tip  @OutdoorKing  , dat ga ik zeker meenemen 

het zou mooi zijn als ik de beste zoveel planten voledig zou kunnen zien afbloeien , en op die manier de beste moeder kies..

dan zou ik ze zelfs op rotbestendigheid en alles kunnen selecteren …  maar dat zal wel lastig worden denk ik…… ik ga kijken of ik die mogelijkheid heb 

• Like 1

4 hours ago, Sunshine said:

als ik de Autos verwijder en  een mooie photoperiod met zichzelf kruis , zouden er dan alsnog autoflower in mijn gecreerde zaden komen dat iemand weet? 

Volgens mij is de kans dan kleiner , of niet aanwezig  ,maar zeker week ik dat niet .

zeker omdat je ze met hun eigen kruist , dus ze krijgen precies dezelfde eigenschappen als hun moeder , is die niet autoflower , dat de na komelingen ook niet lijkt me .

• Like 1

Ja dat denk ik zelf ook… je zou zeggen dat het percentage autos minder word.. of dat het helemaal verdwijnt.. omdat het een kopie van de moeder zelf is..

we gaan het zien 😄

• Like 1

15 minutes ago, Sunshine said:

Ja dat denk ik zelf ook… je zou zeggen dat het percentage autos minder word.. of dat het helemaal verdwijnt.. omdat het een kopie van de moeder zelf is..

we gaan het zien 😄

Ik heb er het volste vertrouwen in dat het goed gaat , de soorten die fem zijn gemaakt om met een ingespoten 

autoflower fem te maken heeft ook geen last van autoflowers , worden alleen vroeger ,nu scheelt het of de soort stabiel is of niet , er speelt veel meer mee 

Maar iets met zichzelf kruisen levert een kopie op van hun zelf , dus geen autoflower .

• Like 1

Ik heb een paar jaar geleden in Zwitserland in een laboratorium coloiddiaal zilver 50ppm besteld. 

1 x sprayen en de plant stopte gewoon met groeien.. Misschien te sterk? 

Kan weleens nakijken hoe die webshop heette 15916368502544502586986924697541.thumb.jpg.e09ecea6b72eac43cbc98f17f45fb5c5.jpg

7 minutes ago, Winterkoninkje said:

Ik heb een paar jaar geleden in Zwitserland in een laboratorium coloiddiaal zilver 50ppm besteld. 

1 x sprayen en de plant stopte gewoon met groeien.. Misschien te sterk? 

Kan weleens nakijken hoe die webshop heette 15916368502544502586986924697541.thumb.jpg.e09ecea6b72eac43cbc98f17f45fb5c5.jpg

Dat is wel apart ja.. Normaal gesproken spuit je met coloidiaal zilver veel meer als 1 keer … en volgens mij is 30 en 50 ppm wel gebruikelijk gewoon. 

• Like 1

7 minutes ago, Winterkoninkje said:

Dit heb ik ooit eens gevonden beniewd of het echt werkt ook. 

Screenshot_20200120_213312_com.android.chrome.jpg

ik ga het niet proberen 😁 maar ik ben wel benieuwd of het werkt 

• Like 1

On 18-10-2021 at 23:52, OutdoorKing said:

Vrouwelijke zaden maken - Algemene informatie - Weedforum.eu

in dit topic schreef je... :

En als laatste:  als je pech hebt probeer je een plant om te bouwen die echt weigert mee te werken. Ik heb al verschillende soorten zonder problemen omgebouwd, maar de augustus lijn van onze King of the North weigert mee te werken, krijg er maar een klein beetje stuifmeel uit. Heb al verschillende sterktes en verschillend aantal keer spuiten geprobeerd. Binnenkort toch nog eens CS proberen denk ik

heb je inmiddels een vroege King of the North in FEM ?

...en... met sts of cs ?

• Like 1

He DeVos

er speelden twee dingen:

1. ik gebruikte toen een verkeerd STS recept  (maar dit werkte wel op sommige andere planten, dus zo gek verkeerd was het niet)

2. aangezien de King's zeer snel bloeien onder lampen leek het of de buds sneller groeide dan de stuifmeelzakjes. 

Dat eerste probleem is makkelijk op te lossen. Dat tweede probleem is moeilijker. Dit betekende dat ik stapsgewijs de lichturen moest verlagen of ze in de serre zetten.  Ik heb ondertussen een eigen voorraad van deze vroege lijn ja.

De vroege King lijn is inderdaad een uitzondering op de regel. Hoewel ik er geen geheim van maak dat de sterktes van deze lijn voornamelijk het vroege en compacte zijn. Haar aroma's zijn ook goed uitgesproken, maar de high van de andere (latere) selecties vind ik veel beter.

• Thanks 2