• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sunshine

Golden heribei fem zaden kweekje

Recommended Posts

Mooie nakomelingen hoor van mijn project ,leuk om te zien allemaal , en ik hoop dat het je gaat lukken dat zaden maken .

Dan krijg ik er ook een paar als het goed is .

Had ik maar zoveel plaats ergens binnen , dan wist ik het wel .

We hopen op veel zonneschijn in 2022 

• Thanks 1

On 10-2-2022 at 16:32, wiet61 said:

Die vrouwelijke stuif moet wel in de vriezer , zovlug mogelijk , volgende keer laten grogen met selica korrels , .dat kan dan koel 

gezet worden , als het droog is meteen de vriezer in , het verliest vlug zijn kracht schijnbaar , heb ik ook gelezen hoor .

outdoorking doet het ook op zo,n mannier , staat hier ergens in een topic . 

Ik ga het proberen buiten , kijken of dat gaat lukken , niet geschoten is altijd mis natuurlijk .

Jaa dat heb ik gedaan , Ik heb het stuifmeel gedroogd en met gedroogde bloem versneden , verpakt en gelabeld en met sillica ingevroren. Er zit ook nog een laag ijs omheen gevroren. Deze informatie vond ik hier op het forum. zodat het stuif ook koud blijft als ik het eventueel moet vervoeren

alles gaat nog steeds goed hier, zodra het lampje aan gaat in de tent maak ik fotos en doe ik even een uitgebreide update 

• Like 1

En nog wat fototjes van het stuifmeel. In de buitenste fles zit ijs, in de binnenste fles zit sillica en een dubbel gripzakje waar het stuifmeel in 2 spuitjes zit . De spuitjes zijn aan de voorkant dicht gemaakt. Als ik de achterkant uit de spuit haal kan ik er met een penceeltje in😄

2E14554F-0A65-4679-B75D-CC0C23AA814E.jpeg

08F9C628-3843-422F-929F-7B62D5762E6C.jpeg

C618ADB2-4EC2-4148-9B85-0BB9ECF0890D.jpeg

B87C5326-0313-42EA-83BC-9755561490F3.jpeg

568E7DFD-AF05-42CA-9A5A-9FD84062ACDC.jpeg

B0BA32A4-5ED7-432E-8FB2-E2EAD8ABDF9E.jpeg

• Like 1
  • Thanks 1

8 hours ago, Tat2peet said:

Slim gevonden zo 👍🏻 wat is de uiterste houdbaarheid op deze manier? Op welke temperatuur vries je het in?

hele goede vraag haha… ik zou het echt niet weten…. Ik dacht dat het zo in iedergeval enkele jaren houdbaar zou moeten zijn. In mijn vriezer is het -18 graden.

Hier wat fotos uit het tentje. De voorste plant met de dikkere toppen is dame nr 6 ( de plant die een constante voorbloei vertoond) 

de klok is 1 februari omgegaan. Dus de dames zijn nu 4 weken in bloei.

Mij viel op dat Dame 6 een heel stuk vroeger is als dame 8. Dame 8 groeide daarin tegen wel een stuk langer door na het omzetten van de klok.

dame 6 is ongeveer een week geleden handmatig met een penceeltje (2x) bevrucht. 

de topjes van dame 8 zijn nog zo klein dat ik waarschijnlijk nog een volle Week ga wachten voor ik haar bevrucht.

beide dames in dit tentje worden bevrucht met stuifmeel van dame 8

in een ander tentje op een andere locatie  komen ook dames van 6 en 8  en die worden bevrucht met het stuifmeel van nr6.  De Fotos hiervan komen later in een volgende update 

32589151-B4D0-4DD0-8104-93C4775DAAB3.jpeg

09B5331C-4CDD-4383-8D5E-49756517EFD5.jpeg

3B553B0C-DF23-4C59-A849-6A942A711DA8.jpeg

5E2A41E0-5A3D-405A-B5D7-BC76D24400DF.jpeg

• Like 3

In eerste instantie wou ik alleen nr6 met haarzelf bevruchten , en nr8 ook met zichzelf bevruchten. Zodat ik 2 soortjes zou krijgen die ik later in het jaar outdoor wil testen en vermeerderen.

maar na wat overleg met mn maatje hebben we besloten om in beide tentjes nr6 en nr8 planten te plaatsen , het ene tentje bevruchten we met stuif van nr6 en het andere tentje met stuif van nr8.

Zo krijgen we uiteindelijk als alles slaagt

Nr6xnr6 zaden

nr8xnr8 zaden

en 

nr6xnr8 zaden

Nr8x6 zaden 

Geen idee of het slim Is hoor… dat hoor ik wel Van jullie 😛.. ik zou in het andere tentje ook vol voor 1 soort kunnen gaan. Ik heb voldoende voorgegroeide nr6 en nr8 planten. En we moeten daar nog gaan beginnen deze week…

in elk geval worden alle zaden dit seizoen buiten gekweekt en allemaal vermeerderd.

aan het eind van het buiten seizoen weet ik dan hopelijk welke de aller beste voor buiten is… en heb ik er ook gelijk een hoop fem zaden van vermeerderd. 

En vanuit daar hobbyen we gewoon weer verder😁  in de hoop de ideale buiten plant voor guerilla te kunnen maken

• Like 3

Lekker aan het knutselen.

Soms krijg je per ongeluk de beste soorten.

• Like 1

Just now, fsmidt said:

jaaa een leuke bezigheid is het . Ik heb ook besloten het tentje het hele jaar door te gaan laten staan 😁 als Het een supper soortje word zou heel gaaf zijn 🤩

• Like 1

Helaas had ik mijn stekken van de Golden Heribei op te weinig uren licht te staan.

Dit was een hele vroege.

Dit jaar wordt er weer 1 gezet van Wiet61 wie weet weer een gelukstreffer.

2 minutes ago, fsmidt said:

Helaas had ik mijn stekken van de Golden Heribei op te weinig uren licht te staan.

Dit was een hele vroege.

jaa dat is balen.. op Hoeveel Licht uren had jij het staan?   Ik heb het voor de zekerheid ook maar op 24 licht gehouden …  mijn maatje had het zelfde probleem In zijn tentje onder 20/4 geloof ik… alles ging bloeien

Vlgs mij had ik ook 20/4 ik heb ze nog wel geprobeerd te reveggen maar uiteindelijk gaf ze het op.

Ik heb net je verslag nog eens gekeken, dat was echt een mooie plant man. Die foto die je 12 augustus plaatste had ze echt al

Dikke toppe lijkt het wel. Dat was een mooie vroege dan. Ik hoop dat ze mag rusten in vrede 

• Haha 1

On 28-2-2022 at 22:21, fsmidt said:

Dit was een hele vroege.

Ik ga er ook een aantal zetten hoor ,ik kan altijd stekken trekken voor je .laten wortelen voor je en opsturen naar je .

ik

zou zo vlug mogelijk met de stuif gaan schilderen ,heg verliest vlug kracht om zaden te maken ,soms werkt het helemaal niet dat in vriezen .

Je komt er vanzelf achter of heg lukt ,gewoon doen .ik Zou meteen de planten bestoven hebben sls de stuif droog is ,maar wie ben ik hahaha 

On 28-2-2022 at 22:14, fsmidt said:

door een fout zijn ze gemaakt hier ,en bleken de beste te zijn ook nog ,wel had ik een mooie heribei moeder ,die bevrucht was door een hele vroege gg2 

• Like 1

Het heeft een hele poos geduurd… maar het is uiteindelijk gelukt. Mijn excuus voor het verwaarlozen van dit verslag. Verslagen bijhouden is niet echt iets voor mij 😅.

het resultaat van de telling na een weegtest …

+- 1000 fem zaden van de 6x6 

+- 1000 fem zaden van de 6x8 

ze zijn inmiddels gedroogt en gekoeld en ontkiemen supper.

Jammer dat ik nu pas klaar ben met de zaden kweek… ik had ze liever een maandje eerder gehad. Zodat ik ze nog goed kan gebruiken dit seizoen.

maar ik ga ze zeker nog kleinschalig testen outdoor!

@wiet61 bedankt! Dm even als je wilt.

E0FF645F-F249-4AEF-AEE6-BE8EF690EF0C.png

• Like 2
  • Thanks 2

Mooi man! Je hebt het serieus aangepakt en dat zie je maar zelden. Geen gepruts maar weloverwogen beslissingen. Golden heri uit de mais was vorig jaar veruit het mooist van alle soortjes die ik had. Droge toppen leken echt op binnen spul. Zal eens kijken of ik nog fotos heb daarvan. 

Goed ook dat je toch nog even een update plaatst;)

• Like 2

Mooi man! 

Nog niet te laat om te ontkiemen, zeker niet voor zo'n vroege soort. Ze gaan wel later zijn dan bij vroeg start maar dat is niet erg

• Like 1